190 cossu om603 st, Feenikslintu?
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Tee vanahasta kammiosta työkalu millä voit "kalvaa" kammion tiivistyspinnan kannesta.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: 190 cossu om603 st rojekti
On jo sellanen, mutta en ota enää riskiä että vuotais. Laitan pienen kerroksen tuota liimaa sinne, ni eiköhän se tuki viimesetkin naarmut.jeemu kirjoitti:Tee vanahasta kammiosta työkalu millä voit "kalvaa" kammion tiivistyspinnan kannesta.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Ku nyt jeesustellaan paineista, kankien kestosta ja mitä 603:sta irtoaa niin oma kohtasta kokemustb on aiheesta sen veßan että aika helposti saa päälle 500hv kapiasta ulos, kalliiks tässä lystissä tulee oppirahat jotka joutuu maksamaan ku ei alussa perehdy tarpeeks hyvin kyseisen koneen heikkouksiin..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Onkohan noissa kansissa jonkinlainen pinnotus tuossa sisäpinnassa? Ku se näyttää siltä niinku olis. Jos halakeemakin on siinä, niin näyttää niinku se olis siinä pinnotteessa vaan, ikäänku se olis pelkästään murtunu. Onko kenelläkään kokemusta miten on kestäny sellanen kansi missä on halkeema venttiilien välissä? Nimittäin tässä on pari kantta pyöriny missä on yhessä jos toisessakin halkeemia, mm. siinä venttiilien välissä ja sitten venttiilistä esikammioon. Koeponnistettu on kaikki, ja mikään ei oo vuotanu. Ja kun kone on käynnissä, ei sillonkaan tuu mitään kuplia tms. paisuntasäiliöön. Eli onko tuo pinnotteen "murtuminen" loppuviimen vaarallista? 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re:
asiaan liittyvä kysymysKummeli kirjoitti:Tossa vielä parit kuvat:
Apuvirtaa. Huomatkaa hieno pakokaasujärjestelmä. Eikä muuten kärynny, meni putki vielä suoraan imurille...
[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2463682.jpg ]
[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2463680.jpg ]
Ja btw. koneen alla oleva lätäkkö ei ole vuodosta johtuva, vaan polttoaineen paluuputki lipsahti pois astiastaan hetkellisesti...![]()

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: 190 cossu om603 st rojekti
kyllä se on ihan tuohon ilmanvaihtoon tarkotettu propelli. Voi tulla siivet vähän mustaks, ku superia käyttelee nyt niin että tuo putki on pakoputkessa saumattomasti. Hyvin tulee taivalle pilvet.
En muista mistä vanha isäntä sen hommas, mutta voin kysästä siltä jos sua kiinnostaa.

En muista mistä vanha isäntä sen hommas, mutta voin kysästä siltä jos sua kiinnostaa.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti
kysäse ihmees. tarttis omaan talliin jonku..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Se on vissiin paikalliselta putkimieheltä hommattu. Ihan ilmanvaihtoon tarkotettu ropelli. En tosin tiiä mitä se tykkää tuosta noesta pidemmän päälle, ku meillä on tuossa tallissa sellanen polttoainetta polttava lämmitin, niin sen höyryjen takia laitettiin tuo. Mutta nyt tuli jälkeenpäin uus lämmitin missä on pakoputki, niin jäi tuo ropelli ylimääräseks. Mutta hyvä sillä on hitsauksessakin tulevat katkut imeä poies.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Re:
Kanavapuhaltimelta näyttäisi, itsellä noita pari ollut maalauksen apuna viemässä höyryjä pois, ja hyvin on kestänyt vaikka puhaltimen sisällä lakkaa/maalia aikamoinen kerros jo kertynytoltzi kirjoitti: asiaan liittyvä kysymysmikä toi imuri oikeestaan on? jostakin tuttu kapistus toi näyttää olevan. itelle oon meinannu talliin vanhaa liesituuletinta mutta se on kyllä turhan tehoton.. toi tollane ois hiukka pro varsinkin pienee matalaan talliin.

Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Heleleijaa! Nyt alkaa merssun rassaus ajat, koulu loppunu ja elämä hymyilee.
Eilen lykkäsin cossun montun päälle, ja joo... Oli vuotanu dieseliä ja öljyä vähäsen, pitänee paikantaa vuojot. Hukkaportin ohjaus pitäs vielä tehä, (vinkkejä saa heittää mistä niitä 12v keloja sun muita saa hommattua esim. seinäjoella?) sitte ku ahot saa kohilleen ni syöttöä isommaks. Sitte akku pitäs laittaa kontiin ja ja ja...
Ja edelleen on nuo esikammio rikat laittamatta, että siitä alkanee ensimmäisenä.
Eilen lykkäsin cossun montun päälle, ja joo... Oli vuotanu dieseliä ja öljyä vähäsen, pitänee paikantaa vuojot. Hukkaportin ohjaus pitäs vielä tehä, (vinkkejä saa heittää mistä niitä 12v keloja sun muita saa hommattua esim. seinäjoella?) sitte ku ahot saa kohilleen ni syöttöä isommaks. Sitte akku pitäs laittaa kontiin ja ja ja...
Ja edelleen on nuo esikammio rikat laittamatta, että siitä alkanee ensimmäisenä.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Joo tänään kävin Lakeuden-Hydrolta kyselemässä magneettiventtiiliä ja 5/2:sta. Ihme kyllä, osat löyty, mutta hinta oli aavistuksen suolanen ni jäivät hyllylle. Ajatelkaapa, 240e tuo 5/2 ja magneettiventtiili, pari 12v kelaa ja muutama letkuliitin.
Oli muuten laitimmainen kerta ku tuoho puljuun enää kosken, viime kerralla jo lypsivät kaikki rahat mitä oli mukana noitten hydrauliikka letkujen kanssa.

Oli muuten laitimmainen kerta ku tuoho puljuun enää kosken, viime kerralla jo lypsivät kaikki rahat mitä oli mukana noitten hydrauliikka letkujen kanssa.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Kummeli kirjoitti:Joo tänään kävin Lakeuden-Hydrolta kyselemässä magneettiventtiiliä ja 5/2:sta. Ihme kyllä, osat löyty, mutta hinta oli aavistuksen suolanen ni jäivät hyllylle. Ajatelkaapa, 240e tuo 5/2 ja magneettiventtiili, pari 12v kelaa ja muutama letkuliitin.![]()
Oli muuten laitimmainen kerta ku tuoho puljuun enää kosken, viime kerralla jo lypsivät kaikki rahat mitä oli mukana noitten hydrauliikka letkujen kanssa.
Tuolta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 03#p548738 löytyy kuva, miten pystyy korvaamaan tuon 5/2 -venttiilin kahdella 3-tie venttiilillä (sellaisella, joka toimii 0-paineella). Helpottaa, jos paineanturi on kahdella kärjellä varustettu (avautuva/sulkeutuva). Osat maksaa alle satkun?
Kuvan letkutus ei sovellu tavanomaiselle ahtopaineen säätöruuville. Sitä on muutettu kuvan ottamisen jälkeen.
W123 250T
ex. W211 320T Cdi
ex. W210 300TDT
ex. w124 300TDT ST
ex. w124 300TDT
ex. W211 320T Cdi
ex. W210 300TDT
ex. w124 300TDT ST
ex. w124 300TDT
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Mistäpä meinaat löytää puljun jossa yhtä kattavasti osiaKummeli kirjoitti:Joo tänään kävin Lakeuden-Hydrolta kyselemässä magneettiventtiiliä ja 5/2:sta. Ihme kyllä, osat löyty, mutta hinta oli aavistuksen suolanen ni jäivät hyllylle. Ajatelkaapa, 240e tuo 5/2 ja magneettiventtiili, pari 12v kelaa ja muutama letkuliitin.![]()
Oli muuten laitimmainen kerta ku tuoho puljuun enää kosken, viime kerralla jo lypsivät kaikki rahat mitä oli mukana noitten hydrauliikka letkujen kanssa.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Kylläpä ne hydrauliikka/ pneumattiikka puljut tahtoo ottaa osista hintaa, kun teollisuuskäyttöön osat on kuitenkin tarkotettu ja ne kertää aika kauan käytössä. Vastapaineohjaukseen löytyy tarpeet Tarvikemotista jeemulta ihan järkihintaan. Venttiili mikä mullakin on tais olla merkkiä SMC jos nyt en ihan väärin muista...S202 kirjoitti:Mistäpä meinaat löytää puljun jossa yhtä kattavasti osiaKummeli kirjoitti:Joo tänään kävin Lakeuden-Hydrolta kyselemässä magneettiventtiiliä ja 5/2:sta. Ihme kyllä, osat löyty, mutta hinta oli aavistuksen suolanen ni jäivät hyllylle. Ajatelkaapa, 240e tuo 5/2 ja magneettiventtiili, pari 12v kelaa ja muutama letkuliitin.![]()
Oli muuten laitimmainen kerta ku tuoho puljuun enää kosken, viime kerralla jo lypsivät kaikki rahat mitä oli mukana noitten hydrauliikka letkujen kanssa.
IG: @pyrytakkunen
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Nestepaine?S202 kirjoitti:Mistäpä meinaat löytää puljun jossa yhtä kattavasti osiaKummeli kirjoitti:Joo tänään kävin Lakeuden-Hydrolta kyselemässä magneettiventtiiliä ja 5/2:sta. Ihme kyllä, osat löyty, mutta hinta oli aavistuksen suolanen ni jäivät hyllylle. Ajatelkaapa, 240e tuo 5/2 ja magneettiventtiili, pari 12v kelaa ja muutama letkuliitin.![]()
Oli muuten laitimmainen kerta ku tuoho puljuun enää kosken, viime kerralla jo lypsivät kaikki rahat mitä oli mukana noitten hydrauliikka letkujen kanssa.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Mjoo, 95neliöistä johtoo tulee kontista nokkaan asti, ja sulakkeet väliin. Johto hommattu ja suurin osa hilippeistä.
Nyt ku vähän aikaa kyseli, niin löyty 5/2 vähän käytetty asco ilmaseks (170e+alv) ja enää tartoo siihen sopivan 12v kelan, joka siis ilmeisesti maksaa n.30e+alv. Painekytkin löyty kans "ilimaseks", joten eipä se nyt kalliiks sitte tullukkaan.
Keulaan hommattu jousikumet korkeemmat, ni sais vähän nokkaa ylös ku vanne on kaaressa kiinni.
Huomenna pitäs alkaa tekeen telineitä paisunta- ja pissapojansäiliöille akkukoteloon, kuhan saan eka veettyä tuon johon sinne.
Päivitellään ja kuvia tulee taas ku edistyy...
Nyt ku vähän aikaa kyseli, niin löyty 5/2 vähän käytetty asco ilmaseks (170e+alv) ja enää tartoo siihen sopivan 12v kelan, joka siis ilmeisesti maksaa n.30e+alv. Painekytkin löyty kans "ilimaseks", joten eipä se nyt kalliiks sitte tullukkaan.
Keulaan hommattu jousikumet korkeemmat, ni sais vähän nokkaa ylös ku vanne on kaaressa kiinni.
Huomenna pitäs alkaa tekeen telineitä paisunta- ja pissapojansäiliöille akkukoteloon, kuhan saan eka veettyä tuon johon sinne.
Päivitellään ja kuvia tulee taas ku edistyy...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti
+ johto ja sulakkeet paikallaan, puoli sisustaa piti purkaa jotta sai nätisti. Esikammiot on kans tiivistystä varten pois. Ja voin kertoo ettei kannata kiristää ylitte niitä esikammiomuttereita (ite kiristin siinä toivossa että alkais pitämään paremmin...
) nimittäin nyt ku otti pois ni ei taho minkäänlainen avain kestää... Liekkö tuo rajaton voima...?
Jousipuristimia ei tunnu saavan lainaan mistään, sellasia jotka vielä voi viedä takasinki omin jaloin...

Jousipuristimia ei tunnu saavan lainaan mistään, sellasia jotka vielä voi viedä takasinki omin jaloin...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Ja hoplaa. Päivitystä taas.
Nyt olis melekeen kaikki sähköt, ja öljy/vesiletkut valamiina. Vähän lämpösuojaa, pari liitintä ynm. ni olis valamis.
Esikammioprikkoja edelleen ootellessa, pitäis tulla huomenna.
Jos menee kaikki nappiin ni viikonloppuna jo ajetaan, ja ekaa kertaa isoilla ahtopaineilla. Ja pääsee myös tuota vastapaineohjausta säätämään, ku tuota pakopaineen vaikutusta vähän vaikee matkia mitenkään...
Nyt olis melekeen kaikki sähköt, ja öljy/vesiletkut valamiina. Vähän lämpösuojaa, pari liitintä ynm. ni olis valamis.
Esikammioprikkoja edelleen ootellessa, pitäis tulla huomenna.
Jos menee kaikki nappiin ni viikonloppuna jo ajetaan, ja ekaa kertaa isoilla ahtopaineilla. Ja pääsee myös tuota vastapaineohjausta säätämään, ku tuota pakopaineen vaikutusta vähän vaikee matkia mitenkään...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Prikat tuli, ja etuvakaaja vaihettu 5mm paksumpaan. Nyt mahtuu öljypohjan omaan mutkaansa, ettei tartte tiputtaa vakaajaa.
Pari vuotoa korjattu, ja homma alkaa olla plakkarissa. Kuvia tulee jossaki vaiheessa.
Loppusuoralla ollaan, jos se vaan nyt kestäis...
Pari vuotoa korjattu, ja homma alkaa olla plakkarissa. Kuvia tulee jossaki vaiheessa.
Loppusuoralla ollaan, jos se vaan nyt kestäis...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti, loppusuoralla...
Ehtiikös tämä viikon päästä kauhajoelle?
Re: 190 cossu om603 st rojekti, loppusuoralla...
Kova yritys on, mutta jos kaikki menee nappiin ni voi olla että kerkiää. Ainakin paikalle pitää tulla, viivalle tuskin vielä... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti, loppusuoralla...
Ongelmia hehkujen kanssa taas. Releeseen tulee virta, ja kaikkiin napoihin niinku pitää. Hehkuille meneviin tulee, mutta hehkuille ei. Ei yhteenkään, ja koko johtosarja ei voi olla poikki.
On nää sähköhommat sitte nii tympeitä ku vaa olla ja saattaa...
Eka pelkäsin ku on ollu vähän huono akku, että alijännite hajottanu releen, mutta ei näköjään. Sitte aattelin että kuparitahna jengoilla ei maadota kunnolla jostain syystä, mutta ei ilmeisesti oo sekään. On tää sellasta, nyt enää noista kiinni.
Ku saa koneen käyntiin ni kierroslampulla tyhjäkäynti kohalleen ja sitte nestepinta-anturien testausta.

Eka pelkäsin ku on ollu vähän huono akku, että alijännite hajottanu releen, mutta ei näköjään. Sitte aattelin että kuparitahna jengoilla ei maadota kunnolla jostain syystä, mutta ei ilmeisesti oo sekään. On tää sellasta, nyt enää noista kiinni.
Ku saa koneen käyntiin ni kierroslampulla tyhjäkäynti kohalleen ja sitte nestepinta-anturien testausta.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti, loppusuoralla...
Jooh, ei yhtään.
Esikammiot laitettu paikalleen ja otettu saman tien pois. -> ei pitäny. Kannen pinta "kalvettu", VHT:n liimaa prikan välissä ja oikeeseen 70-80nm momenttiin, mutta ei vaan piä. Alkaa olla konstit vähissä. Vielä kerran poijjaat, kaikki uudestaan liimaukseen ja ylikiristys ni jos ei piä ni sitte pitänee ettiä rahottajaa, tai sitte myydä auto ja harrastus kaupan päälle.
Hehkuissa oli niinkin yksinkertanen ongelma, että yks hehkunjohto otti imusarjaan, ja maadotti johon. Eli rele on sen verta viisas, että jos vastus liian pieni, nii ei anna virtaa ollenkaan. Aika mielenkiintosta... Sitte ku otti kuluneen johon pois ja vaihto uutta tilalle ni johan alko hehkumaan.
Mutta lamminmaalle tuskin keritään tuolla, kun näkyy vastustavan taas kerrakseen...
Esikammiot laitettu paikalleen ja otettu saman tien pois. -> ei pitäny. Kannen pinta "kalvettu", VHT:n liimaa prikan välissä ja oikeeseen 70-80nm momenttiin, mutta ei vaan piä. Alkaa olla konstit vähissä. Vielä kerran poijjaat, kaikki uudestaan liimaukseen ja ylikiristys ni jos ei piä ni sitte pitänee ettiä rahottajaa, tai sitte myydä auto ja harrastus kaupan päälle.

Hehkuissa oli niinkin yksinkertanen ongelma, että yks hehkunjohto otti imusarjaan, ja maadotti johon. Eli rele on sen verta viisas, että jos vastus liian pieni, nii ei anna virtaa ollenkaan. Aika mielenkiintosta... Sitte ku otti kuluneen johon pois ja vaihto uutta tilalle ni johan alko hehkumaan.
Mutta lamminmaalle tuskin keritään tuolla, kun näkyy vastustavan taas kerrakseen...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti, kammiomurheita...
Jotkut on laittaneet pakoputken paikkaus/asennus tahnaa väliin niin on alkanut kammiot pitämään, ite en viittis, on senverta tympeää ainetta putsata pois 

IG: @pyrytakkunen
Re: 190 cossu om603 st rojekti, kammiomurheita...
Joo eikait sinne sellasta viitti...
Nyt vähän pyöräytettiin sorvissa esikammioita, sen verran että suoristu se pinta. Aattelis, että nyt pitää. Pakkohan se on, kaikki tasot hiottu, puhtaat ja suorassa.
En tiiä sitten, ainakin selvis tuo miks ne noin raakasti vuoti äskön sen liiman kanssa. Oli nimittäin (kiinalainen) momenttiavain päin p******. Seuraavan kerran täytynee vetää niin kireelle ku saa, oli nimittäin nuo alumiiniprikatkin ku uudet, ei minkäänlaisia jälkiä.

Nyt vähän pyöräytettiin sorvissa esikammioita, sen verran että suoristu se pinta. Aattelis, että nyt pitää. Pakkohan se on, kaikki tasot hiottu, puhtaat ja suorassa.
En tiiä sitten, ainakin selvis tuo miks ne noin raakasti vuoti äskön sen liiman kanssa. Oli nimittäin (kiinalainen) momenttiavain päin p******. Seuraavan kerran täytynee vetää niin kireelle ku saa, oli nimittäin nuo alumiiniprikatkin ku uudet, ei minkäänlaisia jälkiä.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti, kammiomurheita...
Mahtaakohan ne olla alumiinia 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 190 cossu om603 st rojekti, kammiomurheita...
Kyllä ainakin hyvin lähelle samanlaista. Helposti menee kurttuun, ja ku on kiristetty paikalleen, ni näkyy selvä porras missä kammion reuna on ollu. Että kyllä ne littanaks menee. Eikä magneettikaan ota...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti, kammiomurheita...
no, joko rupes pitään esikammiot? äkkiä kuvia ja videoo, kun saat pelaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 190 cossu om603 st rojekti, kammiomurheita...
Nyt alko kammiot pitämään, ainaki yhen testilenkin. Säätämistä vaikeuttaa vaan kilvettömyys, elikkä pitäs saaha penkitettyä ja kilpiin ennenku pääsee oikeen kunnolla testaamaan.
Pari suutinta vielä vuotaa, kun vanhat prikat joutu laittaan. Huomenna (tänään) haen uudet, ja samaten sulake pitäs löytää isompi Seinäjoelta. Nimittäin 200Amp sulake jää pieneks, kun hetkellisesti hehkujen jälkeen ku starttaa, niin virtaa ottaa 360Amp, niin pitää joku 300-400Amp sulakkeita hommata parikappaletta. Kun akku on kontissa, niin sulake on varmuuden vuoksi heti akun vieressä, jos joskus sattuis vahinko...

Pari suutinta vielä vuotaa, kun vanhat prikat joutu laittaan. Huomenna (tänään) haen uudet, ja samaten sulake pitäs löytää isompi Seinäjoelta. Nimittäin 200Amp sulake jää pieneks, kun hetkellisesti hehkujen jälkeen ku starttaa, niin virtaa ottaa 360Amp, niin pitää joku 300-400Amp sulakkeita hommata parikappaletta. Kun akku on kontissa, niin sulake on varmuuden vuoksi heti akun vieressä, jos joskus sattuis vahinko...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti, kammiomurheita...
Hilipatirallaa, maanantaina penkitys seinäjoen amk:lla, ja päästöjen mittaus samalla. Ehkä tiistaille katsastus jos ei mee mitää rikki siihen mennessä.
Pitäs keritä säätää vielä vähän ennen penkitystä, että sais ahot kohalleen. Jännittää että tuleeko yli 400hv, 120 kuutiota syöttö, 5600rpm ja n.2bar ahto, ehkä vähän alle.

Pitäs keritä säätää vielä vähän ennen penkitystä, että sais ahot kohalleen. Jännittää että tuleeko yli 400hv, 120 kuutiota syöttö, 5600rpm ja n.2bar ahto, ehkä vähän alle.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.