


Ei niitä kannatta mihinkään vehoon viedäreiska77 kirjoitti:Eli -12c on liian kova pakkanen mersulle? Täs välissä ei voi kuin naurahdella. Nii kolme suutintahan siellä on jo uusia ja yks vanha joka on kuukema ok. Jos kävis sitä ehdotettua bensaa ja polttais koko auton. Tai toinen vaihtoehto olis pitää yötä päivää käynnissä.
Tämä ei pidä paikkaansa, valitettavasti.patrol31 kirjoitti:Vaihtamalla uuteen muutaman kilometrin ajettuun mersuun vika todennäköisesti häviää.
Railipaineen säädin jäi sulta mainitsematta.CDI203 kirjoitti:Ei niitä kannatta mihinkään vehoon viedäreiska77 kirjoitti:Eli -12c on liian kova pakkanen mersulle? Täs välissä ei voi kuin naurahdella. Nii kolme suutintahan siellä on jo uusia ja yks vanha joka on kuukema ok. Jos kävis sitä ehdotettua bensaa ja polttais koko auton. Tai toinen vaihtoehto olis pitää yötä päivää käynnissä.
(paitsi jos on pakko päästä rahoista eroon kuittia vastaan eikä mitään väliä tuleeko kuntoon vai ei...)
villi veikkaus jos suodatin on kunnossa ja niisä läpinäkyvissä poltto aine putkissa ei ilmaa eli ne tiivisteet on vaihdettu oikeesti (eikä vaan paperilla...
suutimien johdot on laitettu kiinni)
niin jos menee ja teke suutimile paluu vuoto testin kylmässä niin siinä yhdessä mikä on vanha on sitä likaa,
mikä oli muuten syy sille että 3 muuta vaidettin?
reiska77 kirjoitti:mersu vie hermot enkä jaksanu searchin kanssa pelleillä enää. eli tuokeleen rottelo alkoi kiukuttelee kun pakkaset tuli. vehon toimesta vaihdettu tiivistesarja korkeapaine pumppuun ja o-renkaat löpö putkiin. samoin kolme suutinta vaihdettu uusiin. missä voi vielä olla ..tu vikaa?
roikkaa kun hetken näyttää niin lähtee. OT: montako tonnia vielä täytyy pistää et tuon ihmeen saa edes käyntiin? 360tkm ajettu. lompakko täytyy olla hyvin paksu tän laatumerkin kanssa. paluu japskeihin näyttää enemmän kuin todennäköisemmälle
Tätä en kyllä allekirjoita, mutta jos ihan käsi niin silloin kannattaa pelata ihan varman päälle, tai ainakin mitä muut on sanoneet!E200kompressor kirjoitti:
Tuohon varsinaiseen vaivaan en osaa neuvoa mutta yleisluontoisena ohjeena sivusta seuranneena ja kiitollisena kaikkien risojen
cdi-omistajien ongelmia lukeneena ostin bensamersun. Erityiskiitos kaikille automaattivaihteistojen valinneille koska ilman heitä olisin itsekin ostanut automaattilaatikolla olevan Mersun.
Eli jos on itsetuhoista ja masokistista tyyppiä niin kannattaa ostaa Mersun cdi-diesel automaattilaatikolla, varmuudeksi vuosimallia 2003-2004, jolloin saa vielä sbc-vaivat kaupan päälle.
Mutta jos haluaa kuuman auton talviajoihin (sellaisen jossa joutuu vielä paitahihasillaan vähentämään lämpöjä -26C° pakkasessa ja joka lähtee käyntiin ilman vikaherkkiä Webastoja) niin kannattaa ostaa bensiinimoottorilla varustettu Mercedes Benz.
Useimmiten se on lisäksi vielä halvempi ajaa.
No en nyt aivan allekirjottais tätäkään kommentia cdi:n huonouden osalta. Mulla on -04 w211 320 cdi kestotestissä tod. näk. pitkään ja kirjoitan rehellisesti kaikki autossa olleet viat foorumille, niin saadaan yhden yksilön kohdalta faktaa. Nämä pakkaset eivät aiheuttaneet mitään ongelmia minkään asian suhteen. Kyllä noissa tarkenee tosi hyvin , vaikkei edes ole webastoa. Pitää vaan olla kunnossa.E200kompressor kirjoitti:reiska77 kirjoitti:mersu vie hermot enkä jaksanu searchin kanssa pelleillä enää. eli tuokeleen rottelo alkoi kiukuttelee kun pakkaset tuli. vehon toimesta vaihdettu tiivistesarja korkeapaine pumppuun ja o-renkaat löpö putkiin. samoin kolme suutinta vaihdettu uusiin. missä voi vielä olla ..tu vikaa?
roikkaa kun hetken näyttää niin lähtee. OT: montako tonnia vielä täytyy pistää et tuon ihmeen saa edes käyntiin? 360tkm ajettu. lompakko täytyy olla hyvin paksu tän laatumerkin kanssa. paluu japskeihin näyttää enemmän kuin todennäköisemmälle
Tuohon varsinaiseen vaivaan en osaa neuvoa mutta yleisluontoisena ohjeena sivusta seuranneena ja kiitollisena kaikkien risojen
cdi-omistajien ongelmia lukeneena ostin bensamersun. Erityiskiitos kaikille automaattivaihteistojen valinneille koska ilman heitä olisin itsekin ostanut automaattilaatikolla olevan Mersun.
Eli jos on itsetuhoista ja masokistista tyyppiä niin kannattaa ostaa Mersun cdi-diesel automaattilaatikolla, varmuudeksi vuosimallia 2003-2004, jolloin saa vielä sbc-vaivat kaupan päälle.
Mutta jos haluaa kuuman auton talviajoihin (sellaisen jossa joutuu vielä paitahihasillaan vähentämään lämpöjä -26C° pakkasessa ja joka lähtee käyntiin ilman vikaherkkiä Webastoja) niin kannattaa ostaa bensiinimoottorilla varustettu Mercedes Benz.
Useimmiten se on lisäksi vielä halvempi ajaa.
On niissä kavereidesi autoissa sitten jotain vikaa oltava? Jos kaikki on niin kuin pitääkin, ei silloin tarvitse apuvirtaa pyydellä.Kettunen111 kirjoitti:Ööh aivan, kummasti vaan bensa-passatti pelittää ilman lämmityksiä, kun ei ole aina mahdollista se. Automaatti sellainen, kylmänäkään vaihdot ei sen enemmän takkuile ku mitä o sallittavissa -30C. On ne volsut vissii paskoja.
Viimese kahden viikon sisään on saanu olla antamassa apuvirtaa joka toinen aamu tutuille/kavereille, viallisia ebereitä/webastoja, jos lämpii hytti sitte ei riitä virta starttiin/yrittää 2x sytyttää lämppärin ja kolmanteen ei virta riitä. hohhoijaa lohkis kunniaan
Mikä parasta nii aina sieltä ei edes saa sitä palveluaJP74 kirjoitti:Merkkiliike ei välttämättä ole se hinta/laatu suhteelta paras.
Näin on pakko olla jotain vikaajartuo kirjoitti:On niissä kavereidesi autoissa sitten jotain vikaa oltava? Jos kaikki on niin kuin pitääkin, ei silloin tarvitse apuvirtaa pyydellä.Kettunen111 kirjoitti:Ööh aivan, kummasti vaan bensa-passatti pelittää ilman lämmityksiä, kun ei ole aina mahdollista se. Automaatti sellainen, kylmänäkään vaihdot ei sen enemmän takkuile ku mitä o sallittavissa -30C. On ne volsut vissii paskoja.
Viimese kahden viikon sisään on saanu olla antamassa apuvirtaa joka toinen aamu tutuille/kavereille, viallisia ebereitä/webastoja, jos lämpii hytti sitte ei riitä virta starttiin/yrittää 2x sytyttää lämppärin ja kolmanteen ei virta riitä. hohhoijaa lohkis kunniaan
Se onko autossa se vastus vai ei, ei riipu siitä onko webastosonikki kirjoitti:Onkos webastollisissa autoissa muutes sitä sähkövastusta lämmittämässä moottoria? Itsellä loppui akku kerran sen takia ennen termarinvaihtoa ku auto ei lämmenny ikinä sinne 70C asti missä tuo sähkövastus vasta sammuu. Eli toisin sanottuna vaikka olisin ajanu kotkasta rovaniemelle olis se sähkövastus koko ajan imeny siellä virtaa niin että omnomnom olis vaan kuulunu jos ei sitä erikseen sammuta.
Kulutus tippui kyllä huomattavasti ku sai koneen lämmöt sinne minne pitääkinCDI203 kirjoitti:mutta tosian jos se vastus on jatkuvasti päälä(mitä se ei ole jos kaikki on kunnossa) ei akku lataudu niin hyvin kun voisi
vastus(sen ohjaus) myös hajoaa ennen pitkää jos se on kokoajan päällä(lisää myös kulutusta)
Jep mootorin lämmöllä on kulutukseen vaikutusta montaa kautta(vaikutta vaihtamiseen ym...)sonikki kirjoitti:Kulutus tippui kyllä huomattavasti ku sai koneen lämmöt sinne minne pitääkinCDI203 kirjoitti:mutta tosian jos se vastus on jatkuvasti päälä(mitä se ei ole jos kaikki on kunnossa) ei akku lataudu niin hyvin kun voisi
vastus(sen ohjaus) myös hajoaa ennen pitkää jos se on kokoajan päällä(lisää myös kulutusta)Lisäks autolla tuli ajettua sitä pahinta mahdollista ajoa eli 10km aamulla töihin ja illalla sama matka takas eikä juurikaan muuta ajoa. Noh onneks se akku loppu edes kotipihaan...
Itseä vaan v_tuttaa tuo vehon lietsonta tuosta tuosta käyntilämmöstä millä on ainaki jonkun näköinen vaikutus ihmisten yleismielipiteeseen siintä että CDI:n ei kuulu lämmetä "normaali lukemiin" mikä taas johtaa siihen että ihmiset mieltää CDI:t kylmiksi autoiksi vaikka tuo ei ole tippaakaan sen kylmempi ku luolamies-dieselitkään millä on tullut ajeltua.
jartuo kirjoitti:E200kompressor kirjoitti:
Tätä en kyllä allekirjoita, mutta jos ihan käsi niin silloin kannattaa pelata ihan varman päälle, tai ainakin mitä muut on sanoneet!
Minulle kyllä tulee mieleen bensakoneita joissa on paljon vikoja, suuttimissakin, sekä manuaalilaatikoita joissa lukkorenkaat pettää. Menemättä yksityiskohtiin, en ottaisi bensakonetta uskonnoksi sen paremmin kuin CDI:täkään, molemmat ovat kyllä monimutkaisia nykyisin ja vikaherkkiä ainakin absoluuttisessa mittakaavassa. En ota kantaa kumpi olisi vikaherkempi tms. Onko sillä paljon väliä kun aika harva mesen ostaja pähkäilee bensakoneen ja dieselin välillä sen perusteella kumpi olisi vähemmän vikaherkkä.E200kompressor kirjoitti: Myönnän ettei kokemusta ole täysin oppineen huippuammattilaisen vertaa mutta kaikki omat laitteet ovat kyllä kuntoon tulleet.
Voihan se olla, että nyt reilun 40 vuoden jälkeen tulisi se ensimmäinen jota en osaa korjata mutta en silti usko.
Tosiasia on, että Mercedes Benz CDI-diesel on bensakoneeseen verrattuna vikaherkkä ja altis toimintahäiriöille sekä tietysti kallis korjata. Vaikka tekisi homman itse. CDI on myytti jota ei saa murtaa.
Vai tuleeko mieleen jotakin bensakonetta jossa on polttoainevuotoja, polttoainepumppuvikoja, suutinvikoja, suuttimien tiivistysongelmia, tiivistyspintojen ongelmia, huonoa käynnistyvyyttä, imusarjan tukkeutumista, EGR:n Pelle Peloton-virityksiä, polttoainesäätimen toimintahäiriöitä...?
Tai manuaalilaatikkoa jossa glykolit menevät öljyihin, gyb-venttiili temppuilee, kytkimien tiivistepinnat irtoilee, turbiini jumittaa, johdinlevy paskana, läpivientikumit vuotaa, vaihtokohdat repiviä tai luistavia, öljymäärää ei voi tarkistaa kuin täysikuun aikaan neitsyen juostessa kesäniityllä samaan aikaan...?
Ei minullekaan tule mutta kun dieseliä on aina pidetty luotettavana niin ei sitä nytkään voi tunnustaa häiriöalttiiksi. Puhumattakaan pienhiukkasista joita ei voi poistaa vaan ne ajautuvat hengityselimiin väistämättä ja siten pilaavat ympäristöä.
Paljonko sinulla muuten on kokemusta näistä rempoista? Siis kuinka paljon enemmän kuin 40 vuotta?
Tällä kokemuksella tai kokemattomuudella ei ole tässä asiassa kuitenkaan vaikutusta koska kyse on monimutkaisesta kone-elimestä (CDI) joka on altis häiriöille.
Uskonnosta ei ole kysymys vaan tekniikasta. Tekninen osaaminen omalla kohdallani sai aivan uuden merkityksen kun aiemmin käytettyjä autoja omistaneena pidin rutiinina sitä, että vähintään pari kertaa vuodessa sai olla rempaamassa jotakin jarruja, pakoputkea, alustan niveliä tai puslia tai ylipäätään jotakin. Sitten sattumalta kohdalle vastoin suuria epäluuloja osui ensimmäinen Toyota. Auto toimi hienosti mutta jokseenkin ensimmäisinä päivinä startti välillä vain naksahti eikä pyörinyt ja vika vain paheni. Purkasin startin ja havaitsin startin kuparisten kosketuskärkien kuluneen. Varaosa maksoi 1,80€ koska niitä sai van pareittain mutta toinen virheetön jäi siis varalle.DBFI kirjoitti:E200kompressor kirjoitti:
Minulle kyllä tulee mieleen bensakoneita joissa on paljon vikoja, suuttimissakin, sekä manuaalilaatikoita joissa lukkorenkaat pettää. Menemättä yksityiskohtiin, en ottaisi bensakonetta uskonnoksi sen paremmin kuin CDI:täkään, molemmat ovat kyllä monimutkaisia nykyisin ja vikaherkkiä ainakin absoluuttisessa mittakaavassa. En ota kantaa kumpi olisi vikaherkempi tms. Onko sillä paljon väliä kun aika harva mesen ostaja pähkäilee bensakoneen ja dieselin välillä sen perusteella kumpi olisi vähemmän vikaherkkä.
sillä onko kokemusta yli tai alle 40v ei ole merkitystä kun kyseinen tekniika on ollut käytössä vasta reilun ~10 vuotta(paljon ennemän on hyötyä sopivista työ kaluista ja siitä että tietää mitä niilä tekee)E200kompressor kirjoitti: Paljonko sinulla muuten on kokemusta näistä rempoista? Siis kuinka paljon enemmän kuin 40 vuotta?
Tällä kokemuksella tai kokemattomuudella ei ole tässä asiassa kuitenkaan vaikutusta koska kyse on monimutkaisesta kone-elimestä (CDI) joka on altis häiriöille.
Yllä olevaan kommenttiin viitaten, lisää ja tarkempia vastauksia voisi tulla jos omistaja kertoisi vastauksia noihin aiemmin esitettyihin kysymyksiin. Se osien lämmitysohjekaan ei tietenkään tarkoittanut että mesen ei kuuluisi lähteä käyntiin ilman kriittisen osan lämmitystä vaan sillä oli tarkoitus etsiä viallinen kohta.reiska77 kirjoitti:Eli -12c on liian kova pakkanen mersulle? Täs välissä ei voi kuin naurahdella. Nii kolme suutintahan siellä on jo uusia ja yks vanha joka on kuukema ok. Jos kävis sitä ehdotettua bensaa ja polttais koko auton. Tai toinen vaihtoehto olis pitää yötä päivää käynnissä.
Ei cdi mersun käynnistymisessä oo mitään pakkasrajaa. Nimim 2 cdi mersua ajossa ja ei oo vielä tullu sellasta aamua ettei olis autot (siis molemmat lähteny käymään)reiska77 kirjoitti:Eli -12c on liian kova pakkanen mersulle? Täs välissä ei voi kuin naurahdella. Nii kolme suutintahan siellä on jo uusia ja yks vanha joka on kuukema ok. Jos kävis sitä ehdotettua bensaa ja polttais koko auton. Tai toinen vaihtoehto olis pitää yötä päivää käynnissä.