W201 Tankki vs. kotelo
- Keulatähti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 117
- Liittynyt: Su 01.08.2010 12:53
W201 Tankki vs. kotelo
http://img211.imageshack.us/f/wooferc.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko toteutuksessa idean ideaa vai kannattaako suosiolla unohtaa? Refleksiputkenpäät tietysti yhtä isot, sun muut pienet yksityiskohdat. Voiko tuota kutsua bandbass koteloksi taikka ryssäykseltä?
Onko toteutuksessa idean ideaa vai kannattaako suosiolla unohtaa? Refleksiputkenpäät tietysti yhtä isot, sun muut pienet yksityiskohdat. Voiko tuota kutsua bandbass koteloksi taikka ryssäykseltä?
Tallityhjennys, W201 tarvikkeita pois alta:
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1215057
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1216321
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1215057
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1216321
Re: W201 Tankki vs. kotelo
Mitä noilla väliseinillä haetaan ? Tuskin suuresti tuossa ääneen vaikkuttavat. Tuolla putkien viennillä hattuhyllystä läpi pitäs kyllä se dunkadunka ruveta kuulumaan siellä kabiinissa 

w126 260se -86 http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3928826
Re: W201 Tankki vs. kotelo
Ja täysin toimimaton systeemi, vai onko toi elementti myös hattyhyllyllä?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- Keulatähti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 117
- Liittynyt: Su 01.08.2010 12:53
Re: W201 Tankki vs. kotelo
Kokeilun mielessä olisin tehnyt tommosen, mikäli ees pientä järkea ois ollu noiden seinien kanssa. Elementti ois juuri hattuhyllyn alapuolella, takotus tehdä reikä sillekin. Saako väliseiniä muuttamalla saman ulkokuoren mutta paremman sisällön?
Tallityhjennys, W201 tarvikkeita pois alta:
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1215057
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1216321
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1215057
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1216321
Re: W201 Tankki vs. kotelo
Refleksiputken ja elementin pitää hönkiä samaan tilaan. Tuskin kovin toimiva jos refleksiputket tulee hattuhyllyn läpi mutta elementti hönkii jostain reiästä sinnesuntänne. Hattuhyllylle 4x DLS:n rw6:sta ja hattuhyllyn alapuolelle niille kotelo?? Joku vois joskus koittaa jotain erilaista, ja nuo ovat lajissaan ihan huippuluokkaa 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W201 Tankki vs. kotelo
Nuo kotelon väliseinät kannattaa jättää kokonaa poissa. Koteloha tuossa kannattas pultata sillai hattuhyllyyn kiinni, että elementtiki ois tiivisti kabiini puolella.
Re: W201 Tankki vs. kotelo
juu tai teet sitten ihan bandbass kotelon http://maxboom.fi/gallery/displayimage. ... m=26&pos=9" onclick="window.open(this.href);return false; ja siis tuossahan ideana on että on ns kaksi puolta toienn suljettu toinen refleksi ja siitä sitten hhyllynläpi putki/slottiportti kumman haluaakaan tehdä ja rupiaa jumputus kuulumaa vallan hyvin
- Keulatähti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 117
- Liittynyt: Su 01.08.2010 12:53
Re: W201 Tankki vs. kotelo
Ehkä tää on huonosti selitetty mutta suurin piirtein tämmönen toteutus ois mielessä, Ahosen kuva:S202 kirjoitti:Refleksiputken ja elementin pitää hönkiä samaan tilaan. Tuskin kovin toimiva jos refleksiputket tulee hattuhyllyn läpi mutta elementti hönkii jostain reiästä sinnesuntänne. Hattuhyllylle 4x DLS:n rw6:sta ja hattuhyllyn alapuolelle niille kotelo?? Joku vois joskus koittaa jotain erilaista, ja nuo ovat lajissaan ihan huippuluokkaa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ri#p457292" onclick="window.open(this.href);return false;
...mutta tuossa versiossa on freeair subbari hattuhyllyllä. Refleksiputket samaan tapaan tarkotettu laittaa, mutta elementti näin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ri#p256179" onclick="window.open(this.href);return false;
T-mu:n versio. Hattuhyllylle aukais reiän 12" elementille ja jättäis jokunen sentti hattuhyllyn alapuolelle, refleksiputket kulkisivat suoraan hattuhyllyn läpi kabiiniin. Ahosen ideaa käyttäen, tekisin ns. kaulukset lootan ympärille joten refleksiputket nousisivat se jokunen sentti kotelosta hattuhyllylle ja kauluksilla ei pitäis karkaa paineet konttiin.
Toivottavasti on paremmin selitelty nyt

Tallityhjennys, W201 tarvikkeita pois alta:
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1215057
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1216321
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1215057
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1216321
Re: W201 Tankki vs. kotelo
Ei kuulosta hyvältä idelta se että elementti hönkii vaan osittain sinne. Mitä jos teet hattuhyllylle reijän 10" ja teet ihan suljetun kotelon sinne alapuolelle? Painetta lähtee kyllä ihan varmasti kunnollisella subilla+vahvarilla, ainakin normaaliin ja hieman rajumpaankin jytinään. Hyvä kymppi soi suljetussa todella hifimäisesti 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- Keulatähti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 117
- Liittynyt: Su 01.08.2010 12:53
Re: W201 Tankki vs. kotelo
Samalla tavalla se suljetussa laatikossa olis toteutettu ilman refleksiputket vaan. En ymmärrä miks se vaan osittain hönkis sinne. Nyt oot oikeella linjalla kummiski, eli siitä 12/10" reiästä suoraan alaspäin kattoessa näkyis subbari jokunen sentti hattuhyllystä alaspäin, juuri näin ja kaulukset ympäri paineen ohjaamisesta hattuhyllyn läpi kabiiniin.S202 kirjoitti:Ei kuulosta hyvältä idelta se että elementti hönkii vaan osittain sinne. Mitä jos teet hattuhyllylle reijän 10" ja teet ihan suljetun kotelon sinne alapuolelle? Painetta lähtee kyllä ihan varmasti kunnollisella subilla+vahvarilla, ainakin normaaliin ja hieman rajumpaankin jytinään. Hyvä kymppi soi suljetussa todella hifimäisesti
Tallityhjennys, W201 tarvikkeita pois alta:
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1215057
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1216321
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1215057
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1216321
Re: W201 Tankki vs. kotelo
Noniin nyt pitäisi viikonloppuun mennessä päättää mitä tulee oman auton konttiin. Vaihtoehtoja olisi tietty liikaa mutta ykkösenä tämä:
http://www.hifikonex.fi/product_details.php?p=432" onclick="window.open(this.href);return false; vahvistinta ei vielä päätetty mutta ehkä http://www.hifikonex.fi/product_details.php?p=1405" onclick="window.open(this.href);return false; mutta kaikki on siitä kiinni että kuinka tuo tankki ja hattuhylly systeemi hoituu. Riittääkö pelkästään se että on ensiapu laukku pois ja luukku auki? Vai pitääkö elementti ja refleksiputki olla kiinni tuossa luukussa, varmasti soi paremmin jos olisi kiinni mutta soiko riittävästi jos ei ole?
ja loota olisi helpompi tehdä jos ei laita kiinni.
http://www.hifikonex.fi/product_details.php?p=432" onclick="window.open(this.href);return false; vahvistinta ei vielä päätetty mutta ehkä http://www.hifikonex.fi/product_details.php?p=1405" onclick="window.open(this.href);return false; mutta kaikki on siitä kiinni että kuinka tuo tankki ja hattuhylly systeemi hoituu. Riittääkö pelkästään se että on ensiapu laukku pois ja luukku auki? Vai pitääkö elementti ja refleksiputki olla kiinni tuossa luukussa, varmasti soi paremmin jos olisi kiinni mutta soiko riittävästi jos ei ole?

S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Re: W201 Tankki vs. kotelo
juu kotelosta huis helvettii noi väliseinät
ja elementti kannattaa jättää kontin puolelle, vielä mietin että mites meinasit saada reflexi putket menemään hattuhyllystä läpi niin että toinen pää kotelossa ja toinen hattuhyllyllä? ei mahu ylhäältä nimittäin laittamaan.. jos sulla on se reika mistä saa vaikka sukset läpi nii tuo ennemmin ne reflexi putket siitä sinne kabiiniin 
edit:
...kyllä toi elementti soi tarpeeks vaikka jättäisit pihalles soimaan ja lähtisit kauppaan..


edit:
jos meinaat gznw 12 ottaa nii ei sun tarvii enää kyllä mitään reflexi putkea hattuhyllystä vetää läpi...joudut pitää subbarin rca lähön jossain -5Islander kirjoitti:Noniin nyt pitäisi viikonloppuun mennessä päättää mitä tulee oman auton konttiin. Vaihtoehtoja olisi tietty liikaa mutta ykkösenä tämä:
http://www.hifikonex.fi/product_details.php?p=432" onclick="window.open(this.href);return false; vahvistinta ei vielä päätetty mutta ehkä http://www.hifikonex.fi/product_details.php?p=1405" onclick="window.open(this.href);return false; mutta kaikki on siitä kiinni että kuinka tuo tankki ja hattuhylly systeemi hoituu. Riittääkö pelkästään se että on ensiapu laukku pois ja luukku auki? Vai pitääkö elementti ja refleksiputki olla kiinni tuossa luukussa, varmasti soi paremmin jos olisi kiinni mutta soiko riittävästi jos ei ole?ja loota olisi helpompi tehdä jos ei laita kiinni.

--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91