Faijalle autoa W140 S 300TD vai W210 300TD/320CDI
Faijalle autoa W140 S 300TD vai W210 300TD/320CDI
Sormet syyhyämässä! Mutta äijällä vaikea paikka, ÄSSÄÄ tekisi mieli mutta pelkää huoltokulujen olevan tähtitieteellisiä ja varaosien saanti ongelmallista.
Mutta mites se on tosi elämässä löytyykö kokemuksia?
Tässä vielä pari linkkiä herkuteltavaksi
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3670530 ÄSSÄ
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3735240 320CDI
MIten noiden kahden laatu noin yleisesti ottaen, onko samalla tasolla?
Mutta mites se on tosi elämässä löytyykö kokemuksia?
Tässä vielä pari linkkiä herkuteltavaksi
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3670530 ÄSSÄ
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3735240 320CDI
MIten noiden kahden laatu noin yleisesti ottaen, onko samalla tasolla?
Re: Faijalle autoa W140 S 300TD vai W210 300TD/320CDI
Kyllä ÄSSÄ on ihan eri auto kun väyrynen, ja kyllä w140 osia saa. w140 käyttökustannukset on vain isommat esim. Dieselvero, käyttömaksu, vakuutus ja kulutus, huoltokustannuksiltaan varmaan samaa luokkaa kun väyrynen.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: Faijalle autoa W140 S 300TD vai W210 300TD/320CDI
No eipä noiden osien hinnat kovinkaan paljoa eroa toisistaan... tuo ässä on helvetin laiska kulkemaan, eemeli liikkuu edes jotenkin. Kummassakin on kyllä helvetin hyvät ja kestävät koneet.. Minä ottaisin noista vaihtoehdoista väykyn varmaan mielummin 

W210 E320cdi
Re: Faijalle autoa W140 S 300TD vai W210 300TD/320CDI
Tuo ko. ässä on kaverin entinen. Siinä on digituningin ohjelma. n.220hv Sama kuin omassa ex ässässä. Kulkee muuten melko pirteästi.
hieno auto ja hyvässä kunnossa ainakin parivuotta sitten.
Eriasia onko nykypäivänä järkeä laittaa noin isoa diiseliä jossa on vuotuiset verot lähes 1000e.
hieno auto ja hyvässä kunnossa ainakin parivuotta sitten.
Eriasia onko nykypäivänä järkeä laittaa noin isoa diiseliä jossa on vuotuiset verot lähes 1000e.
Re: Faijalle autoa W140 S 300TD vai W210 300TD/320CDI
Mielestäni tämän tason autoissa ei ole tärkeintä suorituskyky.simoks kirjoitti:No eipä noiden osien hinnat kovinkaan paljoa eroa toisistaan... tuo ässä on helvetin laiska kulkemaan, eemeli liikkuu edes jotenkin. Kummassakin on kyllä helvetin hyvät ja kestävät koneet.. Minä ottaisin noista vaihtoehdoista väykyn varmaan mielummin
Jos haluaa Customia niin onhan ässä ässä. Väyrynen kyllä jää kokonaisvaltaisesti toiseksi ässälle.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Faijalle autoa W140 S 300TD vai W210 300TD/320CDI
[quote="suurii"http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3735240 320CDI
MIten noiden kahden laatu noin yleisesti ottaen, onko samalla tasolla?[/quote]
Ottamatta sen enempää kantaa kumpaakaan, niin kova on Väykyn hinta kyllä. Mä voin myydä saman ikäsen ja parikyt tkm enempi ajetun hienomman näkösen ja paremmin varustellun halvemmalla.
MIten noiden kahden laatu noin yleisesti ottaen, onko samalla tasolla?[/quote]
Ottamatta sen enempää kantaa kumpaakaan, niin kova on Väykyn hinta kyllä. Mä voin myydä saman ikäsen ja parikyt tkm enempi ajetun hienomman näkösen ja paremmin varustellun halvemmalla.
Re: Faijalle autoa W140 S 300TD vai W210 300TD/320CDI
Lisähinta väykkyyn tulee varmaan xenoneilla pilatuista sumuvaloista (?), kovakumisista kesärenkaista ja kelmuilla pilatuista takaikkunoista? Itse ottaisin tuon facelift väykyn jos sen saa oikeaan hintaan. Vertailussa pitäisin negatiivisena sitä moottorin digituningia, parempi kun sen laittaa itse ja mikään ei estä virittämästä tuota väykkyä siinä kuin sen vanhan ässänkin.masaf1 kirjoitti: Ottamatta sen enempää kantaa kumpaakaan, niin kova on Väykyn hinta kyllä. Mä voin myydä saman ikäsen ja parikyt tkm enempi ajetun hienomman näkösen ja paremmin varustellun halvemmalla.
Re: Faijalle autoa W140 S 300TD vai W210 300TD/320CDI
Näinpä, itse en ainakaan arvosta hirveesti ikkunatummennuksia tms. Oon pitänyt Väykyn ihan alkuperäiskunnossa poislukien se, että pitkissä tietty H7:n tilalla xenonit (kun lyhyissäkin on vakioxenonit). Eipä tässä oo edes kaivannut digituningia, kerkiää ihan riittävästi ilmankin. Eipä oo ollu mitään ongelmiakaan kyllä. Mutta vaikka olis kuinka hieno Väykky, niin ei ne enää mitään hirmu kalliita voi olla. On mullakin 18" alkuperäset AMG Monoblokit ihan uusilla Sport Contact 3:illa ja hienot talvivanteetkin, varustelista on pitkä kuin mikä, mutta sen verran realisti osaan olla ettei tommosta hintaa kehtais edes pyytää, johan mut naurettais ties mihin.
No anyway, ohan toi ässäkin ihan sairaan hintanen 14-vuotiaaksi 359 tkm rullatuksi autoksi, joka ei vielä kovin hääppösessä liikeessä edes ole...
No anyway, ohan toi ässäkin ihan sairaan hintanen 14-vuotiaaksi 359 tkm rullatuksi autoksi, joka ei vielä kovin hääppösessä liikeessä edes ole...
Re: Faijalle autoa W140 S 300TD vai W210 300TD/320CDI
saksassa vanhemmalla miehellä aiemmin ollut 11 vuotta vanha väykky ja ajettu 200 tkm ilman huoltokirjaa.Siinäpä vähän mutusteltavaa jos kilometrimäärä määrittelee myyntihinnan.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Faijalle autoa W140 S 300TD vai W210 300TD/320CDI
ÄSSÄ ehdottomasti jos noista pitää valita....väyrysessä on 1:nen hinnan etummaisena ylimääräinen....no on toi ässäkin aika hinnakas mutta noista parempi vaihtoehto.
sitäpaitsi ässässä on parempi sisusta....väriltään.
sitäpaitsi ässässä on parempi sisusta....väriltään.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Faijalle autoa W140 S 300TD vai W210 300TD/320CDI
Kallishan se tavalliselle duunarille tosiaan on mutta silti halpa (vs. nettiauton muut moniventtiilit) kun tuo on kuitenkin moniventtiilikoneella. Ei vanhemmalla 3.5l koneella.LopenUupunut kirjoitti:.no on toi ässäkin aika hinnakas mutta noista parempi vaihtoehto.
Re: Faijalle autoa W140 S 300TD vai W210 300TD/320CDI
Kiitoksia vaan lukuisista vastauksista. Ässähän se faijaa eniten tosiaan kiinnostaa ja onhan se omastakin mielestä hemmetin hieno peli vaikka auto vanha jo onkin.
Teholla ei niin väliä tommoselle kuudenkympin kieppeillä olevalle vanhalle jarrulle. (Äijä tossa sadattelee takana
) Päivittäiseen ajoon olisi tulossa vuosiajot jotain 30-35th. Kustannuksia, jos ajattelee niin eipä se tuollaisesta bensamoottorisesta V6 700-sarjan vanhasta volvosta polttoaine/vakuutusmaksu yms. kuluissa ainakaan eroa.
Millaista dataa tuosta autosta muuten saa ulos, kaverilla olisi tuo carsoft veikkaan sen toimivan tuossa? Autoja katsomaan mentäessä olisi kiva hiukan kurkistaa pistokkeestakin sisuksiin.
PS. Ei muuten kenelläkään ole mitään vinkkejä miten saisin tuon carsoftin toimimaan itse, ei ole sitä riivatun sarjaporttia läppärissä?
Vai olisiko jotain muuta hyvää lukijaa/nollaajaa näille vanhemmille kärryille. Perhepiirissä olisi w210:sia useampia ja ehkä kohta tämä W140
Teholla ei niin väliä tommoselle kuudenkympin kieppeillä olevalle vanhalle jarrulle. (Äijä tossa sadattelee takana

Millaista dataa tuosta autosta muuten saa ulos, kaverilla olisi tuo carsoft veikkaan sen toimivan tuossa? Autoja katsomaan mentäessä olisi kiva hiukan kurkistaa pistokkeestakin sisuksiin.
PS. Ei muuten kenelläkään ole mitään vinkkejä miten saisin tuon carsoftin toimimaan itse, ei ole sitä riivatun sarjaporttia läppärissä?

Vai olisiko jotain muuta hyvää lukijaa/nollaajaa näille vanhemmille kärryille. Perhepiirissä olisi w210:sia useampia ja ehkä kohta tämä W140

Re: Faijalle autoa W140 S 300TD vai W210 300TD/320CDI
suurii kirjoitti:Kiitoksia vaan lukuisista vastauksista. Ässähän se faijaa eniten tosiaan kiinnostaa ja onhan se omastakin mielestä hemmetin hieno peli vaikka auto vanha jo onkin.
Teholla ei niin väliä tommoselle kuudenkympin kieppeillä olevalle vanhalle jarrulle. (Äijä tossa sadattelee takana) Päivittäiseen ajoon olisi tulossa vuosiajot jotain 30-35th. Kustannuksia, jos ajattelee niin eipä se tuollaisesta bensamoottorisesta V6 700-sarjan vanhasta volvosta polttoaine/vakuutusmaksu yms. kuluissa ainakaan eroa.
Millaista dataa tuosta autosta muuten saa ulos, kaverilla olisi tuo carsoft veikkaan sen toimivan tuossa? Autoja katsomaan mentäessä olisi kiva hiukan kurkistaa pistokkeestakin sisuksiin.
PS. Ei muuten kenelläkään ole mitään vinkkejä miten saisin tuon carsoftin toimimaan itse, ei ole sitä riivatun sarjaporttia läppärissä?![]()
Vai olisiko jotain muuta hyvää lukijaa/nollaajaa näille vanhemmille kärryille. Perhepiirissä olisi w210:sia useampia ja ehkä kohta tämä W140
Vai että 60-kieppeillä faija on " vanha jarru " !

Tietää mitä tahtoo ja varmaankin hakee muutakin kuin kullinjatketta autolta.
Itse mitä noin 40-vuoden Mersuajoiltani voin yksiselitteisesti todeta, että W140 Mersu antavaa parhaan kyydin. Mutta siinäkin saa olla tasoittavaa hydrauliikkaa. Ajo-ominaisuudet isolla/painavalla autolla on vertaansa vailla. Ei kitise ja natise, niikuin uudemmat vastaavat tahtoo täällä pohjolan kylmissä olosuhteissa tehdä.
Carsoft 7.4 Multiplexerillä ei tosiaankaan saa kaikkia tietoja W140:stä.Täytyy olla paremmat diagnostiikkalaitteet, esim. Star tai Lunch.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.