Kampiakselin stefan vaihto?
kampiakselin pultin avainväli
Remontti lähestyy ja työkaluja pitäis varata, kun ei itse omista tarpeeksi jytyjä hylsyjä. Yritin päästä mittaamaan kampiakselin pään pultin siitä hihnapyörän keskeltä, mutta eihän sinne saanu kättä purkamatta rojuja eestä, ei ylä- eikä alakautta.
Kertokaahan nyt, jotka olette stefan vaihtaneet, että mikä on keskipultin avainväli. Tiedän sitte lainata oikeenkokosen hylsyn.
Kertokaahan nyt, jotka olette stefan vaihtaneet, että mikä on keskipultin avainväli. Tiedän sitte lainata oikeenkokosen hylsyn.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Re: kampiakselin pultin avainväli
27mm avainhan sinne käy.Sami H. kirjoitti:Remontti lähestyy ja työkaluja pitäis varata, kun ei itse omista tarpeeksi jytyjä hylsyjä. Yritin päästä mittaamaan kampiakselin pään pultin siitä hihnapyörän keskeltä, mutta eihän sinne saanu kättä purkamatta rojuja eestä, ei ylä- eikä alakautta.
Kertokaahan nyt, jotka olette stefan vaihtaneet, että mikä on keskipultin avainväli. Tiedän sitte lainata oikeenkokosen hylsyn.
Jotenkin ittelläkin on välillä nyt €uroaikana tullut sellainen kummallinen tunne, että varsinkin noista työsuorituksista alkaa olla linjana, että alle satanen ei ole enää rahaakaan...Sami H. kirjoitti:Joo-o, täytyy sanoa, että jos 65 eurolla täältä Lappeenrannan seudulta ton homman saa osineen päivineen, ni voisin vaikka harkita sen teettämistä.
Sama koskee tietysti niitä ihan pikkiriikkisen pikkiriikkisiä parin minuutin apujakin (jos joku niitä nyt yleensä suostuu antamaan/tekemään), kun se parikymppiä on kanssa aina käypänen taksa...

Vai asuuko sisälläni epäuskoinen, ihmiskunnan hyvyyteen uskonsa menettänyt kyynikko?

viskokytkimen irrotus
Yritys hyvä, 10.
Stefan vaihto jäi puolitiehen. Eikös sen jäähdytinropelin viskokytkin ja hihnapyörä pitäis saada pois, että mahtuu tulemaan tuo kampiakselin hihnapyörän tasapainotuslimppu pois? Vai olenkos väärässä? Saako sen tasapainotuslimpun pois irrottamalla kampiakselin hihnapyörän? Siis tuleeko muljauttamalla sieltä takaa, ettei tarvi irrottaa sitä vesipumpun hihnapyörää. Ei vaan pystynyt pitämään millään vastaan, että olis saanu sen viskokytkimen keskipultin auki. Milläs olette tämän saaneet auki?
Stefan vaihto jäi puolitiehen. Eikös sen jäähdytinropelin viskokytkin ja hihnapyörä pitäis saada pois, että mahtuu tulemaan tuo kampiakselin hihnapyörän tasapainotuslimppu pois? Vai olenkos väärässä? Saako sen tasapainotuslimpun pois irrottamalla kampiakselin hihnapyörän? Siis tuleeko muljauttamalla sieltä takaa, ettei tarvi irrottaa sitä vesipumpun hihnapyörää. Ei vaan pystynyt pitämään millään vastaan, että olis saanu sen viskokytkimen keskipultin auki. Milläs olette tämän saaneet auki?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Re: viskokytkimen irrotus
Siinä pyörässä jossa hihnapyörä on kiinniSami H. kirjoitti:Ei vaan pystynyt pitämään millään vastaan, että olis saanu sen viskokytkimen keskipultin auki. Milläs olette tämän saaneet auki?



[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
"Stefan vaihto jäi puolitiehen. Eikös sen jäähdytinropelin viskokytkin ja hihnapyörä pitäis saada pois, että mahtuu tulemaan tuo kampiakselin hihnapyörän tasapainotuslimppu pois? Vai olenkos väärässä? Saako sen tasapainotuslimpun pois irrottamalla kampiakselin hihnapyörän? Siis tuleeko muljauttamalla sieltä takaa, ettei tarvi irrottaa sitä vesipumpun hihnapyörää. Ei vaan pystynyt pitämään millään vastaan, että olis saanu sen viskokytkimen keskipultin auki. Milläs olette tämän saaneet auki?"
Pitää saada pois, ei sovi muuten.
Pidä kiinni pihdeillä vesipumpun hihnapyörästä jos ei muuten irtoa - öljytikun putkeen voi vähän nojata pihtejä.
Äläkä tipauta sitä ka-pyörän kiilaa jakopäähän.
Pitää saada pois, ei sovi muuten.
Pidä kiinni pihdeillä vesipumpun hihnapyörästä jos ei muuten irtoa - öljytikun putkeen voi vähän nojata pihtejä.
Äläkä tipauta sitä ka-pyörän kiilaa jakopäähän.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: La 07.02.2004 09:30
- Paikkakunta: Oulunseutu
Pitääpä kommentoida iloinen onnistumisen elämys tänne palstalle. Lähinnä se onnistumisen elämys tuli siitä, että 10 min äheltämisen jälkeen se viskokytkimen keskipultti suostu lähtemään irti, vaikka kuusiokolo oli jo melkein kääntyny pyöreeks... Joku oli vääntäny sen sitte kiinni, että varmasti pysyy. Sen jälkeenhän savotta olikin helppo ja vaikka tavallista yritti, hyvähän siitä tuli.
Stefa on paikoillaan, kiila ei tippunut minnekään ja kuningaspultin avaaminen ja kiristäminen onnistu julmalla momenttiavaimella hyvin. Olishan siinä värinänvaimenninhässäkän (hihnapyörä + limppu + olake) ulosvetämisessä ollu ulosvetäjästä hyötyä, mutta saihan sen muljutettua kangillakin viimein. Vastinpinnassa oli urat ja hetken jo näytti siltä, että turhaa hommaa koko tiivisteen vaihto, mutta näyttäähän tuo pitävän. Ens kerralla (jos auto niin kauan vielä mulla on) vaihdan sitte sen vastinpinnankin.
Kaiken notkumisen huomioiden hommaan meni ensikertalaiselta 2 tuntia, mutta siinä tuli tarinoitua ja ihmeteltyä maailman menoa muutenkin eikä tarkotus ollu ottaa hikeä pintaan. Taisin just säästää kymmeniä, ehkä jopa 100 euroa. Merkkiliikkeelle pitkä nenä.
Stefa on paikoillaan, kiila ei tippunut minnekään ja kuningaspultin avaaminen ja kiristäminen onnistu julmalla momenttiavaimella hyvin. Olishan siinä värinänvaimenninhässäkän (hihnapyörä + limppu + olake) ulosvetämisessä ollu ulosvetäjästä hyötyä, mutta saihan sen muljutettua kangillakin viimein. Vastinpinnassa oli urat ja hetken jo näytti siltä, että turhaa hommaa koko tiivisteen vaihto, mutta näyttäähän tuo pitävän. Ens kerralla (jos auto niin kauan vielä mulla on) vaihdan sitte sen vastinpinnankin.
Kaiken notkumisen huomioiden hommaan meni ensikertalaiselta 2 tuntia, mutta siinä tuli tarinoitua ja ihmeteltyä maailman menoa muutenkin eikä tarkotus ollu ottaa hikeä pintaan. Taisin just säästää kymmeniä, ehkä jopa 100 euroa. Merkkiliikkeelle pitkä nenä.

Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Kyllä se lähti ihan ilman lukitusta, vaikka lukitus tietty olis ollu hyväksi voimansiirron kannalta. Tuntu nimittäin, että rättilaikka/-laikat saatto joutua koville. Ne on kyllä menossa vaihtoon joka tapauksessa heti seuraavaksi.Roisto kirjoitti:[
Hieno homma. Mistä pidit kampiakselia paikoillaan (etupäästä / takapäästä)?
Ohjeista kattelin, että takapäästähän nuo MB:n inssit ovat ajatelleet ton lukituksen hoituvan. Koneen alaosassa pitäis olla pieni luukku vauhtipyörän hammaskehälle tai sitte startin aukosta homma hoituis myös. Itse pistin vitosen silmään ja käsijarrun päälle

Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Re: Kampiakselin stefan vaihto?
No niin kampiakselin hihnapyörän vastinpinnassa?, minkä stefa tiivistää, näkyy selvä ura. Ostin uuden stefan Veholta, onkohan tämä sitten "korjausstefa", tuleeko erikohtaan kun vastinpintaan ilmeisesti syöpynyt ura?
Ilmeiseti uutena uraa ei ole, vaan se syntyy käytöstä?
En ole kyllä nähnyt myytävänäkään mitään vastinpintoja?
Saapiko tätä pitämään?
Ilmeiseti uutena uraa ei ole, vaan se syntyy käytöstä?
En ole kyllä nähnyt myytävänäkään mitään vastinpintoja?
Saapiko tätä pitämään?
W124 250D -89
Re: Kampiakselin stefan vaihto?
korjausstefa on 10mm levee ja orkkis 8mm.
ja kyllä se ura on ihan käytössä tullut eli sileä kuuluis olla
ja kyllä se ura on ihan käytössä tullut eli sileä kuuluis olla
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kampiakselin stefan vaihto?
Itse aikoinaan tuota 300e stefan vaihtoa korjaamoille tarjottelin kukaan lähialueella Espoo ei suostunut tekemään,syy ilmastointi oli kuulema liian v mäinen homma.
No aikani pähkäiltyä tein itse ja hyvi onnistui ilman jäähdyttimien ja muiden purkua,toki ahdasta oli..
Kampuran mutterin irroitukseen sain Pitjänmäen Vehon 124 asentajalta vinkin,riitävän pitkä vääntövarsi hysyineen kiinni ja eikun sartilla pyöräytys ja irti oli,toki sytkäpiuhat oli boxista irti.Enin aika menikin sitten hihna pyörän takaisin laitossa,kun meinas se kiila työntyä edellä karkuun,tuostakin selvis laittamalla tipan tiivisteliimaa,niin pysyi paikallaan asennuksen ajan.

Kampuran mutterin irroitukseen sain Pitjänmäen Vehon 124 asentajalta vinkin,riitävän pitkä vääntövarsi hysyineen kiinni ja eikun sartilla pyöräytys ja irti oli,toki sytkäpiuhat oli boxista irti.Enin aika menikin sitten hihna pyörän takaisin laitossa,kun meinas se kiila työntyä edellä karkuun,tuostakin selvis laittamalla tipan tiivisteliimaa,niin pysyi paikallaan asennuksen ajan.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92