W124 ASD
W124 ASD
tälläänen ongelma olis tuon asd:n kans: merkkivalo ei kojetaulus sammu mitenkää vaikka yritän sitä nollata,vikakoodia yritin kattoa,mutta valo ei vilkahda kertaakaan,palaa vain yhtäjaksoosesti.mahtaasko vika olla relees tai sitten magneettiventtiilis.vetokoukku autosta löytyy voisko olla mahrollista että koukun pistokkees on jotain häikkää?
Re: W124 ASD
Mitähän vuosimallia tuo auto on
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W124 ASD
124 E300D24V ja vuosimallia -94 farkkumalli kysees
Re: W124 ASD
ookko katsonut ylijännitereleen ettei ole kylmäjuotoksia tai asd releessä voi olla sama juttu.
ei muuta kuin releet auki ja katsomaan niitä tinauksia .
ei muuta kuin releet auki ja katsomaan niitä tinauksia .
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W124 ASD
Unohdin sanoa että voi olla jarruvalokatkaisijakin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W124 ASD
jarruvalokatkaasija tutkittiin,mutta pitääpä kattella nuota relehiä vähä 

Re: W124 ASD
tässä vielä vähän ohjeita
ASD eli automaattinen lukkoperä on ollut lisävarusteena W124 mallissa (lisävarustekoodi 211). Kun auto käynnistetään, pitäisi luonnollisesti ASD:n vikavalon (ASD-merkki mittaritaulun alareunassa) sammua. Jos se jää palamaan, on järjestelmässä vikakoodi päällä. Vikakoodit voi lukea helposti itse, tarvitset vain 2 kpl n. 2 metriä pitkiä piuhoja, joiden toisessa päässä on esim. banaaniliittimet ja toisesta päästä vaikkapa hiukan matkaa piuhaa kuorittuna..
Moottoritilassa, apukuskin puoleisen iskarin yläpään vieressä on 8-napainen diagnostiikkaliitin. ASD:n vian diagnosointiin käytetään napoja 1 (maa) ja 5 (ASD diagnostiikka). Tökkää siis piuhojen banaaniliitinpäät napoihin 1 ja 5. Sitten kabiiniin. Auto käyntiin ja sitten yhdistät piuhojen päät toisiinsa hetkeksi, n. 1 sekunti riittää. Tämän jälkeen ASD-valo alkaa vilkkumaan ja vilkutusten määrä kertoo kyseessä olevan vian seuraavasti:
1 = ei vikaa
2 = ASD-ohjainyksikkö viallinen
3 = Jarruvalokytkin; ASD-kytkentätoiminto viallinen
4 = Pyörintänopeusanturi etu vasen
5 = Pyörintänopeusanturi etu oikea
6 = Pyörintänopeusanturi taka
7 = Kaikki 3 pyörintänopeusanturia
8 = Magneettiventtiili tai jarruvalokytkin; jarruvalon kytkentä
Hyvin yleinen vika on jarruvalokytkin, myös vikakoodin 8 tapauksessa. Jarruvalokytkin on helppo vaihtaa itse ja se on suhteellisen edullinen, esim. KL-varaosilla alle 20 euroa. Kytkin sijaitsee jarrupolkimen juuressa. Paina hiukan jarrupoljinta toisella kädellä ja toisella paina kytkimen sivussa olevaa kielekettä (katso uudesta katkaisimesta) ja kierrä samalla myötäpäivään vasteeseen asti ja vedä ulospäin, jolloin kytkin jää käteen. Johtopistokkeet irti, vedä uudesta kytkimestä se valkoinen tappi niin ulos kuin se tulee, laita uusi kytkin tilalle ja päinvastoin asennetaan paikoilleen.
Kun vika on korjattu, on aika kuitata vika pois vikamuistista. Tämä tapahtuu auton käydessä yhdistämällä piuhat noin 10 sekunniksi yhteen. Kuulemma myös akun irrotus joksikin aikaa ajaa saman asian.
ASD eli automaattinen lukkoperä on ollut lisävarusteena W124 mallissa (lisävarustekoodi 211). Kun auto käynnistetään, pitäisi luonnollisesti ASD:n vikavalon (ASD-merkki mittaritaulun alareunassa) sammua. Jos se jää palamaan, on järjestelmässä vikakoodi päällä. Vikakoodit voi lukea helposti itse, tarvitset vain 2 kpl n. 2 metriä pitkiä piuhoja, joiden toisessa päässä on esim. banaaniliittimet ja toisesta päästä vaikkapa hiukan matkaa piuhaa kuorittuna..
Moottoritilassa, apukuskin puoleisen iskarin yläpään vieressä on 8-napainen diagnostiikkaliitin. ASD:n vian diagnosointiin käytetään napoja 1 (maa) ja 5 (ASD diagnostiikka). Tökkää siis piuhojen banaaniliitinpäät napoihin 1 ja 5. Sitten kabiiniin. Auto käyntiin ja sitten yhdistät piuhojen päät toisiinsa hetkeksi, n. 1 sekunti riittää. Tämän jälkeen ASD-valo alkaa vilkkumaan ja vilkutusten määrä kertoo kyseessä olevan vian seuraavasti:
1 = ei vikaa
2 = ASD-ohjainyksikkö viallinen
3 = Jarruvalokytkin; ASD-kytkentätoiminto viallinen
4 = Pyörintänopeusanturi etu vasen
5 = Pyörintänopeusanturi etu oikea
6 = Pyörintänopeusanturi taka
7 = Kaikki 3 pyörintänopeusanturia
8 = Magneettiventtiili tai jarruvalokytkin; jarruvalon kytkentä
Hyvin yleinen vika on jarruvalokytkin, myös vikakoodin 8 tapauksessa. Jarruvalokytkin on helppo vaihtaa itse ja se on suhteellisen edullinen, esim. KL-varaosilla alle 20 euroa. Kytkin sijaitsee jarrupolkimen juuressa. Paina hiukan jarrupoljinta toisella kädellä ja toisella paina kytkimen sivussa olevaa kielekettä (katso uudesta katkaisimesta) ja kierrä samalla myötäpäivään vasteeseen asti ja vedä ulospäin, jolloin kytkin jää käteen. Johtopistokkeet irti, vedä uudesta kytkimestä se valkoinen tappi niin ulos kuin se tulee, laita uusi kytkin tilalle ja päinvastoin asennetaan paikoilleen.
Kun vika on korjattu, on aika kuitata vika pois vikamuistista. Tämä tapahtuu auton käydessä yhdistämällä piuhat noin 10 sekunniksi yhteen. Kuulemma myös akun irrotus joksikin aikaa ajaa saman asian.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W124 ASD
kokeelin myös nuolla ohjeilla mutta eipä vilkahtanu valo kertaakaa,kokelin myös ottaa jarruvalokytkimen pois ja sitte uudestaan sama homma mutta ei vaan edelleenkää valo vilkkunu,se vaan palaa yhtäjaksoosesti.missäköhän sen magneettiventtiili mahtaa sijaita??
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
Re: W124 ASD
onko se joskus toiminu? että onhan ne polttimot mittarin takana oikeissa rööreissä?
Re: W124 ASD
joo on toiminu ja vikatilan on saanu nollattua aikasemmin,mutten ny sitte tierä että mikä on ykskaks yllättäen tullu ku ei enää saakkaa nollattua
Re: W124 ASD
Taitaa puuttua käyttösähkö asd ohjainyksiköltä, eli ylijänniterelettä tutkimaan.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: W124 ASD
Mikähän mahtaa olla kun tuli tuossa kovat pakkaset, käynnistettäessä ei tapahtunut mitään erikoista mutta hetken kuluttua alkoi palaa ensin abs-valo, sitten asd:n varoitusvalo. Sammutus, käyntiin ja taas hetken aikaa oli ok ja sitten molemmat lamput alkoi palaa. Lopulta asd-valo jäi palamaan pysyvästi.
Sain asd valon nollattua, nyt tuli lämpimiä plussapäiviä niin taas tekee aamuisin tuota että hetken menee normaalisti ja kohta syttyy abs + asd. Jotenkin voisi vetää johtopäätökset plussakelit + nopea pakastuminen -akselille mutta mikähän komponentti kannattaisi tsekata?
ja noista nollausohjeista, en saanut kyllä vilkkumaan tuota valoa kirveelläkään, pidin sekunnin, 5sek ja 10sek johtoja yhdessä, ei vilkkunut. Sitten pidin 20sek yhteen menoon ja varoitusvalo sammui.
Sain asd valon nollattua, nyt tuli lämpimiä plussapäiviä niin taas tekee aamuisin tuota että hetken menee normaalisti ja kohta syttyy abs + asd. Jotenkin voisi vetää johtopäätökset plussakelit + nopea pakastuminen -akselille mutta mikähän komponentti kannattaisi tsekata?
ja noista nollausohjeista, en saanut kyllä vilkkumaan tuota valoa kirveelläkään, pidin sekunnin, 5sek ja 10sek johtoja yhdessä, ei vilkkunut. Sitten pidin 20sek yhteen menoon ja varoitusvalo sammui.