Moro,
Eli kyseinen pirssi S203 220CDI -06 viheltää korviin kuuluvasti kaasua painettaessa. Ääni tuntuu selvemmin kylmemmällä koneella ja kuulee myös lämpimänä, joskin ei niin kovasti.
Ääni alkaa heti kaasua hieman painettaessa liikkeelle lähtiessä väännön tullessa ja kovenee kierrosten mukaan. Liekkö jostain ahtoputki halki tai pakosarjan puolella. Auton tehoissa en ole huomannut mitään muutosta. Onko näissä ollut mitään tyypillistä paikkaa josta ujeltamaan alkaisi? Tyhjäkäynnillä pihassa käyntiääni kuulostaa kuin jostain pakoputki vuotaisi.
Koitin nostella auto ylös ja paikallistaa pohjamuovien alta vuotoa, mutten löytänyt.
Löytyiskö tähän selvyyttä ja mikäli vuotokohta yleinen kuva helpottaisi kovasti paikallistamista
220CDI -06 viheltää, vika vai enemmän ominaisuus?
220CDI -06 viheltää, vika vai enemmän ominaisuus?
MB E S213 200d -19
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Re: 220CDI -06 viheltää, vika vai enemmän ominaisuus?
Kannattaa vilkaista ilmanputsarin ahtoputkesta se lämpötila-anturin kiinnitys. Keskelle putkea tuleva kumiletku. Se jos on irti niin viheltää.
W638 CDI
Re: 220CDI -06 viheltää, vika vai enemmän ominaisuus?
.
Ahdin ääntää aina.
Mutta ei se mitenkään erityisen hyvä merkki ole, kun sen alkaa selvästi kuulemaan.
Syitä voisi olla vaikkapa se, että ahtimen siivestä on irronnut palanen.
Tai jossain on vuoto.
Laita joku kaasuttelemaan kylmällä moottorilla ja mene itse pellin alle kuuntelemaan.
Jospa saisit paikannettua.
Ahtimen siipiä voi kurkata vaikka huollon yhteydessä,ei tarvi paljon purkaa.
Ilmanputsari ja suojapelti irti, niin ahdin näkyy.
Sitten imuputki ja pakoputki irti, niin ahtimen siivet näkyy, max tunnin työ koko juttu.
Ahdin ääntää aina.
Mutta ei se mitenkään erityisen hyvä merkki ole, kun sen alkaa selvästi kuulemaan.
Syitä voisi olla vaikkapa se, että ahtimen siivestä on irronnut palanen.
Tai jossain on vuoto.
Laita joku kaasuttelemaan kylmällä moottorilla ja mene itse pellin alle kuuntelemaan.
Jospa saisit paikannettua.
Ahtimen siipiä voi kurkata vaikka huollon yhteydessä,ei tarvi paljon purkaa.
Ilmanputsari ja suojapelti irti, niin ahdin näkyy.
Sitten imuputki ja pakoputki irti, niin ahtimen siivet näkyy, max tunnin työ koko juttu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 220CDI -06 viheltää, vika vai enemmän ominaisuus?
.
mahdollisesti pakosarja on irti moottorista.
Itselläni oli samanlainen juttu tuossa viime vuoden loppupuolella. Viheltely loppui kun kiristi pakosarjan kiinni.
.
mahdollisesti pakosarja on irti moottorista.
Itselläni oli samanlainen juttu tuossa viime vuoden loppupuolella. Viheltely loppui kun kiristi pakosarjan kiinni.
.
Re: 220CDI -06 viheltää, vika vai enemmän ominaisuus?
Itsellä vastaavan kuuloinen vika. Autona w203 220cdi -04. Vaihdoin turbon, koska laakerit oli siitä loppu. Oli jo hieman halannut imupuolen seiniin jälkiä. Nyt kunnostetulla ahtimella viheltää ehkä jopa hieman kovemmin kuin aiemmin. Pakosarjan kiristin myös, oli hieman löysällä 1syl. mutterit.
Vihellys on aika kova ja alkaa selkeästi kun ahdot nousee nopeasti. Hitaasti kaasuttaessa/tasakaasulla vihellystä ei tule.
Nyt sitten arvauksia, onko pakosarjan tiiviste uusintaa odottamassa, vai tuleeko ääni dpf:stä/katista? Dpf:ssä oli vielä sisus tallella ja näytti siistiltä turbon puolelta.
Vihellys on aika kova ja alkaa selkeästi kun ahdot nousee nopeasti. Hitaasti kaasuttaessa/tasakaasulla vihellystä ei tule.
Nyt sitten arvauksia, onko pakosarjan tiiviste uusintaa odottamassa, vai tuleeko ääni dpf:stä/katista? Dpf:ssä oli vielä sisus tallella ja näytti siistiltä turbon puolelta.
Re: 220CDI -06 viheltää, vika vai enemmän ominaisuus?
Kylmänähän tuo ahdin ääntää hieman, omassani200cdi -06 ollut 414tkm ajettu ja 290 menty ahdin. Sama homma molemmilla ahtimilla ja ei liene vakavaa.
Lämmetessä vislaus häipyy, kylmänä ääni hillitty ja tyylikäs. Siivissä ei havaittavaa vauriota.
Lienee tuo ahtoputken alkuosan äänenvaimennus vähän mopo verrattuna isompien moottorien vastaaviin.
Toimivaa halpaa laitetta ei kannata pidellä. Ominaisuus.
Lämmetessä vislaus häipyy, kylmänä ääni hillitty ja tyylikäs. Siivissä ei havaittavaa vauriota.
Lienee tuo ahtoputken alkuosan äänenvaimennus vähän mopo verrattuna isompien moottorien vastaaviin.
Toimivaa halpaa laitetta ei kannata pidellä. Ominaisuus.
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88