Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Kohta olisi taas vaihdon aika (vai onko se autokuumeen aika). Alla on kohta puoli miljoonaa ajettu hyvin palvellut vuoden 2002 W210 200 cdi, eli perusväykky.
Ainahan sitä katellaan uudempaa tai isompaa . Nyt olisi tarkoitus laittaa E 220 cdi tai 320 cdi ja vuosimallia 2004-2007. Pyöritään siis alle 200tuhatta ajetuissa ja hintaluokassa 20-30tuhatta (plusmiinus 5 tonnia) . Työmaa-ajoa tulee vuodessa 40tuhatta ja 20tuhatta siviiliajoa päälle,joten matkanteon tulisi olevan leppoisaa ja laadukasta menemistä. Autoa pidän aina noin viisi vuotta kerralllaan.
Nyt on iskenyt ajatus myös ässä (W220) mallista ja siitäkin se 320 cdi.
Kas kummaa, nuo diiseli ässät eivät hinnoiltaa hirveän paljon poikkea e-mallin 320:stä. Esimerkiksi liikeessä myydään vm 2003 150tuhatta ajettua hyvin varusteltua 320 CDI Aut Facelift Ässää hintaan 31000 euroa ja vastaavasti saman verran ajettua E-mallin 320 CDI Elegancea samalta vuodelta hintaan 25000 euroa. Tietty tuo E-malli on ylihinnoiteltu, mutta noissa lukemissa mennään nettiauton puolella.
Kysymys kuuluu, onko 320 Cdi Ässä riskisihankinta verrattuna E-malliin? Ja mistä johtuu suht. pieni hintaero käytetyn ässän ja eemelin välillä. Saahan tuohon ässään jo lisävatus ja mukavuusvarusteita huikean määrän perus E:hen nähden. Vai siinäkö se piilekin se hinnan tasaus, toimimattomissa tai epäkuntoon ennenmmin tai myöhemmin menevissä kilkkeissä: hierovia ja ilmastoituja nahkapenkejä, sähkösäätöjä ja ilmajousituksia, joiden hintavia korjauksia odotellessa ässän hinta romahtaa???
Kumpi olisi riskittömämpi tai mukavampi hankinta?
Ainahan sitä katellaan uudempaa tai isompaa . Nyt olisi tarkoitus laittaa E 220 cdi tai 320 cdi ja vuosimallia 2004-2007. Pyöritään siis alle 200tuhatta ajetuissa ja hintaluokassa 20-30tuhatta (plusmiinus 5 tonnia) . Työmaa-ajoa tulee vuodessa 40tuhatta ja 20tuhatta siviiliajoa päälle,joten matkanteon tulisi olevan leppoisaa ja laadukasta menemistä. Autoa pidän aina noin viisi vuotta kerralllaan.
Nyt on iskenyt ajatus myös ässä (W220) mallista ja siitäkin se 320 cdi.
Kas kummaa, nuo diiseli ässät eivät hinnoiltaa hirveän paljon poikkea e-mallin 320:stä. Esimerkiksi liikeessä myydään vm 2003 150tuhatta ajettua hyvin varusteltua 320 CDI Aut Facelift Ässää hintaan 31000 euroa ja vastaavasti saman verran ajettua E-mallin 320 CDI Elegancea samalta vuodelta hintaan 25000 euroa. Tietty tuo E-malli on ylihinnoiteltu, mutta noissa lukemissa mennään nettiauton puolella.
Kysymys kuuluu, onko 320 Cdi Ässä riskisihankinta verrattuna E-malliin? Ja mistä johtuu suht. pieni hintaero käytetyn ässän ja eemelin välillä. Saahan tuohon ässään jo lisävatus ja mukavuusvarusteita huikean määrän perus E:hen nähden. Vai siinäkö se piilekin se hinnan tasaus, toimimattomissa tai epäkuntoon ennenmmin tai myöhemmin menevissä kilkkeissä: hierovia ja ilmastoituja nahkapenkejä, sähkösäätöjä ja ilmajousituksia, joiden hintavia korjauksia odotellessa ässän hinta romahtaa???
Kumpi olisi riskittömämpi tai mukavampi hankinta?
Viimeksi muokannut JuhanaW, Ti 28.12.2010 03:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Noiden 220:n airmaticeissahan on ollut ongelmia, jos se on jo korjattu niin on ainakin yksi kallis ja jossain vaiheessa varmasti remonttia tarvittava osio huolettomampi.
En tiedä onko osat ässään kalliimpia, luulisi ainakin volyymin olevan niissä hieman pienempi.
Itsekin sivusilmällä 220:siä nettiautosta seuranneena (nimim. jos se 208 kakkosauton hankinta muuttuiskin 220 ykkösen hankintaan...)
En tiedä onko osat ässään kalliimpia, luulisi ainakin volyymin olevan niissä hieman pienempi.
Itsekin sivusilmällä 220:siä nettiautosta seuranneena (nimim. jos se 208 kakkosauton hankinta muuttuiskin 220 ykkösen hankintaan...)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Dieselvero on ainankin jämäkämpi.
En tiedä onko tämä vain pelkkää mutua vai mitä fiilistelyä, mutta nyt on omissa silmissä näissä W220 korin autoissa tapahtunut ihmeellinen rähjääntyminen ihan kertapamauksella.
On sellainen tuntuma, että valtaosan W220 sarjan autoista joita on nähnyt viimeaikoina, on ainankin sisustaltaan kulahtaneet aivan puhki. Keskikyynärnojat ratkelleet, rattien nahat on menneet piloille, nupit kuluneet melkein muodottomaksii ja kaikkea sellaista lopunalun merkkiä paljon enemmän, kuin mitä yleensä on tottunut mersuissa näkemään.
En tiedä onko tämä vain pelkkää mutua vai mitä fiilistelyä, mutta nyt on omissa silmissä näissä W220 korin autoissa tapahtunut ihmeellinen rähjääntyminen ihan kertapamauksella.
On sellainen tuntuma, että valtaosan W220 sarjan autoista joita on nähnyt viimeaikoina, on ainankin sisustaltaan kulahtaneet aivan puhki. Keskikyynärnojat ratkelleet, rattien nahat on menneet piloille, nupit kuluneet melkein muodottomaksii ja kaikkea sellaista lopunalun merkkiä paljon enemmän, kuin mitä yleensä on tottunut mersuissa näkemään.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Oma toiveauto olisi E320 CDI4matic 2007 (6/2006 jälkeen tehty teräväkeulainen malli).
Semmoinen pitäisi irrota Saksasta tuotuna alle 35 tonnin alle 100.000 km ajettuna.
Siinä on mahdollisuus kuljettaa pitkiä tavaroita, S:ssa ei ole. Diesel ja neliveto on
hyvä yhdistelmä. Muodistettu E-malli on toimintavarmempi kuin alkupään W211.
Semmoinen pitäisi irrota Saksasta tuotuna alle 35 tonnin alle 100.000 km ajettuna.
Siinä on mahdollisuus kuljettaa pitkiä tavaroita, S:ssa ei ole. Diesel ja neliveto on
hyvä yhdistelmä. Muodistettu E-malli on toimintavarmempi kuin alkupään W211.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Voi tehdä tiukkaa. Omani on 6/2006 facelift, hyvinvarusteltu farkku tosin, mutta 155tkm ajettu ja maksoi veroineen aika tarkkaan 35K + toiset renkaat vanteineen ja ruostesuojaus = 37K. Silti mielestäni halpa.JarkkoN kirjoitti:Oma toiveauto olisi E320 CDI4matic 2007 (6/2006 jälkeen tehty teräväkeulainen malli).
Semmoinen pitäisi irrota Saksasta tuotuna alle 35 tonnin alle 100.000 km ajettuna.
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Tullin päätös 11/2010:
MB E320 CDI T 4matic 09/2007 82 tkm 37.582E (autovero 12.289E)
MB E320 CDI 4matic 12/2006 125 tkm 31.330E (autovero 9.700E)
MB E280 CDI 4matic 12/2006 91 tkm 30.409E (autovero 9.153E)
Jos budjetti on 35 tonnia, niin 2 tonnia pitää varata hakuun ja rekisteröintiin.
9-12 tonnia pitäisi riittää autoveroon. Jää 21-24 tonnia autoon.
E280:sta saa softalla E320:n, mutta siinä on pienemmät verot.
Täällä juuri sopiva farkku 17.500E: E320 CDI T 11/2006 134 tkm sin/beige
http://home.mobile.de/home/fahrzeuge-pe ... arkft.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos oma 4matic ei olisi niin hyvä, niin hakisin tuon pois, jos ei ole kolariauto.
17.500 auto + talvirenkaat
2.000 haku
10.500 verot
Yhteensä 30.000
Mieluummin hakisin auton merkkiliikkeestä, jos olisi sopivat värit tarjolla.
MB E320 CDI T 4matic 09/2007 82 tkm 37.582E (autovero 12.289E)
MB E320 CDI 4matic 12/2006 125 tkm 31.330E (autovero 9.700E)
MB E280 CDI 4matic 12/2006 91 tkm 30.409E (autovero 9.153E)
Jos budjetti on 35 tonnia, niin 2 tonnia pitää varata hakuun ja rekisteröintiin.
9-12 tonnia pitäisi riittää autoveroon. Jää 21-24 tonnia autoon.
E280:sta saa softalla E320:n, mutta siinä on pienemmät verot.
Täällä juuri sopiva farkku 17.500E: E320 CDI T 11/2006 134 tkm sin/beige
http://home.mobile.de/home/fahrzeuge-pe ... arkft.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos oma 4matic ei olisi niin hyvä, niin hakisin tuon pois, jos ei ole kolariauto.
17.500 auto + talvirenkaat
2.000 haku
10.500 verot
Yhteensä 30.000
Mieluummin hakisin auton merkkiliikkeestä, jos olisi sopivat värit tarjolla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Niin tuo +36 alku tarkoittaa että tuo "autoliike" on Unkarissa.
Katso auton kauppiashinta http://www.dat.de" onclick="window.open(this.href);return false; niin tiedät mitä auto oikeasti maksaa ilman myyntikatetta Saksassa.
http://www.dat.de/fzgwerte/index.php?js ... C62E5A92EC" onclick="window.open(this.href);return false;
Katso auton kauppiashinta http://www.dat.de" onclick="window.open(this.href);return false; niin tiedät mitä auto oikeasti maksaa ilman myyntikatetta Saksassa.
http://www.dat.de/fzgwerte/index.php?js ... C62E5A92EC" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Ilmoituksesta näkee heti, että auto on Unkarissa, HU tarkoittaa Unkaria. Mitäs siitä sitten? Oliko tässä jokin asiapointti?sportsman kirjoitti:Niin tuo +36 alku tarkoittaa että tuo "autoliike" on Unkarissa.
Ei ole myyjä kummoinen, mutta ei ole minusta hintakaan paha. Mieluummin ostan Perfetto Car:sta kuin Autoliike M. Sipilästä +50% hintaan.
DAT:n mukaan E320 CDI 4matic 8/2006 105 tkm maksaisi 16.755 E, E280 CDI 4matic 16.291E.
Jos katselee merkkilikkeen tarjonnan, tavallisten autoliikkeiden tarjonnan ja yksityisten tarjonnan, niin alkaa olla jo
aika hyväkin käsitys autojen hinnasta. Itse ostaisin mieluiten merkkiliikettä, jos tarjonnasta sopiva auto vaan löytyisi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Keskustelu taisi livetä hiukan alkuperäsisestä kysymyksestäni maahantuontipohdiskeluksi.Tarkoituksenani oli kysellä että onko hyviä perusteluja valita W211 320 Cdi:n sijaan W220 320 Cdi, kun hinnat eivät paljon poikkeile toisistaan suhteessa varustelun ja "statuksen" määrään. Jos nyt joku haluaa ajella vanhemmalla Ässällä, niin mieluummin kai sillä kuin yhtä vanhalla Eemelillä, jos hinta ja laatu ynnä kunto on kohdallaan.
Itse uskoisin että, jos löytää vaikkapa vm 2003-4 alle 200tuhatta ajetun ässän, niin se on tehdy laadukkaammin ja varustelutaso on kodallaan yleensä ylihinnoiteltuihin E-malleihin nähden ja kestää sen minkä saman ikäinen ja koinen Eemelikin: Viellä 200-300tuhatta mittariin ja sitten vaihtoon.
Leikkimielisesti Ässän valintaa puoltanee sekin, että se herättäisi enemmän keskustelua (=lue kateutta) naapureissa, työkavereissa ja "Esson" Baarissa; Suomessa kun ollaan. Vaikka se ei olisi tarkoituskaan.
Itse uskoisin että, jos löytää vaikkapa vm 2003-4 alle 200tuhatta ajetun ässän, niin se on tehdy laadukkaammin ja varustelutaso on kodallaan yleensä ylihinnoiteltuihin E-malleihin nähden ja kestää sen minkä saman ikäinen ja koinen Eemelikin: Viellä 200-300tuhatta mittariin ja sitten vaihtoon.
Leikkimielisesti Ässän valintaa puoltanee sekin, että se herättäisi enemmän keskustelua (=lue kateutta) naapureissa, työkavereissa ja "Esson" Baarissa; Suomessa kun ollaan. Vaikka se ei olisi tarkoituskaan.
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Itse en varaisi kuitenkaan lentoa Unkariin ed. myyjän perusteella . Tietysti voin olla täysin väärässäkin.JarkkoN kirjoitti:Ilmoituksesta näkee heti, että auto on Unkarissa, HU tarkoittaa Unkaria. Mitäs siitä sitten? Oliko tässä jokin asiapointti?sportsman kirjoitti:Niin tuo +36 alku tarkoittaa että tuo "autoliike" on Unkarissa.
Ei ole myyjä kummoinen, mutta ei ole minusta hintakaan paha. Mieluummin ostan Perfetto Car:sta kuin Autoliike M. Sipilästä +50% hintaan.
DAT:n mukaan E320 CDI 4matic 8/2006 105 tkm maksaisi 16.755 E, E280 CDI 4matic 16.291E.
Jos katselee merkkilikkeen tarjonnan, tavallisten autoliikkeiden tarjonnan ja yksityisten tarjonnan, niin alkaa olla jo
aika hyväkin käsitys autojen hinnasta. Itse ostaisin mieluiten merkkiliikettä, jos tarjonnasta sopiva auto vaan löytyisi.
Asiaan: Nuo "vanhat" S-sarjalaiset eivät jostain syystä ole kovinkaan haluttuja Saksassa joten hintatasonkin painuu käytettyjä E-sarjan tasolle , jopa sen alle,. Johtuuko asia sitten siitä, että huolto/korjauskulut ja käyttömaksut ovat isommat kuin E tai C-sarjalaissa.
Suomessa näyttää ainakin merkkiliikeet pyytävän S-sarjalaisista enemmän kuin E tai C-sarjalaisista mutta toisaalta S-sarjalaisia onkin hyvin vähän tarjolla. Onneksi Suomen tulli sentään arvostaa S-sarjaa määrittämällä (=arpomalla) suhteettoman korkean verotusarvon. Lisäksi kun on vielä kovat päästöt niin veroa pääsee maksamaan.
Jos haluaa hieman tehdä verosuunnittelua niin kannattaa valita vuoden 2000 auto sillä tällöin veroprosentti määrätytyy kokonaispainon perusteella eikä päästöjen mukaan . Näin myös vuosi maksu.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Ovatko kovin haluttuja Suomessakaan? Jos haluaa "ökyilyä pikkurahalla", voi vanha S-Mersu olla hyvä valinta. Aika harvan normaaliostajan ostoslistalle sellainen kuitenkaan päätyy.sportsman kirjoitti: Nuo "vanhat" S-sarjalaiset eivät jostain syystä ole kovinkaan haluttuja Saksassa joten hintatasonkin painuu käytettyjä E-sarjan tasolle
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Tässä on Honest Johnin mielipide W220:sta:
Mukava matka-auto, mutta elektroniikkavikoja on paljon. On muitakin laatu-ongelmia,
mm. maaliongelmia (ruostetta ja kuplimista). Osat ja korjaukset ovat hintavia.
Sähköjä ei ole suojattu kunnolla ja laturin piikit voivat hajottaa kalliita osia.
Tavaratila on pieni. CDI:ssa on hajoillut suuttimia 60 tkm:n kohdalla.
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... w220-1999/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ection=bad" onclick="window.open(this.href);return false;
E-sarjassa olisi ainakin minulle riittävästi luksusta ja pienet ulkomitat ovat kätevät
paikoituksessa. Lisäksi haluaisin, että auto toimii luotettavasti eikä ole sikamaisen
kallis korjata.
Mukava matka-auto, mutta elektroniikkavikoja on paljon. On muitakin laatu-ongelmia,
mm. maaliongelmia (ruostetta ja kuplimista). Osat ja korjaukset ovat hintavia.
Sähköjä ei ole suojattu kunnolla ja laturin piikit voivat hajottaa kalliita osia.
Tavaratila on pieni. CDI:ssa on hajoillut suuttimia 60 tkm:n kohdalla.
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... w220-1999/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ection=bad" onclick="window.open(this.href);return false;
E-sarjassa olisi ainakin minulle riittävästi luksusta ja pienet ulkomitat ovat kätevät
paikoituksessa. Lisäksi haluaisin, että auto toimii luotettavasti eikä ole sikamaisen
kallis korjata.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Tästä honestjohn-linkistä kiitokset. Kyllä mullekin e-malli piisaa. Itsekin olen lukenut että Ässässä sähköongelmia on ja samoin jarrupuolella (painava auto himmailla), kuten airmaticeissa.
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
No onko se valinta nyt noin yksinkertaista. Jos luet sen Honest John'in kommentit 211:stä niin et kai sitäkään voi ostaa? Kuinkas honest se kaveri on kun sanoo V6-moottorin nostaneen kulutuksia 220:ssä (ainakin maininta oli tuossa 220-artikkelissa).JuhanaW kirjoitti:Tästä honestjohn-linkistä kiitokset. Kyllä mullekin e-malli piisaa. Itsekin olen lukenut että Ässässä sähköongelmia on ja samoin jarrupuolella (painava auto himmailla), kuten airmaticeissa.
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Niinpä, auton valinta on yksinkertaista, kun jo osapuilleen on haarukoinut mitä on etsimässä ja millä euromäärällä. Mesemies valitsee mesen ja harkitsee yleensä parin mallin/tyypin väliltä ja määräävänä se pätäkkätukku jonka vaihtaa autoon. Jos hintahaarukka on tiedossa, valitsee sen jälkeen seuraavan suunnan; Vanhempi auto mutta vähän ajettu, tai uudempi ja paljon ajettu.
Veekeulan eli 200 cdi faceliftin saa 20tonnilla, mutta tuohon rahaan sillä onkin sitten ajettu 500tuhatta Suomen suolateillä, yleensä ekat 200tuhatta taksina Stadissa ja sen jälkeen parilla kolmella maansiirtourakoitdsijalla tai hevosmiehellä ties missä ja miten, huoltokirjana ruutuvihko. Myllytetty ja laitettu myyntiin. Mukana tulee vetokoukku ja rähjäiset peltivanteet kesägummeilla.
Samaisella 20tuhannen euromäärällä saa myös 2004 mallin 220 Cdi:n jolla on ajettu 130tuhatta, tuotu ehkä Saksasta, mutta hyvillä keleillä ajettu yhden omistajan talliauto jossa on huoltokirja. Eikäi ole tarvinnut myllyttää ennen myyntiä: maalipinta on uuden veroinen, kiitos keski-euroopan lumettoman ja suolattoman talven.
Okei. Päätös onkin sitten helppo; valinta 220 Cdi vm 2004 ajettu 130tuhatta ja hinta tinkauksen jälkeen 19000 euroa. Mukaan saa kattoluukun sähköpenkit ja suksipussin.
Ässät ja kalliit rempat tulevaisuudessa saavat odottaa toista ottajaa, samoin kuin puoli miljonaa pyöritetynV-keulan hakijaa, jos kriteerinä on se vee-keula. Kun kuitenkin "se" isompi remppa saattaa olla jo mutkan takana niiin 2001 mallin ässässä kuin 2007 mallin Veekeulassa jolla on jo ajettu se puoli miljonaa km..
Kyllä 20tonnilla ihan kelpo Mese irtoaa. Näksin siis tärkeämmäksi kriteeriksi vähäiset kilometrit, kuin uudemmat vuosimallit.
Veekeulan eli 200 cdi faceliftin saa 20tonnilla, mutta tuohon rahaan sillä onkin sitten ajettu 500tuhatta Suomen suolateillä, yleensä ekat 200tuhatta taksina Stadissa ja sen jälkeen parilla kolmella maansiirtourakoitdsijalla tai hevosmiehellä ties missä ja miten, huoltokirjana ruutuvihko. Myllytetty ja laitettu myyntiin. Mukana tulee vetokoukku ja rähjäiset peltivanteet kesägummeilla.
Samaisella 20tuhannen euromäärällä saa myös 2004 mallin 220 Cdi:n jolla on ajettu 130tuhatta, tuotu ehkä Saksasta, mutta hyvillä keleillä ajettu yhden omistajan talliauto jossa on huoltokirja. Eikäi ole tarvinnut myllyttää ennen myyntiä: maalipinta on uuden veroinen, kiitos keski-euroopan lumettoman ja suolattoman talven.
Okei. Päätös onkin sitten helppo; valinta 220 Cdi vm 2004 ajettu 130tuhatta ja hinta tinkauksen jälkeen 19000 euroa. Mukaan saa kattoluukun sähköpenkit ja suksipussin.
Ässät ja kalliit rempat tulevaisuudessa saavat odottaa toista ottajaa, samoin kuin puoli miljonaa pyöritetynV-keulan hakijaa, jos kriteerinä on se vee-keula. Kun kuitenkin "se" isompi remppa saattaa olla jo mutkan takana niiin 2001 mallin ässässä kuin 2007 mallin Veekeulassa jolla on jo ajettu se puoli miljonaa km..
Kyllä 20tonnilla ihan kelpo Mese irtoaa. Näksin siis tärkeämmäksi kriteeriksi vähäiset kilometrit, kuin uudemmat vuosimallit.
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Ainahan sitä katellaan uudempaa tai isompaa . Nyt olisi tarkoitus laittaa E 220 cdi tai 320 cdi ja vuosimallia 2004-2007. Pyöritään siis alle 200tuhatta ajetuissa ja hintaluokassa 20-30tuhatta (plusmiinus 5 tonnia) . Työmaa-ajoa tulee vuodessa 40tuhatta ja 20tuhatta siviiliajoa päälle,joten matkanteon tulisi olevan leppoisaa ja laadukasta menemistä.
täällä tulee saman verran työ ja siviili kilometrejä vuoteensa.edellis vuonna ajelin ne kilsat -05 väykällä.tämän vuoden kilsat on ajeltu w220 korilla,tosin 400cdi:llä joka varmaan epäluotettavampi kun tuo 320cdi.joka tapauksessa kyytiä ja ajotuntumaa on turha edes vertailla,miltään kantilta.vuoden kun ajellu ässällä,en löydä mitään hyvää sanottavaa e:n antamasta kyydistä.omassa ei ole ollu airmaticissa vikaa,eikä korissa ruostetta,mittarissa 300tkm.sähköpuolella kerran oli bosen järjestelmä mykkä mutta heräs yön jälkeen eikä ole uusinut.riisseli vero satkun suurempi kuin eessä ja kalliit vakuutukset -01 mallin autoks,mutta tuskin sen kalliimmat kuin esim.-07 mallin väykässä.kaikki ongelmat mitä mulla on ollu tossa autossa liittyvät nimenomaan tohon 400cdi tekniikkaan.itse autoon(moottoria lukuunottamatta) en ole joutunut vielä vuoden aikana ostamaan yhtä ainutta osaa,ja leimallakin käytiin sentään lokakuussa.ilman ongelmia.
täällä tulee saman verran työ ja siviili kilometrejä vuoteensa.edellis vuonna ajelin ne kilsat -05 väykällä.tämän vuoden kilsat on ajeltu w220 korilla,tosin 400cdi:llä joka varmaan epäluotettavampi kun tuo 320cdi.joka tapauksessa kyytiä ja ajotuntumaa on turha edes vertailla,miltään kantilta.vuoden kun ajellu ässällä,en löydä mitään hyvää sanottavaa e:n antamasta kyydistä.omassa ei ole ollu airmaticissa vikaa,eikä korissa ruostetta,mittarissa 300tkm.sähköpuolella kerran oli bosen järjestelmä mykkä mutta heräs yön jälkeen eikä ole uusinut.riisseli vero satkun suurempi kuin eessä ja kalliit vakuutukset -01 mallin autoks,mutta tuskin sen kalliimmat kuin esim.-07 mallin väykässä.kaikki ongelmat mitä mulla on ollu tossa autossa liittyvät nimenomaan tohon 400cdi tekniikkaan.itse autoon(moottoria lukuunottamatta) en ole joutunut vielä vuoden aikana ostamaan yhtä ainutta osaa,ja leimallakin käytiin sentään lokakuussa.ilman ongelmia.
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Onko tuo Airmatic pelkästään W220-mallissa? Coupe-versiossa C215 on myös säädettävä alusta mutta ilmeisesti eri tekniikalla?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
mä kyllä kuvittelisin että täysin samalla tekniikalla.varmuutta ei kyllä ole.
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Nokun ABC:stä puhuvatterokoo kirjoitti:mä kyllä kuvittelisin että täysin samalla tekniikalla.varmuutta ei kyllä ole.

-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Milläs tekniikalla se ABC (Active Body control) toimii? Oliko se vakiona CLssä?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Jos olis reilut kolkytdonaa taskussa ja auton tarvis, niin suksisin välittömästi Kuopion Rinta-Joupille hakemaan 2006/2007 hopeanharmaan 320 CDI -eemelin _KAIKILLA_ herkuilla. Mittarissakin vain 55t.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Mistä tiedät että tuo auto on kaikilla herkuilla? Niistä "ym. ym. -varusteista" en osaa sanoa mutta noista listatuista kun poistetaan langin vakiokama niin jäljelle jää:TTL kirjoitti:Jos olis reilut kolkytdonaa taskussa ja auton tarvis, niin suksisin välittömästi Kuopion Rinta-Joupille hakemaan 2006/2007 hopeanharmaan 320 CDI -eemelin _KAIKILLA_ herkuilla. Mittarissakin vain 55t.
2 x renkaat, 2 x alumiinivanteet (1X on toki vakiona, ja noita alla olevia en laskisi vanteiksi meseen

Sopii korjata jos tein virheitä.
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Taisin unohtaa painaa rönttöstä tai sitten vastaukseeni tuli väärä nimimerkki (samaa olin kirjoittelemassa aiemmin).Kinnunen kirjoitti:Onko tuo Airmatic pelkästään W220-mallissa? Coupe-versiossa C215 on myös säädettävä alusta mutta ilmeisesti eri tekniikalla?
Ei ole säästössä CL:n tietoja mutta ainakaan WIS ei tunnistanut 215-koriin Airmatic jousitusta joten ABC siinä varmaan on vakiona.
ABC jousitushan on teräsjousien päälle rakennettu mutta hydrauliikalla maustettu aktiivijousitus. Tuo osaa paljon temppuja joita Airmatic ei osaa. Ihan asiallinen varuste mutta ainakin noissa 220/215-korisissa paljon huonommassa maineessa kestävyydeltään kuin Airmatic (joka sekään ei kehuja ole saanut). Mutta eihän sitä osteta kestävyyttä lisäämään vaan ihan muista syistä.
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Mistä autosta nyt puhutaan, kun en moista löytänyt (vai joko joku haki sen)DBFI kirjoitti:Mistä tiedät että tuo auto on kaikilla herkuilla? Niistä "ym. ym. -varusteista" en osaa sanoa mutta noista listatuista kun poistetaan langin vakiokama niin jäljelle jää:TTL kirjoitti:Jos olis reilut kolkytdonaa taskussa ja auton tarvis, niin suksisin välittömästi Kuopion Rinta-Joupille hakemaan 2006/2007 hopeanharmaan 320 CDI -eemelin _KAIKILLA_ herkuilla. Mittarissakin vain 55t.
2 x renkaat, 2 x alumiinivanteet (1X on toki vakiona, ja noita alla olevia en laskisi vanteiksi meseen), Night Vision pimeänäköavustin, Puheohjausjärjestelmä Linguatronic, Metalliväri, Nahkainen / puinen monitoimiohjauspyörä (vakiona nahkaratti), Neliveto, takaovien rullaverhot.
Sopii korjata jos tein virheitä.
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Oliskohan joku ostanut jo, ei se tuo voinut olla jota itse katsoin. Siinä oli pienimmät kilometrit noista Kuopion autoista mutta väri ei täsmännytkään aiemmin mainittuun. Olisko sitten ollut kyse siitä 90 000 km ajetusta? Tuossa nuo lisävarusteet, olettaen että takaluukun avustin on oikeasti sulkemisavustin.tj86430 kirjoitti: Mistä autosta nyt puhutaan, kun en moista löytänyt (vai joko joku haki sen)
Metalliväri, Takaluukun sulkemisavustin.
Edit: Pieleen meni tuokin, tuohan on lyhyt auto.
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Oliskohan joku ostanut jo, ei se tuo voinut olla jota itse katsoin. Siinä oli pienimmät kilometrit noista Kuopion autoista mutta väri ei täsmännytkään aiemmin mainittuun. Olisko sitten ollut kyse siitä 90 000 km ajetusta? Tuossa nuo lisävarusteet, olettaen että takaluukun avustin on oikeasti sulkemisavustin.tj86430 kirjoitti: Mistä autosta nyt puhutaan, kun en moista löytänyt (vai joko joku haki sen)
Metalliväri, Takaluukun sulkemisavustin.
Edit: Pieleen meni tuokin, tuohan on lyhyt auto.
Sen sijaan valikoimasta löytyy auto jolle listataan ihan eri kilometrit kuin mitä auton tiedoissa mainitaan, olisko tämä, musta auto?
http://www.rintajouppi.fi/Vaihtoautot/V ... des-Benz/S" onclick="window.open(this.href);return false;
Neliveto, Aj. vain 69 tkm, Etuistuinten tuuletus, Metalliväri (musta), 18" MB-Kevytmetallivanteet, Takaluukun sulkemisavustin, DVD-vaihtaja, Sound System Surround Harman/Kardon,
Mutta Kuopiosta on vain se yksi, musta auto ja kaikkihan nuo on "karvalakkimalleja"

Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Oli tullut liikkeeseen joulun aikana eikä ole vielä sivuilla. Hopeanharmaa. Varustepuolesta mm. panoraamalasikatto kiinnitti huomiota. Varmaan menee äkkiä.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Ai tullut liikkeeseen äskettäin
. Lahdessa on rintaj:n pihalla lähemmäs 100 mersua ja bemaria sekä volvoa
odottamassa sisälle pääsyä.
Hintoja on monia mutta samanlainen näyttää maksavan Saksassa tosin vuosimallia 2008 maksaa 42000 euroa
ja tulli haluaa lisäksi autoveroa n 19000 euroa joten yhteishinnaksi tulee 61000 + hakukulut 1000 eli n 62000 euroa.
Kauppahan se on tietysti mikä kannattaa mutta ehkä tuo 84800 euron pyynti on aika naurettava sillä tullinkin mielestä oikea myyntihinta on n 65000 euroa. Tullin sopimusliikehän saa itse ilmoittaa mikä on sopiva verotusarvo mutta yksityistuojalle arvo lasketaan näiden sopimusasiakkaiden pyyntihinnoista.
Joku voisi väittää kartelliksi mutta ...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

odottamassa sisälle pääsyä.
Hintoja on monia mutta samanlainen näyttää maksavan Saksassa tosin vuosimallia 2008 maksaa 42000 euroa
ja tulli haluaa lisäksi autoveroa n 19000 euroa joten yhteishinnaksi tulee 61000 + hakukulut 1000 eli n 62000 euroa.
Kauppahan se on tietysti mikä kannattaa mutta ehkä tuo 84800 euron pyynti on aika naurettava sillä tullinkin mielestä oikea myyntihinta on n 65000 euroa. Tullin sopimusliikehän saa itse ilmoittaa mikä on sopiva verotusarvo mutta yksityistuojalle arvo lasketaan näiden sopimusasiakkaiden pyyntihinnoista.
Joku voisi väittää kartelliksi mutta ...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut sportsman, Ke 29.12.2010 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Tuo linkin auto taisi olla lyhyt? Varusteissa voi helposti olla 40 000 Euron ero, jos siitä jäisi 20 000 jäljelle vielä noin vanhan arvossa?sportsman kirjoitti:Ai tullut liikkeeseen äskettäin. Lahdessa on rintaj:n pihalla lähemmäs 100 mersua ja bemaria sekä volvoa
odottamassa sisälle pääsyä.
Hintoja on monia mutta samanlainen näyttää maksavan Saksassa tosin vuosimallia 2008 maksaa 42000 euroa
ja tulli haluaa lisäksi autoveroa n 19000 euroa joten yhteishinnaksi tulee 61000 + hakukulut 1000 eli n 62000 euroa.
Kauppahan se on tietysti mikä kannattaa mutta ehkä tuo 84800 euron pyynti on aika naurettava sillä tullinkin mielestä oikea myyntihinta on n 65000 euroa. Tullin sopimusliikehän saa itse ilmoittaa mikä on sopiva verotusarvo mutta yksityistuojalle arvo lasketaan näiden sopimusasiakkaiden pyyntihinnoista.
Joku voisi väittää kartelliksi mutta ...
Halpahan tuo Saksan auto joka tapauksessa on. Miksiköhän täälläkin on niin monta 211:n/212:n omistajaa kun samalla rahalla saisi tuollaisen.
Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?
Voin puhua vain omasta puolestani: farkkuDBFI kirjoitti:Miksiköhän täälläkin on niin monta 211:n/212:n omistajaa kun samalla rahalla saisi tuollaisen.