Visit Workshop ja taulu punasena
Visit Workshop ja taulu punasena
TERE.
Mistä lähtis ettimään vikaa E320CDI-03 W211 farkku.Aamulla (jos vähänkin pakkasta) kun käynnistää auton,niin lyö mittarin punaselle yhdessä akun kuvan kanssa ja ilmoitus" Visit Workshop".Sitten se ilmoittaa , että jotkut toiminnot ei käytössä.Hetken kuluttua ilmoitukset häviää ja kaikki toiminnot toimii,mutta virhe jää muistiin niin kauaksi aikaa kun kerran sammuttaa auton ja käyttää ovet lukossa.Molemmat akut (pieni ja iso)vaihdettu alku talvesta.Käytin auton Koivuhaan Vehossa missä ihmeteltiin vikaa n.kolme tuntia,ohjelmoitiin uudetaan ym..Mutta ei ollut mitään apua,edelleen sama vika.
Tänään kokeilin aamulla virta ykkösasentoon reset x 3 ja tarkistin minkä verran siellä on virtaa.Pakkasta n -14C auto seissyt yön yli n.16h. 11.9V.
Startatessa kun startti pyöri niin kävi 9.???V:ssä ja sitten kun lähdin ajelemaan niin nousi 13.9V.
Auto lähtee kyllä hyvin käyntiin , mutta tahtoo hiukan ottaa päähän toi vika.
Jos pidän auton tallissa yön yli , niin mitään vika ilmoitusta ei tule.
Onko ehdotuksia mistä lähtis vikaa paikantamaan.
Mistä lähtis ettimään vikaa E320CDI-03 W211 farkku.Aamulla (jos vähänkin pakkasta) kun käynnistää auton,niin lyö mittarin punaselle yhdessä akun kuvan kanssa ja ilmoitus" Visit Workshop".Sitten se ilmoittaa , että jotkut toiminnot ei käytössä.Hetken kuluttua ilmoitukset häviää ja kaikki toiminnot toimii,mutta virhe jää muistiin niin kauaksi aikaa kun kerran sammuttaa auton ja käyttää ovet lukossa.Molemmat akut (pieni ja iso)vaihdettu alku talvesta.Käytin auton Koivuhaan Vehossa missä ihmeteltiin vikaa n.kolme tuntia,ohjelmoitiin uudetaan ym..Mutta ei ollut mitään apua,edelleen sama vika.
Tänään kokeilin aamulla virta ykkösasentoon reset x 3 ja tarkistin minkä verran siellä on virtaa.Pakkasta n -14C auto seissyt yön yli n.16h. 11.9V.
Startatessa kun startti pyöri niin kävi 9.???V:ssä ja sitten kun lähdin ajelemaan niin nousi 13.9V.
Auto lähtee kyllä hyvin käyntiin , mutta tahtoo hiukan ottaa päähän toi vika.
Jos pidän auton tallissa yön yli , niin mitään vika ilmoitusta ei tule.
Onko ehdotuksia mistä lähtis vikaa paikantamaan.
EX W211 E320CDI A -03 Farm.
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Oliko ongelmaa jo ennen akkujen vaihtoa, vai ilmenikö vasta sen jälkeen. Kannattaa myös mitata se pikkuakun jännite että mitä se on. Pikkuakkuhan löytyy sieltä konehuoneen vänkärinpuoleisesta nurkkauksesta raitisilmasuodattimen alapuolelta.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Oli sama ongelma jo viime talvena vanhoilla akuilla.Ja se pikkuakkukin on vaihdettu uuteen alku talvesta.Ei kylläkään MB:n ylihintaisiin vaan pikkuakku on samoilla arvoilla oleva prätkän akku yuasa ja iso akku on vartan 120Ah akku.
EX W211 E320CDI A -03 Farm.
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Kannattaa silti mitata se pikkuakun jännite vaikka akku onkin vasta vaihdettu. Akuista kun ei koskaan tiedä kauanko ne kestää ja voi olla jo uutenaki sökö. Oliko molemmat akut mallia agm? Tuleeko tuo akkuherja ainoastaan käynnistettäessä, vai tuleeko myös ajon aikana?
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Ei ole agm akkuja ja akkuherja tulee ainoastaan käynnistäessä, kun auto seisoo useamman tunnin pakkasessa.
EX W211 E320CDI A -03 Farm.
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Vielä lisäys , että herjaa ei tule jos auto on yön yli tallissa.
EX W211 E320CDI A -03 Farm.
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Kyllä tuo akun kuntoon/huonoon jännitteeseen viittaa koska kylmässä herjaa ja lämpimässä ei... Ei se iso akkukaan kyllä täynnä ole jos näyttää 11.9 virrat 1. asennossa. Se visit workshop ilmoitus kyllä viittaisi siihen pikkuakkuun. Edit: Niin ja näissä vissiinki pitäisi ainakin joidenkin tietolähteiden mukaan olla akut agm-tyyppiä. Mutta en usko että tämä ongelma liittyisi akkun tyyppiin. Todistetusti nää toimii kyllä aivan normaaleillakin lyijyakuilla.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Tarttee kokeilla ladata noi akut ja kattoo mitä se sitten sanoo.
EX W211 E320CDI A -03 Farm.
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Minkäs verran siellä pitäisi olla? Itellä 12,2 kun viimeksi katoin, eikä mitään ongelmia.woke kirjoitti:Ei se iso akkukaan kyllä täynnä ole jos näyttää 11.9 virrat 1. asennossa.
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
itellä ainakin taitaa olla "raja" 12,0V. ainakin mitä olen seurannut niin kun menee ton alle niin tulee herja, mut ei ikinä punasella taustalla (eikö punainen tausta viittaa pikkuakkuun?!) mukavuustoiminnot kytkeytyy päältä ja kun hetken aikaa on auto ollut käynnissä niin taas pelittää. mulla tulee paljon pätkäajoa niin akku ei pääse latautumaan kunnolla. mutta yleensä akun jännite itellä siinä 12,3-12,5. saattas kyllä olla akun vaihto pian aiheellinen kun alkuperäisellä (90Ah) akulla mennään, mutta vielä ei käynnistyvyys ole heikentynyt....
aiheeseen liittyen, monestiko startti käynnistettäessä "sahaa" vai kuuluuko lähteä samantien käyntiin??
aiheeseen liittyen, monestiko startti käynnistettäessä "sahaa" vai kuuluuko lähteä samantien käyntiin??
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Niin ei tuo 11.9v vielä mikään tyhjä ole, mutta vajaa kuitenkin. Juurikin tuota 12.2-12.3 se näyttää täydellä akulla kun laitta virray 1. asentoon. Akkuja jos latailee ulkopuolisella laturilla, niin se pikkuakku täytyy ladata erikseen. Sinne ei mene virtaa ison aku kautta kun autosta on virrat pois. Pikkuakku on tällöin irtikytkettynä.tj86430 kirjoitti:Minkäs verran siellä pitäisi olla? Itellä 12,2 kun viimeksi katoin, eikä mitään ongelmia.woke kirjoitti:Ei se iso akkukaan kyllä täynnä ole jos näyttää 11.9 virrat 1. asennossa.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Onko ehdotuksia miten latais akut? Pitäiskö ne irrottaa ja antaa sillä aikaa apuvirtaa konehuoneen puolelta esim.prätkän akun laturilla vai voisko ne olla kiinni latauksen ajan.Tämä vaan siksi,että ei häviäis mitään tietoja,eikä tulis turhia virheilmoituksia.
EX W211 E320CDI A -03 Farm.
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Ei tartte latauksen takia irroittaa
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Nyt auto seissyt lämpimässä tallissa n.4h ja pikkuakun arvo 12.25V ja iso akku 12.19V(Varta Silver Dynamic) kerroin väärin tuolla aikasemmin , että se oli 120Ah. Se on 100Ah akku.Tuntuis olevan tyhjät????
Nyt latailen tota alkuperäistä akkua MB:n akku A 004 541 86 01 (12V 70Ah 760EN).Paljonkohan siellä pitäis olla latauksen jälkeen jännite?Olisko mahdollisesti 12.73V minkä olen joskus kuullu , että se olis täyden akun arvo.
Entä pikku akku MB:n akku sekin A 211 541 00 01 (12V 12Ah 170 EN).Varmaan sama suunnilleen täynnä ollessa???
Nyt latailen tota alkuperäistä akkua MB:n akku A 004 541 86 01 (12V 70Ah 760EN).Paljonkohan siellä pitäis olla latauksen jälkeen jännite?Olisko mahdollisesti 12.73V minkä olen joskus kuullu , että se olis täyden akun arvo.
Entä pikku akku MB:n akku sekin A 211 541 00 01 (12V 12Ah 170 EN).Varmaan sama suunnilleen täynnä ollessa???
EX W211 E320CDI A -03 Farm.
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Kyllähän nuo aika vajaita ovat molemmat. Täyden akun jännite tosiaan n.12.7V.Lataileppa akut täyteen niin ongelmat saattaa poistua. Onkos sulla ollut minkälaista ajoa ja onko webastoa?juppe66 kirjoitti:Nyt auto seissyt lämpimässä tallissa n.4h ja pikkuakun arvo 12.25V ja iso akku 12.19V(Varta Silver Dynamic) kerroin väärin tuolla aikasemmin , että se oli 120Ah. Se on 100Ah akku.Tuntuis olevan tyhjät????
Nyt latailen tota alkuperäistä akkua MB:n akku A 004 541 86 01 (12V 70Ah 760EN).Paljonkohan siellä pitäis olla latauksen jälkeen jännite?Olisko mahdollisesti 12.73V minkä olen joskus kuullu , että se olis täyden akun arvo.
Entä pikku akku MB:n akku sekin A 211 541 00 01 (12V 12Ah 170 EN).Varmaan sama suunnilleen täynnä ollessa???
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Ei ole webastoa ja ajo on pääsääntöisesti työajo 17km suunta,välillä käyn heittämässä n.kerran viikossa lisäksi n.100km.
Elikkä ei mitenkään hirveitä ole noi ajot enää nykyään.
Viikonloppuna ei varmaankaan tartte lähteä mihinkään ajelemaan , niin vois yrittää ladata noi akut täyteen ja kattella miten sitten käyttäytyy.
Elikkä ei mitenkään hirveitä ole noi ajot enää nykyään.
Viikonloppuna ei varmaankaan tartte lähteä mihinkään ajelemaan , niin vois yrittää ladata noi akut täyteen ja kattella miten sitten käyttäytyy.
EX W211 E320CDI A -03 Farm.
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
No nii, päivitystä tilanteeseen.Käytin vielä toisessakin MB huollossa näytillä ja pyysin tarkastamaan mistä vika johtuu ja tarkastamaan nimenomaan myös laturin kunnon.No sieltä sanottiin laturin olevan kunnossa ,mutta eivät pysty kattomaan mistä vika johtuu kun on akku tyhjä!!!!!! Vi...u sen takia mä sen sinne vein,että tutkivat mistä vika johtuu.Luulis tollasessa pajassa olevan joku vara akku siksi aikaa,että pystyvät vian toteamaan.
No auto alko oireilemaan enemmän,ei ladannut ollenkaan työmatkalla (17km suunta) huomasin kun ei lähtenyt ajaessa punainen akun kuva pois ja esim. puhallin ei käynnistynyt ollenkaan.Välillä toimi ja välillä taas ei toiminut.
Ei muuta kun uus laturi ja vaihtoon.Eilen vaihdettu ja viat loppu siihen.Taas toimii,mutta saa nähdä mitä seuraavaksi menee.
Vaihtolaturi motonetistä 299e ja pantti 80e,minkä saa takasin kun vie viallisen sinne takasin.
Näin tällä kertaa.
No auto alko oireilemaan enemmän,ei ladannut ollenkaan työmatkalla (17km suunta) huomasin kun ei lähtenyt ajaessa punainen akun kuva pois ja esim. puhallin ei käynnistynyt ollenkaan.Välillä toimi ja välillä taas ei toiminut.
Ei muuta kun uus laturi ja vaihtoon.Eilen vaihdettu ja viat loppu siihen.Taas toimii,mutta saa nähdä mitä seuraavaksi menee.
Vaihtolaturi motonetistä 299e ja pantti 80e,minkä saa takasin kun vie viallisen sinne takasin.
Näin tällä kertaa.
EX W211 E320CDI A -03 Farm.
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
EX W211 E280 A -07
EX SLK 280 A -06
EX W210 E320CDI A -00 Farm.
R230 SL 350 -11
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Mulla samaa oiretta w210 korisessa dieselissä jossa vesijäähdytteinen laturi. Eli kaikki alko siitä kun laturi pimeni totaalisesti. Laturi oli korjauksessa ja sinne vaihdettiin säädin. Nyt oireet samat kuin oli yllä kerrottu eli punasta ruutua tulee ja kun ajelee n.2-5min niin vika häipyy. Laturin korjannut korjaamo arveli että uusi säädin on viallinen. Eli nyt vaan itelle tuli mieleen että voisko se johtua jostain muusta ettei turhaa revi sitä laturia sieltä taas irti jos vika ei korjaannukaan sillä uudella säätimellä.
Mikä se pikkuakku on? Onko sellanen vm.2000 väyrysessä, jos on niin missä?
Mikä se pikkuakku on? Onko sellanen vm.2000 väyrysessä, jos on niin missä?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Mistä mahtaa johtua kun sama ilmoitus tulee ja mukavuus toiminnot on pois päältä.
Pikku akku uusi, iso vielä vanha. todennäköisesti alkuperäinen 5v vanha.
Ajaessa akku jännite 11,8-12,1. Välillä hetkeksi nousee yli 14v. Olisko akku sökö vaiko laturi?
Auto on w211 280cdi v6
Pikku akku uusi, iso vielä vanha. todennäköisesti alkuperäinen 5v vanha.
Ajaessa akku jännite 11,8-12,1. Välillä hetkeksi nousee yli 14v. Olisko akku sökö vaiko laturi?
Auto on w211 280cdi v6
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Miten tuon akun jännitteen mittasit? Ajaessa se pitäisi olla lähellä 14,2V jännitettä. Jos/kun ei ole, veikkaisin laturiin liittyvää vikaa - tai ainakin lähtisin siitä liikkeelle.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Akun navoista.
Näytölle saa ajon aikana akku jännitteen siitä olen katsonut myös.
Näytölle saa ajon aikana akku jännitteen siitä olen katsonut myös.
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Kun jännite on noin alhainen ajossa, lataus ei pelaa. Kannattaisi varmaan kokeilla toisella akulla jos sellainen on tyrkyllä kun akku on niin vanha. Jos se ei auta, niin ei taida olla muita vikakohteita kuin laturi, useimmiten sen säädin tai hiilet. Mahtaako tuossa mallissa olla vaihdettava säädin ja onko siinä hiilet samassa?
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Toista akkua ei nyt saatavilla. tiistaina huollossa laittoivat uuden ohjelman lataus järjestelmään. aiemmin vain jonkun kerran häiriötä. Kun vaan saisi jossain pikaisesti akun testattua. Jos ei ota virtaa vastaan?
Auto on vuosimallia 2006, ei facelift.
Onko Seinäjoen seudulla kenelläkään laitteita näin pyhänä?
Täytyy toivoa ettei laturi ole hajonnut.
Auto on vuosimallia 2006, ei facelift.
Onko Seinäjoen seudulla kenelläkään laitteita näin pyhänä?
Täytyy toivoa ettei laturi ole hajonnut.
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Hei! Nyt minulle tuli onglema w211 320cdi mersuun. Taulussa lukee "visit workshop", isossa akussa virtaa 12,3v ja käynnissä 14,1v. Pikkuakussa taas oli 12,3v kunnes latasin sen ja sen jälkeen 12,7v ja käynnissä ollessa tuo 14,1v. Jos nyt oikein ymmärsin niin akut + laturi on ok? Mistä vikaa voisi mahdollisesti lähteä etsimään seuraavaksi? 

Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Riippuu aivan minkä vuoksi auto pyytää menemään korjaamolle, virtaongelman, jarrujen vai jonkin muun asian ?
Akut kertomasi tietojen perusteella OK. Pikkuakkua ei tavitse ladata erikseen.
Akut kertomasi tietojen perusteella OK. Pikkuakkua ei tavitse ladata erikseen.
wiimax.fi
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
pikkuakullahan tuota latausjännitettä ei pitäsi näkyä kuin silloin kun auto on todennut sen jännitteen olevan liian alhainen ja haluaa ladata sitä. Ja tämä tapahtuu vain kerran aina yhden käynnistyskerran aikana. Eli jos pidemmän ajon jälkeenkin sama homma niin joko pikkuakku sökö, BCM tunnistaa sen jännitteen väärin tai isolointirele jumissa? Sen lepojännite oli alunperinkin ihan ok.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Visit Workshop ja taulu punasena
Tosiaan akun kuva ja visit workshopdealer kirjoitti:Riippuu aivan minkä vuoksi auto pyytää menemään korjaamolle, virtaongelman, jarrujen vai jonkin muun asian ?
Akut kertomasi tietojen perusteella OK. Pikkuakkua ei tavitse ladata erikseen.