uuden mallin kromi-avaimen sopivuus
uuden mallin kromi-avaimen sopivuus
tietäiskö joku että saako noita uudenmallin avaimia koodattua toimimaan -01 väykkyyn..?
tarkoitan sellaisia missä on panic nappi.. ja missä ohjelmoinnin voisi tehdä?
tarkoitan sellaisia missä on panic nappi.. ja missä ohjelmoinnin voisi tehdä?
Re: uuden mallin kromi-avaimen sopivuus
Ei sitä muita avaimia enää edes myydä, eli saa ja koodaus tapahtuu vehossa 
Tosin tuota panic nappulaa en oo ikinä nähny livenä ja se on mun käsittääkseni taksi lisävaruste?

Tosin tuota panic nappulaa en oo ikinä nähny livenä ja se on mun käsittääkseni taksi lisävaruste?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
kiitti vastauksesta. eli uskaltaa tilata. paljonkohan toi ohjelmointi maksaa vehossa?
Hinnoissa tuntuu olevan jostaa syystä heittelyä paikkakunnittain mut omat avaimet jäi maksaa kaiken kaikkiaan rauta-avaiminee ym. 240€/kpl ja jotkuu sanoo saaneensa alta 200€.urpitom kirjoitti:kiitti vastauksesta. eli uskaltaa tilata. paljonkohan toi ohjelmointi maksaa vehossa?
Sitä en tiedä miten onnistuu jos tilaat avaimen jostaa muualta ku vehosta ku mulle ainaki sanottii että ne avaimet on esiohjelmoitu mun autoon ja ne ei toimi muissa autoissa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Panic nappi on US/Kanada markkina-alueen autoissa.sonikki kirjoitti: Tosin tuota panic nappulaa en oo ikinä nähny livenä ja se on mun käsittääkseni taksi lisävaruste?
mistä näitä avaimia saa? tai mistä meinasit tilata muualta kuin veholta? kun minulla on c 280-97 siinä on sellainen avain joka toimii ilm jollain sirulla sisässä on oikee rauta avain varalta oviin..samassa on myöskin ovien avaus nappi ja kiinni laitto ja peräkontille oma.. tarvis saada toinen avain kun ei ole olemassa kuin yksi... onko jossain kuvaa eri avain malleista..?
Minulla tuli uuden avaimen, kromisen, koodaus maksamaan peräti 360€. -02 W220. Veholla tietysti.
Tarina on sellainen, että auton mukana Saksasta tuli vain yksi avain ja kertoivat tiskillä, että on kaksi vaihtoehtoa. Ottaa vain uusi avain, mutta sitten kuulemma varkaustapauksissa on jossain tapahtunut niin, että vakuutusyhtiö on saanut tehtaan tietokannasta selville, että autoon on kolme avainta. Ja kun omistajalla on ollut vain kaksi, ovat kieltäytyneet maksamasta korvausta. Se toinen, tämä kalliimpi vaihtoehto oli, että vanha avain luetaan ja tilataan tehtaalta korvaava avain sille puuttuvalle. Sillä tavalla tiedoissa säilyy, että on kaksi avainta. Suosittelivat tätä, kun "onhan se sentään ässä". Uskoin sitä paremman puutteessa, kun en muutakaan voinut. Voi tietysti olla, että vähän viilattiin.
Koodaaminen olikin sitten pitkä projekti. Vein auton aamulla ja soittelin sitten lähempänä kolmea, kun ei mitään kuulunut. Oli kuulemma vähän kesken, mutta puolen tunnin päästä... Oli kuulemma kestänyt koodaamisen toinen vaihe yli 3 tuntia ja esittivät, että "sulla on vähän huono akku", kun oli pitänyt apuakulla käynnistää. Akku on uusi, viime kesältä, eikä siinä todella ole mitään vikaa. Oli ollut virta päällä monta tuntia, eivät tunnu tietävän ihan kaikkea. Pakko siellä on ollut olla joku lämmitys tmv. päällä, kun noin tyhjeni.
Mutta tällainen kokemus täällä.
Tarina on sellainen, että auton mukana Saksasta tuli vain yksi avain ja kertoivat tiskillä, että on kaksi vaihtoehtoa. Ottaa vain uusi avain, mutta sitten kuulemma varkaustapauksissa on jossain tapahtunut niin, että vakuutusyhtiö on saanut tehtaan tietokannasta selville, että autoon on kolme avainta. Ja kun omistajalla on ollut vain kaksi, ovat kieltäytyneet maksamasta korvausta. Se toinen, tämä kalliimpi vaihtoehto oli, että vanha avain luetaan ja tilataan tehtaalta korvaava avain sille puuttuvalle. Sillä tavalla tiedoissa säilyy, että on kaksi avainta. Suosittelivat tätä, kun "onhan se sentään ässä". Uskoin sitä paremman puutteessa, kun en muutakaan voinut. Voi tietysti olla, että vähän viilattiin.
Koodaaminen olikin sitten pitkä projekti. Vein auton aamulla ja soittelin sitten lähempänä kolmea, kun ei mitään kuulunut. Oli kuulemma vähän kesken, mutta puolen tunnin päästä... Oli kuulemma kestänyt koodaamisen toinen vaihe yli 3 tuntia ja esittivät, että "sulla on vähän huono akku", kun oli pitänyt apuakulla käynnistää. Akku on uusi, viime kesältä, eikä siinä todella ole mitään vikaa. Oli ollut virta päällä monta tuntia, eivät tunnu tietävän ihan kaikkea. Pakko siellä on ollut olla joku lämmitys tmv. päällä, kun noin tyhjeni.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
no juts mitä hommaa itse ainakin aioin viedä itse auton halliin asti sisälle ja mieluiten ajan itse sen uloskin ja katson mitä sille tehdään.. että ei kovin paljoa viilattas linssii.. prk pakko se kuitenkin on se avain saada.. onneksi on uusi akku..
No tämmöttine:Mese Mies kirjoitti:mistä näitä avaimia saa? tai mistä meinasit tilata muualta kuin veholta? kun minulla on c 280-97 siinä on sellainen avain joka toimii ilm jollain sirulla sisässä on oikee rauta avain varalta oviin..samassa on myöskin ovien avaus nappi ja kiinni laitto ja peräkontille oma.. tarvis saada toinen avain kun ei ole olemassa kuin yksi... onko jossain kuvaa eri avain malleista..?

Ei kai noita muunlaisia enää saakaan.
Niin ja tuossa on se rauta-avain mukana. Irtoaa päässä olevasta pikku vivusta sivulle vetämällä.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
ok no tuon näköinen se minunkin on paitsi on mustaa muovia.. no pitänee kysellä veholta kait sitten.. aikas kallis kyllä on jos sen 300€ ja ylikkin kustantaa..
Noin vanhassa autossa sen avaimen saa koodattua vielä itse! Eli avainta pidetään vaan noin tunnin verta virtalukossa "keskustelemassa" auton kanssa ja se on siinä. Tosin sun pitää selvittää (testerissä) onko sun tallessa oleva avain 1. vai 2. avain, toisin sanottuna jos sun tallessa oleva avain on 1. ja sulle tilattu avain on myös 1. nii tuo sun vanha avain lopettaa toimimasta.Mese Mies kirjoitti:kun minulla on c 280-97
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Ihan vaan lisäavaimena olisi maksanut jotain 180€.Mese Mies kirjoitti:ok no tuon näköinen se minunkin on paitsi on mustaa muovia.. no pitänee kysellä veholta kait sitten.. aikas kallis kyllä on jos sen 300€ ja ylikkin kustantaa..
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
okkei sehän kuulostaa hyvältä mikäli sen itse sitten saa koodattua...onko jossain permpia ohjeita tähän avain jutun koodaukseen esim missä asennosa avain pitää olla lukossa koodauksen aikana.. eli auto pitää kuitenkin käyttää testerin nokassa... ja tilata jostain oikeanlainen avain.tilaako veho avaimen jostain? . ja teettää se rautainen avain sinne sisään.eli mun pitää tilata avain mallia numeroa 2 jos nykyinen on 1 että saan samassa rytäkässä vara avaimen mikä on pää ajatus ollutkin.. entäs jos onkin toisin päin onnistuuko kuitenkin jättää vanha vara avaimeksi jos se on mallia 1? ja mitä eroa on mallia 1 mallia 2 avaimilla? ohjeita otetaan vastaan mieluiten vieläpä semmoiselta ihmiselta joka on tehnyt kyseisen koodauksen itse.. vois olla varmempaa tehdä koodausta vehon pihalla jos auto ei enää suostu koodauksen jälkeen käynnistyyn olis apu lähellä....
Se koodaus meni niin että uusi avain tungettiin sinne virtalukkoon minkä jälkee avaimen merkkivalo syttyy. Sitte odotetaa ja ku merkkivalo on sammunu avain käännetää I-asentoo ja jätetää siihe minkä jälkee merkkivalo syttyy uudestaa. Sitte ku valo taas sammuu avain käännetään II-asentoo ja homma on siinä.Mese Mies kirjoitti:okkei sehän kuulostaa hyvältä mikäli sen itse sitten saa koodattua...onko jossain permpia ohjeita tähän avain jutun koodaukseen esim missä asennosa avain pitää olla lukossa koodauksen aikana.. eli auto pitää kuitenkin käyttää testerin nokassa... ja tilata jostain oikeanlainen avain.tilaako veho avaimen jostain? . ja teettää se rautainen avain sinne sisään.eli mun pitää tilata avain mallia numeroa 2 jos nykyinen on 1 että saan samassa rytäkässä vara avaimen mikä on pää ajatus ollutkin.. entäs jos onkin toisin päin onnistuuko kuitenkin jättää vanha vara avaimeksi jos se on mallia 1? ja mitä eroa on mallia 1 mallia 2 avaimilla? ohjeita otetaan vastaan mieluiten vieläpä semmoiselta ihmiselta joka on tehnyt kyseisen koodauksen itse.. vois olla varmempaa tehdä koodausta vehon pihalla jos auto ei enää suostu koodauksen jälkeen käynnistyyn olis apu lähellä....
Veho tilaa sulle oikean avaimen ja se rauta-avain pitää tilata samalla ku se vanhan mallinen ei istu tuohon uuteen.
Vanhan avaimen voit jättää vara-avaimeksi, auto tietenkin käynnistyy ja toimii molemmilla avaimilla ihan samalla tavalla

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
ahaa kiitos siis näistä.. pitänee käydä lähimmässä vehossa.. siis tuossa menee se tunti kivasta kun avainta pitänee väännellä eri asentoihin aika ajoin mikähän mittarivaloista on avaimen merkki valo..? olet siis itse tehnyt koodauksen.? muistatko mitä veho tahtoo kun käyttävät autoa roikan nokassa että tietää mikä avain pitää tilata.. onko tietoa mitä pelkkä avain voi maksaa? kun koodausta ei tarvi maksaa..
2002 210 farkku avain 140 euroa veholta.2 napilla ilman rautaavainta,ilmeisesti sedaniin kalliimpi kun on 3 nappia? ei niita koodailla oli valmis käyttöön suoraan paketista..?
ahaa.. no selvinee kait veholta miten se tehdään,.. kun on eri versioita jo ilmaantunut..
Juu ihan itse on tullu muutamat avaimet koodattua ja siinä avaimessa siis on pieni merkkivalo minkä mukaan pelataanMese Mies kirjoitti:ahaa kiitos siis näistä.. pitänee käydä lähimmässä vehossa.. siis tuossa menee se tunti kivasta kun avainta pitänee väännellä eri asentoihin aika ajoin mikähän mittarivaloista on avaimen merkki valo..? olet siis itse tehnyt koodauksen.? muistatko mitä veho tahtoo kun käyttävät autoa roikan nokassa että tietää mikä avain pitää tilata.. onko tietoa mitä pelkkä avain voi maksaa? kun koodausta ei tarvi maksaa..

Sitä en tiiä mikä on sun paikkakunnan vehon suhtautuminen tuohon itse koodaukseen ku itsekkin piti lypsää tuo tieto kun myyjä sano että periaattessa sitä ei sais kertoa ja auto pitäis tuoda veholle koodattavaksi että ne saa veloitettua tunnin työn siintä kun kääntää pari kertaa avainta

Testerimaksu veholla taitaa olla jokusen kympin ja rauta-avaimen osuus mulla oli kuitissa jotaa ~30-40e.
Näin siis kotkassa päin...
Edit. joo tuo farkun avain on halvempi ku tuo sedanin 3-nappinen. Tuohon virtalukkoo tuli muutoksia joskus 2000-luvun vaihteessa ja sen jälkee niissä menee nuo avaimet eri variaatioiden mukaan ku näissä ensimmäisissä infra-virtalukoissa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
ok kiitän näistä.. no pitää nyt kuiten veholta tilata avaimet ja alkaa kokeileen.. vaikkakin se varmaan pitäs onnistua eka kerralla että ei mene joku esto päälle tai lukkoon että ei saa enää käyntiin. palaan varmaan asiaan kun uudet avaimet saan käteen...
Joo tuosta mulle sanottii et tuota koodausta ei saa missää nimessä keskeyttää tai sitte ei toimi enää mikää avain.Mese Mies kirjoitti:vaikkakin se varmaan pitäs onnistua eka kerralla että ei mene joku esto päälle tai lukkoon että ei saa enää käyntiin.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
joo jotenkin olikin sellainen tunne että näin voi hyvinkin olla..pitääs sitten kysyy tarkempaa ohjetta kun on se avain jo .. palataan kiitos tähän astisesta
Onko tämä rinnakkaisavain? Itse hommasin pariviikkoa sitten 210 farkkuun uuden rinnakkaisavaimen ja se maksoi rauta-avaimineen n. 300 eur.jouni1000 kirjoitti:2002 210 farkku avain 140 euroa veholta.2 napilla ilman rautaavainta,ilmeisesti sedaniin kalliimpi kun on 3 nappia? ei niita koodailla oli valmis käyttöön suoraan paketista..?
siis pitäs toinen avain teettää vara avaimeksi..tällä hetkellä ei ole kuin yksi avain. joo nyt on sitten tämän kylän mersuhuoltoon soitettu eli raskoneeseen. kromi avain toiminta valmiina tulee ei tarvi itse mitään koodata maksaa sen 300€ eikä tarvi käyttää autoa missää testerissä senkun soittaa ja sanoo auton tiedot n viikon päästä voi avaimen käydä sitten hakemassa..
Eli ne koodaa sen siellä mistä ostat sen? Mä koodasin itse. Lpr:ssä avain tuli vuorokaudessa ja metalliavain viikossa.Mese Mies kirjoitti:siis pitäs toinen avain teettää vara avaimeksi..tällä hetkellä ei ole kuin yksi avain. joo nyt on sitten tämän kylän mersuhuoltoon soitettu eli raskoneeseen. kromi avain toiminta valmiina tulee ei tarvi itse mitään koodata maksaa sen 300€ eikä tarvi käyttää autoa missää testerissä senkun soittaa ja sanoo auton tiedot n viikon päästä voi avaimen käydä sitten hakemassa..
avain koodataan jo saksan päässä ja rauta avainkin on siellä kaiverrettu jo. että kun tulee suomeen ei ole kuin pyöräyttää auto tulille...
Tuo mikään pitkä projekti vielä ollut...ES kirjoitti:Minulla tuli uuden avaimen, kromisen, koodaus maksamaan peräti 360€. -02 W220. Veholla tietysti.
Mulla kesti melkein vuoden

Onneksi auto oli aina välillä sentään käytössä ja laskukin jäi jostain syystä sun laskuasi pienemmäksi. Kehtasivat silti laskuttaa. Ite en olis

niitä avaimia on 210 meseen erityyppisiä ja hintaisia, halvin 140 ja kallein 250 ilman rautaavainta,riippuu mita sattuu olemaan saatavilla,siis samaan autoon erillaisia avain vaihtoehtoja..? ihan totta..
Siinä mun laskussa vaikutti se, että koko paska koodattiin uudestaan, eli vanha ja uusi avain ja koko auto. Sillä siellä jossain mahdollisesti olevalla vanhalla toisella avaimella ei siis tee enää mitään. No se rauta-avain siinäkin pelaa vielä, mutta tuo sähköpuoli ei.RH kirjoitti:Tuo mikään pitkä projekti vielä ollut...
Mulla kesti melkein vuoden![]()
Onneksi auto oli aina välillä sentään käytössä ja laskukin jäi jostain syystä sun laskuasi pienemmäksi. Kehtasivat silti laskuttaa. Ite en olis
Jos tuo olis mun bisnes, en kyllä itsekään kehtais laskuttaa mitään, melkein kysyisin, että miten saa vaivan korvata. Miten se nyt niin kauan kesti?
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88