bensa pumpun releeestä oli jotakin nappuloita palanut onko jotain yhteyttä siihen että nykii vajaalla kaasulla jan tyhjä käynnillä harvoin pelaa hetken hyvin.. ja mihin menee letku bensan paineen tasaajan päästä kun siinä on joku 3 cm letku näyttää niikun olis mennyt poikki ? onko rele kuinka kallis ja kannattaako käytettynä laittaa oisko jollakin? tuntuu että nykimiseen ei muuta vikaa voi olla. auto on w201 2.3 8 v ruisku -89
VIKA LÖYTYI VIKA OLI LAMBDA ANTURISSA ! oli ollut hajalla aina entinen omistaja oli ottanu liittimen irti jalko tilasta kun siivosin autoa laitoin sen takaisin ja ihmettelin mikä se oli ja viat ilmaantui sen jälkee enkä hoksannu sitä heti nyt otin liittimen taas pois alkoi toimimaan täysin. uus antura tilata jostain niin saa seokset täysin kohilleen.
bensarele, bensapaineen sääjin w 201 VIKA LÖYTYI.
bensarele, bensapaineen sääjin w 201 VIKA LÖYTYI.
Viimeksi muokannut Kahila, Ma 10.01.2011 19:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: bensarele, bensapaineen sääjin w 201
Mulla teki ihan uusi bensapumpunrele nykimistä himpun yli 3000 r/min kierroksilla, hävis kun vaihdoin releen. Auto W124 2,3 -92.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B 230 TEA -92 Pojalla
ai että nyki uudella releellä ? ?? meni vähä ohi.sompio kirjoitti:Mulla teki ihan uusi bensapumpunrele nykimistä himpun yli 3000 r/min kierroksilla, hävis kun vaihdoin releen. Auto W124 2,3 -92.

Kyllä! Ihan uudella releellä KL-varaosista ostetulla. Nykiminen tapahtui vain himpun yli 3000 r/min, jos kierroksia oli enemmän niin ei nykinyt.
Releen uusin kun etsin vikaa käyntiin lähtemiseen. Loppujen lopuksi vika oli ihan muualla ja vanha rele oli kunnossa joten pistin sen takaisin ja nykimisvika hävisi. Uusi rele on nyt varalla peräkontissa
Releen uusin kun etsin vikaa käyntiin lähtemiseen. Loppujen lopuksi vika oli ihan muualla ja vanha rele oli kunnossa joten pistin sen takaisin ja nykimisvika hävisi. Uusi rele on nyt varalla peräkontissa
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Ihan uteliaisuuttani: missäs se nykimisvika oli?
Maantiellä nopeuden ollessa himpun yli 100 km/h joka vastasi kierroslukumittarissa n.3000 r/ min niin tasaisella nopeudella alkoi nykimään ikään kuin ois jäänyt kipinöitä väliin tai bensansaannissa katkoksia. Nopeutta kun pudotti tai korotti hiukankin siitä nykimisnopeudesta niin pelasi ihan normaalisti. Oire tosiaan hävisi kun vaihdoin vanhan releen uuden tilalle.
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla