Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: To 06.01.2011 09:55
Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Taas on keksitty pyörä uudelleen ja markkinoille on tullut maskipeitteet takaisin:
http://autotarvike.palvelut.ilkka.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan nuo olivatkin toistakymmentä vuotta pois muodista. Näyttävät nämä nykyautot
vaan olevan niin kylmiä että lämpöä pitää saada lisää. Tähän asti olen viton kanssa
leikkinyt pahvinpaloilla mutta jos nyt kokeilisi näitä. Ei oikein viitsisi uudehkoon autoon
tukkia pahvia keulalle.
http://autotarvike.palvelut.ilkka.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan nuo olivatkin toistakymmentä vuotta pois muodista. Näyttävät nämä nykyautot
vaan olevan niin kylmiä että lämpöä pitää saada lisää. Tähän asti olen viton kanssa
leikkinyt pahvinpaloilla mutta jos nyt kokeilisi näitä. Ei oikein viitsisi uudehkoon autoon
tukkia pahvia keulalle.
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Onhan noita koko ajan ollut periaatteessa myynnissä, mutta myyntierät on lienee myyty aika nopeasti loppuun. Ainakin KL on pitkään myynyt eioota väykyn viimasuojissa. Ja on kai noita Veholtakin saanut? 50€ tuntuu vain jo sellaiselta hinnalta että marmoritiskin hintakin voisi olla lähellä tuota (muistelen että KL:n hinta olis ollut reilu kolmekymppiä)...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- mika4matic
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 22:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Itse olen tarvittaessa käyttänyt pahvia. Tosin olen laittanut sen suoraan syylarin eteen, niin ei näytä rumalta. Tietysti siihen pitää jättää avoimia kohtia, että jonkin verran jäähdyttää.taatelintallaaja kirjoitti:Tähän asti olen viton kanssa leikkinyt pahvinpaloilla ...
Jos valmiiden suojien neliöhinta alkaa lähennellä tuhatta euroa, niin taidan jatkossakin pysyä pahvissa.
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
W124:ään (ulkopuolelle asennettava) on hinta "marmoritiskillä" 39 euroa. Valmistaja on Tammer-Suoja Oy. Helppohan se on tehdä itsekkin. Hyvä vaihtoehto on asentaa maskinsuoja sisäpuolle piiloon. Toimituaika oli 1 viikko.
Tämä suoja on aivan sama kuin "Taatelintallaaja":n linkissä.
Tämä suoja on aivan sama kuin "Taatelintallaaja":n linkissä.
Viimeksi muokannut geoman, To 06.01.2011 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Pahvin olen itsekin laittanut aina talveksi syylärin eteen. Täysin umpeen. Eikä ole ollut ongelmia.mika4matic kirjoitti:Itse olen tarvittaessa käyttänyt pahvia. Tosin olen laittanut sen suoraan syylarin eteen, niin ei näytä rumalta. Tietysti siihen pitää jättää avoimia kohtia, että jonkin verran jäähdyttää.taatelintallaaja kirjoitti:Tähän asti olen viton kanssa leikkinyt pahvinpaloilla ...
Jos valmiiden suojien neliöhinta alkaa lähennellä tuhatta euroa, niin taidan jatkossakin pysyä pahvissa.
Noissa maskin eteen laitettavissa on tietysti se etu että jos pyrkii lämpiämään liikaa,flekti kuitenkin saa ilmaa kierrätettyä syylärin läpi. Eipä oo itellä liikaa lämmennyt,tietysti plussakeleillä kannattaa lämpömittaria vähän useammin tihrustaa. Ja lämmituslaitteellahan aina saa moottoria viilennettyä.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Kumma että noilla on myynnissä malli 204 farmariin eikä sedanista puhuta mitään. Mitat varmaan otettu farmrista.
204 ja 212 on siitä hankalia kun maski on niissä paikoillaan eikä nouse konepellin mukana niin pahvien pujottelu sinne sisäpuolelle ei onnistu ilman maskin irrotusta.
204 ja 212 on siitä hankalia kun maski on niissä paikoillaan eikä nouse konepellin mukana niin pahvien pujottelu sinne sisäpuolelle ei onnistu ilman maskin irrotusta.
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Niin, vanhempiin mersuihin on valtavan helppo leikata pahvista maskin sisäpuolelle pala ja kolmella nippusiteellä kiinni. Eikä se sieltä juurikaan näy. Kuka maksaa 40-50€ jostain muovilerpasta jonka voi tehdä pahvista ja aikaa menee sen 5 minuuttia?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Pahvin sijasta kannattaa käyttää jotain, mikä ei ole vedelle niin allerginen. Ekassa pesussa se pahvi on palasina, toki voi aina uuden laittaa. Esim kumi tai muovi olis parempi.
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Itse leikkasin jalkatilamatosta sopivan palan ja laitoin nippusiteillä kiinni maskin sisäpuolelle.
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
tämmöinen 1€ viritys tullu tehtyä tälle talvelle...ihan siksi että lämpee vielä nopeemmin entisen kilometrin sijasta sadalla metrillä
nätti ja kestää pesut jne. tehty veden ja kosteuden kestävästä tuulenohjainpahvista joita käytetään okt:n ullakolla....
http://www.aijaa.com/v.php?i=7265868.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
noi nipparit on kallein osa tota.....ja mikä parasta flektit toimii normisti kaupunkiruuhkissa jne.
eikä paljon näy ulospäin....=rumenna jo rumaa keulaa

nätti ja kestää pesut jne. tehty veden ja kosteuden kestävästä tuulenohjainpahvista joita käytetään okt:n ullakolla....
http://www.aijaa.com/v.php?i=7265868.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
noi nipparit on kallein osa tota.....ja mikä parasta flektit toimii normisti kaupunkiruuhkissa jne.
eikä paljon näy ulospäin....=rumenna jo rumaa keulaa

Opel, "weird lieben autos"....
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
oon käyttänyt omassa 204 webastoa apuna lämmöt 90asteessa
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Vähän se lämpiää nopeammin vaikka webasto olisikin. Eihän webastotonkaan auto noita suojia tarvitse matka-ajossa jos on termostaatti kunnossa. Ei nuo minusta ole toisiaan poissulkevia "varusteita".kapa kirjoitti:oon käyttänyt omassa 204 webastoa apuna lämmöt 90asteessa
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
DBFI kirjoitti:Vähän se lämpiää nopeammin vaikka webasto olisikin. Eihän webastotonkaan auto noita suojia tarvitse matka-ajossa jos on termostaatti kunnossa. Ei nuo minusta ole toisiaan poissulkevia "varusteita".kapa kirjoitti:oon käyttänyt omassa 204 webastoa apuna lämmöt 90asteessa
näin on.
itse en ainakaan viitsi lämmintä konetta viimallakaan jäähdyttää jos ei ole tarvetta...voisi sanoa että vähemmän tarttee termarin tehdä töitä ja kone on tasalämpöisempi pitkilläkin matkoilla.....ei heilahtele koneen lämpö kun laskee syylarista aina välillä kiertoon vettä joka pysyy varmasti tasalämpöisempänä pahvin takan kuin ihan paljaassa viimassa....
ja kone tosiaan lämpiää aamulla 50% nopeemmin...nopeehan tollanen kasi on lämpeemään muutenkin mutta pahvi auttaa siihen vielä lisää, eikä ainakaan ole haitaksi...varmaan missään autossa....???
ja kun siellä pahvin ja syylarin välissä on tilaa eli flektit välissä niin jos ajelee kaupungissa ja lämmöt alkaa nousta se jäähtyy flekteillä kivasti...kokemusta on helsingin ruuhkista.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
tää on tietysti asian vierestä mutta mistähän voisin ostaa maskin peiton kiinnikkeitä, kun ei viittis aina niitä nippusiteitäkään käyttää ja ne omat kiinnikkeet on niin nätti kiinittää ja irrottaa 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
MiHe kirjoitti:Onhan noita koko ajan ollut periaatteessa myynnissä, mutta myyntierät on lienee myyty aika nopeasti loppuun. Ainakin KL on pitkään myynyt eioota väykyn viimasuojissa. Ja on kai noita Veholtakin saanut? 50€ tuntuu vain jo sellaiselta hinnalta että marmoritiskin hintakin voisi olla lähellä tuota (muistelen että KL:n hinta olis ollut reilu kolmekymppiä)...
KL hinta w203:sen maskisuojasta on kuuleman mukaan 35€ ja kiinnitettään maskin taakse maskin omilla ruuveilla.
Mese.fi puolella on topikki diy maskisuoja w203:seen jossa on kuvat ja ohjeet miten sen voi itse tehdä.
en suosittele mitään pahvivirityksiä, kunnon muovinen kestää useamman vuoden ja asennuksessa ei kymmentä minuuttia pidempään mene
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Muistaakos kukaan nähneensä 60-70 luvun autoissa semmosta rullaverhoo syylärin eessä?
Itellä oli laatikko-cortinassa semmone jota pysty säätää kojelautaan tulevasta ketjusta.
Olis varmaan fiksu vekotin nykypäivänäkin.
Itellä oli laatikko-cortinassa semmone jota pysty säätää kojelautaan tulevasta ketjusta.
Olis varmaan fiksu vekotin nykypäivänäkin.
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
90-luvun puolivälin jälkeen diesel-bemarissa oli termostaatilla toimiva sälekaihdin syylärin edessä. Moottori vanhaa tekniikkaa mutta lämpeni todella nopeasti. Kaihdin ei ollut siellä nopean lämpenemisen takia vaan pitämässä kylmän moottorin kalkatus konehuoneessa mutta väliäkö sillä miksi se oli sinne laitettu jos auttaa talvella.AAVEE kirjoitti:Muistaakos kukaan nähneensä 60-70 luvun autoissa semmosta rullaverhoo syylärin eessä?
Itellä oli laatikko-cortinassa semmone jota pysty säätää kojelautaan tulevasta ketjusta.
Olis varmaan fiksu vekotin nykypäivänäkin.
211-mersussakin oli nokalla alaosassa automaattinen kaihdin mutta se taisi olla vain isoissa bensakoneissa ja sillä optimoitiin suurissa nopeuksissa ilmavirtauksia, ei varmaan auttanut talvella.
Ehkä paremmin toimiva termostaatti olisi riittävä ratkaisu mutta jos sitä ei osata tehdä niin voisi noita vanhoja pieniä keksintöjä niitäkin tuoda takaisin.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Noiden pahvien kanssa sitten kannattaa olla varovainen. Olen kuullut sellaistakin, että mikäli jäähdytysnesteen pakkaskestävyys menee tiukoille ulkona olevan pakkasen kanssa ja pahvi ei peitäkään kokonaisuudessaan jäähdytintä, niin se ajoviima mikä pääsee osumaan peittämättömään kohtaan jäätää syylärin siltä kohtaa. Ja sehän on sitten pahimmassa tapauksessa syyläri halki.
Mutta eihän kellekään tosin tälläistä pääse tapahtumaan, eihän?
Mutta eihän kellekään tosin tälläistä pääse tapahtumaan, eihän?

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Kyllä nyt tuli sellasta legendaa että huh huh 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Kuullut kans joskus tuon. Mutta kun tuota tarinaa alkaa miettimään, niin löpinöitä vain. Melko hullulta kuulostaa, että ilman pahvia ei jäädy, mutta pahvin kanssa jäätyy. Hetken kun asiaa pohtii niin tuo tarina on kyllä aika moista legendaa.Pakardinen kirjoitti:Noiden pahvien kanssa sitten kannattaa olla varovainen. Olen kuullut sellaistakin, että mikäli jäähdytysnesteen pakkaskestävyys menee tiukoille ulkona olevan pakkasen kanssa ja pahvi ei peitäkään kokonaisuudessaan jäähdytintä, niin se ajoviima mikä pääsee osumaan peittämättömään kohtaan jäätää syylärin siltä kohtaa. Ja sehän on sitten pahimmassa tapauksessa syyläri halki.
Mutta eihän kellekään tosin tälläistä pääse tapahtumaan, eihän?
Eihän se ajoviima siitä mihinkään muutu vaikka pahvi olisikin edessä. Eikä se pahvi sitä viimaa lisää. Se on ihan sama mitä tuulee, ei se pakkanen kovemmaksi muutu. Tuntuu vain iholla kylmemmältä. Ainakaan oma syyläri ei ole nahkaa, eikä näin ollen vilustu.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
AAVEE kirjoitti:Muistaakos kukaan nähneensä 60-70 luvun autoissa semmosta rullaverhoo syylärin eessä?
Itellä oli laatikko-cortinassa semmone jota pysty säätää kojelautaan tulevasta ketjusta.
Olis varmaan fiksu vekotin nykypäivänäkin.
mulla olis tollanen tossa international mc cormicissa -57 vuodelta....

Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
olen samaa mieltä että legendaa syylaritarina on, mutta siitä en ole samaa mieltä etteikö pakkanen olisi kovempi eri nopeuksissa...tuo sinun kertomasi taasen taitaa olla legendaa siinä kohtaa....kyllä se ilma taitaa kylmetä ihan oikeasti mitä kovempaa se liikkuu....Tomp kirjoitti:Kuullut kans joskus tuon. Mutta kun tuota tarinaa alkaa miettimään, niin löpinöitä vain. Melko hullulta kuulostaa, että ilman pahvia ei jäädy, mutta pahvin kanssa jäätyy. Hetken kun asiaa pohtii niin tuo tarina on kyllä aika moista legendaa.Pakardinen kirjoitti:Noiden pahvien kanssa sitten kannattaa olla varovainen. Olen kuullut sellaistakin, että mikäli jäähdytysnesteen pakkaskestävyys menee tiukoille ulkona olevan pakkasen kanssa ja pahvi ei peitäkään kokonaisuudessaan jäähdytintä, niin se ajoviima mikä pääsee osumaan peittämättömään kohtaan jäätää syylärin siltä kohtaa. Ja sehän on sitten pahimmassa tapauksessa syyläri halki.
Mutta eihän kellekään tosin tälläistä pääse tapahtumaan, eihän?
Eihän se ajoviima siitä mihinkään muutu vaikka pahvi olisikin edessä. Eikä se pahvi sitä viimaa lisää. Se on ihan sama mitä tuulee, ei se pakkanen kovemmaksi muutu. Tuntuu vain iholla kylmemmältä. Ainakaan oma syyläri ei ole nahkaa, eikä näin ollen vilustu.
Opel, "weird lieben autos"....
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Mikäli näin, niin mikähän halkaisi lankun syylärin tässä takavuosina? Kun yhtä kovassa pakkasessa ajamalla meni ilman pahvia hienosti. Sitten kun laitoin pahvin, joka pääsi liikahtamaan niin että toinen syylärin pääty paljastui, niin 20km ja oksensi nesteet pellolle.S202 kirjoitti:Kyllä nyt tuli sellasta legendaa että huh huh
Huonoa tuuria?

Niin tai näin, pahveja en enää käytä. Kunnon Mersulla tarkenee ajaa ilmankin.

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
No jos ollaan tarkkoja niin eihän se pakkanen sen kovemmaksi muutu sen takia että alkaa tuulemaan, eli jos on -5 astetta niin se on -5 tuulessakin, mutta liikkuva ilma tietenkin jäähdyttää nopeammin kuin paikallaan oleva ja myös iho tuntee sen kylmempänä koska jäähdytysvaikutus on tehokkaampi.LopenUupunut kirjoitti:Tomp kirjoitti:olen samaa mieltä että legendaa syylaritarina on, mutta siitä en ole samaa mieltä etteikö pakkanen olisi kovempi eri nopeuksissa...tuo sinun kertomasi taasen taitaa olla legendaa siinä kohtaa....kyllä se ilma taitaa kylmetä ihan oikeasti mitä kovempaa se liikkuu....Pakardinen kirjoitti:Eihän se ajoviima siitä mihinkään muutu vaikka pahvi olisikin edessä. Eikä se pahvi sitä viimaa lisää. Se on ihan sama mitä tuulee, ei se pakkanen kovemmaksi muutu. Tuntuu vain iholla kylmemmältä. Ainakaan oma syyläri ei ole nahkaa, eikä näin ollen vilustu.
W203CDI
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Ei se ilma kylmene vaikka tuulee. Jos kylmenisi, niin auton lämpömittarikin näyttäisi ajonaikana mitä sattuu. Jäähdyttävä vaikutus kyllä lisääntyy tuulen myötä.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Liian vähän glykolia kenties?Pakardinen kirjoitti:Mikäli näin, niin mikähän halkaisi lankun syylärin tässä takavuosina? Kun yhtä kovassa pakkasessa ajamalla meni ilman pahvia hienosti. Sitten kun laitoin pahvin, joka pääsi liikahtamaan niin että toinen syylärin pääty paljastui, niin 20km ja oksensi nesteet pellolle.S202 kirjoitti:Kyllä nyt tuli sellasta legendaa että huh huh
Huonoa tuuria?![]()
Niin tai näin, pahveja en enää käytä. Kunnon Mersulla tarkenee ajaa ilmankin.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
ei jäädy, menee kyllä hyhmään ja lakkaa liikkumasta, mutta ei riko paikkoja, joten syylärin halkeaminen pahvin takia on epätosi väite... muistaakseni jo n. 15% seos glygolia nesteessä estää sitä "jäätymästä" (niin että se laajenis muuttuessaan nesteestä kiinteään olomuotoon)S202 kirjoitti: Vai jäätyykö ikinä samalla tavalla kuin puhdas vesi?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Meillä oli moinen viritys 60-luvulla W110 190d:ssä.AAVEE kirjoitti:Muistaakos kukaan nähneensä 60-70 luvun autoissa semmosta rullaverhoo syylärin eessä?
Itellä oli laatikko-cortinassa semmone jota pysty säätää kojelautaan tulevasta ketjusta.
Olis varmaan fiksu vekotin nykypäivänäkin.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
ei tää ole mitään lekendaa, on kyllä ihan omakohtasta kokemusta tälläsestä asiasta kun olin vielä hyvin nuori miesS202 kirjoitti:Kyllä nyt tuli sellasta legendaa että huh huh

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Maskipeitteet kylmään autoon avuksi
Onhan näitä verhoja ollut ennen monissa automerkeissä..
Itse muistan skdinä ollessani, kun faija säätelii 60-luvun octavian maskiverhoa talvella ajaessaan..
Samoten vanhoista mersuistakin näitä on ollut, alla yksi esimerkki:

Itse muistan skdinä ollessani, kun faija säätelii 60-luvun octavian maskiverhoa talvella ajaessaan..
Samoten vanhoista mersuistakin näitä on ollut, alla yksi esimerkki:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)