C mallin mittariston valot
C mallin mittariston valot
Mitenkä vaihdetaan c 96 mittariston polttimot kun meinaa lähes kaikki olla palanut?
Re: C mallin mittariston valot
ensin kannattaa hommata hehkut kun ovat vähän erinlaisii eli hehku on kiinni muovisessa kannassa pitää siten vaihtaa koko juttu mittari irtoaa semmosilla koukuilla sivusta vedetään sitten johdot irti takaa liittimistä ja mittaristo irtoaa kokonaan. ja jos on niin kuin minulla oli -97 c mallissa niin jouduin käyttään ratin pois ja tietysti airbagin sen takia kun mittariston ja ratin väli oli liian ahdas. se taas tapahtuu niin että eka akun kengät irti molemmat pitää ottaa. Odottaa ainakin 15min että virrat tyhjenee joka paikasta sitten airbag lähtee T30 torx avaimella ratin taka olevista pienistä pyöreistä rei istä ja pieni pistoke airbagist irti ,sitten kun se on irti pitää ratti ottaa irti joka on kiinni 10mm 6 kulmalla ja se on lujassa pitää olla 2 miestä ja kunnon työ kalut ja jatko varret toinen pitää ratista että ei väännä ratti lukkoa vasten voi mennä paskaks on sen verta kiinni kun on sellainen lieriö se 6 kulma puree pirun lujaan. sitten pitää muistaa kun laittaa mittariston takas ei saa käyttää virtoja päällä ennenkuin on airbag samanlailla takasin kuin on ollut.. itse tehin sen virheen että käytin virtoja kun airbag oli sisällä pöydäl niin jäi mittaristoon srs valo palaan raskoneella kyllä nollaavat mutta maksaa 40€ ja kun kaikki on samanlailla takasin sitten viimeksi tietenkin laittaa akun kengät kiinni niin muistaa että ei kukaan istu kuskin paikalla että ei tule vain vahingossakaan airbag naamalle niistä kun ei koskaan tiedä.. tässä se on kaikessa yksin kertaisuudessa mittarin valojen vaihto..
jees kiitti, voi olla että en rupee ite niitä vaihtaan ku vissiin aika isotöinen minun auton korjaus taidoille.. mut katotaan mitenkä onnistuu.
Pitäis kyllä lähteä ilman ratin irroitustakin. Ähräämiseksi toki menee ja voi olla ettei kannata tuhota ratin nahkapäällystettä, kojelaudan pintaa jne. jos ovat siistissä kunnossa.
S204
aivan, jees ovat kyllä hyvässä kunnossa, eli antaa olla ainakin toistaiseksi vielä.. kyl siin vielä yks valo palaa. 

Vaihdoin kaikki mittariston polttimot viime kesänä. Homma oli muuten ihan helppo mutta mittaristo oli tosi tiukasti kiinni kolossaan. Sain suihkastua CRC.ta vähän raosta jolloin sain kädellä mittaristoa takaa työntämällä sen liikkeelle. Rattia ei tarvinut irrottaa sillä mitttaristo mahtui tulemaan juuri sopivasti kojelaudan ja ratin välistä kun vapautti rattilukon ja käänsi rattia vähän mukana. Akun napa tosiaan irti !
Polttimot oli helppoja vaihtaa varaosaliikkeen tiskillä äärettömän lamppuvaraston turvin. Nyt on valot toiminut erinomaisesti. Samalla puhdistin mittariston ja asensin kromirinkulat mittareihin. Tuli hieno eikä maksanut paljoa !
Polttimot oli helppoja vaihtaa varaosaliikkeen tiskillä äärettömän lamppuvaraston turvin. Nyt on valot toiminut erinomaisesti. Samalla puhdistin mittariston ja asensin kromirinkulat mittareihin. Tuli hieno eikä maksanut paljoa !

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
joo se voi käyttää joissakin helpostikkin että ei tarvi rattia ottaa pois minulla kun on C280 -97 on jo V6 joten siinä pieniä eroja sisätiloissa kuten esim erinlainen ratti ja valkoiset mittarin pohjat vakiona joka ei tietekään vaikuta mahtuuko se tuleen sieltä vai ei mutta ratti tosiaan erinlainen mulla ei tullu edes niin paljoa mittari ulos että olis johdot mahtunu irrottaan, joten ratin otta pois oli ainoa vaihto ehto.. edelliseen C180 -95 kävi vaihtaminen tosi nopsaa siinä kun ei tarvinut rattia käyttää irti