W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Paerny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 24.08.2008 20:44
Paikkakunta: Laitila

W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Paerny »

Kauan olen jo katsellut taustalta tätä foorumin toimintaa, ja vihdoin uskalsin tehdä oman aiheen tänne :D

Olis tosiaan tuollainen w123 280E, tai alunperinhän tuo on 250.
Autosta tällähetkellä vaihdelaatikko rikki ja muutenkaan tekniikka ei ole enää parhaassa vedossaan. Öljyä syö jonkun verran ym.
Maalipinta on vähän mitä on, kun joku on maalannut sen niin ohuelti, että pohjamaali näkyy vähän sieltä sun täältä läpi...

Nyt kaipaisin vähän vinkkejä. Onko kukaan täällä ikinä sovittanut tuollaista w124 korisen kolme litraista bensakonetta tällaiseen? Kun sellainen olisi tuossa pihalla mistä olisi tekniikka hyvässä kunnossa, ja muutenkin olis sitten edes vähän uudempaa tekniikkaa. :D Tosin siinä on nyt öljypohjassa reikä (uutta saa tarjota jos jollain on ja hyviä vaihtovinkkejä voi myös kertoa). Lähinnä haluaisin vaan tietää että onko tuo projekti mitenkään mahdollinen että laittaisi tuon moottorin tähän?

Jos ei ole järkevästi mahdollista niin sitten on varmaan pakko vain ruveta kunnostamaan tuota vanhaa konetta.
Ja ulkokuorelle täytyy tässä ruveta kaiken näköistä ruveta tekemään. Takapuskuriksikin edellinen omistaja laittanut tuollaisen muovihirviön...

Tässä vielä pari kuvaa:


Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Paerny, Su 30.01.2011 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Nyt kun oli noin hyvä kuva kone huoneesta niin kysyisin onko sulla/muilla tuo akku mitenkään missään kiinni? Tukevastihan se tuolla kolossaan on mutta riittääkö se katsurille?
Paerny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 24.08.2008 20:44
Paikkakunta: Laitila

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Paerny »

airaksela kirjoitti:Nyt kun oli noin hyvä kuva kone huoneesta niin kysyisin onko sulla/muilla tuo akku mitenkään missään kiinni? Tukevastihan se tuolla kolossaan on mutta riittääkö se katsurille?
Onhan se parilla pienellä metallinpalasella tuosta edestä.. Ei mitenkään erikoisemmin.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Alkup. kirjoittajalle tervetuloa foorumille!

Airaksela: ei riitä. Akku kiinnitetään sen etureunaan tulevalla ei-ihan-L-muotoisella raudalla ja 10 mm mutterilla paikalleen. Ainakin katsastusasemalla, jota käytän, inssi kokeilee onko se kiinni.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Paerny kirjoitti: Maalipinta on vähän mitä on, kun joku on maalannut sen niin ohuelti, että pohjamaali näkyy vähän sieltä sun täältä läpi...

Nyt kaipaisin vähän vinkkejä. Onko kukaan täällä ikinä sovittanut tuollaista w124 korisen kolme litraista bensakonetta tällaiseen? Kun sellainen olisi tuossa pihalla mistä olisi tekniikka hyvässä kunnossa, ja muutenkin olis sitten edes vähän uudempaa tekniikkaa. :D Tosin siinä on nyt öljypohjassa reikä (uutta saa tarjota jos jollain on ja hyviä vaihtovinkkejä voi myös kertoa). Lähinnä haluaisin vaan tietää että onko tuo projekti mitenkään mahdollinen että laittaisi tuon moottorin tähän?

Jos ei ole järkevästi mahdollista niin sitten on varmaan pakko vain ruveta kunnostamaan tuota vanhaa konetta.
Ja ulkokuorelle täytyy tässä ruveta kaiken näköistä ruveta tekemään. Takapuskuriksikin edellinen omistaja laittanut tuollaisen muovihirviön...

Tässä vielä pari kuvaa:
Takapuskuri on laiskuitua ja pakkelia kasa :) Entinen taisi olla aika ruosteessa. Takapuskuri kopio Zenderistä kuten myös helmat jotka vaatisi vielä työstä. Etulippa on muistaakseni aito AMG. Maalaus tuli tehtyä kiireellä aikanaan. Kovassa käytössä ainakin ollut.. :D 300 moottori menee kyllä lirtatilavuuden, painon (on n.28kg köykäisempi) ja tehon puolesta. Muuta en osaa sanoa. Ei varmaan mikään vaiken operaatioa ole. Taisin olla silloin auton 3 omistaja kun sen ostin alkuperäisenä ruosteineen ja hopean värisenä.
Ei muutako laitat komeaan kuntoon 8)
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Paerny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 24.08.2008 20:44
Paikkakunta: Laitila

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Paerny »

Jaahas vai että sellasta :D Nuo olen kanssa itse laskeskellut että lain puolesta ainakin sen moottorin sinne saa laittaa.. Mutta millainen projekti se muuten on...

Et sentään sinä ole sama henkilö joka minulle soitti eilen ja halusi ostaa tuon? :D

Takapuskurin varmaan pistän tosiaan vaihtoon (alkuperäiseksi), etulippa vaatis vähän lasikuitua... Haljennut muutamasta kohdasta.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

suurinosa lienee tehty diesel 300:ksi. Jos se onnistuu tiisseliks ni miksei bensanaki. Oha nois ollu esim yhteisesti m102 moottoria molemmissa korimalleissa.

Jos noi isoon urakkaan alkaa ni mä kyl tekisin samalla siitä digitaalisen ruiskun ja heittäsin mäkee vanhan mekaanisen KE-jetin :P ... siks mul ei ookkaa mikää projekti valmis :oops:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Paerny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 24.08.2008 20:44
Paikkakunta: Laitila

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Paerny »

Tosiaan vielä mitään asioita ei ole lyöty lukkoon että mitä tulee tapahtumaan :D Sen näkee sitten mihin kaikkeen riittää mielenkiinto (ja raha :D)

Ja tosiaan jos jollain olis myytävänä tollasen W124 300E öljypohjaa niin äkkiä mulle yv:tä. Ja se on tosiaan manuaalivaihteinen jos se jotain vaikuttaa.. Kun katselin sitä että sehän menee vaihdelaatikkoon asti se öljypohja...


Tarkoituksena olis tosiaan (jos koneenvaihto on mahdollinen) ajaa tuolla w124:llä niin kauan kun leimaa riittää.. Elokuuhun saakka siis. Jos vaan jostain löytäis sen uuden öljypohjan. Ja sinä aikana otella tosta moottori pois ja tehdä kaikkea muuta mitä mieleen juolahtaa :)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Paerny kirjoitti: Et sentään sinä ole sama henkilö joka minulle soitti eilen ja halusi ostaa tuon? :D
En ole. Katselin kyllä joskus kun oli nettiautossa myynnissä. Oli kyllä lähellä etten tullut potkimaan renkaita :lol:
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kysy öljypohjaa myös http://www.mb-purkaamo.fi" onclick="window.open(this.href);return false; sekä foorumin osamyyjiltä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Kyllä sen moottorin saa sinne sovitettua. Moottorin kiinnitysjalat joutuu tekemään itse tai sitten muokkaamaan vanhoista. Vähän värkkäilyä vaatii mutta on varmasti tekemisen arvoinen muutos. Samalla kun laittaa vielä megaruutan tai muun sähköruiskun niin ei tarvitse johtosarjoja siirtää.
Paerny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 24.08.2008 20:44
Paikkakunta: Laitila

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Paerny »

Samuli H kirjoitti:Kyllä sen moottorin saa sinne sovitettua. Moottorin kiinnitysjalat joutuu tekemään itse tai sitten muokkaamaan vanhoista. Vähän värkkäilyä vaatii mutta on varmasti tekemisen arvoinen muutos. Samalla kun laittaa vielä megaruutan tai muun sähköruiskun niin ei tarvitse johtosarjoja siirtää.
Kiitos tästä tiedosta. :)

Mites sitten tuo kaikki laillinen osuus.. Eli jos ja kun tuo kone vaihtuu mersusta niin mitä kaikkia papereita oikein tarttis olla mukana konttorilla? Vaikkei nyt ihan ajankohtaista ole niin ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.



jupehalm kirjoitti:
Paerny kirjoitti: Et sentään sinä ole sama henkilö joka minulle soitti eilen ja halusi ostaa tuon? :D
En ole. Katselin kyllä joskus kun oli nettiautossa myynnissä. Oli kyllä lähellä etten tullut potkimaan renkaita :lol:
Se on varmaan viimeksi ollut nettiautossa kun itse ostin tuon.. joku edellinen omistaja vaan soitteli tossa ja olis halunnut ostaa sen takaisin, vaikkei myynnissä olekkaan :)
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

kattos kaverin vanha mese. tuo oli kova poliisimagneetti täälläpäin :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Paerny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 24.08.2008 20:44
Paikkakunta: Laitila

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Paerny »

Juhiz1 kirjoitti:kattos kaverin vanha mese. tuo oli kova poliisimagneetti täälläpäin :D
Tuntuu pikkuhiljaa että toi auto on ollut suomen jokaisessa kaupungissa :D
Ja täällä ei oo oikein saanut poliisien huomiota.. yllättävää kyllä.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Paerny kirjoitti:
Mites sitten tuo kaikki laillinen osuus.. Eli jos ja kun tuo kone vaihtuu mersusta niin mitä kaikkia papereita oikein tarttis olla mukana konttorilla? Vaikkei nyt ihan ajankohtaista ole niin ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.
Eihän auto ole korinvaihto? Jos on niin silloin koneenvaihdon voi unohtaa.

Jos ei ole korinvaihto ja on vielä leimattu tuolle 280 moottorille niin ei välttämättä tarvitse mitään todistuksia koska se vastaa jo alustaltaan mallisarjan tehokkainta. Moottorien painoista saattaisi joutua tekemään selvitystä jos on innokas inssi.

Aina kannattaa etukäteen selvittää katsastukonttorilta miten suhtautuvat tekniikkamuutoksiin ja valita sitten se konttori missä asiat hoituu helpoimmin.
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja hlappis »

onnea ja jaksamista w123 kimpussa..mutta jos olet irrottamassa tuota 2.8 niin joutaisko minulle tuo?kaasarin tarviisin ainakin coupeen :? ...saat muutaman euronkin? :lol:
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Samuli H kirjoitti:
Paerny kirjoitti:
Mites sitten tuo kaikki laillinen osuus.. Eli jos ja kun tuo kone vaihtuu mersusta niin mitä kaikkia papereita oikein tarttis olla mukana konttorilla? Vaikkei nyt ihan ajankohtaista ole niin ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.
Eihän auto ole korinvaihto? Jos on niin silloin koneenvaihdon voi unohtaa.

Jos ei ole korinvaihto ja on vielä leimattu tuolle 280 moottorille niin ei välttämättä tarvitse mitään todistuksia koska se vastaa jo alustaltaan mallisarjan tehokkainta. Moottorien painoista saattaisi joutua tekemään selvitystä jos on innokas inssi.

Aina kannattaa etukäteen selvittää katsastukonttorilta miten suhtautuvat tekniikkamuutoksiin ja valita sitten se konttori missä asiat hoituu helpoimmin.
3 litran M103 kone on noin 28kg köykäisempi kun tuo 2,8 M110. Vielä kun muistaisi missä tekniikanmaailman lehdessä se luki.

Ei ole korinvaihto. Ainoastaan moottori vaihdettu. Ja pitäisi kyllä lukea otteessa. Ainakin silloin se sinne merkattiin kun muutoskatsastin. 250 on kuitenki R6 niin ei tarvinnut paljoa selostella muutoskatsastusta. W123 on kuitenki melkein aina samaa osaa oli kone mikä vaan. Siis hyvin pieniä eroja on.

Tuo kone on ruisku.

Seuraan mielenkiinnolla kun laitat tuon uuteen uskoon :) Onko se sisältä vielä siisti?? Sisusta oli melkein kuin uusi. Kuskin penkissä istuinosassa taisi olla pieni kuluma.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja hlappis »

hiton ruisku :? ...solexxin kaasarit 500e-1500e ebayssä rempatut,tavattoman kalliita ovat..mites meinasitko ulkonäölle mitä tehä?
minkälaista vannetta meinasit alle sovittaa?
Paerny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 24.08.2008 20:44
Paikkakunta: Laitila

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Paerny »

jupehalm kirjoitti:
Seuraan mielenkiinnolla kun laitat tuon uuteen uskoon :) Onko se sisältä vielä siisti?? Sisusta oli melkein kuin uusi. Kuskin penkissä istuinosassa taisi olla pieni kuluma.
onhan se sisältä ihan siisti. Voisin tänään koittaa muistaa lisätä kuvan sisältä. Kuskinpenkin jouduin vaihtamaan, kun se oli niin loppu jousiltaan että tuntui kuin maassa istuis :D
hlappis kirjoitti:hiton ruisku :? ...solexxin kaasarit 500e-1500e ebayssä rempatut,tavattoman kalliita ovat..mites meinasitko ulkonäölle mitä tehä?
minkälaista vannetta meinasit alle sovittaa?
Mulla olis tuolla yhdet 16" vanteet odottamassa, ja myöskin yhdet ihan hyvän näköiset 14":set... ;) Täytyy otella niistäkin kuvia :)
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Paerny kirjoitti:
Juhiz1 kirjoitti:kattos kaverin vanha mese. tuo oli kova poliisimagneetti täälläpäin :D
Ja täällä ei oo oikein saanut poliisien huomiota.. yllättävää kyllä.
Se on pitkälti kuskista kiinni! :lol: Ite kun ajelin omalla 280E:llä niin ei poliisit topanneet kertaakaan. Sitten myin sen kaverille samalla kylällä, niin johan alko poliiseja kiinnostaa. Olivat tuumanneet kerran pysäytyksen yhteydessä että on tullut paljon ilmotuksia että menee enemmän kahva edellä kun suoraan vaikka ei ollut edes talvi! No nyt siitä onkin moottori muttereina, kun meni totaalisen jumiin. Kaikki laakeri ihan loppu, osa jopa kaksin kerroin! Vähän meinas harmittaa kun itse pidin mahdollisimman hyvää huolta autosta... Onneksi sekin oli moottorinvaihto eikä alkuperäinen. Sillon en edes olis myynyt
IG: @pyrytakkunen
Paerny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 24.08.2008 20:44
Paikkakunta: Laitila

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Paerny »

PTracing kirjoitti:
Paerny kirjoitti:
Juhiz1 kirjoitti:kattos kaverin vanha mese. tuo oli kova poliisimagneetti täälläpäin :D
Ja täällä ei oo oikein saanut poliisien huomiota.. yllättävää kyllä.
Se on pitkälti kuskista kiinni! :lol: Ite kun ajelin omalla 280E:llä niin ei poliisit topanneet kertaakaan. Sitten myin sen kaverille samalla kylällä, niin johan alko poliiseja kiinnostaa. Olivat tuumanneet kerran pysäytyksen yhteydessä että on tullut paljon ilmotuksia että menee enemmän kahva edellä kun suoraan vaikka ei ollut edes talvi! No nyt siitä onkin moottori muttereina, kun meni totaalisen jumiin. Kaikki laakeri ihan loppu, osa jopa kaksin kerroin! Vähän meinas harmittaa kun itse pidin mahdollisimman hyvää huolta autosta... Onneksi sekin oli moottorinvaihto eikä alkuperäinen. Sillon en edes olis myynyt
Enpäs minäkään mikään ihan maailman näteimmin aja.. :D Joskus on näitä päiviä kun ei vaan pysty ajamaan rauhassa. No kai se sitten rauhottuu kun ikää tulee lisää. Ja tosiaan jos tuokin olisi alkuperäinen 280 niin vois olla ajatukset ja ajotyyli vähän eri.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja napa »

jos rekistriotteessa ei ole mitään hirvittävän suuria prosenttilukuja vaihdetusta koneesta, niin pientä ruuvausta se koneen päivitys vain vaatii...

ja öljypohja on ihan sama, oli kone sitten ollut automaatissa tai manuaalissa kiinni :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Paerny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 24.08.2008 20:44
Paikkakunta: Laitila

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Paerny »

napa kirjoitti:jos rekistriotteessa ei ole mitään hirvittävän suuria prosenttilukuja vaihdetusta koneesta, niin pientä ruuvausta se koneen päivitys vain vaatii...

ja öljypohja on ihan sama, oli kone sitten ollut automaatissa tai manuaalissa kiinni :wink:
Eipäs papereissa ole kuin 15% ja nekin vanhojen prosenttien mukaan laskettu.

Ja hyvä tietää että ei ole eroa :)
Paerny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 24.08.2008 20:44
Paikkakunta: Laitila

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Paerny »

Tässä olis nyt sisusta kuva (erittäin huono sellainen). Vanteista koitan käydä ottamassa kuvia heti kun kerkeän.

Kuva
Paerny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 24.08.2008 20:44
Paikkakunta: Laitila

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Paerny »

vähän aiheen sivusta mutta..

Olisko kenelläkään mitään todella hyviä vinkkejä ton w124:n öljypohjan irroittamiseen? Kun ei se sieltä ainakaan ihan sellaisenaan tule pois. Moottori tai etuakseli on tiellä. Täytyykö oikeasti ruveta moottoria nostelemaan ylöspäin että sen saa sieltä?
Paerny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 24.08.2008 20:44
Paikkakunta: Laitila

Re: W123 280E (ehkä tuleva 300E)

Viesti Kirjoittaja Paerny »

Taas vähän aihetta sivuten.

Mutta nyt sain tosiaan ton öljypohjan vaihdettua. Mutta askarruttaa tossa autossa sellainen kun se pätkii kummallisesti.
Paikallaan suostuu kiertämään jonkun verrankin, mutta ajossa joku 3500 kierrosta on melkein maksimi... Virranjakajan pyörijä on vaihdettu ja kannesta natsat hinkattu. Tulppien ei edellisen omistajan puheiden mukaan pitäisi olla vanhat..
Olisiko ideoita? Ja tosiaan puhun tosta m103 moottorisesta..
Vastaa Viestiin