200cdi käynnistyvyys pakkasella
Re: 200cdi käynnistyvyys pakkasella
.
Jos varsinaiseen vikaan sisältyy myös mielipide, niin siihen ei oikeata korjausta olekkaan.
Kunnossa oleva auto käynnistyy ongelmitta.
Jos omistaja ei halua nähdä mitään vaivaa auton kunnostamiseen, vaan haluaa vaan ilmaista tyytymättömyytensä, niin kanaattaako asiaan paljon ruutia polttaa.
Se on kuitenkin varma, ettei se kenenkään syy täällä ole.
Auto on vaan mekaaninen laite, niihin tulee vika, kaikkiin.
Jos on ostettu seitsämänneltä omistajalta kamalan paljon ajettu mersu tosi halvalla, niin vikojen todennäköisyys vaan kasvaa.
Jos ei itse pysty, tai halua tehdä mitään, niin silloin on tullut tehtyä huono ostos.
Jos varsinaiseen vikaan sisältyy myös mielipide, niin siihen ei oikeata korjausta olekkaan.
Kunnossa oleva auto käynnistyy ongelmitta.
Jos omistaja ei halua nähdä mitään vaivaa auton kunnostamiseen, vaan haluaa vaan ilmaista tyytymättömyytensä, niin kanaattaako asiaan paljon ruutia polttaa.
Se on kuitenkin varma, ettei se kenenkään syy täällä ole.
Auto on vaan mekaaninen laite, niihin tulee vika, kaikkiin.
Jos on ostettu seitsämänneltä omistajalta kamalan paljon ajettu mersu tosi halvalla, niin vikojen todennäköisyys vaan kasvaa.
Jos ei itse pysty, tai halua tehdä mitään, niin silloin on tullut tehtyä huono ostos.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 200cdi käynnistyvyys pakkasella
DBFI kirjoitti: Sitä paitsi ei tätä voi asialinjalle vielä viedä kun kaikki eivät ole päässeet kehumaan omaa autoaan ja ennen kaikkea haukkumaan naapurin autoa. Ja oma kokemukseni autojen parissa pitää myös päästä kertomaan, kun vaan tulisi jotain mieleen... Uskonnolla tarkoitin dieselin ja bensa-auton välistä valintaa mutta ihan hyvä tuoda mukaan myös tuo automerkkien palvominen.
Ongelmatilanteet CDI:n käynnistymisessä. käynnistymättömyydessä, huonossa käynnissä, ilmavaivoissa, polttoainevuodoissa, polttoainepumpun vuodoissa, suutinvioissa, tiivistysvioissa, säätimien vioissa, pakoputken tukkeutumisissa, EGR:n hokkkuspokkus-korjauksissa, osien poistamisessa, akun purkautumisissa, latureissa yms. tuntuvat olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.
Tätä TEKNISTÄ huomiota toin esille mutta nimim. Jartuo esitti näkemyksenään minun olevan kykenemätön ja osaamaton arvioimaan asiaa
"mutta jos ihan käsi niin silloin kannattaa pelata ihan varman päälle, tai ainakin mitä muut on sanoneet!".
Näin ei ole. Huono osaaminen ja valmistus ilmenee samanlaisena Mercedes Benzissä, Trabantissa, leivänpaahtimessa tai ihan missä tahansa
teknisessä laitteessa.
Tätä samaa ongelmien suuruutta todistaa myös väkevästi Mercedes Benz-merkkihuolto koska ei yrityksistä huolimatta ole saanut autoa toimimaan vaikka osia on vaihdettu jo repullinen.
Itselläni on bensakoneella varustettu Mercedes Benz, jossa on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja ja viimeisin A-huolto tehty noin 1000km ennen ostamisesta. Nyt korjattavia/korjattuja kohteita on ollut mm. kaksi moniurahihnan ohjainrullaa, laturi, akku, termostaatti,
vaihdekepin nuppi, ikkunahissi, äänenvaimentimen lämpösuojapelti, osa verhoilua, häikäisuoja, jne. Kilometrejäkin on tullut jo reilut 3000.
Jos korjaustahti jatkuu samanlaisena. täytyy minun palkata lisää väkeä tuonne talliin koska yhden miehen aika ei enää riitä kaikkiin korjauksiin jotta Mercedes Benz-henkilöauto pysyisi ajokuntoisena.
Ajokilometrimäärä autolla on kaikkiaan reilut 100tkm.
Saattaahan joku pitää tuota oman autonsa ylistämisenä mutta itse katson tuon paskakasan enemmän kuin kohtuullisia huoltotoimienpiteitä vaativaksi.
Myös ketjun aloittaja, cdi:n käynnistysongelmista kärsivä henkilö, vaikuttaa närkästyneeltä tuotteen laatuun/merkkiliikkeen osaamiseen.
Oikaisin tuota uskonto-asiaa jo kertaalleen mutta se ei tunnu menevän perille. On aivan sama millaisessa laitteessa huono suunnittelu/toteutus on. Se on silti huonoa.
Varsinaista korjauslistaa ketjun aloittajalle tuossa jo tulikin joten eiköhän se siitä lähde...Yhteyksiä vaan sinne Mercedes Benz-merkkiliikkeeseen.
Re: 200cdi käynnistyvyys pakkasella
Jaahas, täällä onkin keskustelua aiheesta. En o jaksanu ajatella koko rakkineen korjausta enää. Jospa taas vuodenvaihteen jälkeen. Eli suuttimien vaihtoon veho päätyi kun kuulema ohivuotoa oli noissa kolmessa niin paljon että olivatte käytännössä kaput. Arvo oli jotain 5 jotain, en tiedä. Neljännessä taisi olla slle 3 ja kuulema toimiva vielä. Ehkä tuota railpaineen säädintä vois kokeilla vielä. Tuo auton kylmyys kans kaivertaa. Termari tosiaan vehon toimesta kesällä vaihdettu. Kesä syksy aikaan lämpesi nopeammin kuin ennen mut näin talvella ja varsinkin pakkasilla niin ei paljoa lämpee. Koko syylari vuorattu pahvilla ja vaivoin sinne 70c lämmöt nousee 40km matkalla. Ihan huvikseen termariakaan ala taas vaihtaa. Voiko tuohon lämpeämiseen joku muu vaikuttaa? Ja ot: olen pitäny mersua kestävä merkkinä mut tämä ei taida koskea kuin vanhempia vehkeitä. Ei tuu mersua enää. Köyhällä ei o vara pitää.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi käynnistyvyys pakkasella
reiska77 kirjoitti:Jaahas, täällä onkin keskustelua aiheesta. En o jaksanu ajatella koko rakkineen korjausta enää. Jospa taas vuodenvaihteen jälkeen. Eli suuttimien vaihtoon veho päätyi kun kuulema ohivuotoa oli noissa kolmessa niin paljon että olivatte käytännössä kaput. Arvo oli jotain 5 jotain, en tiedä. Neljännessä taisi olla slle 3 ja kuulema toimiva vielä. Ehkä tuota railpaineen säädintä vois kokeilla vielä. Tuo auton kylmyys kans kaivertaa. Termari tosiaan vehon toimesta kesällä vaihdettu. Kesä syksy aikaan lämpesi nopeammin kuin ennen mut näin talvella ja varsinkin pakkasilla niin ei paljoa lämpee. Koko syylari vuorattu pahvilla ja vaivoin sinne 70c lämmöt nousee 40km matkalla. Ihan huvikseen termariakaan ala taas vaihtaa. Voiko tuohon lämpeämiseen joku muu vaikuttaa? Ja ot: olen pitäny mersua kestävä merkkinä mut tämä ei taida koskea kuin vanhempia vehkeitä. Ei tuu mersua enää. Köyhällä ei o vara pitää.
Niinpä niin eli paluu vuotoja ei edellä kerrotun perusteella ole edes
katsottu(vain suutimien korjaus arvot...mikä ei kerro paluu puolen vuodosta oikeestaan mitään...)
mitkä nekin jos on lämpimästä moottorista lämpimässä hallissa katsottu
muuttu ihan muukksi kun sama testi tehdään niissä oloissa missä auto temppuilee
(ohje siitä on jopa ihan siinä testin yhteydessä jos vaan viitsii katsoa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200cdi käynnistyvyys pakkasella
ohivuoto,paluuvuoto,valkovuoto ja sit pelkkä vuoto. mitäs näitten kaikkien vuotojen kanssa nyt sit tehdään? jos ne se ohivuoto on ny kunnossa, paluuvuoto ei kerro mulle mitään. ei ainakaan maahan valu
valkovuotoa esiintyy kuulema naisilla ja ilmeisesti mersuillakin. auttasko siihe tena lady? mihis se asennetaan? hanskalokeroon(ko).
no joo. eli mitäs koodi kieltä mä ny sinne veholle sit kerron että tutkiivatte taas isolla rahalla?
unohtu pistää, se ettei ne niitä vuotoja päässy kylmästäkoneesta edes mittaa kun ei saanet pihalla käyntiin.
työntivätte pojan hallii sulamaan(kevväämmällä,kevväämmällä oli vaan kuulunu konehuoneesta)



unohtu pistää, se ettei ne niitä vuotoja päässy kylmästäkoneesta edes mittaa kun ei saanet pihalla käyntiin.

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi käynnistyvyys pakkasella
reiska77 kirjoitti:ohivuoto,paluuvuoto,valkovuoto ja sit pelkkä vuoto. mitäs näitten kaikkien vuotojen kanssa nyt sit tehdään? jos ne se ohivuoto on ny kunnossa, paluuvuoto ei kerro mulle mitään. ei ainakaan maahan valuvalkovuotoa esiintyy kuulema naisilla ja ilmeisesti mersuillakin. auttasko siihe tena lady? mihis se asennetaan? hanskalokeroon(ko).
![]()
no joo. eli mitäs koodi kieltä mä ny sinne veholle sit kerron että tutkiivatte taas isolla rahalla?
unohtu pistää, se ettei ne niitä vuotoja päässy kylmästäkoneesta edes mittaa kun ei saanet pihalla käyntiin.työntivätte pojan hallii sulamaan(kevväämmällä,kevväämmällä oli vaan kuulunu konehuoneesta)
Niin mikähän esti tekemästä testiä oikeen siinä ulkon(paitsi se että olisi saanut testin tehtyä oikeen...)
sinä aikan minkä käyttivät hallin sisään lykkimiseen olis hyvin
sen testin jo tehnyt ja sulkenut pois mahdolisen vian aiheutajan tai löytänyt sen,
ehkäpä kanatta sanoa nille kannatta sanoa että vaihtavat kaikki osat(sen osaavat jopa siellä vehossa...)puskureitten väliin
kaikki tieto testin tekemiseen on tälläkin foorumilla monessakin eri jutussa
(ja jos alat sitä itse tekemään niin voin sen vaikka kaivella näkösälle,
mutta
vehoa en taida alkaa neuvomaan, sieltä kun ei juuri tietoa heru ulos päin ja asenteen mukaan tietävät kaikesta kaiken)
niitä on ihan semosiakin korjaamoita missä autot tulee kuntoon...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200cdi käynnistyvyys pakkasella
kiitokset vastauksista. täytyy mittailla nuo paluuvuodot. mutta vielä jos tuohon lämpiämisongelmaan osais joku sanoa. lueskelin tuossa toista topiccia ja siellä puhuttiin "pikku termarista ja lauhduttimesta" mutta tuosta mun autosta ei kyl sellaista löytyny(w210 -02). eikös sen pitäny olla het siinä syylarin edessä kun pellin avaa? eli onko nyt näin,että se iso termari minkä veho sinne vaihtoi puolivuotta sitten on nyt sitten jo sökö? kai noissa varaosissakin joku takuu on?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi käynnistyvyys pakkasella
tämän näköistä osaa (70) ei siis näyreiska77 kirjoitti: mutta vielä jos tuohon lämpiämisongelmaan osais joku sanoa. lueskelin tuossa toista topiccia ja siellä puhuttiin "pikku termarista ja lauhduttimesta" mutta tuosta mun autosta ei kyl sellaista löytyny(w210 -02). eikös sen pitäny olla het siinä syylarin edessä kun pellin avaa? eli onko nyt näin,että se iso termari minkä veho sinne vaihtoi puolivuotta sitten on nyt sitten jo sökö? kai noissa varaosissakin joku takuu on?

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200cdi käynnistyvyys pakkasella
ei näy. eikä ole sitä pikku lauhdutintakaan mihinkä nuo letkut ilmeisesti menisi.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi käynnistyvyys pakkasella
jos tota ossaa ja noita letkuja ei ole niin eireiska77 kirjoitti:ei näy. eikä ole sitä pikku lauhdutintakaan mihinkä nuo letkut ilmeisesti menisi.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
