Tuossa putkistossahan on kaksi katalysaattoria, heti turbon jälkeen ja sitten tuo jälkimmäinen joka nyt on rikki.
Mihin niitä katteja edes tarvitsee dieselissä? Ainoa mikä katsotaan katsastuksessa, on NOx arvot eikä nuo katit vaikuta niihin. Siihen tarvitaan hiukkassuodatin.
Katti alentaa hiilimonoksidia, palamattomia hiilivetyjä ja typen oksideja. Näitä ei dieselin katsastuksessa mitata.
Rekisteriotteessa ei lue "vähäpäästöinen" mutta taas AKEn(Trafin) asetuksessa hylkäysperuste on jos "vaadittava katalysaattori puuttuu".
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB62FB ... usteet.pdf s.27
Täytyy varmaan soittaa konttorille ja kysyä miten asia on, tarvitaanko toi katti vai ei. Hinnat heiluu 279€-600€. *köh*
Voin hitsata vanhaan kattiin uudet putket kiinni, varmaan ne jonkun aikaa kestäis.