Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Olen miettinyt hankkia Vito:n.
Hieman erilaisia mielipiteitä olen kuullut Vitoista. Hyviä ja huonoja.
Saisikohan täältä kommentteja asiasta? Mitä merkkivikoja niissä on? Paljonko kilometrejä keskimäärin Vito kestää ja poispäin.
Jokatapauksessa noin 5000 €:n Vitoa olen ajatellut..!
Hieman erilaisia mielipiteitä olen kuullut Vitoista. Hyviä ja huonoja.
Saisikohan täältä kommentteja asiasta? Mitä merkkivikoja niissä on? Paljonko kilometrejä keskimäärin Vito kestää ja poispäin.
Jokatapauksessa noin 5000 €:n Vitoa olen ajatellut..!
Viimeksi muokannut Janskuli, Ma 24.01.2011 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Vito!
Onnea vaan vito hankintaan, omani leipoi eilen kiinni. 321th matkanneena. 

MB 190E (ex)
MB 200T (ex)
MB C180(ex)
MB Vito -98(ex)
MB Vito -00(ex)
MB Vito -03(ex)
MB Sprinter -07(ex)
MB Sprinter -08(ex)
MB E220 CDI -05(ex)
MB R 320 CDI -06
Suzuki Hayabusa GSX1300R -99
Suzuki Hayabusa GSX1300R -09
MB 200T (ex)
MB C180(ex)
MB Vito -98(ex)
MB Vito -00(ex)
MB Vito -03(ex)
MB Sprinter -07(ex)
MB Sprinter -08(ex)
MB E220 CDI -05(ex)
MB R 320 CDI -06
Suzuki Hayabusa GSX1300R -99
Suzuki Hayabusa GSX1300R -09
Re: Vito!
Mulla rullaa kyllä hyvin koneen puolesta 325thk ajettu. Juuri vaihdatin öljyt ja on muutenkin säännöllisesti huollettu. 110D on mallii. Leimalle sen kans 7.2 mennessä ja sitten tiedetäänki auton "virallinen" kunto. Saat edukkaasti sitten tuon mun hieman kukkasen viton. 

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Vito!
Ei tälläiseen kysymykseen ole mitään vastausta, maailmassa on 600-700 tkm ajettuja Vitoja ja välillä tien poskessa on 170 tkm ajettu Vito odottamassa hinausautoa. Haulla löydät kyllä kaiken kattavan tiedon Viton tyyppivioista. Selvitä nyt ensin minkä vuosimallin ja moottorityypin Viton pystyt hankkimaan ja katsele sitten lisätietoa siihen malliin liittyen.Janskuli kirjoitti:Paljonko kilometrejä keskimäärin Vito kestää ja poispäin
Minulla on ollut tuollainen V malli jostakin 2003 vuodesta saakka.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito harkinnassa, mitä vioja niissä on ?
Taloudesta löytyy 3 vitoa.
1 V220 vm2000? 350tkm
2 2005 W639 100 & 150tkm (109 & 115cdi)
- Tolla V sarjalaisella tehtiin reissu Norjaan pari kuukautta sitten. Matkaa kertyi noin 3tkm 20asteen pakkasessa eikä mitään ongelmia. Tämä ostettiin Veholta noin 150tkm ajettuna ja ainoa isompi vika oli helvetin kallis kansiremppa(uusittiin) tossa 250tkm kohdalla. Viime talvena räjähti takaiskareiden ilmakompura(yleistä), oli ilmeisesti vettä päässy lohkojen sisään ja murtanu kompuran käyttökelvottomaksi. Uus makso reilun tonnin... Sulla tosin ei tätä ongelmaa tule kun vitossa ei ilmajousia ole. Mutta mutta, luotettava auto muuten ja kulkee etuvetosena kelissä ku kelissä! Ikinä ei oo jättäny tienpäälle.
- W639 , molemmista mennyt pelkääjän paikan ikkunannostin paskaksi, valoumpioiden sisään kertyy kosteutta , ERITTÄIN surkeat talviominaisuudet, kovat rengasmelut ja muovimainen olemus ohjaamossa. Tää on pakko ostaa nelivetosena jos kelit jatkuu tulevaisuudessakin tälläsinä. Suuremmilta ongelmilta on kuitenkin vältytty mikä on ihan oletettavaa kun ottaa kilometrit huomioon. Nyt on molemmissa noin 300kg sepelii taka-akselin päällä ja on ihan "OK" ajaa eli pääsee eteenpäin välillä.
Jos joku pitäis valita ni ottaisin kyllä ton vanhemmalla korilla olevan etuvetoisen kärryn!
1 V220 vm2000? 350tkm
2 2005 W639 100 & 150tkm (109 & 115cdi)
- Tolla V sarjalaisella tehtiin reissu Norjaan pari kuukautta sitten. Matkaa kertyi noin 3tkm 20asteen pakkasessa eikä mitään ongelmia. Tämä ostettiin Veholta noin 150tkm ajettuna ja ainoa isompi vika oli helvetin kallis kansiremppa(uusittiin) tossa 250tkm kohdalla. Viime talvena räjähti takaiskareiden ilmakompura(yleistä), oli ilmeisesti vettä päässy lohkojen sisään ja murtanu kompuran käyttökelvottomaksi. Uus makso reilun tonnin... Sulla tosin ei tätä ongelmaa tule kun vitossa ei ilmajousia ole. Mutta mutta, luotettava auto muuten ja kulkee etuvetosena kelissä ku kelissä! Ikinä ei oo jättäny tienpäälle.
- W639 , molemmista mennyt pelkääjän paikan ikkunannostin paskaksi, valoumpioiden sisään kertyy kosteutta , ERITTÄIN surkeat talviominaisuudet, kovat rengasmelut ja muovimainen olemus ohjaamossa. Tää on pakko ostaa nelivetosena jos kelit jatkuu tulevaisuudessakin tälläsinä. Suuremmilta ongelmilta on kuitenkin vältytty mikä on ihan oletettavaa kun ottaa kilometrit huomioon. Nyt on molemmissa noin 300kg sepelii taka-akselin päällä ja on ihan "OK" ajaa eli pääsee eteenpäin välillä.
Jos joku pitäis valita ni ottaisin kyllä ton vanhemmalla korilla olevan etuvetoisen kärryn!
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Kyllä kun aikanaan pakua olin hankkimassa niin "tutkimusten" jälkeen jäi hankkimatta.
Mutta tosiaan toi mallikin on aika olennainen juttu vioissa jne.
Mulle jäi kovasti sellanen muistikuva, että 112cdi ei ole sieltä luotettavimmasta päästä.
noi normi 1xxD:t on kai aika perusvarmaa teknikkaa.
ps. tämä on sitten ihan mutua, kun jätin "oman viton" hankkimatta.
Mutta tosiaan toi mallikin on aika olennainen juttu vioissa jne.
Mulle jäi kovasti sellanen muistikuva, että 112cdi ei ole sieltä luotettavimmasta päästä.
noi normi 1xxD:t on kai aika perusvarmaa teknikkaa.
ps. tämä on sitten ihan mutua, kun jätin "oman viton" hankkimatta.
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Muutama vuosi sitten hommasin 110d viton, joka oli ollut hautaustoimiston kukka-autona. Väri oli kiiltävän musta ja oli ikkunaversio takaosa verhoiltuna. Minä kyllä tykkäsin tosi paljon siitä autosta. Ainut mikä nyppi, oli mersun "luistonrajoitin“. Ainoat ruosteet oli lukkopellissä ja takaoven saumassa. Nuo kävin autosta läpi, niin oli ruosteeton.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Tuo hintaluokkasi 5000 euroa on hyvin haastava jos tarkoituksena on hankkia hyvä pakettiauto.
Kuten tiedät yleensä pakettiauto on ollut työkäytössä . Vaikka ei tietenkään saisi näin mersufoorumilla kirjoittaa niin ehkäpä tuossa hintaluokassa
katsoisin japanilaisia pakuja ? Toisaalta myös transit saattaisi olla ok. Ostin Saksasta viime keväänä Ford transit vm 2004 ajettu 225 tkm hintaan 3800 euroa . Veroa tulli määräsi 1200 euroa. Itse olin kyllä tyytyväinen ostokseen,mutta eihän se tietenkää mersu ollut
Kuten tiedät yleensä pakettiauto on ollut työkäytössä . Vaikka ei tietenkään saisi näin mersufoorumilla kirjoittaa niin ehkäpä tuossa hintaluokassa
katsoisin japanilaisia pakuja ? Toisaalta myös transit saattaisi olla ok. Ostin Saksasta viime keväänä Ford transit vm 2004 ajettu 225 tkm hintaan 3800 euroa . Veroa tulli määräsi 1200 euroa. Itse olin kyllä tyytyväinen ostokseen,mutta eihän se tietenkää mersu ollut

Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Pari vuotta ajellut etuveto Vitolla ja ihan tyytyväinen. 110cdi ja piuhasta syötetty vähän lisää voimaa. Ei mitään ajoa haittaavaa vikaa koko aikana.Vetarin kumeja, takajarrupalat, muutama nivel...ei kai siinä sen kummempaa ole ollut. Etuvetoisena etenee ihan mukavasti talvellakin. Toisaalta sitten taas en tykkää etuvetoisen ajo-omituisuuksista talvella, makuasioita osittain. Luistonestohan näissä on mutta senhän saa napista pois. Mukava auto matka-ajossakin, toisin kuin esim. saman hintainen hiace. Mutta eihän tuo niin kestävä ole, jotain pientä laittoa aina välillä löytyy. Ruoste näitä vaivaa, luukkujen saumat "kaikista" enemmän tai vähemmän lahoja. Valitsisin vieläkin ennemmin cdi koneisen, pientä tarkkailuahan se vaatii esim. suuttimien suhteen, mutta peruskoneeltaan minun mielestä luotettavampi kuin tuo 110D kone. 5000€ pitäisi löytyä hyvä Vito, ainakin lähes ruosteeton ja ehjä muutenkin.
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Onko perusteluja miks 110D kone ei niin luotettava?AM kirjoitti: Valitsisin vieläkin ennemmin cdi koneisen, pientä tarkkailuahan se vaatii esim. suuttimien suhteen, mutta peruskoneeltaan minun mielestä luotettavampi kuin tuo 110D kone.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Ei mitään sen tieteellisempää tutkimusta ole aiheesta, ihan vain oma mielipide kun näitä seuraillut. Lähes kaikista 110D:stä menee kannentiiviste jossain vaiheessa, eikä tarvitse mitään älyttömiä kilometrejä. Lisäksi aika useita täystuhoja on tullut kun nokkaketju katkeaa. Johtuikohan se ennakonsäätimen rikkoutumisesta tms. Mutta tämä on vain oma "tuntuma" asiasta, joku muu voi olla vapaasti toista mieltä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Varsinkin alku pään ***cdi vitoihin tulee helposti start error näytöön(alkaa ajon esto temppuilemaan)
***D malleissa on ollut kannen/tiivisten kesto onkelmia
***D malleissa on ollut kannen/tiivisten kesto onkelmia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
110D mallissa on sama lohko mitä mersu käytti mm 1987 200 henkilöautoissa. Tuo lohko on porattu ylikokoon ja stroukattu kampiakselilla -> 2,3 litraa. Lisäksi siihen on roiskastu pieni turboahdin, kone käännetty poikittain yms pientä kuten öljyjäähdytety männät. Moottoria ei ole siis mitenkään suunniteltu Vitoon vaan se on tehty mitä on sattunut käsissä olemaan.
Suuri kori, paljon kuormaa, pieni ahdin tarkoittaa, että siellä on lähes aina yli 2 bar pakopainetta ihan vakiotehollakin (98 hp). Poraus heikentää kannentiivisteen kestoa 1 sylinterin ja öljykanavan väliltä, joten se pöllähtää aina, siis ihan aina, toisilla lukemassa 200 tkm ja toiseilla lukemassa 300 tkm.
108D on sama kone mutta siellä ei ole tehoa eikä pakopainetta, joten tiiviste pääsee vähän helpommalla.
108, 110 ja 112 CDI moottorit ovat uudempaa rakennetta ja niitä ei vaivaa tämä kannentiivisteongelma siinämäärin, niiden iskutilavuukin on pienempi. (2,15 litraa).
Suuri kori, paljon kuormaa, pieni ahdin tarkoittaa, että siellä on lähes aina yli 2 bar pakopainetta ihan vakiotehollakin (98 hp). Poraus heikentää kannentiivisteen kestoa 1 sylinterin ja öljykanavan väliltä, joten se pöllähtää aina, siis ihan aina, toisilla lukemassa 200 tkm ja toiseilla lukemassa 300 tkm.
108D on sama kone mutta siellä ei ole tehoa eikä pakopainetta, joten tiiviste pääsee vähän helpommalla.
108, 110 ja 112 CDI moottorit ovat uudempaa rakennetta ja niitä ei vaivaa tämä kannentiivisteongelma siinämäärin, niiden iskutilavuukin on pienempi. (2,15 litraa).
Lisää tietoa: www.skg.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Jep kesto väli on tota luokka ja sitten taas uudestaan...veskola kirjoitti: Suuri kori, paljon kuormaa, pieni ahdin tarkoittaa, että siellä on lähes aina yli 2 bar pakopainetta ihan vakiotehollakin (98 hp). Poraus heikentää kannentiivisteen kestoa 1 sylinterin ja öljykanavan väliltä, joten se pöllähtää aina, siis ihan aina, toisilla lukemassa 200 tkm ja toiseilla lukemassa 300 tkm.
siihen aikaan kun noita kansia pahvin vaihtoja tehtiin urakaksi asti
(ristiitin tallisa vitot espanian taudiksi...)
CDI konne kun tuli nokkalle homma hiukan parani
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
No kertokaas mistä nään tuosta omastani onko joku joskus kannentiivisteen vaihtanu? Jääkö selkeää merkiä siitä mihinkään?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Miksi se pitäisi nähdä, kyllä se sitten ilmoittaa kun on aika vaihtaa.
Tuossa vaihtohommassa on sellainen hauskuus, että vaikka se olisi vaihdettu 20 000km sitten et mitenkään voi tietää milloin se hajoaa, jollet sitten ole itse valvonut vaihtotyötä.
Se kansi pitää plaanata aina, jotta se edes teoriassa voisi pitää, sitten se pitää asentaa huolella, ei yhtään rasvaa väliin. Lohkon tasopinta pitää putsata huolella, sen plaanaus kun ei ole mahdollista ilman koneen purkua. Tasopintojen putsaaminen on vähän semosta nyhertämistä kun sinne koneeseen ei saa pudottaa hirveitä määriä tavaraa
Mikäli tasopinnat on saaneet jo siipeensä ei ne ole hyviä vaikka mitä tekisi. Paras olisi jos se tiiviste liimattaisiin.
Merkkiliikkeessa:
- Plaanataanko, ei aina. Kysyin tätä paikalliselta koneistamolta ja sinne ei noita viton kansia koskaan tuotu, eikä plaanattu tuota minunkaan kantta, silti vaihtotyönpyyntö oli se naurettavat ~1500€
- putsataanko huolella, ehkä jos sattuu hyvä asentaja, todennäköisesti ei
Tuossa vaihtohommassa on sellainen hauskuus, että vaikka se olisi vaihdettu 20 000km sitten et mitenkään voi tietää milloin se hajoaa, jollet sitten ole itse valvonut vaihtotyötä.
Se kansi pitää plaanata aina, jotta se edes teoriassa voisi pitää, sitten se pitää asentaa huolella, ei yhtään rasvaa väliin. Lohkon tasopinta pitää putsata huolella, sen plaanaus kun ei ole mahdollista ilman koneen purkua. Tasopintojen putsaaminen on vähän semosta nyhertämistä kun sinne koneeseen ei saa pudottaa hirveitä määriä tavaraa

Merkkiliikkeessa:
- Plaanataanko, ei aina. Kysyin tätä paikalliselta koneistamolta ja sinne ei noita viton kansia koskaan tuotu, eikä plaanattu tuota minunkaan kantta, silti vaihtotyönpyyntö oli se naurettavat ~1500€
- putsataanko huolella, ehkä jos sattuu hyvä asentaja, todennäköisesti ei
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
No sitäpä juuri mietin että oiskohan mahdollisesti vaihdettu ja näkyisikö sieltä esim. tuo liima välistä? Mutta jos sitä ei ole vaihdettu niin sanoppa kellä kiinnostaa ajaa tikittävällä aikapommilla johon voi tulla puolentoista tonni remontti hetkenä minä hyvänsä? Kyllä se mua ainakin kiinnostaa ja sillä on väliä kun koko auton arvo on alle 4000€.veskola kirjoitti:Miksi se pitäisi nähdä, kyllä se sitten ilmoittaa kun on aika vaihtaa.
Tuossa vaihtohommassa on sellainen hauskuus, että vaikka se olisi vaihdettu 20 000km sitten et mitenkään voi tietää milloin se hajoaa, jollet sitten ole itse valvonut vaihtotyötä.
Se kansi pitää plaanata aina, jotta se edes teoriassa voisi pitää, sitten se pitää asentaa huolella, ei yhtään rasvaa väliin. Lohkon tasopinta pitää putsata huolella, sen plaanaus kun ei ole mahdollista ilman koneen purkua. Tasopintojen putsaaminen on vähän semosta nyhertämistä kun sinne koneeseen ei saa pudottaa hirveitä määriä tavaraaMikäli tasopinnat on saaneet jo siipeensä ei ne ole hyviä vaikka mitä tekisi. Paras olisi jos se tiiviste liimattaisiin.
Merkkiliikkeessa:
- Plaanataanko, ei aina. Kysyin tätä paikalliselta koneistamolta ja sinne ei noita viton kansia koskaan tuotu, eikä plaanattu tuota minunkaan kantta, silti vaihtotyönpyyntö oli se naurettavat ~1500€
- putsataanko huolella, ehkä jos sattuu hyvä asentaja, todennäköisesti ei
Ja voihan tuohon itse vaikuttaa ainakin sillä ettei autolle tarvitse kenkää antaa niinkuin mielipuoli

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Ei ne mitään liimoja korjaamoilla käytä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
No pitää tarkastella josakin vaiheesa kun eihän sitä tiedä kellä tuo on ollut ja jos on vaihdettu tiiviste niin missä se on vaihdettuveskola kirjoitti:Ei ne mitään liimoja korjaamoilla käytä.

Osaatko veskola sanoa missä on ton manuaali viton pakkianturi? Ei meinaa pakkasella pakkivalot pelata ja leimale pitäis ens vkola vikalista hakemaan..

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Ei tietoa mutta etsiskelisin laatikon kyljestä sähköjohtoa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Sittenhän tämä kone käy kaikkiin w124 200dieselkoneiden tilalle....vai käykö?veskola kirjoitti:110D mallissa on sama lohko mitä mersu käytti mm 1987 200 henkilöautoissa. Tuo lohko on porattu ylikokoon ja stroukattu kampiakselilla -> 2,3 litraa. Lisäksi siihen on roiskastu pieni turboahdin, kone käännetty poikittain yms pientä kuten öljyjäähdytety männät. Moottoria ei ole siis mitenkään suunniteltu Vitoon vaan se on tehty mitä on sattunut käsissä olemaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Joo mutta ei siinä ole mitään järkeä
Öljynmittatikku on eri paikassa, vesipumppu, öljypohja ja alipainepumppu on erilaiset. Öljytikku voidaan tarvittaessa muuttaa vaihtamalla jakokotelo tai ehkäpä vain poraamalla sinne reikä.
Mulla on päinvastainen swappi eli 200d koneella korvattu 2,3 litrainen ja on paljon parempi

Öljynmittatikku on eri paikassa, vesipumppu, öljypohja ja alipainepumppu on erilaiset. Öljytikku voidaan tarvittaessa muuttaa vaihtamalla jakokotelo tai ehkäpä vain poraamalla sinne reikä.
Mulla on päinvastainen swappi eli 200d koneella korvattu 2,3 litrainen ja on paljon parempi

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Minulta löytyy vikoja mm. sähköliukuovi. Häiriö, ei aukea välillä kunnolla. Täytyy avata käsin.
115cdi
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Moro!
Äitin poikaystävä yrittää kaupitella mulle mercedes benz vito 112 cdi 2001 turbo. Ajettu 143tkm. Hän on toinen vai kolmas auton omistaja. Pyys 5500€ ja kun heitin että 5 tonnia niin sanoi että ok mutta siitä alaspäin ei ole suostunut euroakaan tiputtamaaan.
Sisältä todella siisti ja verhoilut laitettu lattiaan ja seiniin ja sellainen pohjalevy. Webasto tulee myös.
Hän osti sen 2 vuotta sitten 10 vai 12 tonnilla. Vuosi sitten siihen tehtiin jotain remppaa 3 tonnilla ja ruostetta korjailtiin yms. en muista tarkkaan mitä kaikkea.
Netistä kun luin tästä autosta niin tuntui että aika monet haukkunut tätä ja selittänyt vaikka mistä vioista.
Hän sanoi että tietenkin käy katsastamassa ennen kauppoja.
Mitä mieltä olette? Ajattelin tänään käydä lainaamassa sitä päiväksi ja vähän testailla. Kuitenkin vaikuttaa todella siistiltä peliltä ja senkaa vois vähän reissatakkin muijan kanssa yms.
Äitin poikaystävä yrittää kaupitella mulle mercedes benz vito 112 cdi 2001 turbo. Ajettu 143tkm. Hän on toinen vai kolmas auton omistaja. Pyys 5500€ ja kun heitin että 5 tonnia niin sanoi että ok mutta siitä alaspäin ei ole suostunut euroakaan tiputtamaaan.
Sisältä todella siisti ja verhoilut laitettu lattiaan ja seiniin ja sellainen pohjalevy. Webasto tulee myös.
Hän osti sen 2 vuotta sitten 10 vai 12 tonnilla. Vuosi sitten siihen tehtiin jotain remppaa 3 tonnilla ja ruostetta korjailtiin yms. en muista tarkkaan mitä kaikkea.
Netistä kun luin tästä autosta niin tuntui että aika monet haukkunut tätä ja selittänyt vaikka mistä vioista.
Hän sanoi että tietenkin käy katsastamassa ennen kauppoja.
Mitä mieltä olette? Ajattelin tänään käydä lainaamassa sitä päiväksi ja vähän testailla. Kuitenkin vaikuttaa todella siistiltä peliltä ja senkaa vois vähän reissatakkin muijan kanssa yms.
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Täysin järjetön hintapyyntö ja jos tuosta on oikeasti maksanut pari vuotta aiemmin 10-12 000€ niin en voi kuin ihmetellä mitä on ajatellut. Eikä ole edes bussi tai henkilöauto eikä autoliikkeen kuluttajan suojaa. 14 vuotta vanha dieselpaku, ajettu 143 tkm. Ei voi kuin ihmetellä missä se on seisonut kaiken ajan vai onko tapahtunut jokin ihmeellinen juttu 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
En tiedä missä käytössä auto on ollut mutta todella siistissä kunnossa. Hän on toinen omistaja siinä vasta. Näytin sitä töissä työkavereille ja he tykkäsivät ja muijan faija kävi heittää rundit ja sano että hän maksaisi sen 5000 siitä samantein. Kateltiin kone huonetta ja kaikkea autossa ja todella hyvässä kunnossa ainakin näyttäisi olevan. Kehrää ja kulkee todella hyvin. Kyselin lisää niin 9500€ hän oli siitä silloin 2 vuotta sitten maksanut. Olihan sillä silloin puolet vähemmän ajettukkin.
Kyllä mä ton varmaan ostan.
Kyllä mä ton varmaan ostan.
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Terve!
Kyllähän tuo tietysti aika kalliilta kuulostaa. Minun mielestä tässä on ostajan kysyttävä itseltään pari kysymystä: olenko ihan varma että haluan juuri tämän auton? JA Olenko ihan varma, että pidän autoa 5-10 vuotta?
Jos varmasti haluat juuri tuon yksilön ja olet valmis pitämään autoa useamman vuoden, niin osta pois. 5-10 vuoden jälkeen auton arvonalenemisella ei ole enää merkitystä.
Jos kyllästyt autoon esim. vuoden päästä ja yrität myydä/vaihtaa sitä, voit varautua melkoiseen hinnan alenemiseen.
Nämä tietysti vaan minun mielipiteitä, kenenkään ei kannata loukkaantua niistä.
Kyllähän tuo tietysti aika kalliilta kuulostaa. Minun mielestä tässä on ostajan kysyttävä itseltään pari kysymystä: olenko ihan varma että haluan juuri tämän auton? JA Olenko ihan varma, että pidän autoa 5-10 vuotta?
Jos varmasti haluat juuri tuon yksilön ja olet valmis pitämään autoa useamman vuoden, niin osta pois. 5-10 vuoden jälkeen auton arvonalenemisella ei ole enää merkitystä.
Jos kyllästyt autoon esim. vuoden päästä ja yrität myydä/vaihtaa sitä, voit varautua melkoiseen hinnan alenemiseen.
Nämä tietysti vaan minun mielipiteitä, kenenkään ei kannata loukkaantua niistä.
Re: Vito harkinnassa, mitä vikoja niissä on ?
Vuoden päästä jos tuosta saa 2-3t€, niin ei tuo nyt ihan hirveä alenema ole.. Jos tuo on huippukunnossa, niin tuo 5t€ on ok summa. Halvemmalla saa, kuten tiedossa, mutta ihan helmiä ei meinaa enää löytyä.isalmela kirjoitti:
Jos kyllästyt autoon esim. vuoden päästä ja yrität myydä/vaihtaa sitä, voit varautua melkoiseen hinnan alenemiseen.
Nämä tietysti vaan minun mielipiteitä, kenenkään ei kannata loukkaantua niistä.
Tuntuu puolesta ja vastaan olevan, mutta mitä tuolla omalla sen 100tkm päästellyt, niin ei tekniikasta ole kiinni jäänyt, eikä niitä alustanosiakaan ole mennyt joka öljyn vaihdossa vaihtoon tai muista mitä kauhisteltu.
Mutta Vito on vito, ei siintä mihinkään pääse

W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible