W202 Öljyä imusarjassa
W202 Öljyä imusarjassa
Auto W202 250TD
Imusarja on öljyinen,mistä öljy sinne menee
Haulla jo katselin ja löysin että siinä turbon päällä
oleva "kello" on joku pakokaasun kierrätys.
Näyttäisi siltä että öljyä ei ole välijäähdyttimessä joten
se ilmeisesti johtuu siitä pakokaasun kierrätyksestä.
Joku jo mainitsi että kello pitää ottaa pois toiminnasta,mutta
vaikuttaako se päästöihin katsastuksessa.
Sieltäkö (pakokaasun kierrätys) se oljy tulee joka sotkee imusarjan.
Huhottimen kautta öljy ei kuitenkaan mene imusarjaan
putki on sen verran puhdas.
Imusarja on öljyinen,mistä öljy sinne menee
Haulla jo katselin ja löysin että siinä turbon päällä
oleva "kello" on joku pakokaasun kierrätys.
Näyttäisi siltä että öljyä ei ole välijäähdyttimessä joten
se ilmeisesti johtuu siitä pakokaasun kierrätyksestä.
Joku jo mainitsi että kello pitää ottaa pois toiminnasta,mutta
vaikuttaako se päästöihin katsastuksessa.
Sieltäkö (pakokaasun kierrätys) se oljy tulee joka sotkee imusarjan.
Huhottimen kautta öljy ei kuitenkaan mene imusarjaan
putki on sen verran puhdas.
Eikös se oo ihan normaalia että imusarjassa/ahtoputkissa on vähän öljyä. Huohottimesta kai se tulee hiljalleen ja kun se huohotin tulee turbon imupuolelle, niin turbo kyllä huolehtii sen öljyn levityksestä.
EGR:n poistosta ei taida juuri olla muuta kuin hyötyä, jos ei nyt hieman lisääntyneitä NOx- eli typpioksidipäästöjä lasketa. Ja niitähän ei leimasetä mittaa. Savu menee sinne minne kuuluukin eli pakoputkeen, eikä imupuolelle sotkemaan.

EGR:n poistosta ei taida juuri olla muuta kuin hyötyä, jos ei nyt hieman lisääntyneitä NOx- eli typpioksidipäästöjä lasketa. Ja niitähän ei leimasetä mittaa. Savu menee sinne minne kuuluukin eli pakoputkeen, eikä imupuolelle sotkemaan.
S204
Re: W202 Öljyä imusarjassa
Mistä johtuu kun öljyä on tullut jo ahto putkesta jo vähä uloskin ja imusarjassakin sitä mielestäni on liikaa?
auto on 250td vm96.
Moottori ei huohota ainakaan öljyntäyttö korkista.
auto on 250td vm96.
Moottori ei huohota ainakaan öljyntäyttö korkista.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
201 2.0E
124 200D
Re: W202 Öljyä imusarjassa
Kyllä sitä öljyä tahtoo alkaa tihmoamaan liitoksista, jos ne ei ole todella visut. Varsinkin alkuperäisistä liitoksista. Imusarja kyllä kannattaa putsata öljymoskasta ja putket myös. Tuo turbon läpi tuleva öljy ja egr:n noki tekee mukavan kerroksen tuonne imarin sisäpintaan.Eikhi kirjoitti:Mistä johtuu kun öljyä on tullut jo ahto putkesta jo vähä uloskin ja imusarjassakin sitä mielestäni on liikaa?
auto on 250td vm96.
Moottori ei huohota ainakaan öljyntäyttö korkista.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W202 Öljyä imusarjassa
Kuuluuko siellä imusarjassa sitä öljyä olla ihan lätäkkö kun se töhnähän on normaalia ?
Vai joutuko täsä holsetin ostoo
Vai joutuko täsä holsetin ostoo

202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
201 2.0E
124 200D
Re: W202 Öljyä imusarjassa
Kyllä ne turbot vanhemmiten valskaa öljyä läp ja märkää voi olla sisältä. Jos auto muuten toimii, öljynvaihtovälillä ei syö öljyä paljoa, ei puhalla sinistä, on vetoja eikä turbo vingu, niin en huolestuisi. Imusarja putsata ja ajoa.Eikhi kirjoitti:Kuuluuko siellä imusarjassa sitä öljyä olla ihan lätäkkö kun se töhnähän on normaalia ?
Vai joutuko täsä holsetin ostoo
Voihan tuota tietennii pitää "tekosyynä" holsetin ostolle, mutta kriittistä tarvetta turbon uusinnalle ei todennäköisesti ole, jos nuo edellä kirjoittamani edellytykset on OK.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W202 Öljyä imusarjassa
Mikä ois hyvä keino puhdistaa tuo imusarja?
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Re: W202 Öljyä imusarjassa
Jos on ihan alumiininen sarja, niin ihan vain bensa-nafta sekoitusta vähän lorauttaa sisään, pyörittelee niin, että sitä menee joka paikkaan. Sen jälkeen liekkiä varovasti perään. Isoilla pihdeillä on hyvä pyöritellä imaria, niin että joka paikasta palaa mössöt semmoiseksi puruksi. Joutuu muutaman kerran lisäämään "polttoainetta", eli vähän kerrallaan. Lopuksi vaikka taipuva vartisella pulloharjalla harjataan purut pois. Lähtee tosi hyvin.teem085 kirjoitti:Mikä ois hyvä keino puhdistaa tuo imusarja?
"Muoviset" imusarjat on sitten vähän eri. Eli ei kannata tarjota liekkiä. Joutuu liottelemaan vaikka bensassa/naftassa ja harjailemaan puhtaaksi.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W202 Öljyä imusarjassa
250 20 venasessa on imusarja muovia eli tulta kannattaa välttää 

Re: W202 Öljyä imusarjassa
Kuten edellisessä viestissä kirjoitinkin, että kovamuovia olevat imusarjat pitää putsata liottamallajmo2204 kirjoitti:250 20 venasessa on imusarja muovia eli tulta kannattaa välttää

W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W202 Öljyä imusarjassa
yksi hyvä keino kuulemma on että laittaa pitkiä nippusiteitä akkuporakoneeseen ja sitten vain hoonailemaan.Voi olla vähän nopeampi kuin toi liottaminen.