DBFI kirjoitti:PYY kirjoitti:... toki minulla korjaantunee tuolla jänniterajalla kun ei tartte sitten konetta herätellä "liian kylmänä"...
Tarkoitat varmaan että vika ei enää haittaa? Vikaahan siellä on eikä se jänniterajan muutos sitä saa sieltä häviämään.
Jos CPS-sensori toimii (luulisi toimivan, yleensä oireilee ensin kuumalla moottorilla) niin polttoainepulaahan siellä täytyy olla. Se taas voi johtua ilmavuodosta tai alhaisista paineista jolloin ruiskutus ei käynnisty. Olikohan muita todennäköisiä syitä (nämäkin tässä threadissa varmaan muutamaan kertaan sanottu)?
Oletan, että CPS sensori toimii, samoin paineiden oletan olevan kunnossa (tai siis sen mitä itte näistä osaan kattoa), Ilmavuotoa (tai pienen pientä naftavuotoa) pidän itse suurimpana todennäköisyytenä. Saattapi tosiaan olla että näillä pakkasilla ja ajanmyötä pienemmilläkin joku tiiviste kovettuu jo senverta, että päästää lävitte.
Juu "vika ei tosiaan haittaa" kun autoa oikein käyttää niin sitä ei ilmene, ilman liian korkeeta jänniterajaa (joka nyt ilmeni) en menis autoa starttaamaan kolmestakympistä 10min webaston käytöllä.
Jahka tässä joutaa ja ilmat lämpenee niin pitää käydä tuo naftapuoli läpi ja "huoltaa" ettei mee korjaushommiksi...
EDIT, mennä talvena -09 diesel Anjovis jätti kokonaan lähetemättä käyntiin 30 pakkasella ku en kiireessä eberillä lämmittänyt kuin vajaan vartin

... kymmenennen koittaman kohdalla akku luovutti
