Tapen V8: MB E430 1998
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Paitsi että jos olisin lukaissut ohjeita vähän aikaisemmin, olisin havainnut, että tuo säätölautasen yläpää on kumitettu eikä tuohon settiin tule enää mitään ylimääräisiä yläpäänkumeja.
Asia ratkesi sillä.
Uudet ajat ruostesuojaukseen ja pintakäsittelyynkin varasin. Saa nekin pois alta. Sähkögurun suuntaan on otettu ensimmäiset kontaktit, ei oo vielä vastannu.
Webastoakin koekäyttelin tänään. On se kätevä.
Asia ratkesi sillä.
Uudet ajat ruostesuojaukseen ja pintakäsittelyynkin varasin. Saa nekin pois alta. Sähkögurun suuntaan on otettu ensimmäiset kontaktit, ei oo vielä vastannu.
Webastoakin koekäyttelin tänään. On se kätevä.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Noniin!
Alusta on nyt alla ja minä tykkään! On hyvä ajaa, ei liian kova. Sopivan jämäkkä olematta semmoinen tuskainen ja kivireki. Hyvin meni tuo ostos.
Perästä ehkä täydellisen stancen saamiseksi ptiäisi talveksi saada nostettua vielä vähän. Säätövaraa ei oo takana enää kuin puoli senttiä, joten saa olla talven noin.
Kesätassuille sit ährätään semmoinen oikein nätti asento.
Leimakin on nyt sit paperissa. Ja mitäs muuta? Huomenna otetaan uus yritys ruostesuojahommista. Auto menee totaaliseen Dinitrol-uitatukseen, josta sitten siihen maalipinnan käsittelyyn. Koetan joskus päivällä ottaa järkkärillä hyvät kuvat ennen ja jälkeen tilanteesta, niin voidaan sit yhdessä hämmästellä.
Päätämme päivityksen huonoon ja pimeään kuvaan tallista.

Alusta on nyt alla ja minä tykkään! On hyvä ajaa, ei liian kova. Sopivan jämäkkä olematta semmoinen tuskainen ja kivireki. Hyvin meni tuo ostos.
Perästä ehkä täydellisen stancen saamiseksi ptiäisi talveksi saada nostettua vielä vähän. Säätövaraa ei oo takana enää kuin puoli senttiä, joten saa olla talven noin.
Kesätassuille sit ährätään semmoinen oikein nätti asento.
Leimakin on nyt sit paperissa. Ja mitäs muuta? Huomenna otetaan uus yritys ruostesuojahommista. Auto menee totaaliseen Dinitrol-uitatukseen, josta sitten siihen maalipinnan käsittelyyn. Koetan joskus päivällä ottaa järkkärillä hyvät kuvat ennen ja jälkeen tilanteesta, niin voidaan sit yhdessä hämmästellä.
Päätämme päivityksen huonoon ja pimeään kuvaan tallista.

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Hieno peli.
Mistä hommasit vastaavuustodistuksen?
Mistä hommasit vastaavuustodistuksen?
Re: Tapen V8: MB E430 1998
KW:n alustoissa tulee TÜV-paperit mukana! Tekee myös jonkun verran hintaa...
Vai meinasitko auton tokaria? Se tuli Veholta.
Kuskasin "Jameksen" lopultakin sinne ruostesuojaukseen. Autoon tulee semmoinen täyskäsittely. Josko ei väyrysrutto niin pahasti iskisi.
Kuvaa.

Vai meinasitko auton tokaria? Se tuli Veholta.
Kuskasin "Jameksen" lopultakin sinne ruostesuojaukseen. Autoon tulee semmoinen täyskäsittely. Josko ei väyrysrutto niin pahasti iskisi.
Kuvaa.

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Joo auton todistusta tarkoitin. Saiko veholta massat todistukseen, että tulee viisi paikkanen?
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Erikoista. Eikö se nyt ihan normaalisti ole 5 hengelle rekisteröity?? Ainakin jos katsoo omapainoa ja kokonaispainoa niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa painojen kanssa.pjar kirjoitti:Joo auton todistusta tarkoitin. Saiko veholta massat todistukseen, että tulee viisi paikkanen?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Auton taannoin eräänä iltana nähneenä täytyy myöntää jotta namukas peli on,näyttää tuolla alustalla miellyttävän rauhalliselta..
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Tapen V8: MB E430 1998
On alunperin Japanissakin viidelle rekisteröity, mutta siellä henkilöpaino lasketaan 55kg:n mukaan.
En tarkasti tunne näitä koukeroita, mutta Suomeen rekisteröitäessä tarvitaan nuo todistukset painoista ja muista,
että saadaan meidän mukaisen hlö-painon kanssa laskettua oliko se nyt kantavuudet ja täten rekisteröityä auto viisipaikkaiseksi.
Näissä paperiasioissa auton myynyt Mamasan oli korvaamaton apu! Pojilla on näistä asioista vankka tietotaito ja nämä asiat sujuu heiltä hujauksessa.
En tarkasti tunne näitä koukeroita, mutta Suomeen rekisteröitäessä tarvitaan nuo todistukset painoista ja muista,
että saadaan meidän mukaisen hlö-painon kanssa laskettua oliko se nyt kantavuudet ja täten rekisteröityä auto viisipaikkaiseksi.
Näissä paperiasioissa auton myynyt Mamasan oli korvaamaton apu! Pojilla on näistä asioista vankka tietotaito ja nämä asiat sujuu heiltä hujauksessa.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Itsellänikin viisipaikkainen japanintuonti oli leimattu kolmelle, joten ei se aivan harvinaista ole että näin pääsisi käymään.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Tuosta Webastokytkennästä vielä.
Sain vinkin eräästä yrityksestä tuohon webastokytkentään liittyen. Soitin heille ja kävin hyvän keskustelun heidän kanssaan. Ovat tehneet paljon webastoasennuksia W210 Mersuihin ja myös tuontimallit ovat tutut. Kertoivat sitä, että heidän tiedon mukaan kaikki mersut varustetaan lämmitinkytkennällä. Se olisi nimenomaan tämä surullisen kuuluisa harmaa johto kuskin jalkatilassa, joka herättää ilmastointilaitteen (ymmärtääkseni riippumatta laitteen mallista) ja tätä kautta sisäpuhalluksen toimimaan. Tätä piuhaa webaston asentanut yritys etsiskeli kaksi viikkoa eikä löytänyt. Tämä uusi paja kertoi, että ko. johto saattaa välillä luikerrella hankalassakin paikassa, mutta tämän etsimisestä heillä on kokemusta. Heidän mukaansa suorakytkentä puhaltimelle ei onnistu. Tätä yritti edellinen pajakin, mutteivät ilmeisesti tienneet, ettei onnaa.
Mistä ihmeestä kaivaisi tiedon, että a) onko Japanin malleissa tuo lämmitinkytkentä ja jos niin b) MISSÄ?! Tämä uusi paja on tehnyt asennuksia myös tuontimalleihin USA:sta asti. Ymmärsin, että Japanin mallia heillä ei ole vielä ollut, mutta asia/aihe ei ollut vieras. Japanin malleissa on eroa euromalleihin, se on tiedossa. Mutta kylmähän sitä on Japanissakin, joten miksi tuota liitäntää ei olisi jos niin euro- kuin jenkkimalleissakin se on.
Osaisiko joku WIS/EPC - taituri katsella alustanumerolla vähän tietoja? Itse koetin, mutta uus systeemi mulle enkä heti löytänyt.
Sitten on semmoinen outo kauhuvaihtoehto, että ko. liitäntä olisi poistettu, mutta siinä ei oo mitään järkeä. Eihän.
Sain vinkin eräästä yrityksestä tuohon webastokytkentään liittyen. Soitin heille ja kävin hyvän keskustelun heidän kanssaan. Ovat tehneet paljon webastoasennuksia W210 Mersuihin ja myös tuontimallit ovat tutut. Kertoivat sitä, että heidän tiedon mukaan kaikki mersut varustetaan lämmitinkytkennällä. Se olisi nimenomaan tämä surullisen kuuluisa harmaa johto kuskin jalkatilassa, joka herättää ilmastointilaitteen (ymmärtääkseni riippumatta laitteen mallista) ja tätä kautta sisäpuhalluksen toimimaan. Tätä piuhaa webaston asentanut yritys etsiskeli kaksi viikkoa eikä löytänyt. Tämä uusi paja kertoi, että ko. johto saattaa välillä luikerrella hankalassakin paikassa, mutta tämän etsimisestä heillä on kokemusta. Heidän mukaansa suorakytkentä puhaltimelle ei onnistu. Tätä yritti edellinen pajakin, mutteivät ilmeisesti tienneet, ettei onnaa.
Mistä ihmeestä kaivaisi tiedon, että a) onko Japanin malleissa tuo lämmitinkytkentä ja jos niin b) MISSÄ?! Tämä uusi paja on tehnyt asennuksia myös tuontimalleihin USA:sta asti. Ymmärsin, että Japanin mallia heillä ei ole vielä ollut, mutta asia/aihe ei ollut vieras. Japanin malleissa on eroa euromalleihin, se on tiedossa. Mutta kylmähän sitä on Japanissakin, joten miksi tuota liitäntää ei olisi jos niin euro- kuin jenkkimalleissakin se on.
Osaisiko joku WIS/EPC - taituri katsella alustanumerolla vähän tietoja? Itse koetin, mutta uus systeemi mulle enkä heti löytänyt.
Sitten on semmoinen outo kauhuvaihtoehto, että ko. liitäntä olisi poistettu, mutta siinä ei oo mitään järkeä. Eihän.

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Hain auton tänään ruostesuojauksesta. Vaikuttaa erittäin hyvin käytetyltä rahalta! Uusi alustakin oli saanut osansa käsittelystä... muuten saa ollakin mutta kunhan ne säätökierteet ei oo aineessa
Noo liuottimella se lähtee.
Syy hassusti vikisevään takapyöräänkin löytyi! Iso kiitos Jaakko P:lle!
Väärän mittainen pultti teki moisia. Aamulla heti välittömästi Veholta oikeat pultit alle nykyisten oikean mittaisiksi lyhennettyjen tilalle!!

Huomenna maalipinnan suojakäsittely. Sit vielä ens viikolla Webaston loppukytkennät (toivottavasti) ja rupeis olemaan akuuttien käsittelyitten puolesta valmis!

Syy hassusti vikisevään takapyöräänkin löytyi! Iso kiitos Jaakko P:lle!
Väärän mittainen pultti teki moisia. Aamulla heti välittömästi Veholta oikeat pultit alle nykyisten oikean mittaisiksi lyhennettyjen tilalle!!

Huomenna maalipinnan suojakäsittely. Sit vielä ens viikolla Webaston loppukytkennät (toivottavasti) ja rupeis olemaan akuuttien käsittelyitten puolesta valmis!
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Monologiksi menee.... turnauskestävyyttä lukijoissa?
Tänään auto meni maalipinnan suojakäsittelyyn. Tämmöinen Silver Seal Nano 2K tulee. Ennen ja jälkeen kuvat (Canon Ixus 50 laatuvarauksella) tulee. Jälkeen kuvia aion ottaa järkkärilläkin.
Tiistaina uusi yritys webaston sisäkytkennästä. Peukut pystyyn.

Tänään auto meni maalipinnan suojakäsittelyyn. Tämmöinen Silver Seal Nano 2K tulee. Ennen ja jälkeen kuvat (Canon Ixus 50 laatuvarauksella) tulee. Jälkeen kuvia aion ottaa järkkärilläkin.
Tiistaina uusi yritys webaston sisäkytkennästä. Peukut pystyyn.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Ei mitään, täällä seuraillaan. Itse alan kohta päivittelemään SECci topikkia kunhan saan osia USAsta. Sitten auto pukeille ja alle tutkimaan...
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Kyllähän tätä seuraillaan. Niin se vain on, että kuvat ovat hyviä. Niitä mukava katsella ja kertoohan (tai valehtelee) enemmän kuin tuhat sanaa.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Päivitystä taasen.
Perjantaina hain auton taas hetkeksi itselle. Autoon tehtiin siis Silver Seal Nano 2k käsittely, nahkojen balsamointi ja kalvojen poisto. Tuo maalipinnan käsittely edeltää toki täys pesun, myllytyksen jne, eikä nahkojakaan voi balsamoida ennenkö penkit on pesty. Ikkunoiden nätti sinisävy pääsee paljon paremmin esiin, kun ei oo noita kalvojakaan enää. Takalasin kalvo oli kuulemma hirmu työläs poistaa, mut propsit kunnolla tehdystä hommasta, että toimii takalasin lämmityskin vielä
Ennen:

Jälkeen (sisusta huurussa):

Webaston sisäkytkentää koetetaan tosiaan tiistaina uusiks. Vien firmaan, jolla on paljon kokemusta väyrysmersuista ja myös tuontipeleistä. Toivotaan, että onnistuu.
Orkkispultit täytyy myös vaihtaa tarvikepulttien tilalle. Sit rupeis olemaan valmista. Ai niin, tunkin paikkojen kumit pitää autoon ostaa. Ei jostain syystä ole tuossa niitä.
Pitää hoitaa kiiruusti ne kumit, ettei mee hyvä ruostesuoja ihan hukkaan.
Perjantaina hain auton taas hetkeksi itselle. Autoon tehtiin siis Silver Seal Nano 2k käsittely, nahkojen balsamointi ja kalvojen poisto. Tuo maalipinnan käsittely edeltää toki täys pesun, myllytyksen jne, eikä nahkojakaan voi balsamoida ennenkö penkit on pesty. Ikkunoiden nätti sinisävy pääsee paljon paremmin esiin, kun ei oo noita kalvojakaan enää. Takalasin kalvo oli kuulemma hirmu työläs poistaa, mut propsit kunnolla tehdystä hommasta, että toimii takalasin lämmityskin vielä

Ennen:

Jälkeen (sisusta huurussa):

Webaston sisäkytkentää koetetaan tosiaan tiistaina uusiks. Vien firmaan, jolla on paljon kokemusta väyrysmersuista ja myös tuontipeleistä. Toivotaan, että onnistuu.
Orkkispultit täytyy myös vaihtaa tarvikepulttien tilalle. Sit rupeis olemaan valmista. Ai niin, tunkin paikkojen kumit pitää autoon ostaa. Ei jostain syystä ole tuossa niitä.
Pitää hoitaa kiiruusti ne kumit, ettei mee hyvä ruostesuoja ihan hukkaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Oi oi ku häikäsöö!Siitähän kuoriutui oikea kaunotar!On se vaan niin että, puhdas kiiltävä auto on aina komeata katsottavaa!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Toimiiko tossa japanin comandissa radio täällä pohjolassa?
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Juu, mutta vaan pikkusta vajaa 88Mhz saakka. Siihen on semmoinen "taajuuslaajennin" tjsp, mutta mietitään sitä näiden akuuttien asioiden jälkeen.pjar kirjoitti:Toimiiko tossa japanin comandissa radio täällä pohjolassa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Onko etuvalot hieman harmaantuneet.. mitäs jos niitä koittaisi vähän hioa ja myllyttää tai jotain?
Muutenhan auto näyttää uutuuttaan kiiltelevältä!
Muutenhan auto näyttää uutuuttaan kiiltelevältä!
Aufrecht Melcher Grossaspach
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Niin tai vaihtais suoraan projektori valot keulalle niin auto näyttää 100x paremmalta!
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Kalvojen poisto oli hyvä juttu
En ole koskaan niistä itse välittänyt ja varsinkin porrasperäisessä autossa tosi hölmön näköiset.

En ole koskaan niistä itse välittänyt ja varsinkin porrasperäisessä autossa tosi hölmön näköiset.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Noniin. Eihän se webaston sisäpuhallus toimi vieläkään. Ilmeisesti tuo japan command aiheuttaa sen, että suoraa liitäntää sisäpuhallukseen ei syystä x ole.
Ei se ainakaan helposti löydettävissä ole. Saadakseen homman toimimaan, täytyisi koko commandille saada heräte, jotta koko lämmitysjärjestelmä konepuolen
osasine saisi virtaa. Pitää tätä vielä koettaa tällä yhdellä Lahden seudulla asuvalla gurulla.
Hajin Merteililtä nuo puuttuvat tunkinpaikan nostokumit. Pitää neki askarrella paikalleen.
Eka webastohuoltoki on jo tehty
Ei inahtanutkaan enää, oli mennyt vikatilaan. Viisi vikakoodia + huono liitin polttoainelinjassa (hori ilmaa mukaan).
No korjaus samantien ja taas mennään. Ehkä.
Ei se ainakaan helposti löydettävissä ole. Saadakseen homman toimimaan, täytyisi koko commandille saada heräte, jotta koko lämmitysjärjestelmä konepuolen
osasine saisi virtaa. Pitää tätä vielä koettaa tällä yhdellä Lahden seudulla asuvalla gurulla.
Hajin Merteililtä nuo puuttuvat tunkinpaikan nostokumit. Pitää neki askarrella paikalleen.
Eka webastohuoltoki on jo tehty

No korjaus samantien ja taas mennään. Ehkä.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
taiat olla raha mies,mulla olis yks -86 200d myynis 5125€ ??
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Missä se Saul on? Tarvittais....
Tuota... jätetään rahasta puhuminen tästä topicista kokonaan pois. Osien ja käsittelyiden yms hinnat on asia erikseen, niistä toki keskustellaan. Mun oma tilanne ei kuulu tähän. Tavallisen ihmisen tavallisilla tuloilla tätäki autoa käytetään/harrastetaan.
Asiaan
Kävinpä Merteililtä ostamassa nostopaikan alakumit, kun ne syystä X puuttuivat.
Tämmöiset:

Menivät tänne:

Ja ei, ei oo ruostetta vaan ruostesuojamassaa/-ainetta.
Täysin turha kuva Sador-vanteisiin käyvistä original-pulteista:

Ei mulla nyt muuta tähän hätään.
Tuota... jätetään rahasta puhuminen tästä topicista kokonaan pois. Osien ja käsittelyiden yms hinnat on asia erikseen, niistä toki keskustellaan. Mun oma tilanne ei kuulu tähän. Tavallisen ihmisen tavallisilla tuloilla tätäki autoa käytetään/harrastetaan.
Asiaan

Kävinpä Merteililtä ostamassa nostopaikan alakumit, kun ne syystä X puuttuivat.
Tämmöiset:

Menivät tänne:

Ja ei, ei oo ruostetta vaan ruostesuojamassaa/-ainetta.
Täysin turha kuva Sador-vanteisiin käyvistä original-pulteista:

Ei mulla nyt muuta tähän hätään.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Minkäslaiset on ensivaikutelmat siitä nahkojen hoidosta (balsamoinnista)?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Ihan hyvät. Vaikee oikein mitään mullistavaa sanoa, mutta nahan tuoksu palasi ja varsinkin mintti takapenkki on oikein hieno + repsikan penkki.Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Minkäslaiset on ensivaikutelmat siitä nahkojen hoidosta (balsamoinnista)?
Kuskin penkissä nyt on muutenkin eniten käytön jälkiä. Tuo näin äkkiseltään tuntuis hyvältä perustalta omalle penkkien hoidolle.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Nyt on just oikeat alkuperäispultit paikallansa!
Mitä opimme tästä? Elä säädä tarvikepulttien kanssa, ellet tiedä JUST oikeata kokoa. Osta orkkikset. Kiitos.
Pääsin koekaniiniksi tämmöiselle tuotemerkille:

Ei mulla nyt taaskaan muuta. Hyvät viikonloput kaikille!
Mitä opimme tästä? Elä säädä tarvikepulttien kanssa, ellet tiedä JUST oikeata kokoa. Osta orkkikset. Kiitos.
Pääsin koekaniiniksi tämmöiselle tuotemerkille:

Ei mulla nyt taaskaan muuta. Hyvät viikonloput kaikille!

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Mersun pultit on kyllä ikuinen säätämisen aihe. Noiden kanssa on tullut rengasasentajana pulattua ihan riittävän monta kertaa. Muistan kerran kolleega lyhensi smirgelillä pari milliä kaikista (20kpl) mersun pulteista kun olivat liian pitkät
Ja tästä muistui mieleen kun joku oli vetäny väykyn aluvanteen niin tiukalle, että se piti rälläköidä palasiksi..

Re: Tapen V8: MB E430 1998
Iltaa kaikille.
Ei mulla mitään asiaa oo. Kunhan tulin kertomaan, että akun ostin. Bosch S6 AGM 95Ah (ja 25.9kg).

Muuta sälää sis. mm CTekin laturi. Ostin sen optimistina, että KUN se sisäpuhallus saadaan toimimaan, niin kärsiipä sit webastottaa kun on iso akku ja tuolla kotitallissa seistessä voi koettaa viitsiä kytkeä tuohon laturiin. Värkkää sit jonkun hienon asennuksen, että piuhan saa takakontista pihalle jne.

Tuo Silver Seal pinnoite tuntuu aika hyvältä satsaukselta. Vesi helmeilee nätisti pois ja auto kiiltää. Vieläkään ei saa noin pauttiarallaa viikkoon tehä mitään. Vesipestä sais, mut ei oo tarvetta. Sit käytetään ostohintaan kuuluvassa pesussa ja tarkistuksessa. Sit voi ruveta jossain vaiheessa testailemaan noita Colliniten vahoja.
Täältä taas tähän.
Ei mulla mitään asiaa oo. Kunhan tulin kertomaan, että akun ostin. Bosch S6 AGM 95Ah (ja 25.9kg).

Muuta sälää sis. mm CTekin laturi. Ostin sen optimistina, että KUN se sisäpuhallus saadaan toimimaan, niin kärsiipä sit webastottaa kun on iso akku ja tuolla kotitallissa seistessä voi koettaa viitsiä kytkeä tuohon laturiin. Värkkää sit jonkun hienon asennuksen, että piuhan saa takakontista pihalle jne.

Tuo Silver Seal pinnoite tuntuu aika hyvältä satsaukselta. Vesi helmeilee nätisti pois ja auto kiiltää. Vieläkään ei saa noin pauttiarallaa viikkoon tehä mitään. Vesipestä sais, mut ei oo tarvetta. Sit käytetään ostohintaan kuuluvassa pesussa ja tarkistuksessa. Sit voi ruveta jossain vaiheessa testailemaan noita Colliniten vahoja.
Täältä taas tähän.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Morienttes!
Mitäs toimenpiteitä pitää ottaa huomioon akun vaihdon yhteydessä? Lähinnä, että tarviiko sähkövempeleitä kouluttaa uusiks?
Voiko joku mennä pieleen ja jos niin mikä?
Mitäs toimenpiteitä pitää ottaa huomioon akun vaihdon yhteydessä? Lähinnä, että tarviiko sähkövempeleitä kouluttaa uusiks?
Voiko joku mennä pieleen ja jos niin mikä?
