-00 viton johdot
-00 viton johdot
Mistä menee johdot viton sivu ja takaovelle, kun taitaa olla tällä kertaa jossain siellä ns. pääjohdoissa vikaa, lyö sivu ja takaovea auki ja lukkoon ajon aikana.
Re: -00 viton johdot
Onko ne oven ja karmin väliset liitosnastat putsattu ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: -00 viton johdot
Takaluukulle menee niitten yläkarmin hatarikumien kautta, pariovellisesta ei mitää tietoa.
Sivuovelle ei mene johtoja, vaan kuten Veskolan viestistä käy ilmi, sähköinen toiminnallisuus tapahtuu kontaktinastojen ja jousikuormitteisten vastakappaleiden välityksellä.
Sivuovelle ei mene johtoja, vaan kuten Veskolan viestistä käy ilmi, sähköinen toiminnallisuus tapahtuu kontaktinastojen ja jousikuormitteisten vastakappaleiden välityksellä.
Re: -00 viton johdot
Ne sivuoven natsat on putsattu ja saa niistä kontaktin. Lähinnä kyselinkin sitä, onko ne johdot korissa missä kohti ja mistä lähtee? Auto on L-malli, että mitä verhoiluja pitäis purkaa, jotta "kadonneen"/ katkenneen johdon löytää? Ekaks alko takaluukku avaamaan ja lukittumaan ajossa ja nyt on tuo sivuovi lähtenyt leikkiin mukaan.
Re: -00 viton johdot
Eikös ne mene sieltä kuskin oven haitarista poikki ja se krenaa silloin myös takakonttia, näin ainakin itselläni.
W638 CDI
Re: -00 viton johdot
Joo, sieltähän ne näyttää menevän poikki ja seuraavaksi hanttimiehen puolelta, mutta mutta, noihin etu oviin vaihdettu uudet johdot viimeisen 1,5 vuoden sisällä. Laitetaas nyt vielä yksinkertainen kysymys, jos vaikka tärppäis. Missä kohti korissa on johdot takaovelle ja sivuoven "karmissa" oleville nastoille?
Re: -00 viton johdot
Oletus on että menevät pohjapellin päällä maton alla... ovat varmaan sillä samalla mustalla erkkarilla niputetut kuten kaikki muutkin viton piuhat...
Ainakaan katon kautta ei näkynyt sinne johtoja menevän. Jouduin kattoverhoilun irrottamaan, kun laitoin antenniosastoa kuntoon... eikä seillä johtoja näkynyt...

Ainakaan katon kautta ei näkynyt sinne johtoja menevän. Jouduin kattoverhoilun irrottamaan, kun laitoin antenniosastoa kuntoon... eikä seillä johtoja näkynyt...
Re: -00 viton johdot
Pohjapelti taisi olla ihan tyhjä johdoista viimeksi kun maton nostin ylös, voin varmistaa valokuvista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: -00 viton johdot
Juuri nyt projektina keskuslukituksen asentaminen, siis jälkiasenteinen.patteri kirjoitti: Laitetaas nyt vielä yksinkertainen kysymys, jos vaikka tärppäis. Missä kohti korissa on johdot takaovelle ja sivuoven "karmissa" oleville nastoille?
Sivuoven johto (siis korissa) mennee hanttarin "B" pilarin verhoilun takaa. Veikkaan, että sieltä menee kynnyslistan alla, koetaulun alle. Ainakin muita johtoja tuolta löytyi. Ja noin sen vedin.
Takaoven johto menee, kuten jo joku kirjoittikin, vasemman suojakumin sisällä (siis ylös nousevan oven). Sieltä johto menee melko varmasti vasemman seinän yläreunassa. Siellä on sellainen "kaapelihylly", johon ainakin itse vedään johdon. Valmiina siellä jo menee takalasin lämmityksen ja pyyhkimen johdot. Sieltä johto taasen laskeutuu kuskin puolen "B" pilarin hujakoilta (verhoilun alla) ja kynnyslistan alle. Ja lopulta koelaudan alla. Jos orggiksessa keskusyksikön moduli on kuskin penkin alla, silloin johdot ei tietenkään menee noiden kynnyslistojen alla. Sivuoven johto varmaan menee sitten penkkien takaa ja takaoven laskeutuu varmaan tuon verhoilun alla sinne suoraan.
Kuski penkin alla meno on sen verran sekavaa, että otaksun, että keskusyksikön laittaminen jonnekin kojelaudan alle/taakse on helpompaa.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: -00 viton johdot
Jälkiasenteinen keskuslukko on sitte metka tapaus...
Jos joutuu koukkuja varten poraamaan reikiä niihin muoviosiin, niin hajoavat ensimmäisillä pakkasilla.
Mulla meinaan on tuommonen jälkiasenteinen "lukitus" , ja joka luukkuun on vikaa tullu.
Sivuovi on ainoo, joka toimii auki ja kiinni, sekin on korjattu 2 kertaa vai olisko useemminkin...
Ne originaalikeksulukollisten lukkorungot on tehty pikkusen järjen kanssa eikä lukkomoottorit/solenoidit ole kiinni missään kananjaloissa...
Jos joutuu koukkuja varten poraamaan reikiä niihin muoviosiin, niin hajoavat ensimmäisillä pakkasilla.
Mulla meinaan on tuommonen jälkiasenteinen "lukitus" , ja joka luukkuun on vikaa tullu.
Sivuovi on ainoo, joka toimii auki ja kiinni, sekin on korjattu 2 kertaa vai olisko useemminkin...
Ne originaalikeksulukollisten lukkorungot on tehty pikkusen järjen kanssa eikä lukkomoottorit/solenoidit ole kiinni missään kananjaloissa...
Re: -00 viton johdot
Juu, tuo takaoven laittaminen oli aika haaste. Ei siinä ole edes muuta mahdollisuutta, kun porata reikä siihen muoviin. Eli sit pitänee vahvistaa jotenkin. No, takaoven lukkokahva on muutenkin melkein jumissa, Tule sekin sitten korjattua, kunhan leviää...vanttom kirjoitti:Jälkiasenteinen keskuslukko on sitte metka tapaus...
Jos joutuu koukkuja varten poraamaan reikiä niihin muoviosiin, niin hajoavat ensimmäisillä pakkasilla.
Mulla meinaan on tuommonen jälkiasenteinen "lukitus" , ja joka luukkuun on vikaa tullu.
Sivuovi on ainoo, joka toimii auki ja kiinni, sekin on korjattu 2 kertaa vai olisko useemminkin...
Sivuovi tosiaan oli helppo nakki. Ja sen saa todella tukevasti siihen.
Etuovet on vielä vaiheessa. En saanut edes ovipahveja irti. Sisäkahva (siis ovenaukaisu) on jotenkin pahvisssa kiinni. Jäi vielä selvitämättä. Ilmeisesti moottori pitää laittaa sinne ovipellin alle (se sisäpuolen, pulteila kiinni oleva) ja sitten kytketään jotenkin. Pitäisi jaksaa tällä viikolla rypistää loppuun.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!