
Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms. APUJA KAIVATAAN
Soittaa täräytimpä mersun ensimmäiselle omistajalle, puhelimeen vastasi eläkkeellä oleva taksiyrittäjä joka heti alkoi kehumaan autoa, ois kuulemma ollu muuten kauemmankin aikaa taksina mutta volvolta oli tullu 7-paikkainen (farkku) maailmalle jonka hän oli sitten hommannut.. Ja tämä auto on ollut rattivaihteinen kolmen istuttavalla etupenkillä, kuulemma ala-asteelaisia oli aina ollut kyydissä.
Harmi kyllä hän oli myynyt auton tuommoisenaan pois eikä tiedä mitään jälkeenpäin tehdyistä muutoksista..
Harmi kyllä hän oli myynyt auton tuommoisenaan pois eikä tiedä mitään jälkeenpäin tehdyistä muutoksista..

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms.
Päivät vierii ja mersu kulkee, tyytyväinen oon ollut, kun öljyäkään ei syö ainakaan niin paljoa että tarvis vaihtovälillä lisätä ja lähtee käyntiin pakkasella kuin pakkasella, syyslomaremontti tosin jäi aavistuksen kesken..
Turvavyöt edessä ei jostain syystä palauta loppuun asti, tällä hetkellä ovat melko turhat..
Ja se kylmäkäynnistys on laittamatta kuntoon, onko kukaan perehtynyt että mikä noissa yleensä hajoaa sen osalta? Sen oon tarkistanu että muualta on kyllä letkut kiinni..
Tuossa lauantaina käytiin huvikseen Ylivieskassa pyörimässä ja kaveri otti pari kuvaa, ketään ei varmasti kiinnosta mutta lisätään nyt vaikkapa oman mielenterveyden säilymisen vuoksi.


Turvavyöt edessä ei jostain syystä palauta loppuun asti, tällä hetkellä ovat melko turhat..

Ja se kylmäkäynnistys on laittamatta kuntoon, onko kukaan perehtynyt että mikä noissa yleensä hajoaa sen osalta? Sen oon tarkistanu että muualta on kyllä letkut kiinni..
Tuossa lauantaina käytiin huvikseen Ylivieskassa pyörimässä ja kaveri otti pari kuvaa, ketään ei varmasti kiinnosta mutta lisätään nyt vaikkapa oman mielenterveyden säilymisen vuoksi.



mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms.
Onko tälle tapahtunut mitään viimeaikoina?
- w124 300D '91-
- s124 E300TD '96-
- Opel Astra 1.6 '01 - <--- sairaus.
- s124 E300TD '96-
- Opel Astra 1.6 '01 - <--- sairaus.
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms.
Eipäs ole tapahtunut kun ei ole joutanut.. Mietinnässäkin on ollut että laitanko kesän korvilla menemään vai pidänkö itsellä.. Oikeasti toimivat kovapeltiset ja halvat satalankut tuntuu olevan harvassa..
Katastuskinhan tuota lähestyy (28.2 asti leimaa), pitäisi alkaa pikkuhiljaa värkkäilemään vaikkei tuota paljoa hommaa olekkaan, takavalo vaihtoon (uusi tehty jo, halko lensi takavaloon), käsijarruremppa, varmaan kartaanitunnelista paloille asti vaijerit uusiksi ja kengät systeemeineen uusiksi, usaparkit pois sun muuta pientä, madallusjousillekkin pitäisi auto katsastaa.. Jännä kun auto menee läpi laikatuilla jousilla eikä tarvi muutoskatastusta vaan jos madallusjouset laittaa niin pitää muutoskatastaa.. Eihän tuosa touhusa oo mittään järkiä.
Moottoriinkin pitäisi tehdä aavistuksen isompi huolto joka kattaisi:
moottoriöljyt
moottoriöljyjen suodatin
jäähdytinnesteet
termostaatti
suuttimien paluuletkut (vuotaa jostain sieltäpäin)
polttoainesuodatin(?)
hehkut (toimii vielä vaan en usko että ovat enää täydessä vireydessä)
ilmansuodatin (kiitti andyx)
Ehdotuksia saa laittaa että mitä suht pientä voisi vielä vaihdella? Naapurifoorumilla tarkensivat että kannattaa vaihtaa sekä karkea- että hienosuodin tms.

Katastuskinhan tuota lähestyy (28.2 asti leimaa), pitäisi alkaa pikkuhiljaa värkkäilemään vaikkei tuota paljoa hommaa olekkaan, takavalo vaihtoon (uusi tehty jo, halko lensi takavaloon), käsijarruremppa, varmaan kartaanitunnelista paloille asti vaijerit uusiksi ja kengät systeemeineen uusiksi, usaparkit pois sun muuta pientä, madallusjousillekkin pitäisi auto katsastaa.. Jännä kun auto menee läpi laikatuilla jousilla eikä tarvi muutoskatastusta vaan jos madallusjouset laittaa niin pitää muutoskatastaa.. Eihän tuosa touhusa oo mittään järkiä.

Moottoriinkin pitäisi tehdä aavistuksen isompi huolto joka kattaisi:
moottoriöljyt
moottoriöljyjen suodatin
jäähdytinnesteet
termostaatti
suuttimien paluuletkut (vuotaa jostain sieltäpäin)
polttoainesuodatin(?)
hehkut (toimii vielä vaan en usko että ovat enää täydessä vireydessä)
ilmansuodatin (kiitti andyx)
Ehdotuksia saa laittaa että mitä suht pientä voisi vielä vaihdella? Naapurifoorumilla tarkensivat että kannattaa vaihtaa sekä karkea- että hienosuodin tms.
Viimeksi muokannut JiiTee_, Ti 18.01.2011 00:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms.
Vaihteisto- ja peräöljyt sekä ohjaustehostimen öljy + suodatin vaihtoon, mikäli ei ole vielä vaihdettu. 

508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms.
Oikeasti toimivat kovapeltiset ja halvat satalankut tuntuu olevan harvassa..![]()
Nii... onhan se vähän ikävää kun ei noi Saksan insinöörit o aikanaan testannut takavalon kestävyyttä esim. halkoa heittämällätakavalo vaihtoon (uusi tehty jo, halko lensi takavaloon)





Hieno ja karkeasuodin kannattaa joo vaihtaa, ei tu paljo lisäkustannuksia tosta karkeasuodattimesta. Ja samalla vaihtaa ilmansuodattimen...
- w124 300D '91-
- s124 E300TD '96-
- Opel Astra 1.6 '01 - <--- sairaus.
- s124 E300TD '96-
- Opel Astra 1.6 '01 - <--- sairaus.
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms.
Älä ainakaa hukkaa autoa eteenpäin kun oot alkanut laitteleenkin jo ja kuiteskin näytti aika hyvältä lattiapelltitkin kun kattelin kuviasi. Luulisi menevän vielä pitkälle perushuolloilla tuollainen. Mukava että pidetää liikentees nämä vanhat lankut vielä ja muutenkin vanhempaa mersukalustoa.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms.
Vaihteisto- ja peräöljyt on vaihettu 564tkm kohilla, nyt on 573tkm mittarissa. Ohjaustehostimen öljyä ja suodatinta en taida viitsiä vaihtaa koska simpukka tihkuu hieman niin pitäisi se ensin vaihtaa.AriK123 kirjoitti:Vaihteisto- ja peräöljyt sekä ohjaustehostimen öljy + suodatin vaihtoon, mikäli ei ole vielä vaihdettu.
andyx kirjoitti:Nii... onhan se vähän ikävää kun ei noi Saksan insinöörit o aikanaan testannut takavalon kestävyyttä esim. halkoa heittämällätakavalo vaihtoon (uusi tehty jo, halko lensi takavaloon)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hieno ja karkeasuodin kannattaa joo vaihtaa, ei tu paljo lisäkustannuksia tosta karkeasuodattimesta. Ja samalla vaihtaa ilmansuodattimen...



Pohja on kyllä terve nyt, siitä ei tarvitse huolehtia. (vänkärin puolella on vänkärin etujalkotilassa n. 5cmx5cm paikka paikassa johon rapa lentää ensimmäisenä, ja kuskin puolella muuten sama homma mutta paikka on max. 2cmx2cm). Vähän vaan itseä "iljettää" tämmönen vanaha 'painava' laiska lintta kesäajossa.. Katsoappa nyt mitä tekee.Jussi L. kirjoitti:Älä ainakaa hukkaa autoa eteenpäin kun oot alkanut laitteleenkin jo ja kuiteskin näytti aika hyvältä lattiapelltitkin kun kattelin kuviasi. Luulisi menevän vielä pitkälle perushuolloilla tuollainen. Mukava että pidetää liikentees nämä vanhat lankut vielä ja muutenkin vanhempaa mersukalustoa.

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms.
No, mutta vetää sentäs oikeasta päästä. Komean värinenkin vielä. 
Emmätiedä, oikeastaan ilmastointi ja automaatti olis sellasia mitä kaipaan. Kattoluukku auki toisaalta on ihan kiva tykitellä kesällä, vaikka ei mihinkään kuljekaan.

Emmätiedä, oikeastaan ilmastointi ja automaatti olis sellasia mitä kaipaan. Kattoluukku auki toisaalta on ihan kiva tykitellä kesällä, vaikka ei mihinkään kuljekaan.

[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms.
Mersua koitettu käyttää leimalla, tuloksena tämä;

Syykin näkyy kuvasta eli kuskin puolella jarru ei toppaa oikein. Katottiin katastusmiehen kans että ainakaan ulompi pala ei ole ottanut oikein jarrulevyyn, kun levy ei ollut kirkas. Ilmeisesti sillon kun jarrut kahnutti niin mäntä jumitti ja kun meinas paineet lähteä niin jotenkin mäntä jumittui siinä sitten lopullisesti?
Kuulostaa kyllä itestäkin siltä että jarrupala ois ollu loppu ja jarrumäntä ois pullahtanu pihalle vaan käsittääkseni sillon jarrujen olisi pitänyt hävitä kokonaan?
Madallusjousillekkin muutoskatsastin, aika tarkkaan katastusmies merkkas tietoja ylös (tuota korkeutta siis tarkoitin), vai liekkö yleinen käytäntö?


Syykin näkyy kuvasta eli kuskin puolella jarru ei toppaa oikein. Katottiin katastusmiehen kans että ainakaan ulompi pala ei ole ottanut oikein jarrulevyyn, kun levy ei ollut kirkas. Ilmeisesti sillon kun jarrut kahnutti niin mäntä jumitti ja kun meinas paineet lähteä niin jotenkin mäntä jumittui siinä sitten lopullisesti?
Kuulostaa kyllä itestäkin siltä että jarrupala ois ollu loppu ja jarrumäntä ois pullahtanu pihalle vaan käsittääkseni sillon jarrujen olisi pitänyt hävitä kokonaan?
Madallusjousillekkin muutoskatsastin, aika tarkkaan katastusmies merkkas tietoja ylös (tuota korkeutta siis tarkoitin), vai liekkö yleinen käytäntö?

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms.
Mitenkäs tämä projekti jatkuu? Mielenkiinnolla oottelen lisää materiaalia. 

Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms.
Oho ompas jäänyt tänne päivittelemättä, naapurifoorumille päivittelin.:
Nyt ois lintassa vuojen leima!
Liukutapin kumihan sieltä oli hajalla ja näinollen liukutappi alkanut jumittamaan, tuloksena: ulompaa palaa ei ollut ollenkaan; KYLLÄ, ei ollenkaan. 22 tuhatta kesti etujarrupala ja sitte katos kokonaan.
Putsasin väliaikaisesti liukutapin ja pumppasin sopevasti vaseliinia väliin niin ei enää jumittanut, silti katsastuksessa meinasi tulla ongelmia (laitoin hyväkuntoiset palat varaosalintasta
), ero sai olla 30% (?) ja se oli 27%.
Pitänee uusia liukutapit jos niitä saa uutena ja kumit kans.
E: Turbohan tuohon autoon kiinnostaisi laittaa, mietin vaan nyt ku mulla on viispyttysen turbopakosarja valmiina että pitäiskö aivan uus teheerä/teettää vai ostasko om603 sarjan turbon kanssa, eikös se passannutkin suoraan kun vaan lyhentää nelipyttyiseksi (sehän on kaksosainen(?)) ja iskisi kiinni. Painekotelo tosin pitäis vielä jostain keksasta.
Jos hyvä (ja ennenkaikkea halpa) OM603 pakosatsi ja turbo löytyisi niin ilmoitelkaahan yyveellä, jos vaihossa jotain kelpaa niin löytyisi esim. OM602 2.9 turbopakosatsi tahi KKK K14.
Laittelimpa w203 peltivanteet alle 215-55-16 HKPL5 kumeilla, kunnon läskit.
Näissä kuvissa myös bosch 225 lisävalot xenoneilla kiinni.


Joo joo, kuvan ottaja on mokannut, kasvillisuutta eressä.

Niin, en nyt sitten tiiä itekkään että menikö parempaan päin vaan pakko oli jotku toiset kumit alle pyöräyttää.
E2: Aikakin tahtoo kulua vähän turhan kovasti, kaikenlisäksi tuli hommattua kaverin kanssa puokkiin toinen kakkosnelonen 200dee ja sitä(kin) pitäis vähän laitella leimakuntoon..
Nyt ois lintassa vuojen leima!
Liukutapin kumihan sieltä oli hajalla ja näinollen liukutappi alkanut jumittamaan, tuloksena: ulompaa palaa ei ollut ollenkaan; KYLLÄ, ei ollenkaan. 22 tuhatta kesti etujarrupala ja sitte katos kokonaan.

Putsasin väliaikaisesti liukutapin ja pumppasin sopevasti vaseliinia väliin niin ei enää jumittanut, silti katsastuksessa meinasi tulla ongelmia (laitoin hyväkuntoiset palat varaosalintasta


E: Turbohan tuohon autoon kiinnostaisi laittaa, mietin vaan nyt ku mulla on viispyttysen turbopakosarja valmiina että pitäiskö aivan uus teheerä/teettää vai ostasko om603 sarjan turbon kanssa, eikös se passannutkin suoraan kun vaan lyhentää nelipyttyiseksi (sehän on kaksosainen(?)) ja iskisi kiinni. Painekotelo tosin pitäis vielä jostain keksasta.

Jos hyvä (ja ennenkaikkea halpa) OM603 pakosatsi ja turbo löytyisi niin ilmoitelkaahan yyveellä, jos vaihossa jotain kelpaa niin löytyisi esim. OM602 2.9 turbopakosatsi tahi KKK K14.
Laittelimpa w203 peltivanteet alle 215-55-16 HKPL5 kumeilla, kunnon läskit.



Joo joo, kuvan ottaja on mokannut, kasvillisuutta eressä.


Niin, en nyt sitten tiiä itekkään että menikö parempaan päin vaan pakko oli jotku toiset kumit alle pyöräyttää.

E2: Aikakin tahtoo kulua vähän turhan kovasti, kaikenlisäksi tuli hommattua kaverin kanssa puokkiin toinen kakkosnelonen 200dee ja sitä(kin) pitäis vähän laitella leimakuntoon..

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms.
Tulipa pyörähettyä Raahessa kun kaverilla ei korttia ole ja vanteet piti saada.. Samalla kävästiin nappaamaan pari kuvaa.:



Hienoja kuvia, vaikkei auto oikeen miltään näytäkkään..
Käyttis mikä käyttis.



Hienoja kuvia, vaikkei auto oikeen miltään näytäkkään..

Käyttis mikä käyttis.

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms.
Ostin muutama päivä sitten 4x sähkölasit, vaan ongelmia koitti niiden kanssa.. -->
Tulikin sitten mutkia matkaan nuitten 4x sähkölasien kanssa, eli niitä ei oo vielä mulla vaan myyjä lähetteli kuvia..
Eli tietenki nuissa sähkölaseissa on ne comfort systeemit yms ja mullahan niitä ei lintassa tietenkään oo.. Saako tuon comfort-boksin rakennettua kohtuudella autoon jossa sitä ei ole ollut? Vai saako tuon comfort-boksin tavallaan ohitettua? Ainakin ku myyjä oli kokeillu akkulaturilla piuhojen päästä niin ei ollu pelannu tuolla systeemillä..



Apua kaivattaisiin kovasti ja kivasti, tietokin ois poikaa.
Tulikin sitten mutkia matkaan nuitten 4x sähkölasien kanssa, eli niitä ei oo vielä mulla vaan myyjä lähetteli kuvia..

Eli tietenki nuissa sähkölaseissa on ne comfort systeemit yms ja mullahan niitä ei lintassa tietenkään oo.. Saako tuon comfort-boksin rakennettua kohtuudella autoon jossa sitä ei ole ollut? Vai saako tuon comfort-boksin tavallaan ohitettua? Ainakin ku myyjä oli kokeillu akkulaturilla piuhojen päästä niin ei ollu pelannu tuolla systeemillä..




Apua kaivattaisiin kovasti ja kivasti, tietokin ois poikaa.

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms. APUJA KAIVATAAN
Nuo C/D/E-liittimet ovat ratkaisu. Yhteen tulee oven mikrokytkin (haulla löytyy mikä, ei tarvita)
Ja toiseen jäljelle jääneistä syötetään käyttöjännite, jolloin myöskin slasit alkavat toimia.
Ihan siis simppeli homma, ei kannata pelästyä
DuPu
Ja toiseen jäljelle jääneistä syötetään käyttöjännite, jolloin myöskin slasit alkavat toimia.
Ihan siis simppeli homma, ei kannata pelästyä

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms. APUJA KAIVATAAN
Eli onko mikrokytkinhommeli justiin se joka ohjaisi sen hommelin että vaikka ovet on lukossa niin ikkunat saa vielä kiinni?
Tarkoitatko käyttöjännitteellä jännitettä joka tulee sulakerasialta? Mutta niitten liittimethän on tuola toisesa pääsä johtosarjaa(?)
Viimeinen liittimen paikka olisi vissiin sitten kattoluukulle jos kattoluukku löytyisi?
Puuttuuko tuosta johtosarjasta nyt johtoja vai pitäiskö nuilla pelata?
Tarkoitatko käyttöjännitteellä jännitettä joka tulee sulakerasialta? Mutta niitten liittimethän on tuola toisesa pääsä johtosarjaa(?)
Viimeinen liittimen paikka olisi vissiin sitten kattoluukulle jos kattoluukku löytyisi?
Puuttuuko tuosta johtosarjasta nyt johtoja vai pitäiskö nuilla pelata?
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms. APUJA KAIVATAAN
lykkäät sinne vain avain virran niin saat lasit pelaamaan. Netistä löytyy jostain kaavio, niin tiedät mihin napaan laitat sen +12v. Avainvirran taas saat muistaakseni noista jommasta kummasta liittimiestä mitkä on jo siinä paikallaan.
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms. APUJA KAIVATAAN
Olisiko kenelläkään varmempaa tietoa että mikä liittimen pinni yms. olisi kyseessä, siis johon se ois lähinnä tulossa, ite herätteen saanen kyllä etsittyä itsekin. 

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms. APUJA KAIVATAAN
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/4512.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;