Hei.
Taas minä pääsen kyselemään tyhmiä kaikkitietävältä mersuväeltä.
Eli on tässä jonkin aikaa tuo oma w124 pitänyt semmoista kovaa rohinaa kääntäessä sekä töyssyistä ajettaessa. Ääni tulee jostakin kuskinpuoleisen eturenkaan lähettyviltä.
Itse ajattelin ensteksi alapalloa (eikös niiden pitäisi jonkinverran rohista, jos on välystä), mutta onkos muita vaihtoehtoja? Renkaanlaakeri?
Mites yläpallonivel? Osta apteekista ruutta ja joku 1 tai 2mm neula,laita vaikka moottoriöljyä ineen ja kokeile yksitellen joka nivelen sisään
milloin loppuu nitinät! Itse näin paikallistin narisevan nivelen.Konstihan on sitten vaan väliaikainen,eli narina kyllä jatkuu kun öljy valuu sieltä poies..
Eipä ole mitään yläpalloa 124:ssa. Jos alapallo on viallinen, se on joko väljä, jolloin se lonksuu ja tuntuu ajossa, mutta ei juuri ääntele(kolahtelee kyllä), tai sitten jumittaa ja narina kääntäessä on sitä luokkaa, että hävettää ajaa ihmisten ilmoilla.
Väljä laakeri voisi aiheuttaa ääntä jarrulevyn päästessä liikkumaan vinottain, mutta tuskin tämäkään.
Eilen juuri kävin oman autoni sulattamassa lämpimässä hallissa, kun alkoi pelottaa, että sisälokasuojat hajoavat jossain montussa. Ja tämähän ei ole mallikohtaista mitenkään. Lunta oli jäätynyt kaariin niin, että renkaat ottivat kiinni jäämöykkyyn pienissäkin heitoissa ja käännellessä. Kannattaa kurkata sinne pyöränkoteloon.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
Omassa laakeri aiheutti jonkinlaista rohinaa ja klonksahtelua juuri montuissa ja kääntäessä. Oletko nostanut ylös ja koettanu heilutella rengasta, että tietäisit onko se laakeri väljä? Kannattaa koettaa välystä pystysuunnassa - ei jarru ota niin paljoa kiinni ja haittaa välyksen huomaamista.
Mun kaarassa oli samankuuloinen vika ja aiheuttaja oli jarrukilpi, joka sopivasti raapi jarrulevyä. Pikakorjauksena pieni kilven vääntely käsin. Rohinat loppuivat siihen.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI