.
Jospa jotain nyt kirjoittaisin tuosta AMG,n korkeapainepumpusta.
Pumppuhan on jo commonrail3 - pumppu, eli siis tehty samanlaiseksi sisuskaluiltaan, kun sitten myöhemmin markkinoille tulleet 1600bar tekniikat.
AMG,ssä on myöskin ensimmäisenä mersuna uudemmalle rungolle tehdyt suuttimet, siis 1600baarille käypäiset.
Eli aikaisempiin ja nykyisiinkin kokemuksiini perustuen, sitä alkuperäisen railpaineanturin mahdollistamaa 1500bar ruiskutuspainetta voi AMG,ssä ihan hyvin käyttää.
Mikään riski ei nyt "normaalia" korkeammaksi nouse.
Tosin siinä on sellainen juttu, että sen vakioahtimen tuotto loppuu hyvin pian kolmensadan jälkeen, eli todella lähelle sitä ahtimen max punnerrusta pääsee 1350baarillakin.
Ahtimeen voi vaikkapa Finturbolla vaihdattaa imusiiven, toimii ... ja hyvin toimiikin, mutta pakopuoli jää entiselleen.
Kunhan tuossa mittuutan, niin näkee sitten sen tason, mihin riittää.
Tuo pumppu mahdollistaa sitten myös vanhemmissa nelipyttyisissäkin (ja muissakin moottoreissa) railpaineen noston "kestävällä" tavalla.
Ei ihan bolt-on asennus, mutta melkein.
Siis, alunperin 1350bar nelipyttyisillä on ihan realistiset mahdollisuudet sinne 300-tasoon, minkä tavoittaminen jäi minulta pikkuisen vajaaksi.
Mullahan oli "vakiot" AMG,n suuttimet, Bosion powerplussat antaa vähän enemmän kakkua.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5