Eibachin sarja 300 TDT:hen - Ja pois, H&R tilalla.....

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Eipä niitä paineakkuja oikein voi testata, kuinko korkealla sulla se perä on, mitä korkeammalla sitä kovempi on takapää.

Toisekseen onko siinä alkuperäiset jouset, farkuissahan on pehmeämmät takajouset kuin sedanissa, juuri sen takia että hydropneumaattiset takaiskarit koventavat sitä perää reilusti.

Jos niistä hydraulipalloista on kalvo rikki ja typpi ja hydraulineste sekoittunut, on perä aika lailla kivikova.

Onko Broidisi TDT:ssä vakio alusta, sportline vai joku sarja. Vakioalusta on tosi pehmeä, siihen verrattuna sportlinekin on tosi jämäkkä.
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Meinaan Kolja liittyä parissakin asiassa leiriisi,

tein foorumin Henun kanssa ATP Inox Rostereista kaupat ja ajelen nyt 225/45/17 Dunlopeilla. On muuten pehmeä! Muistelin sun sanoneen jotain niiden melusta mutta hyvin on hiljaista tavaraa nyt alla..

Sitten toinen on noi Eibachin iskarit.. en lukenu kaikkia kirjotuksias, onks sulla siis aiemmin kokemuksia moisista? Muistatko kun todettiin viime kesänä sun kanssa että mun coupeen on madalluksen jälkeen kai jätetty orkkikset, ja nyt sitä pelkää että vaatis pian tehdä jotain. Katsastusheebo ei ollu niistä moksiskaan mutta Eibachilla taitais olla jokunen sarja joka muuttais auton tuntua viel kummasti..

t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Juhana kirjoitti:Meinaan Kolja liittyä parissakin asiassa leiriisi,

tein foorumin Henun kanssa ATP Inox Rostereista kaupat ja ajelen nyt 225/45/17 Dunlopeilla. On muuten pehmeä! Muistelin sun sanoneen jotain niiden melusta mutta hyvin on hiljaista tavaraa nyt alla..

Sitten toinen on noi Eibachin iskarit.. en lukenu kaikkia kirjotuksias, onks sulla siis aiemmin kokemuksia moisista? Muistatko kun todettiin viime kesänä sun kanssa että mun coupeen on madalluksen jälkeen kai jätetty orkkikset, ja nyt sitä pelkää että vaatis pian tehdä jotain. Katsastusheebo ei ollu niistä moksiskaan mutta Eibachilla taitais olla jokunen sarja joka muuttais auton tuntua viel kummasti..

t. J
Siis Bilsteinin iskareilla, joo sun auto kaipaa Bilsteinin Sprinttejä joka kulmaan, muuttuu muuten kummasti kun nuo iskarit kun sulla on alla ei oikein tarjoa kunnon ulosjoustoa.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Mauri H. kirjoitti:. Konien osalta homma meni niin että niissä on säädettävää nimenomaan ulosjousto, ei sisään jota minä olisin kaivannut, itseasiassa Pro Streetillä sanottiin että Bilsteinin Sprinteissä on jäykempi sisäänjousto, eli niillä tilanne olisi parantunut enemmän kuin Koneilla. Mutta nyt auto jo toimii, eikä iskareissa ole mitään valittamista.
Ihmeelliseltä kuullostaa tuo heidän väitteensä. Jos todella toimisi noin kun väittävät, olisi autossa jolla ajetaan kuoppaista tietä säädöt jäykällä jonkin ajan kuluttua jouset pohjassa. :shock:

Aiemmin olen käyttänyt noita Konin punaisia säädettäviä raskaassa autossa jossa pehmeä jousitus. Konit lopettivat keulan liikkeet aivan kokonaan, jos ajoi vaikka toisen pyörän töyssyyn niin pyörän jousitus imi töyssyn ja keula pysyi lähes paikallaan. Suomeksi sanottuna oli todella hyvä ajettava.
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Konit

Viesti Kirjoittaja markku »

Petri K kirjoitti:[. Konit lopettivat keulan liikkeet aivan kokonaan, jos ajoi vaikka toisen pyörän töyssyyn niin pyörän jousitus imi töyssyn ja keula pysyi lähes paikallaan. Suomeksi sanottuna oli todella hyvä ajettava.
Juu näin on. Konit toimivat jotenkin juonisti. Kun ajaa kuoppaan, niin tuntuu siltä kuin auto asettuu kyyryyn odottamaan seuraavaa kuoppaa ja tasaa siitä lähtien menon erinomaisesti. Aivan samalla lailla kun mäenlaskija laittaa polvet koukkuun ensimmäisen hyndan kohdalla.

Volvomiehet tekivät 70-luvulla siten, että uuteen autoon vaihdettiin heti alle Konit ja alkuperäiset laitettiin talteen. Kun auto vaihdettiin, niin Konit otettiin pois ja alkuperäiset vanhaan alle ja kierrätykseen. Uuteen luonnolliseti edelliset käytetyt Konit heti alle ja uusi kierros menoksi.

Konit voi myös korjata, eli ne voi purkaa ja asentaa uuden tiivistesarjan - kuulemma.

W140 sarjaan on saatavana punaiset Konit ilman säätömahdollisuutta, mikäli nämä nykyiset joskus sanovat sopimuksen irti.
S320L -97
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Re: Konit

Viesti Kirjoittaja Ahti »

markku kirjoitti:[W140 sarjaan on saatavana punaiset Konit ilman säätömahdollisuutta, mikäli nämä nykyiset joskus sanovat sopimuksen irti.
Minun tietojeni mukaan KAIKISSA Konin iskareissa on säätömahdollisuus. "Tavallisissa" malleissa säätöä varten iskari pitää vaan irroittaa, eli ei ulkopuolista säätöä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

konin special iskarit irroitettava säätöä varten ja sporteissa on paikallaan säädettävää ja irraallaan.
Avatar
Mikaz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Mikaz »

Kävin eilen katsastamassa auton ja oikee etujousihan oli poikki.
Eli nyt tarttis saada sportline jousien tilalle uudet. Mikähän olis hyvä vaihtoehto ?

MauriH mistä sä hommasit noi H&R:än jouset ja minkä hintaiset ne oli ?
MB S211 E220CDI Avantgarde -09
MB S203 220 cdi -02
MB W201 2,3 Sportline
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Mitä hintaa on teilläpäin tahottu eibachin jousista tuomoseen w124 dieselifarkkuun. joku täkäläinen kaupitteli n.360 eurolla sarjaa, onko ihan päin h*****ttiä?
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Vaasas ja Seinäjoella eibachin jouset maksaa 290 eukkia, just tilasin seinäjoelta ittelleni semmoset ja konin iskareita seuraksi.
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Vähän lapinlisää täällä...
Entäs konit, tarvis vain eteen, misäs hinnoisa.?
Specialit varmaan eibachin kanssa passaa hyin?
Minkä nimisiä putiikkeja ne on sielä rannikola?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mikaz kirjoitti:Kävin eilen katsastamassa auton ja oikee etujousihan oli poikki.
Eli nyt tarttis saada sportline jousien tilalle uudet. Mikähän olis hyvä vaihtoehto ?

MauriH mistä sä hommasit noi H&R:än jouset ja minkä hintaiset ne oli ?
No kyllä sä saat multa Sportlinen jouset edullisesti...

Mä tilasin Pro Streetiltä, maksoivat farkkuun 280 €.

Pro Streetiltä oli Bilsteinin Sprintit jotain 320 € pari.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ti 27.04.2004 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Konit

Viesti Kirjoittaja markku »

Ahti kirjoitti:
markku kirjoitti:[W140 sarjaan on saatavana punaiset Konit ilman säätömahdollisuutta
Minun tietojeni mukaan KAIKISSA Konin iskareissa on säätömahdollisuus.
S-Class (W140) These dampers are not adjustable for technical reasons. 91-99 O26-1480 O30-1579

W140 Koni-iskarit ovat poikkeus joka vahvistaa säännön.
S320L -97
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Kato perhana, aina oppii jotain uutta...
Mistäköhän teknisistä syistä..?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Markus kirjoitti:Vähän lapinlisää täällä...
Entäs konit, tarvis vain eteen, misäs hinnoisa.?
Minkä nimisiä putiikkeja ne on sielä rannikola?
Liikkeethän oli euromaster vaasa ja seinäjoen autotarvike. (Seinäjoella mun kaiffari tarjosi Koni special 200eukkia taakse ja 402eukkia eteen, en tiedä sitte kuinka yleinen hinta toi on mut niin se mulle tarjos) :)

Mut mun osaltani meni koni kauppa puihin kun se tuumas mulle et merssuun ei saa nuppisäädettävää konia taakse ollenkaan, pitääkö paikkansa?
(Olen yhdessä tuodussa coupe mersus nähny Lorincerin nuppisäädettävät)
Eli onko kellään takana nuppisäädettäviä iskareita merssussa?
Viimeksi muokannut Ju55i, Ti 27.04.2004 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Bilsteini sprintit 200 e /pari? paljos pelkät etuiskarit maksaa?
ei jymmärä. Tuo yks kyläjutku tahto 205 e /etuiskari kpl.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Markus kirjoitti:Bilsteini sprintit 200 e /pari? paljos pelkät etuiskarit maksaa?
ei jymmärä. Tuo yks kyläjutku tahto 205 e /etuiskari kpl.
Joo, muistin väärin, hinta oli 320 € pari.

Nyt on H&R:t alla ja uudet puslat edessä, auto on hiukan jämäkämpi kuin Eibacheilla, vaikka aluksi arvelutti:

H&R:tä ovat heppoisemman näköiset kuin Eibachit, 1-2 mm ohuemmat ja puoli kierrettä pidemmät! Takajousissa eroja ei ollut kauheasti.

Kuitenkin H&R oli hiukan jäykempi ihan omalla painolla koittaessa, varsinkin takajousissa oli eroa.

Auto laskeutui kakkosen kumeilla kauniiseen korkeuteen ja on ihan kiva ajaa, vielä maanantaina nelipyöräsuuntaus, sitten Sprintit alle ja myöhemmin Eibachin kallistuksenvakaajasarja eteen ja taakse, sitten on hyvä 8)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No joo, sainpa jonkinlaista kuvaa aikaiseksi, vaikka hämärä ehti jo hiukan laskea:

Kuva

Eli tuunasin oikein maskin mustaksi, alla on nyt H&R:n jouset ja sitten nuo kesävanteet, alkaa näyttämään jo autolta...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Voi voi , hittolainen se on hieno 8)

vieläkun saisit sen kulkemaan :twisted:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:Voi voi , hittolainen se on hieno 8)

vieläkun saisit sen kulkemaan :twisted:
Pieniltähän noi näyttää kun katselee sun avatarta :)

Joo, jos vaikka saisi kesäksi jotenkin menemään.... vastaisi suorituskyky ikäänkuin ulkonäköä :wink:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:Voi voi , hittolainen se on hieno 8)

vieläkun saisit sen kulkemaan :twisted:
Pieniltähän noi näyttää kun katselee sun avatarta :)

Joo, jos vaikka saisi kesäksi jotenkin menemään.... vastaisi suorituskyky ikäänkuin ulkonäköä :wink:

mulla ehkä tuumaa isommat, tosin nuo sun on hienommat, mulla jotkut mitkälie "riceboy'" vanteet :roll:
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Kyllä on sairaan hyvän näköinen biili!
Mitkä "jousikumit" sinne ny tuli?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

[ju55i] kirjoitti:Kyllä on sairaan hyvän näköinen biili!
Mitkä "jousikumit" sinne ny tuli?
Kakkoset on joka kulmassa. Melko mukavalla korkeudella on, vielä riittää maavaraakin mukavasti.
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Mauri H. kirjoitti:Melko mukavalla korkeudella on, vielä riittää maavaraakin mukavasti.
No sitä mä just kattelin et hyvällä korkeudella liikutaan!
Kun tässä arvon et minkä moisia kumeja omaani pistän. Huomenna pitäs olla eibachilaiset vieterit hyllyssä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

[ju55i] kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Melko mukavalla korkeudella on, vielä riittää maavaraakin mukavasti.
No sitä mä just kattelin et hyvällä korkeudella liikutaan!
Kun tässä arvon et minkä moisia kumeja omaani pistän. Huomenna pitäs olla eibachilaiset vieterit hyllyssä.
ai , en ees tienny että on muita kokoja kuin ykköskumit :lol: ( :roll: )
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Komee on kyllä! :) Ja vanne valinta ihan oikee, tietysti tuumaa isompi olis näyttävämpi mutta ei paha toikaan ja jonkin moinen mukavuus säilyy vielä. Alustakaan ei näytä pahemmalta, just sopivan matala. Et oo mitannu pyörän keskiöstä lokarin kaareen mittaa? Se kertos enemmän kun kuvasta vaikea arvioida.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Lindroos kirjoitti:Komee on kyllä! :) Ja vanne valinta ihan oikee, tietysti tuumaa isompi olis näyttävämpi mutta ei paha toikaan ja jonkin moinen mukavuus säilyy vielä. Alustakaan ei näytä pahemmalta, just sopivan matala. Et oo mitannu pyörän keskiöstä lokarin kaareen mittaa? Se kertos enemmän kun kuvasta vaikea arvioida.
Joo, edessä aika tarkkaan 33 cm, hiukan on piha vino, joten saattaa mennä 32,8:aan ihan tasaisella.

Takana nyt n. 34,5 cm, jätin tarkoituksella hiukan perän koholle. Farkussa on niin helpp perää säätää, mutta nyt auto on oikeassa asennossa.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mauri H. kirjoitti:...Eli tuunasin oikein maskin mustaksi...
Kuinkas pohjat, siis maskin? Putsasitko jollain liuottimella tms. ensin ja veditkö jotain pohjamaalia, täh? Ja lakkasikko päälle vaiko et? On nääs kohta samat kuviot tuon oman "Avantgarde" -maskin kanssa; vaviskaa keskisarjalaiset... :twisted: :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pasi M. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:...Eli tuunasin oikein maskin mustaksi...
Kuinkas pohjat, siis maskin? Putsasitko jollain liuottimella tms. ensin ja veditkö jotain pohjamaalia, täh? Ja lakkasikko päälle vaiko et? On nääs kohta samat kuviot tuon oman "Avantgarde" -maskin kanssa; vaviskaa keskisarjalaiset... :twisted: :wink:
No mä putsasin ihan irtolian vaan pois rätillä, sitten pohjamaali (musta), mattamustaa sprayta monta kerrosta ja mattaa lakkaa muutamia kerroksia vielä päälle. Saattaa jopa kestää.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kyllä kun sen maskin putsaa kunnolla, ja vetää monta kerrosta spraytä + lakkaa niin varmasti kestää, itsellä ollut jo useemman vuoden ja ei mistään ole lähtenyt maalit.
Vastaa Viestiin