ML 270 CDI automaatti vikatila (luistaa)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
S.S.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: To 13.01.2011 20:32

ML 270 CDI automaatti vikatila (luistaa)

Viesti Kirjoittaja S.S.S »

Elikkä autona on ML 270 CDI -02 ajettu noin 250 tkm. ja ongelmana on, että auto menee vikatilaan voimakkaasti kiihdytettäessä. Auto on käytetty vikakoodien luvussa (ei Star), jossa viaksi paljastuu automaattilaatikon luistaminen. Viaksi testeri kertoo: "3. panta luistaa..." tai jotain sinne päin. Öljymäärä on laatikossa tarkastettu ja se on kunnossa.

Ja sitten liuta kysymyksiä:

1. Näkeekö tuolla mersun omalla Star-testerillä tarkemmin mahdollisen vian aiheuttajaa tai voiko sillä "testata" laatikon toimintaa mitenkään?
2. Onko noissa laatikoissa jotain tyyppivikoja, jotka voisivat aiheuttaa kuvatun kaltaisia ongelmia?
3. Auttaisiko öljynvaihto ongelmaan (joku jolla ollut sama ongelma...)?
4. Osaako joku neuvoa osaavan pajan, missä laatikko saataisiin kuntoon?
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: ML 270 CDI automaatti vikatila (luistaa)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

S.S.S kirjoitti:Elikkä autona on ML 270 CDI -02 ajettu noin 250 tkm. ja ongelmana on, että auto menee vikatilaan voimakkaasti kiihdytettäessä. Auto on käytetty vikakoodien luvussa (ei Star), jossa viaksi paljastuu automaattilaatikon luistaminen. Viaksi testeri kertoo: "3. panta luistaa..." tai jotain sinne päin. Öljymäärä on laatikossa tarkastettu ja se on kunnossa.

Ja sitten liuta kysymyksiä:

1. Näkeekö tuolla mersun omalla Star-testerillä tarkemmin mahdollisen vian aiheuttajaa tai voiko sillä "testata" laatikon toimintaa mitenkään?
2. Onko noissa laatikoissa jotain tyyppivikoja, jotka voisivat aiheuttaa kuvatun kaltaisia ongelmia?
3. Auttaisiko öljynvaihto ongelmaan (joku jolla ollut sama ongelma...)?
4. Osaako joku neuvoa osaavan pajan, missä laatikko saataisiin kuntoon?
Varsin hassua jos siellä panta luistaa (näissä ei ole)
1 Näkee, voi testata
2 on
3 jos viime öljyn vaihdosta on aikaa niin joo
4 YV:lä

siinä lyhyesti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
S.S.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: To 13.01.2011 20:32

Re: ML 270 CDI automaatti vikatila (luistaa)

Viesti Kirjoittaja S.S.S »

Lisäystä aikaisempaan...

Auto ei ole oma vaan tutun, joka on käyttänyt auton paikallisessa merkkiliikkeessä (Lahti), jossa vikakoodit on luettu. Vika on testerin mukaan: "kolmannen vaihteen panta luistaa".

Minkälaisia vikakohteita näissä yleensä on? Voiko glykolit laatikossa aiheuttaa tuota luistamista? Eikö nämä oireile myös muuten, jos syyläri on vuotanut? Niin ja yv:llä voi laittaa niitä pajoja...
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: ML 270 CDI automaatti vikatila (luistaa)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

S.S.S kirjoitti:Lisäystä aikaisempaan...

Auto ei ole oma vaan tutun, joka on käyttänyt auton paikallisessa merkkiliikkeessä (Lahti), jossa vikakoodit on luettu. Vika on testerin mukaan: "kolmannen vaihteen panta luistaa".

Minkälaisia vikakohteita näissä yleensä on? Voiko glykolit laatikossa aiheuttaa tuota luistamista? Eikö nämä oireile myös muuten, jos syyläri on vuotanut? Niin ja yv:llä voi laittaa niitä pajoja...
Siis täh ymmärsinköhän nyt oikeen... merkkiliike missä ei ole *:ria :?:
YV:elä yhteyksiä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
S.S.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: To 13.01.2011 20:32

Re: ML 270 CDI automaatti vikatila (luistaa)

Viesti Kirjoittaja S.S.S »

CDI203 kirjoitti:Siis täh ymmärsinköhän nyt oikeen... merkkiliike missä ei ole *:ria :?:
Et ymmärtänyt väärin... Selostin ehkä hieman epäselvästi. Siis nyt vikakoodit on luettu tuolla Star:illa ja tuota vikaa se kertoo. Tai siis en itse ole nähnyt, että tuota vikaa se kertoisi, vaan tuttava on kertonut minulle tuon olevan laitteella luettu vikakoodi. Itse en tiedä automaattivaihteiston rakenteesta mitään, joten en tiedä onko siellä pantaa...
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
JTI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ma 10.07.2006 02:55

Re: ML 270 CDI automaatti vikatila (luistaa)

Viesti Kirjoittaja JTI »

S.S.S kirjoitti:Elikkä autona on ML 270 CDI -02 ajettu noin 250 tkm. ja ongelmana on, että auto menee vikatilaan voimakkaasti kiihdytettäessä. Auto on käytetty vikakoodien luvussa (ei Star), jossa viaksi paljastuu automaattilaatikon luistaminen. Viaksi testeri kertoo: "3. panta luistaa..." tai jotain sinne päin. Öljymäärä on laatikossa tarkastettu ja se on kunnossa.

Ja sitten liuta kysymyksiä:

1. Näkeekö tuolla mersun omalla Star-testerillä tarkemmin mahdollisen vian aiheuttajaa tai voiko sillä "testata" laatikon toimintaa mitenkään?
2. Onko noissa laatikoissa jotain tyyppivikoja, jotka voisivat aiheuttaa kuvatun kaltaisia ongelmia?
3. Auttaisiko öljynvaihto ongelmaan (joku jolla ollut sama ongelma...)?
4. Osaako joku neuvoa osaavan pajan, missä laatikko saataisiin kuntoon?
'

1. Ei välttämättä näe eikä ole tarvettakaan, laatikko remppaan.
2. Ikävä kyllä taitaa olla.
3. Ei auta enään tuossa vaiheessa.
4. Kaikki MB:n laatikoita huoltavat paikat.

Ei muuta kuin auto huoltoon, toivon mukaan riittää tiivisteiden vaihto eikä tarvitse vaihtaa venttiililohkoa.
S211 280CDI TA
samtron
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 11.09.2008 23:15
Paikkakunta: oulu

Re: ML 270 CDI automaatti vikatila (luistaa)

Viesti Kirjoittaja samtron »

Terve! kaverilla samanlainen peli, ja laatikko meni kovemmassa kiihdytyksessä vikatilaan. Vika oli hydrauliyksikössä, ns venttiilikoneisto. Saksasta tilaamalla saa kohtuu edullisesti.
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Re: ML 270 CDI automaatti vikatila (luistaa)

Viesti Kirjoittaja JariN »

Tuskin siihen öljymäärän tarkistukseenkaan voi luottaa, jos pantojakin vielä tuon ikäisestä löytävät.....niitä ei tosiaan siellä ole. Kaada purkillinen (1 litra) öljyä lisää, ja koita, muuttuuko miksikään.
Se huoltotikun minimi kylmänä kun on liian vähän....seuraavaksi laatikon resetointi, täältä löytyy jostain siihenkin ohje. Voi tehdä itse, ei tarvi testeriä. Eikä edes kädet likastu.
JariN
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5498
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: ML 270 CDI automaatti vikatila (luistaa)

Viesti Kirjoittaja S202 »

Sama vika, auto vaan C 203:nen. Pitäis viedä se jonnekki eteläsuomeen ku kerkee, myyjän kanssa sovittu.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: ML 270 CDI automaatti vikatila (luistaa)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JariN kirjoitti:Tuskin siihen öljymäärän tarkistukseenkaan voi luottaa, jos pantojakin vielä tuon ikäisestä löytävät.....niitä ei tosiaan siellä ole. Kaada purkillinen (1 litra) öljyä lisää, ja koita, muuttuuko miksikään.
Se huoltotikun minimi kylmänä kun on liian vähän....seuraavaksi laatikon resetointi, täältä löytyy jostain siihenkin ohje. Voi tehdä itse, ei tarvi testeriä. Eikä edes kädet likastu.

Öljyt kun tarkistelee niin kone käynttin laatikon öljy 80c sitten mitta jollain öljyn pinnan laatikon pohjasta ylös 64.4mm (mitta tikukuksi käy pätkä vaalea nailon letkumihin tekee merkin, tarvike liikeet myy ~2€ metri)

resetointi tais mennä, virta päälle kaasu poljin pohjaan, poljin pidetään pohjassa, virta pois, odottelua 30s sitten virta päälle ja kaasupoljin ylös,
virrat pois
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin