W210, 320 cdi turbon ujellus
W210, 320 cdi turbon ujellus
Terve!
Tuli ostettua tommonen kulkine. Kilometrejä autossa 279tkm ja lastutettu edellisen omistajan toimesta, 250hv ja vajaa 600nm väännöillä. Nyt kysynkin arvon asiantuntijat, kuuluuko turbon pitää pientä ulinaa kun se ahtaa tai kun olet kiihdyttänyt ja päästät tyhjäkäynnille? Ulina ei ole mielestäni vielä mikään kova. Kuuluu kuitenkin sisälle. Aikaisemmissa diesel autoissani ei turbo ole ujeltanut. Kuuluuko siis sen normaalistikkin vähän ujeltaa vai onko menossa jo rikki?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Tuli ostettua tommonen kulkine. Kilometrejä autossa 279tkm ja lastutettu edellisen omistajan toimesta, 250hv ja vajaa 600nm väännöillä. Nyt kysynkin arvon asiantuntijat, kuuluuko turbon pitää pientä ulinaa kun se ahtaa tai kun olet kiihdyttänyt ja päästät tyhjäkäynnille? Ulina ei ole mielestäni vielä mikään kova. Kuuluu kuitenkin sisälle. Aikaisemmissa diesel autoissani ei turbo ole ujeltanut. Kuuluuko siis sen normaalistikkin vähän ujeltaa vai onko menossa jo rikki?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Se riippuu oikeestaan siitä äänestä,
mutta usein jos pitää sisään kuuluvaa ujellusta on jossain vuoto, ahtimen siivissä voi olla joku vaurio
mutta usein jos pitää sisään kuuluvaa ujellusta on jossain vuoto, ahtimen siivissä voi olla joku vaurio
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Ujellus kuuluu ns pintakaasulla ajettaessa ja noin 1200-1800 rpm välillä... kun kunnolla polkasee,niin silloin ei ujellusta kuulu...
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Ei mulla ainakaan oo ikinä kuulunu minkäänlaista ujellusta. Eli luulisin, että ei kuulu kuulua.
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Eli oletettavasti jotain vikaa on tiedossa... missäköhän olisi pätevä korjaaja täällä kouvolan seudulla.. 

Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
seuraavan edellytyksenä jotta ahdin muuten kunnossasimppas kirjoitti:Eli oletettavasti jotain vikaa on tiedossa... missäköhän olisi pätevä korjaaja täällä kouvolan seudulla..
turpossa itsessään on säätöruuvi joka rajottaa sen kuinka kiinni siivet menevät uskoisin jotta sillä säädöllä saa ujelluksen loppumaan
toisin sanoen siivet pääsevät nyt liian kiinni
vastaavan äänen ihan samassa mallissa olen kuullut ja oli lastutettukin (tunnettu keskisuomalainen lastuttaja) siitä ääni katosi turpon siipien raja säädöllä
ääni voi myös olla lastuttajan ohjelmallaan aikaan saama
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
.
Ahtimet ääntää, toiset enemmän, toiset vähemmän.
Ja jossain vaiheessa tulee ne kilometritkin täyteen, kuluminen ei ainakaan auta pienentämään ääniä.
Ahtimen siipiä on helppo kurkata, olisko korjaamolla korkeintaan tunnin työ, samalla kokeilee sitä akselin välystä.
Yleensä ääntä on mulla ollut enemmän kylmänä, kuin lämpöisenä.
Mihinkään säätelyyn en alkaisi, ellei tiedä, mitä tekee.
Ja niitä, jotka tietää, ei ole kovin monta.
Jos oikein haluttaa kokeilla, niin sillä säätöruuvilla voi pakottaa siipiä enemmän auki.
En oikein usko, että siinä on vika, mikäli se on tehtaan asetuksessa, niinkuin oletettavasti on.
Luultavati mitään "syytä" ei löydy.
Äänen muutos tulee niin pienestä muutoksesta ahtimen siivissä, tai niiden asennossa kulumisen seurauksena, tai aivan silmin huomaamattomasta vauriosta.
Jos kovin häiritsee, niin ahtimen vaihto - mikäli vaiva on edes siinä.
Itse olen kyllä ajellut jo ääntävillä ahtimilla paaaaljon.
Kun minusta tuntuu pikemminkin siltä, että viheltämätön ahdin onkin, kun lottovoitto.
Ahtimet on bulkkitavaraa, toiset kestää pidempään, toiset taas ei.
Ahtimet ääntää, toiset enemmän, toiset vähemmän.
Ja jossain vaiheessa tulee ne kilometritkin täyteen, kuluminen ei ainakaan auta pienentämään ääniä.
Ahtimen siipiä on helppo kurkata, olisko korjaamolla korkeintaan tunnin työ, samalla kokeilee sitä akselin välystä.
Yleensä ääntä on mulla ollut enemmän kylmänä, kuin lämpöisenä.
Mihinkään säätelyyn en alkaisi, ellei tiedä, mitä tekee.
Ja niitä, jotka tietää, ei ole kovin monta.
Jos oikein haluttaa kokeilla, niin sillä säätöruuvilla voi pakottaa siipiä enemmän auki.
En oikein usko, että siinä on vika, mikäli se on tehtaan asetuksessa, niinkuin oletettavasti on.
Luultavati mitään "syytä" ei löydy.
Äänen muutos tulee niin pienestä muutoksesta ahtimen siivissä, tai niiden asennossa kulumisen seurauksena, tai aivan silmin huomaamattomasta vauriosta.
Jos kovin häiritsee, niin ahtimen vaihto - mikäli vaiva on edes siinä.
Itse olen kyllä ajellut jo ääntävillä ahtimilla paaaaljon.
Kun minusta tuntuu pikemminkin siltä, että viheltämätön ahdin onkin, kun lottovoitto.
Ahtimet on bulkkitavaraa, toiset kestää pidempään, toiset taas ei.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Tänään aamulla kuuntelin taas sitä ulinaa, joka vaimeni sitten aika hiljaiseksi kun kone lämpeni. Sen kuuli jos oikein tarkalla korvalla kuunteli...
Itse en tosiaan uskaltaisi lähtä ruuveja säätelemään. Täytyy seurailla tilannetta, ja jos ääni alkaa voimistua, niin sitten pitänee huolestua. Viritys tehty tosiaan ihan ammatti pajalla josta saatu teho-/vääntökäyrät. Pajan nimeä en muista... täytyypä tarkistaa kuitista. Ilmeisesti ovat myös pienentäneet EGR kierrätystä, kun ei tunnu oikein hyvin lämpenevän ilman webastoa...
Onko muuten tietoa, mitä uusi turbo mahtaa kustantaa? 1000€?

Itse en tosiaan uskaltaisi lähtä ruuveja säätelemään. Täytyy seurailla tilannetta, ja jos ääni alkaa voimistua, niin sitten pitänee huolestua. Viritys tehty tosiaan ihan ammatti pajalla josta saatu teho-/vääntökäyrät. Pajan nimeä en muista... täytyypä tarkistaa kuitista. Ilmeisesti ovat myös pienentäneet EGR kierrätystä, kun ei tunnu oikein hyvin lämpenevän ilman webastoa...
Onko muuten tietoa, mitä uusi turbo mahtaa kustantaa? 1000€?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Ammatti pajojakin on monenlaisia...simppas kirjoitti:Tänään aamulla kuuntelin taas sitä ulinaa, joka vaimeni sitten aika hiljaiseksi kun kone lämpeni. Sen kuuli jos oikein tarkalla korvalla kuunteli...![]()
Itse en tosiaan uskaltaisi lähtä ruuveja säätelemään. Täytyy seurailla tilannetta, ja jos ääni alkaa voimistua, niin sitten pitänee huolestua. Viritys tehty tosiaan ihan ammatti pajalla josta saatu teho-/vääntökäyrät. Pajan nimeä en muista... täytyypä tarkistaa kuitista. Ilmeisesti ovat myös pienentäneet EGR kierrätystä, kun ei tunnu oikein hyvin lämpenevän ilman webastoa...
Onko muuten tietoa, mitä uusi turbo mahtaa kustantaa? 1000€?
kaikki termostaatit kunnossa?
ahtimen hintaan vaikutta ostopaikka ~500-1700€ luokka
melkosen kovaa vihellystä pitävä ahdinkin voi hyvin kestää vaikka 100tkm
(itse ajanut ~50tkm ahtimella minkä siiven reunasta puttui 2mm pala)
siipien kuntoa voi helpost koitta tarkastella(vihellykse syy niisä ei aina jo pieni kuluma mitä oikeen silmällä nää voi sen tosiaan tehdä)
putkien, ym tiiveys myös tarkistaa
jos taas ohjelma epäilyttä niin sitä voi varmasti tarkistella myös apuja siihen löyttynen...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Monet ammattipajat ei ymmärrä mitä EGR:n pienentäminen tai kiinnilaitto tarkoittaa VNT-ahtimen ohjauksen kannalta. Ja siitä seuraa kovempaa ujellusta kuin aiemmin.
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
En tiedä sitten mitä hyötyä saavutetaan sillä, että EGR:ä pienennetään...
mutta toisaalta, onko tuosta ulinasta loppujen lopuksi mitään haittaakaan jos se ei johdu turbon vikaantumisesta.
Täytyy käydä varmaankin jossain tarkistuttamassa miten tuon EGR:n kierto tällä hetkellä on.

mutta toisaalta, onko tuosta ulinasta loppujen lopuksi mitään haittaakaan jos se ei johdu turbon vikaantumisesta.
Täytyy käydä varmaankin jossain tarkistuttamassa miten tuon EGR:n kierto tällä hetkellä on.
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
.
Annahan sen EGR,n olla pienellä, tai pois vaan.
Asiahan on juuri niinkuin friikki kertoi, kun kierrätys on poikkeen, ahdin joutuukin koko ajan tekemään kaiken ilman moottoriin.
Jos ääntämistaipumusta on ollut jo ennenkin, niin sen jälkeen se käytännössä kovenee.
Mersuissa monissa malleissa onkin kevennystä ahtimen kartassa jo valmiina matka-ajon kohdalla, muttei tässä ko. mallissa.
Muutenkaan, mersussa ko. liika-ahtimisvaiva ei ole niin paha, kun ilmamassaohjatuissa.
Annahan sen EGR,n olla pienellä, tai pois vaan.
Asiahan on juuri niinkuin friikki kertoi, kun kierrätys on poikkeen, ahdin joutuukin koko ajan tekemään kaiken ilman moottoriin.
Jos ääntämistaipumusta on ollut jo ennenkin, niin sen jälkeen se käytännössä kovenee.
Mersuissa monissa malleissa onkin kevennystä ahtimen kartassa jo valmiina matka-ajon kohdalla, muttei tässä ko. mallissa.
Muutenkaan, mersussa ko. liika-ahtimisvaiva ei ole niin paha, kun ilmamassaohjatuissa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
terve. kävin eilen hakemassa kaverin kyrvähtäneen volvon ja sain lainaan faijalta riittävän järeetä kalustoo. jeepin joku crand cherokee CRDI tms. ja iso kärry. käsittääkseni tossa jeepissä on mersun 3 litran diiseli. niin, sitten asiaan. huomasin kans, että välillä ihan pienellä vedätyksellä, melkein pintakaasulla kuuluu todella pientä turbon ujellusta, tai sitten se tulee jostakin muualta. luulisin kuitenkin, että se on turbolta. sitten kaasua painettaessa ulina muuttuu hiljaseks suhinaks ja lopulta häviää. eli voi kuulua ihan asiaankin. en huolestuisi, ellei äänimaailma, tai tehot ala muuttuilla.
mulla on noita vanhempia mersuja, niin niissä molemmissa ääntää ahtimet. tossa 2,5dt pikkumesessä suhisee ja ulisee aika kovaakin, mielestäni paljon normaalia enemmän. samanlainen se on ollu jo puolisen vuotta, minkä auto on mulla ollu. toimii muuten ihan normaalisti. sitten on toi toinen mese, farkku. siinä ahdin vaan suhisee. eniten suhisee jossakin 0,3-0,4 baarin kohdalla. sitten lisää kiihdytettäessä ääni pienenee ja muuttuu pieneks vihellykseks.
sitten, jos turbo alkaa pitää voimakasta ulinaa, tai vikinää kaasutettaessa, niin alkaisin huolestuun.
mulla on noita vanhempia mersuja, niin niissä molemmissa ääntää ahtimet. tossa 2,5dt pikkumesessä suhisee ja ulisee aika kovaakin, mielestäni paljon normaalia enemmän. samanlainen se on ollu jo puolisen vuotta, minkä auto on mulla ollu. toimii muuten ihan normaalisti. sitten on toi toinen mese, farkku. siinä ahdin vaan suhisee. eniten suhisee jossakin 0,3-0,4 baarin kohdalla. sitten lisää kiihdytettäessä ääni pienenee ja muuttuu pieneks vihellykseks.
sitten, jos turbo alkaa pitää voimakasta ulinaa, tai vikinää kaasutettaessa, niin alkaisin huolestuun.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Myös epätasapaino turbon akselilla aiheuttaa vinkuvaa ääntä. Paloja voi olla repeytynyt turbiinisiivestä ja silloin ahdin "sorvaa" laakereistaan väljäksi.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 08.04.2012 10:01
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Viton 115cdi pitää vaimeaa ujellusta n.2000kier.alueella aika ajoin,eli miten äänen saa paikallistettua kuuluu muuten paikallaan myös noissa kierrosluvuissa.Turbo-eemeli kirjoitti:Myös epätasapaino turbon akselilla aiheuttaa vinkuvaa ääntä. Paloja voi olla repeytynyt turbiinisiivestä ja silloin ahdin "sorvaa" laakereistaan väljäksi.
Kai ammattimies heti huomaa mistä kuuluu

W166
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Omassa paavossa on myös tosin vihellys "ujellus" siinä 1500-2000rpm kohilla vedettäessä loppuu isommilla kierroksilla. Ei välystä, Ei vuotoja.
Joten en huolestuisi ollenkaan.
Joten en huolestuisi ollenkaan.
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Ja jos katin tyhjää niin kaikki alkaa viheltämään oikeinkin kuuluvasti.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Itsellä samaisessa kamppeessa samantapaisia ongelmaa, kuin ketjun aloittajalla. Auton tosin ei pitäisi ainakaan olla laskutettu. Normikiihdytyksellä viheltää hieman ja kovasti ahtaessa rääkyy, kuin olisi vanhan liiton malliin hihna löysällä. Ilmaa puuttuu, koska savuttaa täyskiihdytyksellä, mitä ei tehnyt ennen ujeltelua. Vika tullut päälle parin vuoden aikana koko ajan hiljalleen pahentuen. Olisikohan joku ratkeamassa ja ratkaisee hiljalleen lisää...?
Itse en ole vuotoa löytänyt, eikä huolloissakaan kuulemma mitään ole paikallistettu....hmp. Suuttimeen vaihdossa käydessäni asentaja vaan ylimalkaisesti totesi, että turbo syökö ja heillä onnistuu vaihto. Ei sytytä, eikä sen kahden sekunnin tarkastelun tuloksena liene ainoa vaihtoehto...
Ja pariin vuoteen on jo ajettu sekä 100tkm, joten ajellaan edelleenkin, ja jostain sekä porsii... Vai onko suurempien vaurioiden vaaraa?
Itse en ole vuotoa löytänyt, eikä huolloissakaan kuulemma mitään ole paikallistettu....hmp. Suuttimeen vaihdossa käydessäni asentaja vaan ylimalkaisesti totesi, että turbo syökö ja heillä onnistuu vaihto. Ei sytytä, eikä sen kahden sekunnin tarkastelun tuloksena liene ainoa vaihtoehto...
Ja pariin vuoteen on jo ajettu sekä 100tkm, joten ajellaan edelleenkin, ja jostain sekä porsii... Vai onko suurempien vaurioiden vaaraa?
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Tarkasta ne ahtoputket vielä. Mulla oli revenny yks putki juuri sen alumiiniosan juuresta, ei näkyny mutta tuntui kun sormin kaiveli. Ahtopaineet nousi kyllä normaalisti mutta kova suhina oli.Skraba kirjoitti:Itsellä samaisessa kamppeessa samantapaisia ongelmaa, kuin ketjun aloittajalla. Auton tosin ei pitäisi ainakaan olla laskutettu. Normikiihdytyksellä viheltää hieman ja kovasti ahtaessa rääkyy, kuin olisi vanhan liiton malliin hihna löysällä. Ilmaa puuttuu, koska savuttaa täyskiihdytyksellä, mitä ei tehnyt ennen ujeltelua. Vika tullut päälle parin vuoden aikana koko ajan hiljalleen pahentuen. Olisikohan joku ratkeamassa ja ratkaisee hiljalleen lisää...?
Itse en ole vuotoa löytänyt, eikä huolloissakaan kuulemma mitään ole paikallistettu....hmp. Suuttimeen vaihdossa käydessäni asentaja vaan ylimalkaisesti totesi, että turbo syökö ja heillä onnistuu vaihto. Ei sytytä, eikä sen kahden sekunnin tarkastelun tuloksena liene ainoa vaihtoehto...
Ja pariin vuoteen on jo ajettu sekä 100tkm, joten ajellaan edelleenkin, ja jostain sekä porsii... Vai onko suurempien vaurioiden vaaraa?
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
.
Pakosarjan pultit irti ykkös ja kakkospytyn kohdalta, voipi olla tiivistekkin jo kaputt.
Pakosarjan pultit irti ykkös ja kakkospytyn kohdalta, voipi olla tiivistekkin jo kaputt.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
mainitujen lisäksi välillä vinkuu sen turbon ja ilman putsarin välistä sn putken kun tarkistelee,Skraba kirjoitti:Itsellä samaisessa kamppeessa samantapaisia ongelmaa, kuin ketjun aloittajalla. Auton tosin ei pitäisi ainakaan olla laskutettu. Normikiihdytyksellä viheltää hieman ja kovasti ahtaessa rääkyy, kuin olisi vanhan liiton malliin hihna löysällä. Ilmaa puuttuu, koska savuttaa täyskiihdytyksellä, mitä ei tehnyt ennen ujeltelua. Vika tullut päälle parin vuoden aikana koko ajan hiljalleen pahentuen. Olisikohan joku ratkeamassa ja ratkaisee hiljalleen lisää...?
Itse en ole vuotoa löytänyt, eikä huolloissakaan kuulemma mitään ole paikallistettu....hmp. Suuttimeen vaihdossa käydessäni asentaja vaan ylimalkaisesti totesi, että turbo syökö ja heillä onnistuu vaihto. Ei sytytä, eikä sen kahden sekunnin tarkastelun tuloksena liene ainoa vaihtoehto...
Ja pariin vuoteen on jo ajettu sekä 100tkm, joten ajellaan edelleenkin, ja jostain sekä porsii... Vai onko suurempien vaurioiden vaaraa?
samalla on helppo tarkistela onko se turbo minkä moisessa kunnossa imu puoleltaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Imusarjan läpät kannattaa myös tarkastaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W210, 320 cdi turbon ujellus
Omaan kun epäilin vaihdoin äänettömän turbon tilalle tarkastetun pajalla käyneen turbon kun luulin että eka oli alkanut akseli tiivisteiltään vuotamaan.
no eipä vuotanut mikä siellä oli ja näki siitä minkä asensin paikalleen kun piti kääntää koteloita kun eivät olleet asennossaan että se oli avattu...eli tarkastus oli tehty.
Yllätys vaan oli kun turbo päästi ääntä vaikka kaikki välykset oli ok ja se oli tarkastettu.
Tehot oli tallella ja kaikki ok.
eikun ajeltiin vaan kunnen möin ja ohjeistin myydessä ostajaa ja annoin äänettömän turbon mukaan.
no eipä vuotanut mikä siellä oli ja näki siitä minkä asensin paikalleen kun piti kääntää koteloita kun eivät olleet asennossaan että se oli avattu...eli tarkastus oli tehty.
Yllätys vaan oli kun turbo päästi ääntä vaikka kaikki välykset oli ok ja se oli tarkastettu.
Tehot oli tallella ja kaikki ok.
eikun ajeltiin vaan kunnen möin ja ohjeistin myydessä ostajaa ja annoin äänettömän turbon mukaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-