X1R öljyn lisä-aine TOIMIIKO ??????
X1R öljyn lisä-aine TOIMIIKO ??????
KYSELISIN ET ONKO KELLÄÄN KOKEMUKSIA X1R ÖLJYN LISÄ-AINEESTA ITE OLISIN LAITTAMASSA KONEESEEN,LAATIKKOON JA PERÄÄN KUN SATTU KOHALLE OIKEENNI INNOKAS MYYJÄMIES KUKA OSAS KYLLÄ PERUSTELLA JA PIKATESTERILLÄ VAKUUTTAA MUT NYT KAIPAISIN MUITTEN FOORUMILAISETEN KOMMENTTEJA SEKÄ KOKEMUKSIA KYSEISESTÄ AINEESTA:???????
Re: X1R öljyn lisä-aine TOIMIIKO ??????
Tämä jakaa mielipiteet se on varmaa. Mutta joka ei ole kokeillu niin mutu -tuntumalla ei pahemmin kannata prassailla. Itte kans pidin alkuun tätä ihan täytenä huuuhaaaana-jaakko.er kirjoitti:KYSELISIN ET ONKO KELLÄÄN KOKEMUKSIA X1R ÖLJYN LISÄ-AINEESTA ITE OLISIN LAITTAMASSA KONEESEEN,LAATIKKOON JA PERÄÄN KUN SATTU KOHALLE OIKEENNI INNOKAS MYYJÄMIES KUKA OSAS KYLLÄ PERUSTELLA JA PIKATESTERILLÄ VAKUUTTAA MUT NYT KAIPAISIN MUITTEN FOORUMILAISETEN KOMMENTTEJA SEKÄ KOKEMUKSIA KYSEISESTÄ AINEESTA:???????
Tomaattilootaan älä laita! Seuraa pa kulutusta muutama tuhat kilsaa tarkasti. 5 tuhatta kertoo jo melko luotettavasti keskikulutuksen. Jää tankkausvirheet ja ajotavan muutoksista aiheutuvat hetkelliset muutokset pois. Sit lisäät tätä mottiin ohjeen mukaisesti ja ajat samat kilsat.
Itte oon käyttäny tätä ainetta 6 vuotta. Kun hankin tämän nykyisen niin aine vaikutti myös solmun toimintaan.
Kaiffari (maahantuojan poika) joka tätä mulle alkuun kehui niin pistin jutun ihan lekkeripeliksi ja vitsiksi. No hän lupasi lunastaa ostamani litrat takaisin täydestä hinnasta jos mitään vaikutusta aineesta ei olisi. No oon siitä lähtiin lisänny. 200D:ssä keskikulutus putosi lähes 0.5L Minulla oli takana 10t kilsaa ilman tököttiä. Mitään sen tieteellisempää tutkimusta minulla ei tästä kuitenkaan ole. Perstuntumalla menen. Voi olla että on etua tai sitten ei ole. pa kulutus tosiaan laskee ja siitä saa jotain plussaaa mutta mistä sitä tietää jos joku knööli kerääntyy jonnekkin ja tukkii sit öljykanavan --> säästetyt eskot menee moninkertaisesti

200D:ssä huomasin sen että aineen vaikutus alkaa vähetä 4t km jälkeen. Huomasi siten että kierrokset laski tyhjäkäynnille nopeammin. Alkuun ennenkuin olin saanu luotettavia keskikulutuslukemia huomasin että moottorin kierrokset laski tyhjäkäynnille selvästi hitaammin kun ennen. Moottori siis pyörii aineen vaikutuksen seurauksena liukkaammin. Ja siihen kait se pa kulutuksen laskukin perustuu eikä mihinkänn muuhun?
Moottoriin voit tuota tököttiä laittaa mutta älä missään nimessä automaattilaatikkoon. Manuaalin synkrotkin voi tykätä huonoa tuosta 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Laitoin tuota tököttiä myös secin laatikkoon. Ei hajonnut.
Olin kuitenkin kysynyt maahantuojalta korvaavatko he laatikkorempan, jos liemi rikkoo askin, vastasivat kyllä.
Eli minulla ei ollut mitään havaittavaa vaikutusta laatikon toiminnassa, edelleen venytti 2-3 väliä, nythän olen jo vähän viisaampi ja tiedän, mistä se johtuu.
Olin kuitenkin kysynyt maahantuojalta korvaavatko he laatikkorempan, jos liemi rikkoo askin, vastasivat kyllä.
Eli minulla ei ollut mitään havaittavaa vaikutusta laatikon toiminnassa, edelleen venytti 2-3 väliä, nythän olen jo vähän viisaampi ja tiedän, mistä se johtuu.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Otitko korvauslupauksen kirjallisena?Harri126 kirjoitti:Laitoin tuota tököttiä myös secin laatikkoon. Ei hajonnut.
wolf kirjoitti:Otitko korvauslupauksen kirjallisena?Harri126 kirjoitti:Laitoin tuota tököttiä myös secin laatikkoon. Ei hajonnut.
Niin tää tökötti kun edistää "liukkautta" ja tomaatissa on öljyt johon on lisäaineistettu kitka-ainetta. Ei siis tomaattiin eikä kitkalukkoperään
En, oli niin vakuuttava rouva vakuuttamassa, puhelimessa tosin.
Otitko korvauslupauksen kirjallisena?

Koneessa(kaan) en huomannut mitään eroa ennen ja jälkeen.
Mutta ei rikkonutkaan mitään.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
kiitos vastauksista!!!! myyjä suositteli nimenomaan tomaattiin x1r mersulla ainakin oman kokemukseni mukaan vaihtaa kakkoselle hieman töksähtäen (joskus harvoin) jo neljässä m-b sama juttu w203 -01 ,w210 -02 ,w211 -03, w211 -06 tämä ongelma kuulemma häviää lisä-aineen myötä ja lupasi polttoaineen kulutuksen tippuvan vähintään 0.5 litraa ja 10 hp lisää ku laittaa kaikkeen kolmeen paikkaan tuon aineen kuulemma kitka pienenee sen verta paljon tiiä sitä sitten????. Maantaina ois tarkotus öljyt koneeseen vaihtaa ja aattelin lirauttaa 6% x1r sekaan
ps: myyjä sano että vika häipyy jo ennen ku ehtiin sanoa että minullakin kakkoselle vaihtaessa töksähtää ollu hällä omissa autoissa samaa vikaa. Onko muilla arvon foorumilaisilla ollut tätä vikaa. Tämä vika useammin on minulla pakkasella ollu.

tietyssä paikassa tarvitaan kitkaa... ja sellaiseen paikkaan nämä lisäaineet ei ole hyväksi, eli lukkoperä ja automaattilaatikko, jotku manuaalit myös alkaa takkuamaan, jos öljyt on liian "liukkaita", kuten tuolla edelläkin jo todettiin...
omalla vastuulla saa toki kokeilla mitä haluaa
jos automaatti vaihtaa liian terävästi, ei oikea korjaustapa ole lisätä laatikon kitkapintojen luistoa...
omalla vastuulla saa toki kokeilla mitä haluaa

jos automaatti vaihtaa liian terävästi, ei oikea korjaustapa ole lisätä laatikon kitkapintojen luistoa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Hommaa kirjallisena todistus että käy mersun 722.6 toi lisäaine, sitten kun alkaa luistaa niin saavat korjata sen.jaakko.er kirjoitti:kiitos vastauksista!!!! myyjä suositteli nimenomaan tomaattiin x1r mersulla ainakin oman kokemukseni mukaan vaihtaa kakkoselle hieman töksähtäen (joskus harvoin) jo neljässä m-b sama juttu w203 -01 ,w210 -02 ,w211 -03, w211 -06 tämä ongelma kuulemma häviää lisä-aineen myötä ja lupasi polttoaineen kulutuksen tippuvan vähintään 0.5 litraa ja 10 hp lisää ku laittaa kaikkeen kolmeen paikkaan tuon aineen kuulemma kitka pienenee sen verta paljon tiiä sitä sitten????. Maantaina ois tarkotus öljyt koneeseen vaihtaa ja aattelin lirauttaa 6% x1r sekaanps: myyjä sano että vika häipyy jo ennen ku ehtiin sanoa että minullakin kakkoselle vaihtaessa töksähtää ollu hällä omissa autoissa samaa vikaa. Onko muilla arvon foorumilaisilla ollut tätä vikaa. Tämä vika useammin on minulla pakkasella ollu.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D