w124 kierroslukumittari?
w124 kierroslukumittari?
eli kyseessä -94 300d farkku ja kiekkamittari ei toimi..tai toimii välillä 10-20sekunttia...ottaako se tunnistuksen laturista vai jostain muualta? ja onko kellään ollu samanlaista vikaa ja mikä ollu vikana..?
Re: w124 kierrosluku mittari?
olenko ainut epäonnen lapsi kellä tollasta vikaa 

Re: w124 kierrosluku mittari?
Käykö kello kokoajan vai vain silloin kun mittarikin toimii? Ainakin -91:ssä niillä on sama maaliuska nopeus-tai lämpömittariyhdistelmän alla. Liuska kiristyy kiinnitysruuvin alle. Mulla oli kerran jäänyt huonolle kiristykselle.stoni kirjoitti:eli kyseessä -94 300d farkku ja kiekka mittari ei toimi..tai toimii välillä 10-20sekunttia...ottaako se tunnistuksen laturista vai jostain muualta? ja onko kellään ollu samanlaista vikaa ja mikä ollu vikana..?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: w124 kierrosluku mittari?
kello toimii moitteettomasti...kun tietäis mistä kävis vikaa ettimään..
Re: w124 kierrosluku mittari?
Itselläni -94 250 d:ssä oli sama vika ja syynä oli mittariston maadoitusvika kuten tuossa jo edellä esitettiin. Muistelisin kellon toimineen vaikka kiekkamittari oli pimeenä,
ex:t 2 cv 4 -74
2 cv 6 -76
Datsun 120A F II
Volvo 242 -82
124 200d -87
CLK 320 automaatti - 97
124 E 250 20v -95
nyk: W212 220 cdi -09
x204 220 CDI 4MATIC -14
2 cv 6 -76
Datsun 120A F II
Volvo 242 -82
124 200d -87
CLK 320 automaatti - 97
124 E 250 20v -95
nyk: W212 220 cdi -09
x204 220 CDI 4MATIC -14
Re: w124 kierroslukumittari?
Olisin sellasta kysellyt kun alla on -90 200D eli dieseli ja siinä ei ole kierrosluku mittaria. Olisin kysynyt että jos haluaisin sellaisen kytkeä (ulkonen) niin mihin piuhat pitäis pistää kiinni ja lähinnä nyt sitä joka tarkkailee kierroslukua, joskus olen kuullut että dieseleissä se menisi jonnekkin laturiin... Nämä on vain kuulopuheita...
Osaisiko joku viisaampi valaista asiaa ja näin samalla jos ja kun ja ehkä pystyy asentamaan niin käyköhän noin Compeltosin kiekkamittarit mm. mun diesel vehkeeseen..
Kiitos!!
Hyvää Joulua
Osaisiko joku viisaampi valaista asiaa ja näin samalla jos ja kun ja ehkä pystyy asentamaan niin käyköhän noin Compeltosin kiekkamittarit mm. mun diesel vehkeeseen..
Kiitos!!
Hyvää Joulua
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: w124 kierroslukumittari?
Hep
Enpä tiedä liittyykö asiaan, mutta kuitenkin...
Akun takana muovin suojissa on ylijänniterele ja muita releitä. Jossain noista voi olla sulake palanu tai niissä on juotokset ratkeilleet. Mulla oli W124 -89 250 D:ssä sellanen vika että kiekkamittari heilu välillä ku hullun mulkk mielettömän persiis. Sitten kun heitti ilmastoinnin päälle meni kiekkamittari kokonaan mykäksi. Oulun Veholta löyty sellanen vanhan liiton äijä(nimi ei tule just mieleen), joka auko ja tutki loopilla noita releitä ja löysi kylmäjuotoksen. Sen jälkeen kiekkamittari on pelannu normaalisti. Oli kuitenki sellanen vika että edes Laasosella eivät olleet hajulla ko homman kans, vaikka siellä kyllä hommat hoituu.
Enpä tiedä liittyykö asiaan, mutta kuitenkin...
Akun takana muovin suojissa on ylijänniterele ja muita releitä. Jossain noista voi olla sulake palanu tai niissä on juotokset ratkeilleet. Mulla oli W124 -89 250 D:ssä sellanen vika että kiekkamittari heilu välillä ku hullun mulkk mielettömän persiis. Sitten kun heitti ilmastoinnin päälle meni kiekkamittari kokonaan mykäksi. Oulun Veholta löyty sellanen vanhan liiton äijä(nimi ei tule just mieleen), joka auko ja tutki loopilla noita releitä ja löysi kylmäjuotoksen. Sen jälkeen kiekkamittari on pelannu normaalisti. Oli kuitenki sellanen vika että edes Laasosella eivät olleet hajulla ko homman kans, vaikka siellä kyllä hommat hoituu.
Re: w124 kierroslukumittari?
Jep.
Ylijännitesuojarele siellä todennäköisimmin temppuilee.
Akun takana. Kirkasrele jossa päällä kansi ja sen alla yksi tai kaksi sulaketta.
Mersussa orkkis kierroslukumittari ottaa signaalinsa startin alapuolella olevasta anturista joka "laskee" vauhtipyörän hampaita.
Ei laturista.
Ylijännitesuojarele siellä todennäköisimmin temppuilee.
Akun takana. Kirkasrele jossa päällä kansi ja sen alla yksi tai kaksi sulaketta.
Mersussa orkkis kierroslukumittari ottaa signaalinsa startin alapuolella olevasta anturista joka "laskee" vauhtipyörän hampaita.
Ei laturista.
Re: w124 kierroslukumittari?
Joo no mulla ei ole ollenkaan kierrosluku mittaria (-90 200D) ja en tiiä onko ny mitää hyötyä laittaa mutta jos haluaisin laittaa niin pitääkö olla Diesel koneelle omanlainen kierrosluku mittari vai käykö mikä vaan... Ja ei varmaan ole sitä Hall-anturiakaan siellä valmiina kun ei ole mittariakaan...
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: w124 kierroslukumittari?
Kirjoittakaa tuonne sivun ylälaidassa oikealla olevaan hakukenttään että; kierroslukumittari
Löytyy kaikennäköistä juttua aiheesta ja paljon! Myös kierrolukumittari -sana tuottaa mukavasti tietoa.
Huomasin viimeksimainitun kun tein itse vahingossa kirjoitusvirheen hakusanaan.
Löytyy kaikennäköistä juttua aiheesta ja paljon! Myös kierrolukumittari -sana tuottaa mukavasti tietoa.


Huomasin viimeksimainitun kun tein itse vahingossa kirjoitusvirheen hakusanaan.

W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Re: w124 kierroslukumittari?
Jep.
Tätä samaa asiaa on käsitelty lukemattomia kertoja...
Tätä samaa asiaa on käsitelty lukemattomia kertoja...
Re: w124 kierroslukumittari?
Jatkan tästä, niin ei tarvitse uutta aihetta tehdä, taas.
Aiheena on kierrosluku mittari ja sen toiminta. Vaihdoin mittaristoon uudet taustat ja jouduin purkamaan mittariston. Kaikkien mahdollisien neulojen säädön jälkeen kaikki toimii mittaristossa muuten hyvin, mutta kierroslukumittari pysähtyy kuin seinään 4000 rpm/min kohdalla. Taulukkoa tuossa kuupassa riittää 8000 rpm/min asti. Ei ole väliä kaasutteleeko pihassa vai ajaako tiellä, samaan kohtaan pysähtyy.
Seuraavat asiat tarkistettu/tiedossa:
- Ylijänniterele uusittu puoli vuotta takaperin (en usko johtuvan yjr:stä , koska ongelma alkoi mittarin avauksen yhteydessä)
- Ylijännitereleessä molemmat sulakkeet ehjät.
- Varmistettu käsipelillä, että viisari liikkuu 0-8000 välillä kuten kuuluu
- Kaikki johdot kiinni (tuskin toimii ollenkaan, jos johto irti?
- Kello toimii normaalisti
Jos joku tietää, mistä johtuu (ja vielä sen kertookin
), niin olisin kovin kiitollinen. Auto on W124 300-24v
Aiheena on kierrosluku mittari ja sen toiminta. Vaihdoin mittaristoon uudet taustat ja jouduin purkamaan mittariston. Kaikkien mahdollisien neulojen säädön jälkeen kaikki toimii mittaristossa muuten hyvin, mutta kierroslukumittari pysähtyy kuin seinään 4000 rpm/min kohdalla. Taulukkoa tuossa kuupassa riittää 8000 rpm/min asti. Ei ole väliä kaasutteleeko pihassa vai ajaako tiellä, samaan kohtaan pysähtyy.
Seuraavat asiat tarkistettu/tiedossa:
- Ylijänniterele uusittu puoli vuotta takaperin (en usko johtuvan yjr:stä , koska ongelma alkoi mittarin avauksen yhteydessä)
- Ylijännitereleessä molemmat sulakkeet ehjät.
- Varmistettu käsipelillä, että viisari liikkuu 0-8000 välillä kuten kuuluu
- Kaikki johdot kiinni (tuskin toimii ollenkaan, jos johto irti?
- Kello toimii normaalisti
Jos joku tietää, mistä johtuu (ja vielä sen kertookin

MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Re: w124 kierroslukumittari?
Laturista se tieto yleensä saadaan... Jos laturissa on esim merkitty joku tyhjä paikka W niin siitä olis hyvä aloittaa...447za kirjoitti:Olisin sellasta kysellyt kun alla on -90 200D eli dieseli ja siinä ei ole kierrosluku mittaria. Olisin kysynyt että jos haluaisin sellaisen kytkeä (ulkonen) niin mihin piuhat pitäis pistää kiinni ja lähinnä nyt sitä joka tarkkailee kierroslukua, joskus olen kuullut että dieseleissä se menisi jonnekkin laturiin... Nämä on vain kuulopuheita...
Osaisiko joku viisaampi valaista asiaa ja näin samalla jos ja kun ja ehkä pystyy asentamaan niin käyköhän noin Compeltosin kiekkamittarit mm. mun diesel vehkeeseen..
Kiitos!!
Hyvää Joulua
Re: w124 kierroslukumittari?
Todennäkösesti siellä nyt ottaa se mittarin akselia pyörittävä ankkuri kiinni pesänsä reunoille. Akseli on päässyt liikkumaan päittäin viisaria irrottaessa tai painaessa takaisin.T.Soprano kirjoitti: Kaikkien mahdollisien neulojen säädön jälkeen kaikki toimii mittaristossa muuten hyvin, mutta kierroslukumittari pysähtyy kuin seinään 4000 rpm/min kohdalla.
Itse rappasin samoja oireita kun vaihtoin kerran w126 bensamittarin taustaan diiseli mittarin sisukset.
Re: w124 kierroslukumittari?
Mutta jos olisi siitä mittarista kiinni, niin eihän sen kuuluisi liikkua sitten sormella liikuttamalakaan. Täytyy toki tarkistella. Jostain luin että tuossa kiekkamittarissa olisi joku oma punapäinen sulake? Siis jossain mittarin takana. Pitääköhän paikkaansa?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Re: w124 kierroslukumittari?
Kyllä se mittari käsipelillä liikkuu ihan keveästi vaikka ne hiuksen vahvuisen käämilangat siellä kiinni ottaiski.
Se "punainen sulake" on keskikonsolin valoille. Ei kiekkamittarille.
Se "punainen sulake" on keskikonsolin valoille. Ei kiekkamittarille.
Re: w124 kierroslukumittari?
Ahaa.. Nythän mä hokasin, mitä tarkoitat. Eli käytännössä neulaa nostelemalla akselin päästä ongelma saattaa korjaantua. Jos ei auta, niin pitääkö se mittari purkaa kokonaisuudessaan? Voiko tuon kierroslukumittarin toimintaa testata (siis nouseeko enemmän kuin 4000) pöydällä? Esim. 9v patterilla tai suoraan akkuvirralla? Vai pitäiskö sinne saada vastusta?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Re: w124 kierroslukumittari?
Ei vain selkeä tämä homma. Roplasin taas vaihteeksi mittaria, mutta en saa sitä toimimaan. Yritin katsoa noita karvoja ja mikään ei tunnu osuvan mihinkään. Eniten tuossa selvityksessä vaikeuttaa kun aina joutuu kasaamaan koko mittariston ja testaamaan autossa. Olisko jollain vinkkejä, miten irtonaista mittaria pystyy testaamaan pöydällä?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.