Perus vito tien poskessa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Perus vito tien poskessa.

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

Vanhempikoppainen cdi-vito 3 kerran tien syrjässä muutaman kuukauden sisään. Ihmettelinkin jo kun olin vähän aikaa kivasti rullannut ja lähti nyttenkin kuin palmun alta jonka jälkeen hyytyi tien poskeen ja hiljeni kiltisti siihen. Vaihdoin polttoainesuotimenkin tuossa ohi mennen ja kottanu sahailla sitä käyntiin aika tavalla muttei sanaakaan hän puhu. Tuo surullisen kuuluisa EDC-valo siellä perus palaa niin onkos tähän jotain varteenotettavia vaihtoehtoja vai onko ainoa hinata TAAS kerran huoltoon?
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Perus vito tien poskessa.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jarrutan kirjoitti:Vanhempikoppainen cdi-vito 3 kerran tien syrjässä muutaman kuukauden sisään. Ihmettelinkin jo kun olin vähän aikaa kivasti rullannut ja lähti nyttenkin kuin palmun alta jonka jälkeen hyytyi tien poskeen ja hiljeni kiltisti siihen. Vaihdoin polttoainesuotimenkin tuossa ohi mennen ja kottanu sahailla sitä käyntiin aika tavalla muttei sanaakaan hän puhu. Tuo surullisen kuuluisa EDC-valo siellä perus palaa niin onkos tähän jotain varteenotettavia vaihtoehtoja vai onko ainoa hinata TAAS kerran huoltoon?
Mitäs vika koodeja edilisillä kerroilla oli jäänyt muistiin eli mitä *:ri näytti ?
(nehä on tietysti katsottu sen jälkeen jos on tien päälle jättänyt, laitetu kuntoon)

yleensä polttoaine puolen vika(railipaine romahtaa) kun ajosta tipahtaa, (yleisimmin railipaineen säädin, suutimet, ilma vuoto)
muita ylisempiä on kampiakselin asenontunistin,
viallinen suutimen johto(polttoaine puolen vika)
virta häviää kokonaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Re: Perus vito tien poskessa.

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

CDI203 kirjoitti:
jarrutan kirjoitti:Vanhempikoppainen cdi-vito 3 kerran tien syrjässä muutaman kuukauden sisään. Ihmettelinkin jo kun olin vähän aikaa kivasti rullannut ja lähti nyttenkin kuin palmun alta jonka jälkeen hyytyi tien poskeen ja hiljeni kiltisti siihen. Vaihdoin polttoainesuotimenkin tuossa ohi mennen ja kottanu sahailla sitä käyntiin aika tavalla muttei sanaakaan hän puhu. Tuo surullisen kuuluisa EDC-valo siellä perus palaa niin onkos tähän jotain varteenotettavia vaihtoehtoja vai onko ainoa hinata TAAS kerran huoltoon?
Mitäs vika koodeja edilisillä kerroilla oli jäänyt muistiin eli mitä *:ri näytti ?
(nehä on tietysti katsottu sen jälkeen jos on tien päälle jättänyt, laitetu kuntoon)

yleensä polttoaine puolen vika(railipaine romahtaa) kun ajosta tipahtaa, (yleisimmin railipaineen säädin, suutimet, ilma vuoto)
muita ylisempiä on kampiakselin asenontunistin,
viallinen suutimen johto(polttoaine puolen vika)
virta häviää kokonaan


Edellisellä kerroilla oli hehkuvikaa ja kädettömän teeseitse-miehen ropellukset.
Hyytymisen jälkeen koitti muutaman kerran lähteä käyntiin mutta sammui välittömästi.
Vaikea noita taitaa on alkaa tuossa parkkiksella tarkastelemaan kun ei kokemusta noista vitoista eikä dieseleistä muutenkaan ole joten taitaa pakko olla taas hinata huoltoon.
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Perus vito tien poskessa.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jarrutan kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
jarrutan kirjoitti:Vanhempikoppainen cdi-vito 3 kerran tien syrjässä muutaman kuukauden sisään. Ihmettelinkin jo kun olin vähän aikaa kivasti rullannut ja lähti nyttenkin kuin palmun alta jonka jälkeen hyytyi tien poskeen ja hiljeni kiltisti siihen. Vaihdoin polttoainesuotimenkin tuossa ohi mennen ja kottanu sahailla sitä käyntiin aika tavalla muttei sanaakaan hän puhu. Tuo surullisen kuuluisa EDC-valo siellä perus palaa niin onkos tähän jotain varteenotettavia vaihtoehtoja vai onko ainoa hinata TAAS kerran huoltoon?
Mitäs vika koodeja edilisillä kerroilla oli jäänyt muistiin eli mitä *:ri näytti ?
(nehä on tietysti katsottu sen jälkeen jos on tien päälle jättänyt, laitetu kuntoon)

yleensä polttoaine puolen vika(railipaine romahtaa) kun ajosta tipahtaa, (yleisimmin railipaineen säädin, suutimet, ilma vuoto)
muita ylisempiä on kampiakselin asenontunistin,
viallinen suutimen johto(polttoaine puolen vika)
virta häviää kokonaan


Edellisellä kerroilla oli hehkuvikaa ja kädettömän teeseitse-miehen ropellukset.
Hyytymisen jälkeen koitti muutaman kerran lähteä käyntiin mutta sammui välittömästi.
Vaikea noita taitaa on alkaa tuossa parkkiksella tarkastelemaan kun ei kokemusta noista vitoista eikä dieseleistä muutenkaan ole joten taitaa pakko olla taas hinata huoltoon.
Ei se vaikeeta ole *:rin piuha vaan kiinni ja koodin luku/arvojen katsominen
(jos ei *:ria itsellä ole niin jossain lähellä varmasti on, eikä autoa sen takia tarvitse mihinkään raahata...testerithän on helppompi viedä auton luo)

jos taas ilman *:ria haluaa tutkia niin ei muuta kun ruuvaa imusarjasta sen puolikaan pois mikä lähtee niilä pulteilla mitkä näkyy,
pääsee käsiksi suutimiin ja tutkimaan suutimien paluu vuodon siihen ei tarvitse mitään sen kummpia kuin pätkän 10mm"sisäreikä" läpi näkyvää letkua, mistä pätkii 10cm pätkät tökätään joka suutimeen siihen kohtaan mistää ohuet kangas letkutuissa kiini olevat suutimen liitokset on"ne tietysti pois ensin" irtoaa sillä klipsulla mikä on siinä kiiltävässä suutimen osassa, railipaineen säädintä(siinä putken näköisessä osasan pääsä mistä lähtee mettali putket suutimille se niistä mistä lähtee letkuja) voi koitaa testata niin että laittaa jonkun puristimen siitä lähtevään letkuun
taas se toisessa pässä oleva anturi"mihin menee vain johtoja" voi testata niin että otaa siitä johdon irti,

ilma vuotoja voi tarkistella katsomalla näkyykö läpinäkyvissä putkissa ilma kuplia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Re: Perus vito tien poskessa.

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

Nöyrä kiitos näistä. On ollu tarkoitus itsellekkin ostaa mut ei ole vielä saanut aikaiseksi kun ei ole edes ehtinyt tutkia tarjolla olevia vaihtoehtoja. Maksaa kuitenkin kaiketi itsensä aika äkkiä takaisin kun korjaamot tuostakin veloittaa käsittääkseni aika tavalla.
Vielä kerran kiitoksia, palaan kulkupelin kimppuun heti kun aamu valkenee.
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Perus vito tien poskessa.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen ilmaaminen pakkasessa voi olla aika mahdoton tehtävä. Laitoithan se suodattimen ihan piripintaan dieseliä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Re: Perus vito tien poskessa.

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

veskola kirjoitti:Polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen ilmaaminen pakkasessa voi olla aika mahdoton tehtävä. Laitoithan se suodattimen ihan piripintaan dieseliä ?
lorahti jopa hiukan yli. Tyli myös itselle tuo pakkanen mieleen ja siksi ajattelin vielä tuota huomenna koittaa uudestaan mutta onneksi luvattiin vaan viitisentoista astetta pakkasta. :evil:
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
Vastaa Viestiin