Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

sportsman kirjoitti:Hintoja on monia mutta samanlainen näyttää maksavan Saksassa tosin vuosimallia 2008 maksaa 42000 euroa
ja tulli haluaa lisäksi autoveroa n 19000 euroa joten yhteishinnaksi tulee 61000 + hakukulut 1000 eli n 62000 euroa.
Kauppahan se on tietysti mikä kannattaa mutta ehkä tuo 84800 euron pyynti on aika naurettava sillä tullinkin mielestä oikea myyntihinta on n 65000 euroa.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Mihinkäköhän Kürsat Gümrütas on auton huoltokirjan hukannut...
JuhanaW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 04.11.2009 20:46
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?

Viesti Kirjoittaja JuhanaW »

...sanokaapas viisaat, joilla se airmatic on autossanne. Että millon se hajoaa jos on hajotakseen. Ja mikä se pelottaa ässämallissa (W220 320 cdi), kun ne jää kauppoihin samanhintaisten E-mallien tehdessä tilaa kauppojen varastoissa. Kun nyt "järjellä" aatellaan, niin onhan siinä W220 ässässä enemmän autoa ominaisuuksiltaan kuin saman ikäisissä E-malleissa eikä hinnoissa hirveitä eroja, kun puhutaan kuitenkin ihan eri luokan menijöistä maantiellä.

Esimerkiksi nettiautossa myydään jopa vähän yli 100tkm ajettuja 2000 - 2004 mallin ässämersuja about 20-30tuhanteen. Suurin piirtein samoissa hinta- ja vuosimalli- ja mittarilukemakategorioissa 2002 - 2004 2,7 - 3,2 W211 e-mallien kanssa???

Kun niin syyhyttäis tuo ässämalli kuitenkin. Sanotaanpa vaikka tuo Yli-Vieskalaisen SKC Autotalon 31tuhannen euron ässä mallia 2003 jolla on ajettu "vain" 150tuhatta. Tai miksei tuo Espoolaisen Carvistan 2000 mallinen ässä jolla on hintaa "vain" 19500 ja ajettu 234tuhatta. Kaipa silläkin parisataatuhatta vielä päässee.

Ei taida ässämiehiä tai naisia olla täällä asiaa valaisemassa. Etenkään tuon airmaticin todellisesta riskistä ja siitä paljonko remontti eteen tullessa kustantaa. Kaipa sen jo joku e-mallilaisenkin omistajakin on joutunut teettämään, kun noita puolimiljoonaa ajettuja airmatic 320 ja 280 diisseli e-malliakin tahkoaa teiden päällä ja ois osa foorumilaistenkin autoja.
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Vähän menee ot:ksi kun ei ole Juhanan kaipaamia korjauskokemuksia airmaticista. Alla on ollut reilun vuoden W211 280cdi -06 facelift airmaticilla. Mitään vikaa tai häiriötä ei ole ollut mun aikana (110=>140tkm). Ainoastaan hyvää kyytiä ja iloa säätömahdollisuuksista mm. korinnostosta mökkitiellä tai auraamattomilla stadin pikkukaduilla. Suosittelen airmaticia!
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

tn62634 kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Hintoja on monia mutta samanlainen näyttää maksavan Saksassa tosin vuosimallia 2008 maksaa 42000 euroa
ja tulli haluaa lisäksi autoveroa n 19000 euroa joten yhteishinnaksi tulee 61000 + hakukulut 1000 eli n 62000 euroa.
Kauppahan se on tietysti mikä kannattaa mutta ehkä tuo 84800 euron pyynti on aika naurettava sillä tullinkin mielestä oikea myyntihinta on n 65000 euroa.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Mihinkäköhän Kürsat Gümrütas on auton huoltokirjan hukannut...
En tiedä onko vain jättänyt huoltokirja maininnan pois sillä eikös näissä uudemissa ole huoltokirjan sijaan tuloste huolloista?
No jos yksityinen myyjä pelottaa niin ehkä JS-mersun pitkämallisen sentään uskaltaa ostaa ? (toisaalta kuka tietää vaikkapa tuo rintaj:n auto olisi Italian tuonti ? )

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo kyllä tuon JS:n taatusti uskaltaa ostaa.

Se Rintajoupin E 350 oli suomiauto eli kilometrit todennäköisesti täsmäävät. Eivätkä kaikki saksalaiset tai turkkilaisetkaan huijareita ole. Mutta kyllähän noista toisinaan jotain epäilyttävää paljastuu. Tekeväthän sitä suomalaisetkin.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Pahoittelen että jos ketjussa on keskustelu kulkenut väärään suuntaan.
Äkkiseltään itsekin olen hieman ihmetellyt miksi Suomessa on yleisin mersu ns taksimalli. Tietysti sillä on osansa että ed.malleja on eniten myyty
Suomeen ja näin myös käytettynä ollut paljon tarjolla. SLK ja CLK sekä S-mallit ovat aika tuntemattomia monille ns mersumiehille.
Yllättäen S-sarjan mersu ei ole käytettynä kalliinpi kuin E-sarjalainenkaan , joten jos sellainen on mielessä niin ei muuta kuin ostoksille vaan, varmasti voisi tehdä huononmankin valinnan.
Hyvä huomioda että ei Suomessakaan saa käytetyille mitään täystakuuta vaan kyse on yleensä virhevastuusta ,joka on voimassa 6 kuukautta. Tämä tarkoittaa että asiakas maksaa kaikista ed.aikana tulevista korjauksista suurimman osan. Yleenä myyjä tosin väittää muuta ennen myyntiä.
:D
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Saman ikäluokan käytetty ässä saattaa hyvinkin olla samaa hintaluokkaa kuin E-sarjan malli. Tässä tullaankin siihen mikä on ko. automallien haluttavuus eli se tuttu kysynnän ja tarjonnan laki. Hankintahinta ei yksin ratkaise, vaan sen lisäksi ne tulevat käyttökulut. Ässämersuissa on taatusti korkemmat käyttökulut sekä polttoaineen että huoltojen ja mahdollisten korjauksien osalta. Toki pelkästään harrastekäyttöön ja vähäiseen ajoon ostettuna tämä ei ole niin ratkaisevaa, mutta jos auto on ns. käyttöautona niin peruspihinä luonteena suomalainen tuijottaa aika tarkkaan niitä käyttökuluja.

Saksassahan esimerkiksi vanhat isomoottoriset ässämersut ja vastaavat alkavat olla jo lähes ongelmajätettä, sensijaan pieniruokaisemmat ja ympäristöystävällisemmät C- ja E-sarjaiset ovat huomattavasti suhteellisesti ottaen kalliimpia hankkia.

Topikin otsikon kysymykseen, itse ottaisin ilmanmuuta eemelin jos ylipäätänsä tuollaisiin olisi varaa. E-sarjainen tarjoaa ihan riittävän hyvät ominaisuudet ja kyydin, ja pienemmillä ulkomitoillaan se on helpompi käsitellä ahtaammissa ympyröissä. Ässä on tehty edustusautoksi, eikä minun tarvitse edustaa... :lol:
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

DBFI kirjoitti:Miksiköhän täälläkin on niin monta 211:n/212:n omistajaa kun samalla rahalla saisi tuollaisen.
Joo, farkku. Ja olisiko se 211 kuitenkin halvempi pitää ja monelle rahakysymys.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

sportsman kirjoitti: Hyvä huomioda että ei Suomessakaan saa käytetyille mitään täystakuuta vaan kyse on yleensä virhevastuusta ,joka on voimassa 6 kuukautta. Tämä tarkoittaa että asiakas maksaa kaikista ed.aikana tulevista korjauksista suurimman osan. Yleenä myyjä tosin väittää muuta ennen myyntiä.
:D
Kyllä. Tarkemmin tämä käy ilmi alla olevasta liitteestä.

Käytetylle autolle voi saada takuun, joka käy ilmi pakollisesta kirjallisesta takuutodistuksesta.
Takuu kääntää todistustaakan virheen osoittamisesta myyjälle, kun se ilman takuuta on ostajalla.

http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Ässä vai Eemeli (320 Cdi) ?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

No näinhän se on, että monelle raha ratkaisee. Ei täälläkään foorumilla paljon uusien Mersujen omistajia taida olla kyselemässä. Eikä ainakaan ässämersujen...

Kun käytetyn ostaa, on se monelle rahakysymys. Ainakaan itse en pystyisi ostamaan uutta ässää ja mahtaisinko pystyä ylläpitämään käytettyäkään ässää... Sehän selviäisi vaan kokeilemalla. Toisaalta se W220 on omasta mielestäni jo sen verran kulahtanut korimalli, että pidän 211:sta tyylikkäämpänäkin.
Vastaa Viestiin