320 cdi vm 99, ajettu about 300tkm
Yhtenä aamuna ei sanonu sanaakaan kun virta-avaimesta väänsi.... Valot kyllä sytty tauluun mutta starttia ei jaksanu pyörittää.
Noh akku irti ja täyteen..... Toimi iloisesti 60 km johon sisälty 2 starttausta. Noin 80 km vauhdissa tauluun sytty abs, epc yms valoja ja koko komeus meinas sammuu, auto parkkiin ja ihmettelyä mitä ihmettä. Kun otti valot yms sähkövitkuttimet pois päältä kävi normaalia tyhjäkäyntiä ja kun ne laitto päälle niin taas kovaa rykimistä hyväku päällä pysy. Ois varmaan käyny pitempäänkin mutta sammutin auton ja koitin starttaa uudestaan niin eipäs taas pihassu startti. Auto jäi siihen ja illalla vara-akulla autoo hakee. Lähti ilosesti käyntiin mutta tauluun tuli heti aivan uusi vikavalo battery alternator. Pääsi sen 7 kilsaa kotiin...... Taitaa olla laturi kaput? Huomenna mittaillaan latausjännittä.
Mistäs kannattais haeskella uutta laturia jos siihen päädytään?
battery alternator
Re: battery alternator
Uudet hiilet laturiin vaikka motonetistä tai mistä vaan varaosaliikkeestä..
..siitä kannattaa lähteä liikkeelle..
..siitä kannattaa lähteä liikkeelle..
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
Re: battery alternator
yks paja kieltäyty ottamasta jos laturi on vesijäähdytteinen, tiedä sitten onko kun ei ole muovisuojaa tullu otettuu pois..... Okei paras unohtaa se firma.
mikkelistä tietääkö kukaan pajaa?
mikkelistä tietääkö kukaan pajaa?
Re: battery alternator
Eiköhän se ole vesijäähdytteinen jos se on alkuperäinen. (moni on kuulemma vaihtanut jonkun "jäähdyttämättömän" sinne, kun tuo vesijäähdytteinen on niin halpa)ramses2009 kirjoitti:yks paja kieltäyty ottamasta jos laturi on vesijäähdytteinen, tiedä sitten onko kun ei ole muovisuojaa tullu otettuu pois..... Okei paras unohtaa se firma.
mikkelistä tietääkö kukaan pajaa?
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /30772/946
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 526/109/17
Noitahan on 150A tai 190A malleja 320cdi:ssä. Mutta käsittääkseni sinulla on tuo halvempi eli 150A (molemmilta linkittämiltäni kaupoilta löytyy myös se 190A malli.)
Ja ne vesi puolen tiivisteet kuuluu vaihtaa samalla.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
Re: battery alternator
latausjännite 12.4 eli laturi kaput....
aika kallis toi mötikkä tohon varsinkin kun paskakasa saa kenkää kunhan moko alternator valo sammuu
aika kallis toi mötikkä tohon varsinkin kun paskakasa saa kenkää kunhan moko alternator valo sammuu
