Vanha sotaratsu on alkanut hyytymään näin pakkasella eli siis turbo tippuu pois pelistä varsinkin kun joutuu aloittamaan kiihdytyksen matalilta kierroksilta. Moottorin sammuttaminen korjaa vian seuraavaan kiihdytykseen asti. Samalla lakkaa puhallin puhaltamasta lämmintä ilmaa jalkatiloihin eli tosssut huurussa on ajeltu jo pari kuukautta.
Länsiautossa ( siis HML) ei asia kiinnostanut eikä oikein tainnut ollut taitoakaan kun ohjasivat minut eteenpäin mutta T.Ruohollakaan ei ollut osaamista asiasta. Sanoi vain asian liittyvän tod.näk alipainejärjestelmän painekytkimien kalvojen vanhenemiseen. Joka tapauksessa pirssi pitäis saada taas iskuun ettei ihan ole jaloissa tuolla tien päällä.
Ilmeisesti on lähdettävä suurelle kylälle Trelle tai Hkiin, jotta asia etenee, silla mä olen omillani ratin takana , mutten konepellin alla.
Eli siis missä olis lähimmät mese-pajat jossa homma lähtis heti alulle ilman että amatööri joutuu antaan ohjeita, mistä kannattais ensiks alottaa?
WDB2102171A507477
E290 TD -97 Turbo tippuu pelistä pakkasella
E290 TD -97 Turbo tippuu pelistä pakkasella
M-B W210 E290 TD Elegance STW -97
M-B W124 300E -24V -91
M-B W124 300E -24V -91
Re: E290 TD -97 Turbo tippuu pelistä pakkasella
Moi,
Itsellä oli samanlainen ongelma -98 220Cdi:n kanssa. Käytiin läpi ilmamassa-anturit, turbon paineletku, kierrätyssysteemit ym.
Lopulta selvisi, että taaempi katalysaattori oli tukossa. Toimenpiteet ovat yllättävän yksinkertaiset: katti ruuvipenkkiin, rautakangella
sisustan keramiikka murusiksi, ja lopuksi hieman ravistelua roskiksen päällä ennen takaisinlaittoa.
Katsastus oli muuten seuraavana päivänä, eikä päästöt olleet muuttuneet minnekään.
Auto muuttui samalla todella reipaskulkuiseksi.
Itsellä oli samanlainen ongelma -98 220Cdi:n kanssa. Käytiin läpi ilmamassa-anturit, turbon paineletku, kierrätyssysteemit ym.
Lopulta selvisi, että taaempi katalysaattori oli tukossa. Toimenpiteet ovat yllättävän yksinkertaiset: katti ruuvipenkkiin, rautakangella
sisustan keramiikka murusiksi, ja lopuksi hieman ravistelua roskiksen päällä ennen takaisinlaittoa.
Katsastus oli muuten seuraavana päivänä, eikä päästöt olleet muuttuneet minnekään.
Auto muuttui samalla todella reipaskulkuiseksi.
Re: E290 TD -97 Turbo tippuu pelistä pakkasella
Järjestä vaikkapa väliaikaisesti alipainetta suoraan turbon kellolle.. Se nykyinen letku on pientä pilliä joten pikkuvuotokin (tehostin, lamppujen tasonsäätö ym) rupeaa haittaamaan.
Re: E290 TD -97 Turbo tippuu pelistä pakkasella
Mulla teki syksyllä samaa. siis E290. liikennevaloissa kun joutui hetken seisomaan niin välillä liikkeelle lähdettäessä ei turbo ollut mukana toiminnassa. koneen sammuttaminen korjasi vian aina tilapäisesti. veho arpoi vikaa 300 eurolla ja totesi että vika on mahdollisesti ilmamassamittarissa. uuden mittarin vaihdolla vika korjaantui.
Kannattaa kysyä mittaria muualta kuin veholta. veho 600,- Kl 400,- saksasta esim tuolta http://www.maf-shop.com/product_info.ph ... 17509.html" onclick="window.open(this.href);return false; 290,- plus postit.
tarvikeanturin löytää halvemmalla mutta nettiä selaamalla löytää kyllä ongelmia niidenkin kanssa. suosittelen alkuperäistä boschin anturia jos vika on siinä.
Kannattaa kysyä mittaria muualta kuin veholta. veho 600,- Kl 400,- saksasta esim tuolta http://www.maf-shop.com/product_info.ph ... 17509.html" onclick="window.open(this.href);return false; 290,- plus postit.
tarvikeanturin löytää halvemmalla mutta nettiä selaamalla löytää kyllä ongelmia niidenkin kanssa. suosittelen alkuperäistä boschin anturia jos vika on siinä.
Mercedes E290TDT -98
Buick LeSabre -63 2dht
Buick LeSabre -63 2dht