Barokkivanteet

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Avatarit

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Daaz kirjoitti:Ei sillä eikä millään, mutta rohkeasti suosittelisin Timo L:ää edeltäville kolmelle kirjoittajalle tuota avatarin vaihdon harkintaa (tai ainakin kahdelle jälkimmäiselle, Mesedesi taitaa olla täällä pisimpään kirjoitellut tuolla avatarilla). Alkaa olla vaan vaikea erottaa porukkaa toisistaan, jos kaikilla on sama kuva ja samantapainen m-kirjaimella alkava nimi.

Webistä vaikka etsimään hyviä kuvia. Jos kuvan pienentäminen on ongelma, niin laittakaa tähän osoitteeseen niin sumplitaan.

-Daaz
Joo...ovat pöhnineet minun SL:n kuvia... :wink:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
marcus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 11.07.2003 15:05

Viesti Kirjoittaja marcus »

Jaa, jaa...
..minä olen liittynyt heinäkuussa 2003, nämä kaksi urhoa vasta jälkeeni..
:D
Marcus
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Re: Barokkivanteet

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

Barokkien esittelystä on taitettu peistä aiemminkin, ainakin Suomi24-aikoihin. R107:aan ja W116:een ne ovat kyllä olleet tarjolla, mutta olivatko ne jo saatavilla /8:n esittelyn aikaan 1967-68 vaihteessa? R113? W108/9? Aikaisintaan ne tulivat noissa malleissa.

Ko. vanteet olivat optio 280 SL:ään (R113). Näyttävät kelpaavan museotarkastuksessa myös 230 SL:ään (halvempi ratkaisu kuin orkkiskapselit ja snobirinkulat.

mercakungen
Avatar
marcus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 11.07.2003 15:05

Viesti Kirjoittaja marcus »

Fuchsin Barockit - tai Baroquet - tulivat luultavasti R/C107:een alkuperäisasennuksena vain 500 SL/SLC malleihin. 1979-1985 alkuperäisenä olivat peltivanteet kromilisukkeilla. Barockit olivat siis optiovanteet. 1985 eteenpäin tuli ns. Kanaldeckel alupyörät.
Barockeja on varmasti ollut tarjolla myös muihin korimalleihin optioina.
Barockin jäljitelmiä 14 ja 15 tuumaisina on tai oli ainakin Centralla, Rialilla (16") ja ATS:llä. Takuuta en näille tiedoille anna ja luulen että optio/vakiovarustusta 100% varmuudella on aika vaikea selvittäää.
Jos joku haluaa ostaa Barockit niin e-Bayssä olis:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... gory=28648
Olisivatko alkuperäiset - vaikea sanoa - hinta on ainakin kohtuullinen.

Marcus - edelleen samalla avatarella.
Vastaa Viestiin