Sergey kirjoitti:Tässä oliki hyvä lainata vähä topiccia.
Mun isä on alkamassa eläkeelle kuluvan vuoden aikana ja tarkoitus olisi että 2009 Golf 2.0 TDI sekä 2010 4wd Hiace vaihtuisi yhteen hyvään, eli kiikarissa w211. Tarkemmin sanottuna 280CDI 4-matic. Vuosimalliltaan faceliftiä olen tuputtanut.
Mitä eroja esim. 270, 280 ja 320 välillä on? kauhulla ollaan lueskeltu noita ilmajousiongelmia, onko ko. jouset (ja ongelmat) kaikissa w211, ja mitä asialle on tehty? Itse kävin paikallisessa mersuliikkeessä koeajamassa 270cdi:n ja kyllähän se mielyttävä auto oli, siitä ei pääse ylitse. Mutta miten muuten tuo 270 ja 280 sitten eroaa R6/V6, käyttö- sekä ylläpitokustannuksiltaan? ja entäs mekaanisesti? Rahasta tarkka isä onkin katsellut vanhempaa takaveto 270 myös.
Nämä autot ollaan nyt kateltu, mutta ei ole siis suoranaisesti hankintalistalla, mutta hintatason vertailua, eli 40 tuhatta euroa olisi max hintataso.
Minua miellyttää tämä Blocketin auto MB-maahantuojan valikoimista.
mutta isä kun asuu savossa, niin Nettiauton auto Rinta-Joupin valikoimista.
Aikaisemmin oli tarkoitus hankkia GL mutta tilanteet ja paikat muuttuu, joten sille ei oikeastaan ole tarvetta kun ei ostaneetkaan maaseututonttia, vaan Savonlinnan ytimestä.
sanoisin että isäsi on järkevä....kun on katsellut vanhempia 270 takavetoja....eläkkeellä ei paljon autoa tartte joten vanha mannelavetti pihaan ja ajelee jäljelle jäävillä (vw+haisu) rahoilla taksilla....pyytää sut aina välillä käyttämään sitä mannelavettia siinä pihassa....

ei sitten mitään järkeä vaihtaa uusia autoja (kahta) yhteen vanhaan....mieluummin ajelee kesät golffilla ja talvet 4wd hiacella....vaikkei hiace olekaan auto eikä piika.....