Minulla ja mersulla on ollut vähän heikompi joulu. Pakkasta on ollut päälle kahdenkymmenen ja mersu-paralle ei enää meno maistu. Toissapäivänä ajelimme eteläsuomesta pohjoiseen päin reilun kolmisensataa kilometriä, matka meni mukavasti. Seuraavan päivän nurkka-ajo jätti meidät tienposkeen, kolmen kilometrin päähän lähtöpisteestä. Lohkolämmityksessä oli, reilun neljä tuntia ennen käynnistystä. Tankissa on "talvilaatua" Shelliltä.
Sammui siis ajosta, moottorin merkkivalo (polttoaineensyöttö??) ja ESB häiriö vikailmoituksena. Omin avuin pääsimme palaamaan lähtöpisteeseen. 15 starttausyrityksen jälkeen alkoi pysyä käynnissä, kun älysi potkia kaasua lattiasta läpi. Soundi oli kuin urkuharmonia olisi soittanut, jääkiekko-ottelussa..
Koko eilisen päivän se oli lohkossa, hyrähti käyntiin 15 sekunniksi, sammui ja se päivä oli siinä. Tänään kävi minuutin ja sama homma.
Moottorin merkkivalo palaa edelleen. Ihan kuin polttoaineen saannissa olisi ongelmia.
Epäilen kyllä, että jossain on vettä. Tämä yksilö nimittäin seisoo yleensä lämpimässä. Onko "talvilaadussa" hyytymiä? Lorautin Diesel 100:stakin, mutta ei kait se auta kun on jo kohmeessa..?
Meillä on kokemusta kesken ajon sammumisesta myös viime talvelta. Silloin pakkasta oli vain -15 astetta ja matkaa saatiin tehtyä 2 km pidemmälle. Tuolloin se päätti sytyttää myös pitkät valot (ainakin merkkivalon) ja hätävilkut itse päälle. "Hätäkäytölle" ei ole kone mennyt kummassakaan tapauksessa. Voi maanataikappaleeni.. ja huollossa ei löytynyt mitään

Onko kellään kokemusta Mersun liikkuvuusturvasta? Ei me voida kesään asti joulua täällä viettää? Kaikki hyvät ja huonot ideat otetaan nyt lämpimästi vastaan.