w211:sen ilmapussit?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
miksuj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 11.04.2010 16:53
Paikkakunta: mikkeli

w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja miksuj »

auto on siis farmari eikä ole airmatikki kun tuntuu sekottuvan nämä jutut aina siihen. eli apparin puolelta laskee aina välillä perä. joskus kestää päiväkausia ja välillä muutaman tunnin. en tiiä onko pussissa reikä vaiko jääkö vuotamaan se venttiili siellä mikä laskee palkeesta ilmoja pois päin.
saakkohan sitä venttiiliä sinne vaihettua erikseen vai onko vaihettava koko pussi ja mistähä tuota kannattas kysästä ja mistähän sen halvimmalla sais?
Avatar
jarnox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 04.12.2006 13:11
Paikkakunta: kiuruvesi

venttiili on irto osa.

Viesti Kirjoittaja jarnox »

venttiili lähtee irti kun pussin päältä ottaa sen muovi lätkän pois.

siinä on kaks o-rengasta tarkasta varalta ne.

l
miksuj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 11.04.2010 16:53
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja miksuj »

mikäs se on paras konsti saaha ilmat pois palkeesta, ennenkun sitä alkaa irrottamaan. onkos kukaan tuota venttiiliä vaihtanut ja onko vika sillä korjaantunut?. voishan se vika olla palkeessakin jos siinä vaan reikä sattuu olemaan sellasessa paikassa ettei se vaan aina pääse vuotamaan.
miksuj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 11.04.2010 16:53
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja miksuj »

alatukivarren ulompia puslia/niveliä vaihtaessa muistaakseni lähti pussit pois vaikka niissä oli ilmat ja ennen paikalleen laittoa tyhjensin ne yläkannen kautta ku en muutakaan keksinyt. mutta onko mitään hyvää konstia saaha niitä tyhjennettyä jo etukäteen ennenku alkaa irrottamaan niitä?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13244
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Starilla tietenkin saa ilmajouset tyhjennettyä remonttia varten. Joku oli onnistunut ainakin osittain tyhjentämään palkeet irrottamalla tasoanturin ja huijaamalla ohjainlaitetta sillä anturilla.
megaman78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 03.10.2004 17:54

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja megaman78 »

Minulla on kans ton perän laskemisen kanssa ongelma ja ei myöskään ole airmatic. Käskettiin vaihtaa suodatin ja laittaa jotain ainetta letkuihin ilmeisesti jotain jäänestoa kun en tyhymänä tajunnu et mitä tarkotettiin. Mistäs tuo suodatin sitten löytyy ja onko helppo vaihtaa? Entäpä nuo letkut, mistä löytyy, mitä ainetta ja miten sitä ainetta niihin letkuihin pitäs laittaa? Josko joku viisaampi osais auttaa?
megaman78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 03.10.2004 17:54

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja megaman78 »

megaman78 kirjoitti:Minulla on kans ton perän laskemisen kanssa ongelma ja ei myöskään ole airmatic. Käskettiin vaihtaa suodatin ja laittaa jotain ainetta letkuihin ilmeisesti jotain jäänestoa kun en tyhymänä tajunnu et mitä tarkotettiin. Mistäs tuo suodatin sitten löytyy ja onko helppo vaihtaa? Entäpä nuo letkut, mistä löytyy, mitä ainetta ja miten sitä ainetta niihin letkuihin pitäs laittaa? Josko joku viisaampi osais auttaa?


Tais se aine olla tenttua mitä niihin putkiin pitäs laittaa, mut mistä sitä laitan? Eikö ketää mersutietäjää löydy joka osais vähä kertoa näistä asioista?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13244
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

megaman78 kirjoitti:Minulla on kans ton perän laskemisen kanssa ongelma ja ei myöskään ole airmatic. Käskettiin vaihtaa suodatin ja laittaa jotain ainetta letkuihin ilmeisesti jotain jäänestoa kun en tyhymänä tajunnu et mitä tarkotettiin. Mistäs tuo suodatin sitten löytyy ja onko helppo vaihtaa? Entäpä nuo letkut, mistä löytyy, mitä ainetta ja miten sitä ainetta niihin letkuihin pitäs laittaa? Josko joku viisaampi osais auttaa?
Mersu-liikkeessäkö käskettiin tenua laittamaan putkistoon?

Suodattimen sinne kompressorille saa kyllä erillisenä varaosana (A2203200069, saa oikein palan Ässää Eehenkin :) ) mutta sen tenun syöttäminen on jo hankalampaa ja mitäköhän siitä kuivain ja kompressori tykkää? Kai sitä voisi yrittää kompressorin lähtöpuolellekin laittaa mutta operaatiota ei pysty toistamaan usein joten jääköhän sen vaikutus myös vähäiseksi.
megaman78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 03.10.2004 17:54

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja megaman78 »

Joo eräästä mersu liikkeestä näin neuvottiin et tenua putkistoon, mut en kyllä ittekkää oikeen tajunnu et miten sitä sinne saan laitettua pitäs varmaan kysyä vielä tarkemmat neuvot siitä asiasta. Suodattimen hommasin ja ajattelin myös tuon releen vaihtoa kun kuulin, että myös siinä voisi olla vika. Ei noista osista ny ainakaa hirveesti köyhdy ja jos vielä saa itte vaihdettua ni ei oo paha.
megaman78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 03.10.2004 17:54

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja megaman78 »

Vähä lisää tietoa. Eli toissa aamuna perä ei ollut laskenut ollenkaan ja nyt taas tänä aamuna oli laskenut ja näyttäisi siltä, että kuskin puoli laskee ensin. Uusi suodatin ja rele tilattu, ens vkolla tarkotus vaihtaa. Kovasti kyllä kiinnostaisi et mitenkä tuota tenua sais sinne putkiin laitettua? Onko muuten kenelläkään tietoa, että onko Seinäjoella mitään lämmintä hallia tai jotain jonka vois esim vuokrata pariksi tunniksi niin sais yrittää ruuvailla tai sit joku tee se itse mies jolla olis vähän tietoa mersuista ja olis halukas auttamahan pientä korvausta vastaan?
miksuj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 11.04.2010 16:53
Paikkakunta: mikkeli

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja miksuj »

iteltäni irrotin pussin ja venttiilin ja yritin sitä puhistella ja laittelin sinne wd40:stä mutta ei se pitkään auttanut. muutaman päivän pysy perse ilmassa , sitten alko taas laskemaan. sitten vaihdoin uuden pussin venttiiläineen kun niitä ei erikseenkään saa vaikka ihan erillisiä osia onkin. sen jälkeen on persereikä pysynyt ylhäällä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

megaman78 kirjoitti:Vähä lisää tietoa. Eli toissa aamuna perä ei ollut laskenut ollenkaan ja nyt taas tänä aamuna oli laskenut ja näyttäisi siltä, että kuskin puoli laskee ensin. Uusi suodatin ja rele tilattu, ens vkolla tarkotus vaihtaa. Kovasti kyllä kiinnostaisi et mitenkä tuota tenua sais sinne putkiin laitettua? Onko muuten kenelläkään tietoa, että onko Seinäjoella mitään lämmintä hallia tai jotain jonka vois esim vuokrata pariksi tunniksi niin sais yrittää ruuvailla tai sit joku tee se itse mies jolla olis vähän tietoa mersuista ja olis halukas auttamahan pientä korvausta vastaan?
Letku irti ja siitä sisään tai imu ilman joukossa minkä jälkeen vaihtaa suodatimen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13244
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Letku irti ja siitä sisään tai imu ilman joukossa minkä jälkeen vaihtaa suodatimen
Tykkääkö kuivain tenusta? Entä pumppu? Imupuolellehan se vanhoissa kuorma-autoissakin meni ja pumppuun mutta onko pumput samanlaisia (eikä noissa ollut kuivainta).
megaman78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 03.10.2004 17:54

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja megaman78 »

Onkos tohon farmari malliin maharollista hommata jotain alustasarjaa vai onko se vain elettävä noiden ilmapussien kans?
Ville V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 12.07.2010 14:07
Paikkakunta: Oulu

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja Ville V. »

megaman78 kirjoitti:Onkos tohon farmari malliin maharollista hommata jotain alustasarjaa vai onko se vain elettävä noiden ilmapussien kans?
Airmaticilliseen ei tunnu löytyvä mistään, mutta ilman airmaticia olevaan löytyisi esimerkiksi H&R alustasarja.
Mitähä katsastusmies tykkäisi jos tuollaisen laittaisi airmaticin tilalle...
W211 E320 CDI airmatic -03
megaman78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 03.10.2004 17:54

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja megaman78 »

Kuskin puolen ilmajousi vaihdettu kun se puoli kerran laski alas. No nyt sitten jousen vaihdon jälkeen kovilla pakkasilla putoaa koko perä alas ja näillä heikommilla pakkasilla näyttäis pysyvän ylhäällä. Auto ollut testerissä kiinni eikä anna mitään vikakoodia ilmavuodosta tai muustakaan. Kompura kyllä nostaa perän ylös käynnistyksen jälkeen. Takaiskarit on paskana eli ne menee vaihtoon, mutta eihän ne vaikuta näihin ilmajousiin kun kerran on normaalit iskarit takana? Olisko kellään mitään vinkkejä asiaan liittyen? Korjaamolla tietty vaihtaisivat kalliita osia, mutta ei nyt viittisi arvailla ja vaihdella näitä osia ja sit huomata et vika ei ollutkaan siinä ja taas uutta osaa vaihtamahan. Onko tämä autojen korjaaminen mennyt tähän et arvaillaan vikaa ja vaihdetaan kalliita osia, sit vain levitellään käsiä jos vika ei ollutkaan siinä ja ei muuta ku uutta osaa vaihtamahan. Ens vkolla autoon vaihdetaan takaiskarit ja pitäis kuulemma vaihtaa toisenkin puolen ilmajousi, mutta jotenkin vain nyt tuntuu et vika ei ole siinä. Autoa on käytetty kunnon mersun huollossa missä pitäis olla kaikki pelit ja vehkeet.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja nautseri »

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=22295" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;

Oisko näistä apua.
Restless76
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27
Paikkakunta: Salo

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja Restless76 »

Mulla on ihan samaa ongelmaa. Perä laskee nimenomaan kovilla pakkasilla ja "perus" pakkasilla kestää pitemmän aikaa ennenkuin ilmajouset tyhjenee. Kumpikin jousi tyhjenee tuossa autossa. Kompura sitten nostaa perän uudestaan. Käytin auton korjaamolla ja siellä ei vikaa löydetty vaikka putket ja liitokset käytiin läpi.

Mielenkiinnolla seuraan tätä keskustelua jotta löytyy ratkaisu jota voisi myös soveltaa.
Audi A4 2.0TDI 2006 Avant Quattro
Ex. S211 E320 CDI 2003
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Eiköhän se ole lämpölaajeneminen joka sen tekee. Kylmässä vaan paikat väljenee ja ilmat pääsee pihalle.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tomp kirjoitti:Eiköhän se ole lämpölaajeneminen joka sen tekee. Kylmässä vaan paikat väljenee ja ilmat pääsee pihalle.
tai kylmässä jumittava ventiili
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja teesi »

Tervehdys pitkästä aikaa!

Omassa farkussa (vm -04) ilmennyt tänä talvena samaa vikaa. Perä laskenut kuskin puolelta alemmas, kun auto seissyt vähän pidemmän aikaa kylmässä, ja sitten käynnistämisen jälkeen noussut taas. Ajossa ei ole ollut ongelmia. Olen pähkäillyt, josko sille pitäisi tehdä jotain, ennen kuin jotain hajoaa lopullisesti. Kesäkausi saattaa mennä hyvinkin, mutta varmaan tuota tyhjenemistä tulee ilmenemään tulevina talvina entistäkin vakavampana. Toivottavasti asiaan löytyy vielä joku halpa ja helppo patenttiratkaisu! :D

Tähän kohtaan lisäksi pieni kysymys liittyen kuskinoveen. Se narisee aika ikävästi, eikä saranoihin tunnu saavan millään rasvaa. Mikä avuksi? Ja onko kokemuksia, voiko asiaa helpottaa muulla tavoin? Ovihan on aika painava, että aiheuttaako vaikka kiinnitysten löystyminen hienoista hiertämistä ja sitä kautta ääniongelmia?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Itse laittasin systeemiin juuri paineilma systeemeihin tarkoitettua jäätymisenesto ainetta, Aerolia.
mpp
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 07.09.2010 11:07
Paikkakunta: Toijala

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja mpp »

Onko perän putominen loppunut monella kun ilma lämpeni.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja nautseri »

mpp kirjoitti:Onko perän putominen loppunut monella kun ilma lämpeni.
Ei ole ollut ongelmia edes pakkasella.
En koske talvella ,varsinkaan pakkasella airmatic asetuksiin ja annan olla sport 1 asennossa koko ajan.
Olettaisin näin olevan enempi pelivaraa kun ajelee kuoppaisilla polanne teillä.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja Tomp »

nautseri kirjoitti: annan olla sport 1 asennossa koko ajan. Olettaisin näin olevan enempi pelivaraa kun ajelee kuoppaisilla polanne teillä.
Eiköhän se ole niin, että sport 1 asennolla auto on matalimmillaan. Eniten maavaraa on kun laittaa sen nuoli napin pälle.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tomp kirjoitti:
nautseri kirjoitti: annan olla sport 1 asennossa koko ajan. Olettaisin näin olevan enempi pelivaraa kun ajelee kuoppaisilla polanne teillä.
Eiköhän se ole niin, että sport 1 asennolla auto on matalimmillaan. Eniten maavaraa on kun laittaa sen nuoli napin pälle.
Tarkoitin tuota ykkös asentoa.Elikkä kun palaa vain yksi valo valitsimessa.


Urheilullinen säätö I


Paina yhden kerran näppäintä .

Yksi merkkivalo syttyy.
Korin korkeustaso laskee 10 mm.
Urheilullinen säätö II


Paina kaksi kertaa näppäintä .

Kaksi merkkivaloa syttyy.
Korin korkeustaso laskee 15 mm.
Mukavuuspainotteinen säätö


Paina näppäintä niin monta kertaa, että merkkivalot sammuvat.
Näyttö monitoiminäytössä

Kun iskunvaimennusohjelma on valittu, monitoiminäyttöön ilmestyy noin viiden sekunnin ajaksi vastaava viesti, esimerkiksi:
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Mahtoiko mennä nyt ihan noin kuin sanoit?

Itse olen tässä käsityksessä, mitä dokumentteja netistä lukenut.
Mikään valo ei pala, perustaso, mukavuus painoitteinen
1 valo palaa, sport 1, -15mm, urheilullinen, mukavuus painotteinen.
2 valoa palaa, sport 2, -15mm, urheilillinen
Auto jossa nuoli ylös, +20mm
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tomp kirjoitti:Mahtoiko mennä nyt ihan noin kuin sanoit?

Itse olen tässä käsityksessä, mitä dokumentteja netistä lukenut.
Mikään valo ei pala, perustaso, mukavuus painoitteinen
1 valo palaa, sport 1, -15mm, urheilullinen, mukavuus painotteinen.
2 valoa palaa, sport 2, -15mm, urheilillinen
Auto jossa nuoli ylös, +20mm
Kopsasin huoltokirjasta.

http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... #d13e38123" onclick="window.open(this.href);return false;

Vuosimalleissa voi olla eroja.
Viimeksi muokannut nautseri, To 03.03.2011 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Joku toinen dokumentti kertoi erilaisesti, noin kuin itse sanoin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13244
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211:sen ilmapussit?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tomp kirjoitti:Joku toinen dokumentti kertoi erilaisesti, noin kuin itse sanoin.
Muistaakseni myös WIS selittää toiminnan samoin kuin itse kerroit mutta ilmeisesti tuota on ajan mittaan vähän muuteltu. Olisko niin että faceliftissä olisi tuo pieni ero Sport I:n ja Sport II:n välillä (ihan arvaus). US-autot on vielä erilaisia, niissä auto laskee vain vauhdissa vaikka olisi Sport II valittu.
Vastaa Viestiin