OLin eilen jo laittavinani kysymyksen tänne mutta empäs löytänyt...mutta uusinta yritys...
Vitossa ei pala hehkun valo kun virta-avain hehkuasennossa. Sitten kun auton käynnistää niin hehkunvalo palaa n.minuutin. Mistä kannattaa lähteä "liikkeelle" korjauksessa?
Tarkista ensin kaikkien hahkujen kunto ja se tuleeko sinne virtaa kun yritetään hehkuttaa. Mikäli ei tule niin hehkuboxi auki ja ihmetelemään mitä siellä tapahtuu.
Juu...tämä kämmäri ei oikein osaa mitata...mutta kun laittaa hehkun asennon viirtalukosta niin n.puolen minuutin päästä syttyy hehkuvalo ja palaa n. minuutin. Releellä naksahtaa siis viiveellä.
Yleismittari siihen hehkun päähän mihin helpoiten pääsee niin näet tuleeko siihen mitään jännitettä. Samoin akun jänniteen pitää hieman notkahtaa kun hehkut nappaavat sen 40 A virtaa.
Voi tulla kuntoon silläkin kun ravistelee sitä johtonippua mikä tulee hehkureleelle ja niitä sähköliitin pussukoita.
Sanoisin aika varmasti, että sieltä on yksi hehku hajalla ja sen takia valo indikoi vikatilan ja sen takia se käy aluksi kolmella.
Vi**umaisia vain vaihtaa ne hehkut, varsinkin jos ei ole juuri sopivia vääntötyökaluja...tai siis sittenhän ne on mahdottomia. Viallisen hehkun löytäminen on helppoa, liitin irti siitä mustasta laatikosta jäähdyttimen vierestä ja mitataan resistanssit siitä liittimestä, joka lähtee hehkuille. Yksi on todennäköisesti ääretön.
Yksi hehku ilmeisesti kärvähtänyt; antaa vastusarvoksi 49 Ohmia kun muut kolme on 0.6 Ohmia.
Ei taida tulla itte vaihdettua, kun ovat niin hienossa paikassa...
Näkyy olevan kaasuvivuston vaimenninkin irti toisesta päästä...