tervehdys kaikille foorumin käyttäjille. Olen uusi näillä seuduilla. Mielessä on kaksipaikkaisen hankinta ensi kesäksi.Tunnustan heti alkuun ,että olen aikaisemmin harrastanut brittisportteja, ja alunperin mielessä oli jaguar xk8 hankinta. Nyt kuitenkin on mieli muuttunut Saksan suuntaan. Jonkin verran olen seuraillut keskustelua täällä, ja saanut pientä kuvaa SLk:n ansioista. Noviisi kun kuitenkin olen asian suhteen, olisi pari kysymystä. Eerola taisi mainita, että rengas/vannekoko vaikuttaa paljon ajettavuuteen. Tuleeko slk tehtaalta 17 tuumasilla? Isompi koko-huonompi ajettavuus? Eikös se yleensä ole niin että isommat vanteet ja matalan profiilin renkaat välittää kaikki tien epätasaisuudet selkeemmin ohjasamoon? Miten sitten takapuolen korkeus Slk:ssa;toisissa autoissa näyttä perä olevan melko korkealla, ja suoraan sanoen se nauttaa vähän hassulta. Onko näissä erilaisia
tehtaalta lähtiessä, vai onko kyseessä jotain virityssarjoja?
Slk:tä hankkimassa
Re: Slk:tä hankkimassa
Kumpi korimalli hakusessa r170 (1996-2004) vai r171(2004-)
Vanhemmassa SLK:ssa ainakin 200 moottorin yhteydessä renkaan vakiokoko on 205/60-15.
Omaani laitoin 17" 225/50-17 Bridgestonet ja ajettavuus muuttui erittäin uraherkäksi. Saattaa olla että eri merkkisillä renkailla olisi tilanne ollut toisin. Nuo meni myyntiin ja tilalle tuli 205/55-16 Michelin Energy Saverit ja ajettavuus oli aivan eri maailmasta. Riittävän jämäkkä normaaliajoon, ei oikeastaan lainkaan uraherkkyyttä.
Molemmissa tapauksissa siis mersun alkuperäiset vanteet. 17" koko 7,5x17 et jotain 35 ja 16" koot edessä 7x16 et 35 takana 8x16 et 30.
Jos nyt en aivan väärin muista niin r170 koriin oli 17" rengasta tehtaalta saatavissa vain AMG-styling malliin.
Haullahan näistä löytyy aika paljon juttua
Vanhemmassa SLK:ssa ainakin 200 moottorin yhteydessä renkaan vakiokoko on 205/60-15.
Omaani laitoin 17" 225/50-17 Bridgestonet ja ajettavuus muuttui erittäin uraherkäksi. Saattaa olla että eri merkkisillä renkailla olisi tilanne ollut toisin. Nuo meni myyntiin ja tilalle tuli 205/55-16 Michelin Energy Saverit ja ajettavuus oli aivan eri maailmasta. Riittävän jämäkkä normaaliajoon, ei oikeastaan lainkaan uraherkkyyttä.
Molemmissa tapauksissa siis mersun alkuperäiset vanteet. 17" koko 7,5x17 et jotain 35 ja 16" koot edessä 7x16 et 35 takana 8x16 et 30.
Jos nyt en aivan väärin muista niin r170 koriin oli 17" rengasta tehtaalta saatavissa vain AMG-styling malliin.
Haullahan näistä löytyy aika paljon juttua

230 C 1978
Vannekoko riippuu mallista. Varustelua voi parhaiten tarkastella hinnastosta, esim.
http://www.mbslk.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ja tarkemmin esim. R171:
http://www.mbslk.com/modules.php?name=N ... le&sid=436" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mbslk.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ja tarkemmin esim. R171:
http://www.mbslk.com/modules.php?name=N ... le&sid=436" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Oon ajanut kolme vuotta ympäri vuoden 97:lla slk:lla ja voin kyllä suositella kaikilta osin. Minusta tuo vanhempi korimalli on tyylikkäämpi kuin uudempi sämpylä, kojelaudasta puhumattakaan. Mulla sekä kesä- että talvirenkaat on alkuperäisillä 16" vanteilla, edessä alkuperäinen koko eli 205/55 ja takana talvella sama, kesällä alkuperäinen 225/50. Talvirenkaat nastoilla Goodyear, ja kulkee kuin juna. Kesärenkaat jotkut Saksan vauhdit kestävät Pirellit ja niissä eturenkaat tuntevat urat liian hyvin. Olen muualtakin kuullut, että Michelinin Energy Saverit ois suuntavakaat, ostan sellaiset keväällä ainakin eteen kuluneiden Pirellien tilalle. Missään tapauksessa en vaihtaisi vannetta isommaksi ja rengasprofiilia matalammaksi, se pilaa suoraanajo-ominaisuudet Mersussa siinä kuin muissakin autoissa! Mulla on Saksan peruja autossa 30 mm:n madallusjouset (en mene takuuseen, onko edessä yhtä paljon madallettu, mutta takana on tuo; iskarit näytti olevan alkuperäiset, kun ne äskettäin kunnianarvoisassa 13 vuoden iässä taakse uusittiin); ajo-ominaisuudet ei ole madalluksesta ainakaan huonontuneet, näkö on minusta paljon parempi kuin alkuperäisellä pystyperällä. Maavarakaan ei tee tiukkaa edes nyt lumisilla kaduilla. Maahantuontikatsastus hyväksyi tuon madalluksen ihan rutiinina ja kirjasi papereihin.