211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Tuli kesällä ostettua AVK:lta W211 -04 aj;81tkm.Sain sen kuntoon tossa marraskuussa ja kaikki muu on ok paitsi
että toi mukavuustoimintojen pois meno on aika mystinen vika,tähän asti tehdyt toimenpiteet;akut kunnossa,akku
ohjainlaite vaihdettu(turhaan)uusi softa ajettu sisään jonka jälkeen vikaa ei ollut kahteen viikkoon mutta nyt se taas
tulee vähän väliä ja mikä kummallisinta se tulee esim puolentoista tunnin ajon jälkeen tai satunnaisesti kun on jo auto lämmin eli vika ei mene päälle esim käynnistyksen jälkeen jolloin sen ajattelisi menevän hetkeksi päälle?????
että toi mukavuustoimintojen pois meno on aika mystinen vika,tähän asti tehdyt toimenpiteet;akut kunnossa,akku
ohjainlaite vaihdettu(turhaan)uusi softa ajettu sisään jonka jälkeen vikaa ei ollut kahteen viikkoon mutta nyt se taas
tulee vähän väliä ja mikä kummallisinta se tulee esim puolentoista tunnin ajon jälkeen tai satunnaisesti kun on jo auto lämmin eli vika ei mene päälle esim käynnistyksen jälkeen jolloin sen ajattelisi menevän hetkeksi päälle?????
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Onko akut varmasti kunnossa? Mielellään korkeintaan parin vuoden ikäisiä ennenkuin poistaisin ne epäiltyjen listalta. 

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Onhan tää auto 70 amp akulla mutta kun ei ole lämmittimiä ja lähtee käymään -25 aivan hyvin niin sen puoleen akun pitää olla kunnossa.Vielä sellainen huomio että tyhjäkäynnillä kun pikkasen pelaa kaasun kanssa 800-1200rpm
niin ajovalot "vilkkuu" aivan selvästi.
niin ajovalot "vilkkuu" aivan selvästi.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Kuvaus vitta suoraan lataukseen laturi, latauksen ohjaus, laturin siivapyörä(varsinkin jos vapaakytkin mallia)keskin kirjoitti:Onhan tää auto 70 amp akulla mutta kun ei ole lämmittimiä ja lähtee käymään -25 aivan hyvin niin sen puoleen akun pitää olla kunnossa.Vielä sellainen huomio että tyhjäkäynnillä kun pikkasen pelaa kaasun kanssa 800-1200rpm
niin ajovalot "vilkkuu" aivan selvästi.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Onko autossa halogeenivalot? Kai ne tyhjäkäynnillä/pienillä kierroksilla vilkkuvatkin jos kylmällä kytketään lämmittimen sähkövastusta päälle ja pois? Itsellä ollut xenonit, muistelisin että ei nuo pahemmin vilkkuneet vaikka eipä sitä autoa tullut pihalla seisotettua, käyntiin vaan ja ajoksi...
Ymmärsin että akut (molemmat) on mitattu ja todettu olevan hyvässä latauksessa samoihin aikoihin kuin tuo varoitus tulee?
Oletko todennut että ne mukavuustoiminnot myös menevät pois päältä kun tuo ilmoitus tulee näytölle (penkin lämmitin, takalasin lämmitin, merkkivalon vilkkumisestahan näkee onko lämmitys päällä ja tunteehan sen persuksissa). Tuli vaan mieleen ohjainlaitteiden vaihdosta jos vaikka taka-SAM olisi myös vaihdettu. Jos virheellisesti koodattu niin mittaristoon tulee niitä viestejä mutta laitteet kyllä toimivat viestistä huolimatta.
Ymmärsin että akut (molemmat) on mitattu ja todettu olevan hyvässä latauksessa samoihin aikoihin kuin tuo varoitus tulee?
Oletko todennut että ne mukavuustoiminnot myös menevät pois päältä kun tuo ilmoitus tulee näytölle (penkin lämmitin, takalasin lämmitin, merkkivalon vilkkumisestahan näkee onko lämmitys päällä ja tunteehan sen persuksissa). Tuli vaan mieleen ohjainlaitteiden vaihdosta jos vaikka taka-SAM olisi myös vaihdettu. Jos virheellisesti koodattu niin mittaristoon tulee niitä viestejä mutta laitteet kyllä toimivat viestistä huolimatta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Onhan mahdolista että siellä on tosiaan koodaus pielessä jos on osia vaihdeltu,
(varsinkin jos on ollut veh** räveletävänä, katsovat usein vaan että autossa pitäissi olla tämä ja tämä sam eikä sitä mikä siellä oikeesti on sitten on koodaukset päin mäkeä...)
(varsinkin jos on ollut veh** räveletävänä, katsovat usein vaan että autossa pitäissi olla tämä ja tämä sam eikä sitä mikä siellä oikeesti on sitten on koodaukset päin mäkeä...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Moro!
Omassa autossa kanssa välillä noita hälytyksiä.Joulukuun alussa olin paikallisessa akkuliikkeessä vaihdattamassa 100 ah:sta agm akkua mutta jostain syystä myyjä halusi mitata auton akun joka olikin ihan kunnossa joten en sitten akkua vaihtanutkaan.Tuo valojen vilkkuminen on myös tuttu ilmiö kylmänä.Jos latauksessa vikaa niin miten todeta että missä.Viittaan tuohon CDI 203:n viestiin jossa tuli montakin mahdollista vikaa esille joten mistä ja miten etsiä???
Omassa autossa kanssa välillä noita hälytyksiä.Joulukuun alussa olin paikallisessa akkuliikkeessä vaihdattamassa 100 ah:sta agm akkua mutta jostain syystä myyjä halusi mitata auton akun joka olikin ihan kunnossa joten en sitten akkua vaihtanutkaan.Tuo valojen vilkkuminen on myös tuttu ilmiö kylmänä.Jos latauksessa vikaa niin miten todeta että missä.Viittaan tuohon CDI 203:n viestiin jossa tuli montakin mahdollista vikaa esille joten mistä ja miten etsiä???
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Laita ajotietokoneesta akun jänniteseuranta päälle kun lähdet seuraavaksi ajoon, kun battery häly seuraavaksi tulee niin
näet heti akun jännitteen ja osaat siitä raakata vikakohteita pois.
Jos jännite käy oikeasti tarpeeksi alhaalla jotta hälytys aktivoituu niin vikaa on siiloin latausjärjestelmässä.
Käsittääkseni tuo (battery protection) häly tulee vasta suhteellisen alhaisella jännitteellä.
Toi jännitemittaushan meni päälle seuraavasti-->valitse lämpötilanäyttö mittaristoon, virtaavain radio/1 asentoon, kolme nopeaa painallusta reset napista
mittariston reunasta-->jännite näkyy mittaristossa, myös ajossa.
näet heti akun jännitteen ja osaat siitä raakata vikakohteita pois.
Jos jännite käy oikeasti tarpeeksi alhaalla jotta hälytys aktivoituu niin vikaa on siiloin latausjärjestelmässä.
Käsittääkseni tuo (battery protection) häly tulee vasta suhteellisen alhaisella jännitteellä.
Toi jännitemittaushan meni päälle seuraavasti-->valitse lämpötilanäyttö mittaristoon, virtaavain radio/1 asentoon, kolme nopeaa painallusta reset napista
mittariston reunasta-->jännite näkyy mittaristossa, myös ajossa.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Sitten siellä on se rele mistä oli juttua tuolla webasto onkelman kohdilla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Moi taas!
Akunjännite mittaristossa näyttää seuraavaa.
Virrat päälle 11.5 volttia.
Käyntiin jolloin 13.5 volttia koneen lämmöt noin 60.Kun lämmöt nousee yli 80 jännite nousee 14 volttiin.Ihan kylmällä koneella en ole vielä katsonut kun nyt alkoi noi takapään ilmaongelmat joten auto pajalle.
Akunjännite mittaristossa näyttää seuraavaa.
Virrat päälle 11.5 volttia.
Käyntiin jolloin 13.5 volttia koneen lämmöt noin 60.Kun lämmöt nousee yli 80 jännite nousee 14 volttiin.Ihan kylmällä koneella en ole vielä katsonut kun nyt alkoi noi takapään ilmaongelmat joten auto pajalle.
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Kowasti on mersu öö.. eiku jännite alas wajonnut.iidaeetu kirjoitti:Moi taas!
Akunjännite mittaristossa näyttää seuraavaa.
Virrat päälle 11.5 volttia.
Käyntiin jolloin 13.5 volttia koneen lämmöt noin 60.Kun lämmöt nousee yli 80 jännite nousee 14 volttiin.Ihan kylmällä koneella en ole vielä katsonut kun nyt alkoi noi takapään ilmaongelmat joten auto pajalle.
Taitaa joku kulutin syödä seisoessa wirtaskaa(penkin sähkösäätö?)
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
iidaeetu kirjoitti:Moi taas!
Akunjännite mittaristossa näyttää seuraavaa.
Virrat päälle 11.5 volttia.
Käyntiin jolloin 13.5 volttia koneen lämmöt noin 60.Kun lämmöt nousee yli 80 jännite nousee 14 volttiin.Ihan kylmällä koneella en ole vielä katsonut kun nyt alkoi noi takapään ilmaongelmat joten auto pajalle.
Taitaa olla akun varaustila melko vajaa, jos jännite on vain 11.5 kun laittaa virrat päälle, tai sitten jokin virtaa kuluttava laite on jo valmiiksi "päällä" . Käänsitkö virrat kokonaan päälle, vai pelkästään ykkösasentoon. Itse juuri testasin niin 12.3 oli jännite kun käänsin virrat ensimmäiseen pykälään. Tietysti jos kääntää kokonaan virrat päälle niin jännite laskee enemmän kun alkaa hehkuttaan.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Mittää purkuvirrat autosta niin selviää jääkö joku ohjainlaite päälle.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Virran kulutus on helppo selvittä pihtimittarilla(päävirta kaapelista) sitten jos sitä menne jonnekin niin
niin kokeille eri syöttö johdoista samman tapaa
E: muistaa vaan että auton pitää olla lepotilassa(ei tule vääriä tuloksia niin helposti)
niin kokeille eri syöttö johdoista samman tapaa
E: muistaa vaan että auton pitää olla lepotilassa(ei tule vääriä tuloksia niin helposti)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Terve!
Käänsin avaimen todellakin asentoon yksi jolloin näytti 11.5 volttia.Itsekin epäilen paskaa akkua vaikka akkumies sen mittasi ja totesi ehjäksi.Tuota pihtimittarihommaa täytyypi kokeilla.
Käänsin avaimen todellakin asentoon yksi jolloin näytti 11.5 volttia.Itsekin epäilen paskaa akkua vaikka akkumies sen mittasi ja totesi ehjäksi.Tuota pihtimittarihommaa täytyypi kokeilla.
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Mulle akkumies ohjeisti seuraavaa kun menin ostamaan moottoripyörään uutta akkua käynnistysongelmien takia: Akku ei oletettavasti ole latautunut täyteen vaan vaatii huolellisen latauksen. Itselläni on Ctekin laturi, mutta akkumies antoi oman Vartan vastaavan laturin lainaan ja sanoi, että Ctekit jättävät joskus akun vähän vailinaiseksi. Tein akkumiehelle mieliksi ja otin laturin lainaan ja latasin akun, vaikka epäilinkin koko hommaa. Ihme kyllä, jotain tuo auttoi, ei yhtäkään käynnistysongelmaa loppukesän aikana!
Eli vaikka kyse ei ollutkaan autosta, niin kannattanee ensin yrittää ladata se akku ulkopuolisella laturilla täyteen ja seurata sitten jännitettä yo. ohjeiden mukaan.
Eli vaikka kyse ei ollutkaan autosta, niin kannattanee ensin yrittää ladata se akku ulkopuolisella laturilla täyteen ja seurata sitten jännitettä yo. ohjeiden mukaan.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Samantapainen ilmoitus on tullut pakkasilla meidänkin W211 03 270 CDI malliin ja sehän tulee liian ylös asetetusta akun jännitteen alarajasta. Sitä voi kuulemma säätää huollossa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Pieni korjaus sitä voi säätää ei tarvitse tehdä huollossa...kttopar kirjoitti:Samantapainen ilmoitus on tullut pakkasilla meidänkin W211 03 270 CDI malliin ja sehän tulee liian ylös asetetusta akun jännitteen alarajasta. Sitä voi kuulemma säätää huollossa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Toimiikohan tuo kaikissa 211:ssä? Itse en ainakaan saa moista näkyville. Eipä silti, en saanut tietoa öljymäärästäkään näkyville vaikka tein juuri niinkuin ohjekirjassa neuvotaan...jytäkkä kirjoitti:
Toi jännitemittaushan meni päälle seuraavasti-->valitse lämpötilanäyttö mittaristoon, virtaavain radio/1 asentoon, kolme nopeaa painallusta reset napista
mittariston reunasta-->jännite näkyy mittaristossa, myös ajossa.
C220d T 4-Matic
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Tuolla tavalla saa näkyviin jännitteen mutta miten sitä alarajaa säädetään ilman staria ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
tietävästi ei mitenkäänkttopar kirjoitti: miten sitä alarajaa säädetään ilman staria ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Siis voiko sitä akkuohjainlaitteen jänniterajaa muuttaa?CDI203 kirjoitti:Pieni korjaus sitä voi säätää ei tarvitse tehdä huollossa...kttopar kirjoitti:Samantapainen ilmoitus on tullut pakkasilla meidänkin W211 03 270 CDI malliin ja sehän tulee liian ylös asetetusta akun jännitteen alarajasta. Sitä voi kuulemma säätää huollossa.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Tuosta jänniterajasta, jolla kytkee mm. mukavuuslaitteet pois päältä...
Voiko jänniteraja olla eri Suomi-autojen ja noiden keskisemmän Euroopan markkinoilla taipaleensa aloittaneiden välillä?
Ja latureilla on todella eroja. Joskus akun laittaminen osaavaan elvytykseen auttaa, varsinkin jos se on syväpurkautunut.
Voiko jänniteraja olla eri Suomi-autojen ja noiden keskisemmän Euroopan markkinoilla taipaleensa aloittaneiden välillä?
Ja latureilla on todella eroja. Joskus akun laittaminen osaavaan elvytykseen auttaa, varsinkin jos se on syväpurkautunut.
S213 E220 All Terrain
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Ei se mitään hälyyttävää ole. Niin kauan kuin auto pakkasella käynnistyy niin kaikki on ok. Automatiikka vain pitää
penkinlämmittimet jne poissa kunnes akku iilmoitta että "toivuin" käynnistyksestä. Tai siis ei akku mitään ilmoita
mutta tietokone mittaa latausvirran ja jännitteet, ja ilmoittaa että kriisi ohi. Nosta ite penkistä sata kiloa ja heti perään
tee jotain raskasta niin ei onnistu, ihan fysiikan laki. Tää oli maallikkokielellä, olen elektroniikkakoulutuksen saanut
ja ymmärrän tasavirrasta jotain. Ja vielä, jos akku olisi sökö, ei se toimisi niinkuin kuuluu, eli auto käynnistyisi pakkasella.
penkinlämmittimet jne poissa kunnes akku iilmoitta että "toivuin" käynnistyksestä. Tai siis ei akku mitään ilmoita
mutta tietokone mittaa latausvirran ja jännitteet, ja ilmoittaa että kriisi ohi. Nosta ite penkistä sata kiloa ja heti perään
tee jotain raskasta niin ei onnistu, ihan fysiikan laki. Tää oli maallikkokielellä, olen elektroniikkakoulutuksen saanut
ja ymmärrän tasavirrasta jotain. Ja vielä, jos akku olisi sökö, ei se toimisi niinkuin kuuluu, eli auto käynnistyisi pakkasella.
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Käsittäkseni Suomen maahantuoduissa autoissa on vähintäin 90 Ah:n akku, lyö 100 Ah:n akku ja jos se pikku akku on kunnossa ei pitäisi enää iskeä mukavuustoimintojen alasajo, btw siellä pitäisi olla valmiit kierteet akun kiinnikeiden siirrolle. Auto kuluttaa sähköä kuin keskikokoinen kaupunki, farkussa akku varmasti kylmässä paikassa ajoviiman jäähdyteltävänä samalla latautuu huonosti. Näin kävi itselleni kun en ollut tarkkana möivät viime syksynä akkuliikkeessä Exiden 70 Ah:n AGM akun vinoilu alkoi - 2 C:n pakkasissa, Joulun aatonaattona ajoin 750 km ja pyhät roikassa olleessa autosta hyytyi akku Tapaninpäivänä. Vaihdettiin 100 Ah:n akku tilalle a vot startti pyörii terävästi dieseli käy iloisesti. AGM akku on tehty alunperin sisätiloihin elektroniikan varalähteeksi, jos se olisi hyvä autossa niin jokaisella pirssi-isännällä olisi omissa työkaluissaan se käytössä näin minulle kommentoi tuttu taksi-isäntä. Sillä 70 Ah:n akulla varustettuja autoja toimitetaan niille alueille joissa lämpötilan lasku noin 0 C:n lämpötilaan viikoksi aiheuttaa kansallisen katastrofin.keskin kirjoitti:Onhan tää auto 70 amp akulla mutta kun ei ole lämmittimiä ja lähtee käymään -25 aivan hyvin niin sen puoleen akun pitää olla kunnossa.Vielä sellainen huomio että tyhjäkäynnillä kun pikkasen pelaa kaasun kanssa 800-1200rpm
niin ajovalot "vilkkuu" aivan selvästi.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Hei! Minulla on w211 ja etsin vikaa noin puolivuotta, akut punaisella valo paloi heti kun käynnisti,mutta lähti pois kun ajoi hetken eteenpäin. vaihdettiin lataus säädin kaikki kunnossa. On vaikea löytää vikaa ,kun mittasin niin kaikki oli kunnossa. Mutta lataus ei toiminut oikein.Hiiliharjat lataussäätimessä oli kuluneet epä tasaisesti,välillä latas ja välillä ei.
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Jatketaanpas aihetta. Emännän -03 W211 320 cdi alkoi perjantaina herjaamaan tuota " Battery protection convenience functions temporary unavailable". Lauantaina kesken ajon kehotti starttaamaan auton tai muuten comand suljetaan kolmen minuutin kuluttua. Näin myös teki ja kertoi akun varaustason olevan alhainen. Ei tosin heitä punaista näytölle, mutta ei vaan pysy vehkeet päällä. Auto tosin lähtee vielä toistaiseksi käyntiin mutta kuinka kauan... Vaihtoehtoina taitaa olla laturi tai lataussäädin? Ihan kuin ei lataisi lainkaan/tarpeeksi. Oisko ideoita? Selasin haun kautta eri vaihtoehtoja noista sähköpulmista, mutta en löytänyt ihan tuollaista versiota.
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Enempää en osaa neuvoa, mutta ens hätään varmaan kannattaa ladata akkua erillisellä laturilla...Ja starin päähän.
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Voit seurata jännitettä auton omasta mittarista.
Pitäs olla jossakin 14 voltin hyitteilla.
Tässä lisää asiasta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 25&t=80590" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäs olla jossakin 14 voltin hyitteilla.
Tässä lisää asiasta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 25&t=80590" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 211(battery protection) Osaisiko joku viisas auttaa
Tyrkkään tänään töiden jälkeen ctekin kiinni ja latautukoon nyt aluksi rauhassa molemmat akut. Aamulla heitin rouvan töihin toisella autolla, kun lävähti punaiseksi näyttö ja herjasi kaikkea mahdollista. Voisko olla, että nyt on vaan ollut niin paljon kulutusta että ei ole ehtinyt lataamaan kunnolla ja mennyt loppupelissä totaalisen kyykkyyn? Tai sitten se on siinä laturissa. Arvailuja, arvailuja. Onko Lahden suunnalla ketään starin omistajia, joka vois tulla vilkaisemaan mitä herjaa? Ei tuo Veho oikein nappaa... Eikä oikein pidemmälle uskalla lähteä, kun ei välttämättä pääse perille.Tomp kirjoitti:Enempää en osaa neuvoa, mutta ens hätään varmaan kannattaa ladata akkua erillisellä laturilla...Ja starin päähän.