Eibachin sarja 300 TDT:hen - Ja pois, H&R tilalla.....
Eipä niitä paineakkuja oikein voi testata, kuinko korkealla sulla se perä on, mitä korkeammalla sitä kovempi on takapää.
Toisekseen onko siinä alkuperäiset jouset, farkuissahan on pehmeämmät takajouset kuin sedanissa, juuri sen takia että hydropneumaattiset takaiskarit koventavat sitä perää reilusti.
Jos niistä hydraulipalloista on kalvo rikki ja typpi ja hydraulineste sekoittunut, on perä aika lailla kivikova.
Onko Broidisi TDT:ssä vakio alusta, sportline vai joku sarja. Vakioalusta on tosi pehmeä, siihen verrattuna sportlinekin on tosi jämäkkä.
Toisekseen onko siinä alkuperäiset jouset, farkuissahan on pehmeämmät takajouset kuin sedanissa, juuri sen takia että hydropneumaattiset takaiskarit koventavat sitä perää reilusti.
Jos niistä hydraulipalloista on kalvo rikki ja typpi ja hydraulineste sekoittunut, on perä aika lailla kivikova.
Onko Broidisi TDT:ssä vakio alusta, sportline vai joku sarja. Vakioalusta on tosi pehmeä, siihen verrattuna sportlinekin on tosi jämäkkä.
Meinaan Kolja liittyä parissakin asiassa leiriisi,
tein foorumin Henun kanssa ATP Inox Rostereista kaupat ja ajelen nyt 225/45/17 Dunlopeilla. On muuten pehmeä! Muistelin sun sanoneen jotain niiden melusta mutta hyvin on hiljaista tavaraa nyt alla..
Sitten toinen on noi Eibachin iskarit.. en lukenu kaikkia kirjotuksias, onks sulla siis aiemmin kokemuksia moisista? Muistatko kun todettiin viime kesänä sun kanssa että mun coupeen on madalluksen jälkeen kai jätetty orkkikset, ja nyt sitä pelkää että vaatis pian tehdä jotain. Katsastusheebo ei ollu niistä moksiskaan mutta Eibachilla taitais olla jokunen sarja joka muuttais auton tuntua viel kummasti..
t. J
tein foorumin Henun kanssa ATP Inox Rostereista kaupat ja ajelen nyt 225/45/17 Dunlopeilla. On muuten pehmeä! Muistelin sun sanoneen jotain niiden melusta mutta hyvin on hiljaista tavaraa nyt alla..
Sitten toinen on noi Eibachin iskarit.. en lukenu kaikkia kirjotuksias, onks sulla siis aiemmin kokemuksia moisista? Muistatko kun todettiin viime kesänä sun kanssa että mun coupeen on madalluksen jälkeen kai jätetty orkkikset, ja nyt sitä pelkää että vaatis pian tehdä jotain. Katsastusheebo ei ollu niistä moksiskaan mutta Eibachilla taitais olla jokunen sarja joka muuttais auton tuntua viel kummasti..
t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Siis Bilsteinin iskareilla, joo sun auto kaipaa Bilsteinin Sprinttejä joka kulmaan, muuttuu muuten kummasti kun nuo iskarit kun sulla on alla ei oikein tarjoa kunnon ulosjoustoa.Juhana kirjoitti:Meinaan Kolja liittyä parissakin asiassa leiriisi,
t. J
Ihmeelliseltä kuullostaa tuo heidän väitteensä. Jos todella toimisi noin kun väittävät, olisi autossa jolla ajetaan kuoppaista tietä säädöt jäykällä jonkin ajan kuluttua jouset pohjassa.Mauri H. kirjoitti:. Konien osalta homma meni niin että niissä on säädettävää nimenomaan ulosjousto, ei sisään jota minä olisin kaivannut, itseasiassa Pro Streetillä sanottiin että Bilsteinin Sprinteissä on jäykempi sisäänjousto, eli niillä tilanne olisi parantunut enemmän kuin Koneilla. Mutta nyt auto jo toimii, eikä iskareissa ole mitään valittamista.

Aiemmin olen käyttänyt noita Konin punaisia säädettäviä raskaassa autossa jossa pehmeä jousitus. Konit lopettivat keulan liikkeet aivan kokonaan, jos ajoi vaikka toisen pyörän töyssyyn niin pyörän jousitus imi töyssyn ja keula pysyi lähes paikallaan. Suomeksi sanottuna oli todella hyvä ajettava.
Konit
Juu näin on. Konit toimivat jotenkin juonisti. Kun ajaa kuoppaan, niin tuntuu siltä kuin auto asettuu kyyryyn odottamaan seuraavaa kuoppaa ja tasaa siitä lähtien menon erinomaisesti. Aivan samalla lailla kun mäenlaskija laittaa polvet koukkuun ensimmäisen hyndan kohdalla.Petri K kirjoitti:[. Konit lopettivat keulan liikkeet aivan kokonaan, jos ajoi vaikka toisen pyörän töyssyyn niin pyörän jousitus imi töyssyn ja keula pysyi lähes paikallaan. Suomeksi sanottuna oli todella hyvä ajettava.
Volvomiehet tekivät 70-luvulla siten, että uuteen autoon vaihdettiin heti alle Konit ja alkuperäiset laitettiin talteen. Kun auto vaihdettiin, niin Konit otettiin pois ja alkuperäiset vanhaan alle ja kierrätykseen. Uuteen luonnolliseti edelliset käytetyt Konit heti alle ja uusi kierros menoksi.
Konit voi myös korjata, eli ne voi purkaa ja asentaa uuden tiivistesarjan - kuulemma.
W140 sarjaan on saatavana punaiset Konit ilman säätömahdollisuutta, mikäli nämä nykyiset joskus sanovat sopimuksen irti.
S320L -97
Re: Konit
Minun tietojeni mukaan KAIKISSA Konin iskareissa on säätömahdollisuus. "Tavallisissa" malleissa säätöä varten iskari pitää vaan irroittaa, eli ei ulkopuolista säätöä.markku kirjoitti:[W140 sarjaan on saatavana punaiset Konit ilman säätömahdollisuutta, mikäli nämä nykyiset joskus sanovat sopimuksen irti.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
www.a-trukit.fi
No kyllä sä saat multa Sportlinen jouset edullisesti...Mikaz kirjoitti:Kävin eilen katsastamassa auton ja oikee etujousihan oli poikki.
Eli nyt tarttis saada sportline jousien tilalle uudet. Mikähän olis hyvä vaihtoehto ?
MauriH mistä sä hommasit noi H&R:än jouset ja minkä hintaiset ne oli ?
Mä tilasin Pro Streetiltä, maksoivat farkkuun 280 €.
Pro Streetiltä oli Bilsteinin Sprintit jotain 320 € pari.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ti 27.04.2004 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Konit
S-Class (W140) These dampers are not adjustable for technical reasons. 91-99 O26-1480 O30-1579Ahti kirjoitti:Minun tietojeni mukaan KAIKISSA Konin iskareissa on säätömahdollisuus.markku kirjoitti:[W140 sarjaan on saatavana punaiset Konit ilman säätömahdollisuutta
W140 Koni-iskarit ovat poikkeus joka vahvistaa säännön.
S320L -97
Kato perhana, aina oppii jotain uutta...
Mistäköhän teknisistä syistä..?
Mistäköhän teknisistä syistä..?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
www.a-trukit.fi
E280T (S124) -95
S420L -95
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
www.a-trukit.fi
Liikkeethän oli euromaster vaasa ja seinäjoen autotarvike. (Seinäjoella mun kaiffari tarjosi Koni special 200eukkia taakse ja 402eukkia eteen, en tiedä sitte kuinka yleinen hinta toi on mut niin se mulle tarjos)Markus kirjoitti:Vähän lapinlisää täällä...
Entäs konit, tarvis vain eteen, misäs hinnoisa.?
Minkä nimisiä putiikkeja ne on sielä rannikola?

Mut mun osaltani meni koni kauppa puihin kun se tuumas mulle et merssuun ei saa nuppisäädettävää konia taakse ollenkaan, pitääkö paikkansa?
(Olen yhdessä tuodussa coupe mersus nähny Lorincerin nuppisäädettävät)
Eli onko kellään takana nuppisäädettäviä iskareita merssussa?
Viimeksi muokannut Ju55i, Ti 27.04.2004 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, muistin väärin, hinta oli 320 € pari.Markus kirjoitti:Bilsteini sprintit 200 e /pari? paljos pelkät etuiskarit maksaa?
ei jymmärä. Tuo yks kyläjutku tahto 205 e /etuiskari kpl.
Nyt on H&R:t alla ja uudet puslat edessä, auto on hiukan jämäkämpi kuin Eibacheilla, vaikka aluksi arvelutti:
H&R:tä ovat heppoisemman näköiset kuin Eibachit, 1-2 mm ohuemmat ja puoli kierrettä pidemmät! Takajousissa eroja ei ollut kauheasti.
Kuitenkin H&R oli hiukan jäykempi ihan omalla painolla koittaessa, varsinkin takajousissa oli eroa.
Auto laskeutui kakkosen kumeilla kauniiseen korkeuteen ja on ihan kiva ajaa, vielä maanantaina nelipyöräsuuntaus, sitten Sprintit alle ja myöhemmin Eibachin kallistuksenvakaajasarja eteen ja taakse, sitten on hyvä

Mauri H. kirjoitti:Pieniltähän noi näyttää kun katselee sun avatartaepk kirjoitti:Voi voi , hittolainen se on hieno![]()
vieläkun saisit sen kulkemaan
Joo, jos vaikka saisi kesäksi jotenkin menemään.... vastaisi suorituskyky ikäänkuin ulkonäköä
mulla ehkä tuumaa isommat, tosin nuo sun on hienommat, mulla jotkut mitkälie "riceboy'" vanteet

ai , en ees tienny että on muita kokoja kuin ykköskumit[ju55i] kirjoitti:No sitä mä just kattelin et hyvällä korkeudella liikutaan!Mauri H. kirjoitti:Melko mukavalla korkeudella on, vielä riittää maavaraakin mukavasti.
Kun tässä arvon et minkä moisia kumeja omaani pistän. Huomenna pitäs olla eibachilaiset vieterit hyllyssä.

Komee on kyllä!
Ja vanne valinta ihan oikee, tietysti tuumaa isompi olis näyttävämpi mutta ei paha toikaan ja jonkin moinen mukavuus säilyy vielä. Alustakaan ei näytä pahemmalta, just sopivan matala. Et oo mitannu pyörän keskiöstä lokarin kaareen mittaa? Se kertos enemmän kun kuvasta vaikea arvioida.

[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Joo, edessä aika tarkkaan 33 cm, hiukan on piha vino, joten saattaa mennä 32,8:aan ihan tasaisella.Lindroos kirjoitti:Komee on kyllä!Ja vanne valinta ihan oikee, tietysti tuumaa isompi olis näyttävämpi mutta ei paha toikaan ja jonkin moinen mukavuus säilyy vielä. Alustakaan ei näytä pahemmalta, just sopivan matala. Et oo mitannu pyörän keskiöstä lokarin kaareen mittaa? Se kertos enemmän kun kuvasta vaikea arvioida.
Takana nyt n. 34,5 cm, jätin tarkoituksella hiukan perän koholle. Farkussa on niin helpp perää säätää, mutta nyt auto on oikeassa asennossa.
Kuinkas pohjat, siis maskin? Putsasitko jollain liuottimella tms. ensin ja veditkö jotain pohjamaalia, täh? Ja lakkasikko päälle vaiko et? On nääs kohta samat kuviot tuon oman "Avantgarde" -maskin kanssa; vaviskaa keskisarjalaiset...Mauri H. kirjoitti:...Eli tuunasin oikein maskin mustaksi...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
No mä putsasin ihan irtolian vaan pois rätillä, sitten pohjamaali (musta), mattamustaa sprayta monta kerrosta ja mattaa lakkaa muutamia kerroksia vielä päälle. Saattaa jopa kestää.Pasi M. kirjoitti:Kuinkas pohjat, siis maskin? Putsasitko jollain liuottimella tms. ensin ja veditkö jotain pohjamaalia, täh? Ja lakkasikko päälle vaiko et? On nääs kohta samat kuviot tuon oman "Avantgarde" -maskin kanssa; vaviskaa keskisarjalaiset...Mauri H. kirjoitti:...Eli tuunasin oikein maskin mustaksi...![]()