Rehellinen kulutus L/100km
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Rehellinen kulutus L/100km
MB w210
talvi 11,6 sadalle
talvi 11,6 sadalle
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ma 21.04.2014 05:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Rehellinen kulutus L/100km
W124 E220 -95
Talvikulutus, sisältäen webaston käyttöä 20min 1-2xpäivässä, automaattilaatikko E-asennossa, n.50/50 maantietä ja kaupunkiajoa:
N.10,5L/100km on tullut laskettua, vaikeata sen alle on päästä, varsinkin jos haluaa vähän "leikkiä" jäisissä kiertoliittymissä ja kaarteissa......
Talvikulutus, sisältäen webaston käyttöä 20min 1-2xpäivässä, automaattilaatikko E-asennossa, n.50/50 maantietä ja kaupunkiajoa:
N.10,5L/100km on tullut laskettua, vaikeata sen alle on päästä, varsinkin jos haluaa vähän "leikkiä" jäisissä kiertoliittymissä ja kaarteissa......
W124 E220 -95 (ex)
Ford Mondeo 1.8 -03 (ex, thank God...)
Volvo S70 -97
Ford Mondeo 1.8 -03 (ex, thank God...)
Volvo S70 -97
Re: Rehellinen kulutus L/100km
200D jotain seitsemän-kaheksan litran tienoilla kun kesällä jaksoin vielä mittailla. Nyt varmasti enemmän kun on kylmää.
280E reippaasti toistakymmentä satasella. Ehkä enemmänkin, taitaa käydä vähän rikkaalla.
Nämä siis W123-korisia kasikytluvun alusta.
280E reippaasti toistakymmentä satasella. Ehkä enemmänkin, taitaa käydä vähän rikkaalla.
Nämä siis W123-korisia kasikytluvun alusta.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Rehellinen kulutus L/100km
dieselit on vieny noin 10L satkulla. toi SL on ottanu joku 20-25L menovettä satkulla...
Re: Rehellinen kulutus L/100km
ducatossa jotain 15-20 ltr/100 km näin pakkasilla, kun joutuu yleensä pitämään 1,5-2 h käynnissä pihalla, että tarkenee/näkee ajaa 2 km kauppareissun
ketun dieselit, kun ne ei talvella lämpiä
kylmänä tuolla on edesvastuutonta lähteä liikenteeseen, kun sieltä ei näe mitään, jos ei ole lämminnyt ensin... esim. viimeyönä pidin ensin 5 h roikassa, sitten vielä 2 h korotettua tyhjäkäyntiä pihalla ja sitten sillä pystyi juuri ja juuri heittämään sellaisen 5 km lenkin...


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Rehellinen kulutus L/100km
et oo hokassu että on ostettavissa kaupasta semmosia sisätilan lämmittimiä? sulaa ikkunakkin hyvinnapa kirjoitti:ducatossa jotain 15-20 ltr/100 km näin pakkasilla, kun joutuu yleensä pitämään 1,5-2 h käynnissä pihalla, että tarkenee/näkee ajaa 2 km kauppareissunketun dieselit, kun ne ei talvella lämpiä
kylmänä tuolla on edesvastuutonta lähteä liikenteeseen, kun sieltä ei näe mitään, jos ei ole lämminnyt ensin... esim. viimeyönä pidin ensin 5 h roikassa, sitten vielä 2 h korotettua tyhjäkäyntiä pihalla ja sitten sillä pystyi juuri ja juuri heittämään sellaisen 5 km lenkin...


Re: Rehellinen kulutus L/100km
ei ole mainittavaa apua siälämppäreistä, tuulilasikin on kuitenkin melkein 3 neliötälaineracing kirjoitti:
et oo hokassu että on ostettavissa kaupasta semmosia sisätilan lämmittimiä? sulaa ikkunakkin hyvinainii ja toiset käyttää webastoakin

laineracing ei selvästikkään ole autoillut talvella vanhemmalla ducatolla, kun tuollaisia edes ottaa puheeksi

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Rehellinen keskikulutus C320 sekalaisessa ajossa on ajotietokoneen mukaan 13.5 - 14 litraa sadalla. Liikkeellelähdöt aina lämpimällä moottorilla ja ajo hyvin rauhallisella mutta taloudellisella ajotyylillä.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Rehellinen kulutus L/100km
no hohhoh,et taida itekkää uskoo noihi juttuihis? vai ookko vaaa hyvä valehtelee että uskot ainaki ite niiihinnapa kirjoitti:ei ole mainittavaa apua siälämppäreistä, tuulilasikin on kuitenkin melkein 3 neliötälaineracing kirjoitti:
et oo hokassu että on ostettavissa kaupasta semmosia sisätilan lämmittimiä? sulaa ikkunakkin hyvinainii ja toiset käyttää webastoakin
ja se pitää saada kuumaksi, että on asiaa liikenteeseen... webastoa tuossa taas ei ole, eikä tule... ja se on vähän hankala muutenkin tuollainen sisälämppärin varassa autoilu, kun voi mennä roikka solmuun tai joku ajaa sen päälle tuolla liikenteessä...
laineracing ei selvästikkään ole autoillut talvella vanhemmalla ducatolla, kun tuollaisia edes ottaa puheeksi

Re: Rehellinen kulutus L/100km
Millainenhan tuo (Napan) 300e olisi lämpiämään, luulisi olevan huomattavasti lämpimämpi kuin ducato, mistä on kokemusta minulla ja yhdyn kyllä mielipiteeseen että ei ole liian kuuma siellä juuri koskaan
, motttorilämpötila ei saavuta normaalia pakkasilla, edes pikku pakkasilla. Silti tuo webasto joissain autoissa ja toisaalta sisätilanlämmitin kyllä auttavat ducatossakin kuten muissakin autoissani ihan hyvin, tyhjäkäynti sen sijaan ei ainakaan näillä kovemmilla pakkasilla varsinkaan suoraruiskukoneissa jaksa lämmitellä. Ja tuo alla mainittu kärry missä oli mönkijä kyydissä kun oli perässä niin ducatokin vei kesällä 12-14 puhtaassa maantieajossa ilman että ajoi ylinopeuttakaan...
No, jos 300 e mersua käyttää monta tuntia päivässä tyhjäkäyntiä niin voi olla jo hankalampaa päästä alle 7 litran keskikulutuksiinkin.
Oma 300 diesel nappasi 8 litraa sataselle uudenvuoden reissuulla eteläsuomeen kun oli iso kuomukärry perässä, painoa ei ollut kuin jotain 600-700kg mutta kuomun korkeus 100cm+laidat 40cm niin vastustaa jo tosissaan. Tuntui muutenkin voima loppuvan ohituksissa ja isoissa ylämäissä. Nopeus oli noin 80-90km/h. Muuten tuo on kulutellut noin 7-7,5 keskimäärin mutta taitaa olla suuttimet jo huoltoa vailla?

No, jos 300 e mersua käyttää monta tuntia päivässä tyhjäkäyntiä niin voi olla jo hankalampaa päästä alle 7 litran keskikulutuksiinkin.
Oma 300 diesel nappasi 8 litraa sataselle uudenvuoden reissuulla eteläsuomeen kun oli iso kuomukärry perässä, painoa ei ollut kuin jotain 600-700kg mutta kuomun korkeus 100cm+laidat 40cm niin vastustaa jo tosissaan. Tuntui muutenkin voima loppuvan ohituksissa ja isoissa ylämäissä. Nopeus oli noin 80-90km/h. Muuten tuo on kulutellut noin 7-7,5 keskimäärin mutta taitaa olla suuttimet jo huoltoa vailla?
Viimeksi muokannut roiala, Ke 05.01.2011 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
300td -91, manuaali.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
mihin, siihen että ducato on kylmä, vai tuohon kulutukseenlaineracing kirjoitti:
no hohhoh,et taida itekkää uskoo noihi juttuihis? vai ookko vaaa hyvä valehtelee että uskot ainaki ite niiihin

keskikulutushan tuossa laskee heti järjelliseksi, jos lähtee vähänkin pitempää siivua ajamaan, mutta tässä pätkä ajossa kulutus on tosiaan aika reilua...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Rehellinen kulutus L/100km
ainakin viime talvena se oli aivan ihanteellinen, mutta menin siihen ne isot jarrut asentamaan kesän aikana ja nyt siitä ei enää talviautoksi ole (ei tod. kiinnosta ostaa mitään 18" talvirenkaita ja niille vanteita...)roiala kirjoitti:Millainenhan tuo (Napan) 300e olisi lämpiämään
tarkoitus oli tehdä tuosta automaatti 200E:stä täksi talveksi käyttis, mutta siitä räjähti kone, kun oltiin ajamassa sitä halliin vaihteiston vaihtoon... joten purkaan sen osiksi, kun tuli jo liikaa vaivaa alkaa sitä korjaamaan... manuaali 200E:tä olen nyt harkinnut ottaa talveksi ajoon, mutta kun se on manuaali

mulla lämpee ducato parhaiten, kun jätän sen käymään korotettua tyhjäkäyntiä (jääkrapan/harjanvarsi sotkettuna polkimien väliin painamaan kaasua), 1-1.5 tunnin jälkeen on moottorin lämpökin jo yli + 70 C

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Sprintterillä pääasiassa (n 70%) kehä kolmosen sisäpuolella ja loput maantieajoa rehellinen kulutus n 13,5 l ja ajotietokoneen näyttö 12,8 l. Yleensä aamuisin n 20-30 minuuttia webasto päällä, mikä ei todellakaan lämmitä autoa sisältä, mutta vaikka tuulilasi olisi kuinka jäässä, on siinä vastukset, eikä sitä juuri yli minuutin tarvitse päällä pitää, että se on sula.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Rehellinen kulutus L/100km
käännä tosiaan vielä veistä haavassaAntti V kirjoitti:vaikka tuulilasi olisi kuinka jäässä, on siinä vastukset, eikä sitä juuri yli minuutin tarvitse päällä pitää, että se on sula.

ducatolla en kyllä saa menemään yli 10 ltr/100 km, jos en aja tuolla "2 tuntia lämmityskäyttöä ja 2 km ajoa" tyylillä... että ei se lämmitys siinä nyt niin kovin kauheasti maksa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Rehellinen kulutus L/100km
W211 E280 CDI 4Matic 10,1 l viimeiset 100 000km keskikulutus
W212 E350 CDI 4Matic 9,0 l viimeiset (ensimmäiset) 20 000km
Noin ajotietokoneen mukaan. Enimmäkseen kaupunkiajoa
W212 E350 CDI 4Matic 9,0 l viimeiset (ensimmäiset) 20 000km
Noin ajotietokoneen mukaan. Enimmäkseen kaupunkiajoa
Re: Rehellinen kulutus L/100km
w203 220 CDI: ajotietokoneen pitkän aikavälin keskikulutus 5.8 litraa/ 100 km. Pääasiassa työmatka-ajoa eli noin 20 kilometriä hiljasta maantietä aamulla töihin, ja iltapäivällä takas kotia, matkan puolivälissä lossi jossa tulee aina tyhjäkäyntiä jonkun verran. Ennen ajoon lähtöö aina lohkolämmitin käytössä, toi ku on niin hyvin sille johdolle opetettu
w124 250D: omaan laskutaitooni luottaen elo-joulukuu välisenä aikana kulutus aika tasan seittämän litraa sadalle. Ajo muuten samankaltaista ku tolla Cecilialla, mutta useimmiten töiden jälkeen käynnistetään kylmänä ku ei ole mahdollisuutta pitää johdossa.
EDIT: unohtu mainita, että molemmat on neekerimalleja eli öljyjä pitää vatkata ite, eikä kummassakaan ole webastoa.

w124 250D: omaan laskutaitooni luottaen elo-joulukuu välisenä aikana kulutus aika tasan seittämän litraa sadalle. Ajo muuten samankaltaista ku tolla Cecilialla, mutta useimmiten töiden jälkeen käynnistetään kylmänä ku ei ole mahdollisuutta pitää johdossa.
EDIT: unohtu mainita, että molemmat on neekerimalleja eli öljyjä pitää vatkata ite, eikä kummassakaan ole webastoa.
Viimeksi muokannut JuCCiS, Ke 05.01.2011 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Akun tyhjeneminen nollasi tietokoneen muistin, mutta sitä ennen n. 15.000 km:n keskikulutus tasan 10l/100 km. Auto on siis S211 320 CDI -04 ja useimmiten tavaraa takapaksi piukassa.
__________________________
S211 320 CDI T -04 nykyinen työkalu (tulossa myyntiin?)
S210 220 CDI T -99 (ex)
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti (ex), tulossa uusi Ford Fiesta 1,0 turbo ecoboost matic
S211 320 CDI T -04 nykyinen työkalu (tulossa myyntiin?)
S210 220 CDI T -99 (ex)
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti (ex), tulossa uusi Ford Fiesta 1,0 turbo ecoboost matic
Re: Rehellinen kulutus L/100km
w124 89vm ja ihan 2litrasella bensa koneella näin talvella 12/13litraa sadalla, ehkä turhan painava kaasujalka
Viimeksi muokannut torreno, Ke 05.01.2011 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Re: Rehellinen kulutus L/100km
124 250D man, tein juuri 3,5 vuoden kulutusennätyksen. 7,96l/100km, joka johtunee kovista pakkasista ja lähes koko tankillinen tuli kulutettua kaupunkipätkäajossa. Parhaillaan 5,2L/100km ollut kulutus, mutta vain kesällä rauhallisella maantiellä nopeuden ollessa kokoajan 90km/h eikä ohituksia.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Re: Rehellinen kulutus L/100km
OM605 (td)ainakin haukkaa paljon ainetta pakkasella... webaston kanssa varmaan liki kymppiä mennään. Ja Kierroksia täytyy olla tien päällä jatkuvasti yli 2500 ettei lämmöt ala putoamaan. EGR tulpattu ja kone saa raakaa ilmaa mielin määrin. Cooleri vielä nokalla varmistamassa täydellisen koneen jäähdytyksen. (miksei noissa ole coolerin ohitus mahdollisuutta talveksi).
Tietokoneet ei näytä mm. Webastollisten CDI:n kulutuksia pakkasella oikein... webasto haukkaa liki litran lisää.
Tietokoneet ei näytä mm. Webastollisten CDI:n kulutuksia pakkasella oikein... webasto haukkaa liki litran lisää.

Viimeksi muokannut jpeltoma, Ke 05.01.2011 18:35. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Rehellinen kulutus L/100km
johan rauhoittuu mieli kun katselee että ei ne muittenkaan autot nyt sentään hajulla kulje....
näyttää rehellisiltä noi kulutukset (paitti noi napan ducaton kulutukset, ellei siinä vuoda tankki
).....jopa muutama isompi koneinen d-eemeli menee sillä 10:llä kuten ystävillänikin...pääseehän niilläkin varmaan alle 8 kun oikein ajaa sukat jalassa mutta näin talvella saattaa tulla varpaisiin kuolioita
ja mitä tulee noihin napan juttuihin.....ehdotan seuraavaa, PERUSTAMME KOLEHDIN JA KERÄÄMME NAPALLE 18" RENGASSETTIIN RAHAT....tai sitten lahjoitetaan yhdessä "lainaan" hänelle sopivat vanteet ja kerätään se kolehti niihin kumeihin....nehän on kertakäyttötavaraa, kuten kaikki tietää
bueno?
näyttää rehellisiltä noi kulutukset (paitti noi napan ducaton kulutukset, ellei siinä vuoda tankki



ja mitä tulee noihin napan juttuihin.....ehdotan seuraavaa, PERUSTAMME KOLEHDIN JA KERÄÄMME NAPALLE 18" RENGASSETTIIN RAHAT....tai sitten lahjoitetaan yhdessä "lainaan" hänelle sopivat vanteet ja kerätään se kolehti niihin kumeihin....nehän on kertakäyttötavaraa, kuten kaikki tietää



bueno?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Rehellinen kulutus L/100km
ei, ei, ei... 185 leveä kumi näyttää aivan uskomattoman typerältä 18"... ja leveämpää talvirengasta en suostu laittamaan... jos mulle hätä tulee, niin nostan sitten sen 200E:n reservistä... se vaikuttaa olevan muuten ihan ok. mutta on tosiaan manuaali...LopenUupunut kirjoitti:
ja mitä tulee noihin napan juttuihin.....ehdotan seuraavaa, PERUSTAMME KOLEHDIN JA KERÄÄMME NAPALLE 18" RENGASSETTIIN RAHAT....tai sitten lahjoitetaan yhdessä "lainaan" hänelle sopivat vanteet ja kerätään se kolehti niihin kumeihin....nehän on kertakäyttötavaraa, kuten kaikki tietää![]()
![]()
![]()
bueno?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Rehellinen kulutus L/100km
S600 kesäisessä seka-ajossa matkaa 40%/kylä/kaupunkiajoa 60%. noin 15-16l sataselle.
Joskus innostuessa yli 20l
Joskus innostuessa yli 20l
Viimeksi muokannut Mika.T, Ke 05.01.2011 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
No se on kyllä paha jos joutuu manuaalilla ajelemaannapa kirjoitti:jos mulle hätä tulee, niin nostan sitten sen 200E:n reservistä... se vaikuttaa olevan muuten ihan ok. mutta on tosiaan manuaali...

Ennen vaikka kylmällä ducatolla

Re: Rehellinen kulutus L/100km
300 tdt 4matic 1991 näyttäisi vievän 9-10 litraa sataselle eli vähemmän kuin vastaavat uudemmat.
Kovin tarkkaan en ole jaksaillut mittailla, kun on niin usein vene perässä.
Pitää olla kova pakkanen ja lyhyttä ajoa pienillä vaihteilla, että tankkausvälillä menisi selvästi yli kympin.
C220 vei 8,7 litraa bensaa sataselle, se on tarkka mittaus 7 vuodelta. Ei olllut mitään kulutusta nostavia varusteita,
paitsi vetokoukku, jota harvoin käytin.
Kovin tarkkaan en ole jaksaillut mittailla, kun on niin usein vene perässä.
Pitää olla kova pakkanen ja lyhyttä ajoa pienillä vaihteilla, että tankkausvälillä menisi selvästi yli kympin.
C220 vei 8,7 litraa bensaa sataselle, se on tarkka mittaus 7 vuodelta. Ei olllut mitään kulutusta nostavia varusteita,
paitsi vetokoukku, jota harvoin käytin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Rehellinen kulutus L/100km
perkele! laitat ne alle mitä kolehti tuo....napa kirjoitti:ei, ei, ei... 185 leveä kumi näyttää aivan uskomattoman typerältä 18"... ja leveämpää talvirengasta en suostu laittamaan... jos mulle hätä tulee, niin nostan sitten sen 200E:n reservistä... se vaikuttaa olevan muuten ihan ok. mutta on tosiaan manuaali...LopenUupunut kirjoitti:
ja mitä tulee noihin napan juttuihin.....ehdotan seuraavaa, PERUSTAMME KOLEHDIN JA KERÄÄMME NAPALLE 18" RENGASSETTIIN RAHAT....tai sitten lahjoitetaan yhdessä "lainaan" hänelle sopivat vanteet ja kerätään se kolehti niihin kumeihin....nehän on kertakäyttötavaraa, kuten kaikki tietää![]()
![]()
![]()
bueno?



vaihtoehtona on että ducatoon kerätään kolehdilla agrikaatti ja delonghin öljytäytteinen lämmitin jalkatilaan

Opel, "weird lieben autos"....
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Sori, mun oli pakkonapa kirjoitti:käännä tosiaan vielä veistä haavassaAntti V kirjoitti:vaikka tuulilasi olisi kuinka jäässä, on siinä vastukset, eikä sitä juuri yli minuutin tarvitse päällä pitää, että se on sula.![]()


Mutta toisaalta, on aivan älyttömän hieno varuste tuo tuulilasilämmitys. Nyt ollut mulla kolme vuotta, enkä kertaakaan ole tuota lasia krapannut. Ainut mikä tuossa pikkuisen harmittaa, on sen lasin koko, sillä kerra tuo on jo vaihdettu, mutta jatkuvasti se tuntuu olevan säröillä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Rehellinen kulutus L/100km
itseasiassa mulla on jo 2 Kw agregaatti... se mikä oli viime talven 300E:n kontissaLopenUupunut kirjoitti: vaihtoehtona on että ducatoon kerätään kolehdilla agrikaatti ja delonghin öljytäytteinen lämmitin jalkatilaan

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Antti V kirjoitti: Ainut mikä tuossa pikkuisen harmittaa, on sen lasin koko, sillä kerra tuo on jo vaihdettu, mutta jatkuvasti se tuntuu olevan säröillä.
Käännä ilmapuhallus pois lasilta.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
W124 300 Turbodiisseli automaatilla vm91. syötötsäädetty mitä kotikonstein sai. heinäkuulta vuoden vaihteeseen 9.34l/100km.
Ei mun mielestä paha ku kesällä hurraa ilmastointi ja talvella eeperi aina tarpeen vaaties.
Ja on ees lämmin auto! -32 oli pakkasta ja autos on viä T-paitakeli. ei voi olla muutaku tyytyväinen!
Ei mun mielestä paha ku kesällä hurraa ilmastointi ja talvella eeperi aina tarpeen vaaties.
Ja on ees lämmin auto! -32 oli pakkasta ja autos on viä T-paitakeli. ei voi olla muutaku tyytyväinen!