Pakoputken irti ollut klemmari korjattiin jo takuuseen ja kaikki liitokset tarkistettiin. Silloin vaivannut kitinä saatiinkin lakkaamaan. Mutta jotain helinää kuuluu edelleen. Tapahtuu näin:
-Kytkin ylhäällä vapaalla kun nostaa kierroksia, niin n. 2500:ssa alkaa kuulua lievää kilinää/helinää jostain vaihteiston ja moottorin seudulta.
-Kun kytkimen painaa pohjaan ääni 3-kertaistuu.
-Ääni kuuluu samoilla kierroksilla myös, kun kiihdyttää pintakaasulla
-Isommalla kaasulla ei kuulu, mutta ääni taitaa hukkua turbon vinkunaan ja putken murinaan.
Eniten alkoi askarruttamaan tuo kytkimen liittyminen ääneen.
Nyt olen erityisen hysteerinen noista hälyäänistä, kun pelottamaan tuo koneen kestävyys turbotuksen jälkeen.
Olisko jollain heittää mieltä keventävää ajatusta tuon oireilun aiheittajaksi?
Helinää ja kilinää 2000-3000 kierroksella 200D turbossa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
No itsellä on kyllä parissa kinnerissä käynyt toisin päin eli vapaalla ja paikallaan rohistava/helistävä voimansiirto hiljenee, kun kytkimen painaa pohjaan.
Mutta sen verran voi huojentaa, ettei oire varmasti moottorin räjähtämistä enteile - mutta olisiko kasvanut vääntö ollut sitten liikaa yli puoli milliä ajetulle, tod. näk. vielä alkuperäiselle kytkinvärkille
Mutta sen verran voi huojentaa, ettei oire varmasti moottorin räjähtämistä enteile - mutta olisiko kasvanut vääntö ollut sitten liikaa yli puoli milliä ajetulle, tod. näk. vielä alkuperäiselle kytkinvärkille

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Saatta olla liikaaKaapo kirjoitti:No itsellä on kyllä parissa kinnerissä käynyt toisin päin eli vapaalla ja paikallaan rohistava/helistävä voimansiirto hiljenee, kun kytkimen painaa pohjaan.
Mutta sen verran voi huojentaa, ettei oire varmasti moottorin räjähtämistä enteile - mutta olisiko kasvanut vääntö ollut sitten liikaa yli puoli milliä ajetulle, tod. näk. vielä alkuperäiselle kytkinvärkille


Onhan se kytkin kovilla, mutta aika uusi se on kuitenkin. Kumi palaa aika iloisesti vielä ja vaihdoissa ei luista, vaikka noilla tehoilla pitäisi

Varmaan ne kytkimen jouset siellä kuitenkin ääntää...Tiedä vaikka olis bilteman kytkinlevy.
Samalla kun vaihdan vaihteiston, niin luonnollisesti vaihtuu kytkin.
Jatkamme suht. kovaa ajoa toistaiseksi.....