kai tampereella nyt joku harrastaja vähän vois jeesata [/quote]
En viitsi kotkasta tampereelle ajella. Täällä ei ole ketään kuka tajuaisi näin "yksinkertaisen" auton päälle, ei edes merkkiliike. Sitäpaitsi työttömällä ei ole varaa korjauttaa korjaamoilla. Työttömyyden takia olenkin myymässä autoa pois, mutta en sitä saa kaupaksi käyntihäiriöisenä. Autoa kyllä tarvitsisin, mutta sellaista toimivaa eikä tällaista harmia. Ostin tämän aikoinaan kun kuulin että nämä ovat autoista parhaimpia, toisin kävi, eniten remonttia tähän on saanut tehdä mitä muihin omistamiini. En nyt haluaisi mollata mersuja, mutta oman kokemuksen perusteella en voi muuta tehdä...
Sergey kirjoitti:tai sit on vaa säädöt nii pieles että ei toimi lämpösenä. mulla yhessä w201 oli samoja oireit et lämpimän ei halunnu pelaa mut starttas ja kävi pari minsaa ok. vaihtelin joitaki osia, mut ei auttanu ni vein bosch osaajalle, ni meni ehkä 10min ja auto pelas kuten pitää. oli seosruuvi ja tyhjäkyntiruuvi iha ketuillaan ja ne ku nollattiin ni alko pelittää... vanhoillakin osilla, jois ei ollu mitää vikaa. puolen tunnin työstä se velotti, eli 25 euroa.
eli missää ei ollu mekaanista vikaa, oli vaan pari ruuvia vääräs asennos.
Kuulostaa aivan liian hyvältä siksikin kun täällä ei ole ketään osaavaa Bosch ammattilaista. En kai ole missään vaiheessa sanonut että auto toimii vain lämpöisenä huonosti, kyllä se käy myös kylmänä epätasaisesti. Seokset on tästäkin säädetty pariinkin kertaan merkkiliikkeessä, ja ei mitään vaikutusta käyntiin. Kun seokset on kohdallaan käy auto vielä huonommin, vähän rikkaammalle käännettäessä käy siedettävämmin mutta huonosti. Jos luit ketjun niin varmaan huomasit että vika on sähköinen, mutta missä niin se on henkimaailman juttu ? Kyllä tässä on usko mennyt ja lompakkokin keventynyt aivan liikaa. Työttömän päivärahoista remontit ovat maksaneet kohta kuukauden avarit...
mistähän minä tuon tampereen tuohon vedin no kuitenkin vika taitaa olla enemmän sellainen, jota ei kannata tosiaan missään merkkiliikkeessä korjauttaa
siinä 200E:ssä jonka ostin syksyllä oli myös outo käyntihäiriö, jota oli yritetty korjauttaa veholla ja muissa merkkikorjaamoissa moneenkin kertaan, mutta ilman tulosta... ikinä en löytänyt selvää vikaa, mutta kun 3 päivää sääteli ke-jettiä (lähinnä EHA:aa), vaihtoi bensapumpun ja sääteli seoksia kohdalleen koeajon perusteella (korvakuulolla tietysti ), niin sehän alkoi toimimaan kuten pitääkin...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Todella outo juttu. Ajoin mersun leimalle, ja leima tuli heti. Päästötötkin oli muuten kunnossa, mutta se mikä vähäpäästöisissä saa olla max.100 ja ei vähäpäästöisissä max.200 oli mulla 189 eli juuri rajoilla. Muuten päästöt oli kuulema tosi hyvät. Mitään en tehnyt leimalle, ja katsatusmies yltyi vielä kehumaan hyväkuntoiseksi. Auto kuitenkin käy edelleen huonosti, liikennevaloissa pitää aina heittää vapaalle kun rynkyttää pahasti. Nyt myyntiin !!
Mulla on 260E -89:n kanssa identtisesti tuo sama ongelma, mutta multa menee vasta yj-rele vaihtoon. Ja kun tätä ketjua lukee niin kauhulla odotan niitä unettomia öitä, jotka tämän ongelman kanssa painiminen aiheuttaa vielä. Kakkosnelonen on autona silkkaa mahtavuutta, mutta tuon "rynkytys" ongelman kanssa pelkkää helvettiä. Minulla siis kylmänä tyhjäkäynti pelaa myös nätisti, mutta kun auto on hieman lämmennyt niin meinaa meinaa sammua. Liikennevaloissa joutuu antamaan kaasu, ettei kiekat putoo 500:an. Tuollaisella ajolla menee 18l/100km, normisti 11l/100km. Ymmärrän hyvin, jos mittasi on tullut täyteen, mutta Kymenlaaksonseudulla Kouvolassa omassa tallissa vahoja mersuja korjaa Veholta eläköitynyt vanhahko herrasmies nimeltä Tuominen ja puhelimella saa kiinni numerosta 040-0351103. Jos vielä mielenkiintoa riittää niin soita ihmeessä hänelle ja kerro meille kuinka kävi =)
tuli mieleen se lämpöanturi siinä kannen toisessa päässä (vauhtipyörän päässä), ainakin omassa 300E:ssä se taitaa olla rikki ja joskus aiheutti satunnaista rynkytystä, tosin 6 koneessa se ei ollut niin paha, kuin nelosessa, joka varmaan sammuilee valoihin ym. kun oikein pahaksi yltyy... megan asennuksen jälkeen rynkytystä ei nimittäin ole ollut ja otin megalle tiedon sieltä toimivalta puolelta (siinähän on siis 2 kpl antureita samassa kuoressa)
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vanha hyvä keino varmistaa piuhojen kunto.Pimeässä konepelti auki ja kone käyntiin.
Kaverin autossa selvisi monta käyntiongelmaa näin.Tulpanjohdot ja hatut löivät läpi ja puolan johto ym.
Konehuoneessa oli aikamoinen" tähtiensota"käynnissä.Päivänvalossa ei huomattu mitään.
tulpanjohdoista muuten revin aina ne metalliset suojukset pois ihan refleksinä, kun sellaiset näen
paljon tuossa käyntihäiriössä on varmaan myös sellaista, mitä me täällä netin kautta ei pystytä ikinä ratkomaan, kun mulla ainakin tuo säätäminen/vianetsinta ja korjaaminen on sellaista selkäytimestä tulevaa toimintaa... hankala yrittää muistella omiakaan korjauksia jälkikäteen, kun ei tule niin ajatuksella niitä tehtyä, kädet vain ruuvaa ja aivot raksuttaa omiaan, mutta mitään ei muista/tiedä mitä tekee
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tervetuloa vaan työntämään kädet konehuoneeseen jos aikaa ja mielenkiintoa riittää. Minulla työttömyyden vuoksi riittää sitä toista, mutta toista ei laisinkaan...
Aukipäin laihentaa seosta.Jos ruuvaat liikaa auki ,niin ruuvi lähtee irti.3mm kuusiokoloavain siihen reikään ja samalla paina avainta ja kierrä.Joskus nämä säätöruuvit on pois paikoiltaankin.
Vaarana on että seokset voi mennä pahasti pieleen,jos itse ruuvailee liikoja ilman mittaria voi kone hajota.