ML kitisee, turbiiniko?
ML kitisee, turbiiniko?
Ajon aikana kuuluu pientä kitinää, vähän kuin jarrupalat olisi loppu ja kihnutta tai moniurahihna tai jokin hihnapyörä pitäisi ääntä. Aäni kuulu vai liikkeessä, eli tuo hihnapyörä olisi pois suljettu. Muutenhan se kuuluisi myös paikallaan koneen käydessä. Lisäksi ajon aikana ääni mielestäni muuttu suoraan koneen kierrosten mukaan, ei renkaiden pyörimisen suhteen. Tämä sulkee pois mielestäni jarrut. Jääkö jäljelle näin pois sulkien vain turbiini? Voiko turbiini pitää tuollaista kitinää? Tarkoittaako se että laakerit on menossa? Kitinää ei kuulu enään yli 80 km/h vauhdissa, joko siksi, että muu melu peittää tai sitten ääni häviää. Autolla ajettu 131tkm.
Lisätään vielä, että auto kulkee ja laatikko vaihtaa ilman mitään oireita.
Lisätään vielä, että auto kulkee ja laatikko vaihtaa ilman mitään oireita.
ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999
Re: ML kitisee, turbiiniko?
Mulla letukassa aikoinaan oli samanlaista ja kitinää tai vitskutusta olisilloin kun vaihteen laittoi päälle ja läksi liikkeelle ja kun kierrokset nousivat ennekuin suurempi pykälä vaihtui,kitinä lakkasi mutta alkoi taas kunnes nopeus taas kasvoi.Laatikko pelasi normaalisti.
Samalta kyllä kuullostaa.Sieltä vaan alkaa tulla silppua jossain vaiheessa koska laakerointi hajoaa ja turbiinipyörä ja pumppupyörä hieroo toisiaan vasten joka on alumiinia molemmat.
Voit vielä varmentaa vian näyttämällä sitä jollekin koska ihmeellistä moisilla kilometreillä että turbiini antautuu.
Samalta kyllä kuullostaa.Sieltä vaan alkaa tulla silppua jossain vaiheessa koska laakerointi hajoaa ja turbiinipyörä ja pumppupyörä hieroo toisiaan vasten joka on alumiinia molemmat.
Voit vielä varmentaa vian näyttämällä sitä jollekin koska ihmeellistä moisilla kilometreillä että turbiini antautuu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ML kitisee, turbiiniko?
Kardaanin kannatin laakerin kunto?
(sopisi mielestäni paremmin tuohon kilometrimäärään, mutta arvaushan tämä vain on)
(sopisi mielestäni paremmin tuohon kilometrimäärään, mutta arvaushan tämä vain on)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: ML kitisee, turbiiniko?
ööö, näin maallikkona ajattelin.
voisko sen testata niin että pistät vaihteen paikalla ollessa päälle ja pidät jarrulla paikallaan antaen vähän kaasua? jos vikisee se tulee lootasta ja jos ei niin voisko olla kiviä levyissä (kuten touhottaja kirjoitti) tai sitten sen kartaanin laakeri (kuten jeremyh kirjoitti) ???
siis näin maallikkona.
voisko sen testata niin että pistät vaihteen paikalla ollessa päälle ja pidät jarrulla paikallaan antaen vähän kaasua? jos vikisee se tulee lootasta ja jos ei niin voisko olla kiviä levyissä (kuten touhottaja kirjoitti) tai sitten sen kartaanin laakeri (kuten jeremyh kirjoitti) ???
siis näin maallikkona.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: ML kitisee, turbiiniko?
Kokeilin tuota jarrulla paikallan pitämistä ja vähän kaasua niin eipä mielestäni vikinää kuulunut joten ei ehkä kuitenkaan turbiinissa vikaa. Sitä kun aina luulee pahimpaa niin ei pety
Kun ääni muuttuu suoraan koneen kierrosten mukaan ja kun kuitenkin pientä luistoa on laatikossa niin en usko noihin jarrujen vinkunaan mutta täytynee joskus avata kun ehtii. Samalla logiikalla jäisi tuo kardaanin tukilaakeri pois. Tuleeko kenellekkään mieleen, mistä ääni voisi tulla joka on suoraan yhteydessä koneen kierroksiin ja kuuluu vain liikkeessä, ei paikallaan?

ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999
Re: ML kitisee, turbiiniko?
Kokeileppa siten että kun vinkuna kuuluu niin tipautat valitsimesta pienemmän vaihteen päälle jolloin moottorin kierrokset kasvaa muttei nopeus. Muuttuuko nyt ulinan taajuus jos ei niin silloin se tulee vaihteiston takapäästä tai siitä taaksepäin. Jos muuttuu niin silloin ääni tulee kardaanista moottoriin päin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: ML kitisee, turbiiniko?
Mielestäni taajuus ei muutu vaihteen vaihdon jälkeen. Otin eturenkaat irti ja sain tarkennettua vikakohtaa. Ääni kuulostaa tulevan oikean etuvetoakselin etuperän puoleisesta päästä. Olisikohan murrosnivel tai laakeri? Kai se on vietävä Vehoon.
ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999
Re: ML kitisee, turbiiniko-vika paikallistettu
Etukardaanin ristikkonivel siellä piti ääntä. Niveltä ei saa vaihdettua vaan koko akseli vaihtoon. Halpaa...
ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999
Re: ML kitisee, turbiiniko-vika paikallistettu
Niinhän ne veholla sanoo.PetteriH kirjoitti:Etukardaanin ristikkonivel siellä piti ääntä. Niveltä ei saa vaihdettua vaan koko akseli vaihtoon. Halpaa...
Käsittääkseni sekä etu että taka kardaanissa on sama ristinivel. (toivottavasti olen väärässä, muuten tiedän yhden jota ei hymyilytä)
Sen ristinivelen saa KL-varaosista yheksään kymppiin. (siihen sitten vaihtotyö päälle)
Kyllä ne mullekkin yritti myydä viiteen sataan sprintteriin koko rattiakselin, mutta tyydyinkin vain vaihtamaan itse tarvike liikkeestä haetun 16€ ristinivelen. Hyvin on toiminut reilun vuoden.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: ML kitisee, turbiiniko?

Voihan se olla näin mutta kun hieman laskee kustannuksia niin ei se nyt niin pahalta tunnu vaikka ehkä nyt jäädään suorista kustannuksistä jälkeen. Kuitenkin veho suoriutui ensimmäisestä kontaktista korjattuun autoon 6 päivässä vaikka osa tilattiin saksasta niin se on aika hyvin. lLisäksi vielä kahden vuoden takuu osalle. Tätä ei naapurin ranelta saa.
ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999