Vetoakselit

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Muutaman mersun omistaneena vain C250D vaparissa kesti vetarit hyvin...Ei pysty myöntämään että pikku piristämistä eivät kestä..kuitenkin jo pari mennyt käyttiksestä näin talvella..rupee rasittamaan.. niin ulointa niveltä kuin keppiäkin syöpöttelee.. keppejähän saa kyllä jytkyjä mutta nivelet ovat surkeampi asia.. onko kenelläkään ratkaisuja nivel asiaan? tiedän että KL tarjoaa uudet täydelliset edulliseen hintaan..jotenkin mun budjetti vaan ei veny maksamaan liki 2ke parista .. pysyvä ratkaisu on jo päätetty mutta tilapäinen pitäisi keksiä että talven selviää tolla OEM perällä.. sopiiko mikään nivel jota esim tarvikeliikkeistä saisi ,suoraan mersun napaan?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja napa »

onko varmasti ollut oikeanmittainen vetari :roll: ei nivelien pitäis kovin helposti alle 500 hepan tehoilla luovuttaa... ja miten talvella edes saa niin paljon pitoja, että ei vetarit kestä (jos ne ei ole poikki ruostuneet) :shock:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kytkimellä hyppyyttämällä saa kaiken paskaksi.
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Ei o kytkin niittiä tullut annettua kyllä..juurikin siitä syystä ettei hajoais. eka kerta kun nivel petti oli assua ja pitoja mutta tällä kertaa meni keppi poikki ja ihan lumella. kilometrit varmaan merkkaa paljon 200tkm ajettu kestää paremmin kuin 700tkm ajettu
madmese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 19.09.2010 19:31

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja madmese »

väärä risu ollu kiinni, muistan ku kaverin bemmis (2.0) oli 1,6 risu ni joutu vaihtaa 3 kertaa ennenku selvis et oli väärä.
CLK -97 2.3K
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja jeemu »

madmese kirjoitti:väärä risu ollu kiinni, muistan ku kaverin bemmis (2.0) oli 1,6 risu ni joutu vaihtaa 3 kertaa ennenku selvis et oli väärä.
No siinähä se.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

Stonehead kirjoitti:täältä löytyy billet tikut jotka kestää!! eikä oo hinnalla pilattuja
ja on sitte joka mitalla mersuihin. Joku vois väittää ettei oo mutta ompahan kuitenkin??
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Stonehead kirjoitti:
Stonehead kirjoitti:täältä löytyy billet tikut jotka kestää!! eikä oo hinnalla pilattuja
ja on sitte joka mitalla mersuihin. Joku vois väittää ettei oo mutta ompahan kuitenkin??
jos tuos rupee tikku kestään nii mites o nivelten laita?
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

kyllä ehjä mersu akseli kestää aika lailla löylyttää että pehmiää mutta tosiaan kytkimellä kun ampuu niin varmana löytyy sulake
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Nää mersun dieselit on vähän sellaisia että sitä kytkintä tarvii välillä potkia. Mutta kysymys kuuluukin että löytyykö tähän ''helppoa'' lääkettä vai tarviiko sinne askarrella jonku bmw:n tai kiinalaisen auton kestävät akselit/nivelet?
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Stonehead kirjoitti:
Stonehead kirjoitti:täältä löytyy billet tikut jotka kestää!! eikä oo hinnalla pilattuja
ja on sitte joka mitalla mersuihin. Joku vois väittää ettei oo mutta ompahan kuitenkin??

löytyykö 202 koppaseen kunkku asd perälle sopivia akseleita ja mitä maksaa?
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Kiinalaisia kippoja on ollut jos jonkinlaista ,tehokkaampaa kuin mercedes mutta totuus on että ikinä en ole saanut vetaria poikki ellei 1.3dx corollaa kempillä lasketa .. Bmw m5 perä käyttäriin tulee mutta tähän väliin aikataulut ei oikein salli taka-akseliston rakentamiseen vievää aikaa.. onko siis niin että jos ostan uudet tikut niin ainoa vaihtoehto on laittaa vanhat mädät nivelet kiinni?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Vetoakselit

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Pienet nivet tuntuu paukkuva, mutta isot taas kestää ajooki.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Vastaa Viestiin