Usi laakeri ja ulina alkoi
-
- Vakiokalustoa
Usi laakeri ja ulina alkoi
Vaihtoivat uuden kardaanin kannatinlaakerin kumineen, stefan perään, öljyt vaihdelaatikkoon ja perään. Tämän rempanjälkeen alkoi 70 kovemmassa vauhdissakuulumaan perunmoinen ujellus. Ensimmäisen sadan kilometrin aikana ei saanu radio niin isolle että ujellus olisi heittänyt kuulumasta. Nyt ajettu puolitoistasataa kilometriä niin ujellus heikentynyt mutta kuuluu vieläkin. Ujelluksen kovuus verrannollinen nopeuteen. Ei vaikautusta vedättääkö vai lasketteleeko mäkiä. Voiko olla uusi laakeri sökö vai mikä mättää. Että semmonen remontti p...rkle.
-
- Vakiokalustoa
Re: Usi laakeri ja ulina alkoi
minkä stefan ne perään vaihto? ettei ois kirrattu välyksiä pois.?
Uutta laakeria vaan, joko viallinen (osa tarvikelaakereista ihme kyllä alkujaankin) tai asennettu niin että kardaani vänkää laakeria toiseen laitaan.
wiimax.fi
Veikkaus, että laakerin vaihdossa vedetty perä liian tiukalle.
-
- Vakiokalustoa
Vaihtoivat kardaanin stefan perästä.
Eikös perän laakerin takana ole rengas jota vasten vedetään mutteri momenttiin ,eli seinää vasten jolloin kiristystiukkuus ei muuta välystä tiukemmalle.Ja laakeri välystä säädetään vain simmeillä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
nyt het takasi huoltoon ennenku syö perän pilalle vai mikä malli on kyseessä?
-
- Vakiokalustoa
Juuri näin ja jos kunnolla tehään toi homma niin, pitäisi purkaa perä palasiksi, ja vaihtaa toi rymppi uuteen. Sen jälkeen vetää uudella mutterilla ensin, 180nm ja sen jälkeen kiriä sitä pikku hiljaa, että tarkkuus momentilla kunnes mittari näyttää oikeeta arvoo. Kun pinjoni lähtee pyöriiatlas kirjoitti:Eikös perän laakerin takana ole rengas jota vasten vedetään mutteri momenttiin ,eli seinää vasten jolloin kiristystiukkuus ei muuta välystä tiukemmalle.Ja laakeri välystä säädetään vain simmeillä?
Näillä mennään
S203.216 Ceemeli
W903.662 316CDI Laulupiili
Exät yhteensä noin 20 tähdellistä
S203.216 Ceemeli
W903.662 316CDI Laulupiili
Exät yhteensä noin 20 tähdellistä
-
- Vakiokalustoa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=95196" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vakiokalustoa
Joo, oli mutteri lipsahtanut liian tiukalle, eli Junnin sanoilla perä kaput nau.
-
- Mersumies
Voi kuulostaa typerältä mutta kun tilanne on selvillä niin tiedustelen, paljonko perän rikkominen pulttikoneella nykyään maksaa?super_majuri kirjoitti:Joo, oli mutteri lipsahtanut liian tiukalle, eli Junnin sanoilla perä kaput nau.
Jos etukäteen tietäisi niin moni varmaankin jättäisi tuollaisen työsuorituksen tilaamatta. Suurin osa korjaamoiden munauksista jää asiakkaalle koska viat saattavat tulla vasta viiveellä.
Ammattitaito on harvinaista nykyään.
-
- Vakiokalustoa
Hintapuolesta en osaa sanoa vielä mitään. Homma vielä vaiheessa. Ottaa vähän hermoon, autohan jo vanaha eikä minkään arvoinen rahallisesti mutta käyttökamppeena hyvä ja tarkoitus oli ajella sillä vielä muuan vuosi. Stefa alkoi tihuuttamaan öljyö joten ajattelin että kannattaa tuo tiiviste vielä vaihtaa kun mitään ylimääräisiä ääniäkään ei kuulu. Niinpä menin korjaamolle utelemaan visusteen hintaa ja ajattelin että vaihdan ite sen. KOrjaamoukko varotteli että pitää muistaa mutteri vääntää oikeaan tiukkuuteen. Siinä sitten kysyin että paljonkohan tuo maksaisi ammattimiehellä teetettynä, niin tulisi varmasti kohdalleen, kuulemma satasen kans jos tulisi niin ei olisi pelkoa että tarttee jäädä tiskaamaan. Näin jälkeenpäin taas ajateltuna olisi sittenkin pitänyt tehä ihan ite. nyt sitä setviessämme sanoi vielä että eihän hän tiedä etteikö se jo ääntänyt sinne tuodessa, voe w...ttu. Varmaan vien auton pajalle visusteen ja peräöljyn vaihtoon jos se tuollalailla jollottelee. Onneksi huomenna saa repiä "jalluu, kossuu ja kaljaa".
-
- Mersumies
Joskus takavuosina lueskelin ahkerasti Hot Rod ja vastaavia lehtiä niissä olevien teknisten juttujen vuoksi.super_majuri kirjoitti:HNäin jälkeenpäin taas ajateltuna olisi sittenkin pitänyt tehä ihan ite. nyt sitä setviessämme sanoi vielä että eihän hän tiedä etteikö se jo ääntänyt sinne tuodessa, voe w...ttu. Varmaan vien auton pajalle visusteen ja peräöljyn vaihtoon jos se tuollalailla jollottelee. Onneksi huomenna saa repiä "jalluu, kossuu ja kaljaa".
Jossakin niistä tai sitten ihan peräti kotimaisessa V-8 Magazinessa oli seikkaperäinen artikkeli perän kunnostuksesta laakereiden säätöineen ja just tuon rymppirenkaan kiristyksestä. Sen jälkeen on aina pelottanut vaihtaa perän stefa ja olen vain yksinkertaisesti merkannut mutterin asennon pinioniin nähden ja liimannut mutterin kierrelukitteella samaan kohtaan.
No ei toivo kait nyt kokonaan ole mennyt jos vaikka tulee vielä kuntoonkin ilman suurempaa remppaa. Yhdellä tutulla oli aikanaan Lada jossa vastaava mutteri oli ollut sormitiukkuudessa ja autolla oli ajettu hirveän metelin säestyksellä kymmeniä tuhansia kilometrejä.
-
- Vakiokalustoa
Näin minäkin olisin tehnytE200kompressor kirjoitti:yksinkertaisesti merkannut mutterin asennon pinioniin nähden ja liimannut mutterin kierrelukitteella samaan kohtaan
Ei tosipuheessa maailma tähän kaadu mutta eniten risoo se että melekein suoraan väittivät valehtelijaksisuper_majuri kirjoitti:sanoi vielä että eihän hän tiedä etteikö se jo ääntänyt sinne tuodessa,.
Surutta korjaamon nimi esille, jos rupeavat tuollaisia puhumaan. Osa yrittäjistä ei ymmärrä mikä merkitys hyvillä asiakassuhteilla on. Nämä ovat niitä, jotka räveltävät niitä muutamaa samaa tuttujen corollaa, ja valittavat kovaan ääneen, miten yrittäminen ei kannata.Ja joku tuossa jo mainitsikin, kuinka ammattitaito on nykyään harvinaista.Olen huomannut saman, monilla aloilla, ja siksi teenkin kaiken itse, minkä hiukankin pystyn.Aina kun olen joutunut palveluja tilaamaan ulkopuoliselta, on ollut jotain huomauttamista. Koskee lämpöpumpun asentajasta, laajakaistan korjausmieheen. Olen luottamukseni menettänyt. Totuus on vaan se, ettei ihmisen elinikä riitä oppimaan kunnolla, kuin pari ammattia.Siis kunnolla. Itse autoja harrastanut 15v. lähes kaikki vapaa-ajat, ja jotain jo osaan.Silti aina löytyy uutta. ehkä toinen 15v., niin alkaa ammattitaitoa olla.super_majuri kirjoitti:Näin minäkin olisin tehnytE200kompressor kirjoitti:yksinkertaisesti merkannut mutterin asennon pinioniin nähden ja liimannut mutterin kierrelukitteella samaan kohtaanEi tosipuheessa maailma tähän kaadu mutta eniten risoo se että melekein suoraan väittivät valehtelijaksisuper_majuri kirjoitti:sanoi vielä että eihän hän tiedä etteikö se jo ääntänyt sinne tuodessa,.
Just näin! Minä olen menettänyt myös luottamuksen näihin ns. "ammattimiehiin" vähän joka asiassa. Nyky suuntaushan on se , että itseä pitää kehua vaikkei osaisi mitään tähänhän patistavat jo työhönottohaastattelun opastajatkin. Kyllä minäkin pyrin tekemään nykyään kaiken itse kaivaen tietoa vaikka kivennavalta. Silloin ainakaan ei tarvitse taistella vastuunkantajasta, sekun tuo vastuunkantaminen on osoittautunut nykyisille "asentajille" turhan vaikeaksi. Sama "hurlumhei" asenne on vähän joka-alalla jopa liikenteessäkin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B 230 TEA -92 Pojalla
-
- Vakiokalustoa
Taas alkoi maantie maistumaan. Vaihtoivat uuden "vanhan" perän remppaliikkeen piikkiin. Ei ulvo perä enää. Tottapa mutterinkiristys harjoitus teki tehtävänsä. Sattuuhan sitä aina savotalla mutta hyvähän tuo oli että asia tuli kuntoon näin kivuttomasti.
No niin. Nyt kun paja on ilmoittanut kantavansa vastuun niin kannattaa käyttää samaa pajaa, jos vain jatkavat samaan malliin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Ihte oon kans ihmetelly et mihin kaikki edes jollainlailla asiansa osaavat asentajat on kadonnut? Ihtelle alkaa kohta riittää työskentely paikallisella pikkukorjaamolla kun asentajia ei ole kuin kaksi ihteni lisäksi, jonot on pitkiä ja töitä tulee ovista ja ikkunoista lisää. Mulla alkaa ihtellä oleen hommat siinä pisteessä etten enää jaksa tuota ja työn laatu alkaa kärsimään siitä ettei yksinkertaisesti aika riitä aina tekemään kunnollista työtälst kirjoitti:Surutta korjaamon nimi esille, jos rupeavat tuollaisia puhumaan. Osa yrittäjistä ei ymmärrä mikä merkitys hyvillä asiakassuhteilla on. Nämä ovat niitä, jotka räveltävät niitä muutamaa samaa tuttujen corollaa, ja valittavat kovaan ääneen, miten yrittäminen ei kannata.Ja joku tuossa jo mainitsikin, kuinka ammattitaito on nykyään harvinaista.Olen huomannut saman, monilla aloilla, ja siksi teenkin kaiken itse, minkä hiukankin pystyn.Aina kun olen joutunut palveluja tilaamaan ulkopuoliselta, on ollut jotain huomauttamista. Koskee lämpöpumpun asentajasta, laajakaistan korjausmieheen. Olen luottamukseni menettänyt. Totuus on vaan se, ettei ihmisen elinikä riitä oppimaan kunnolla, kuin pari ammattia.Siis kunnolla. Itse autoja harrastanut 15v. lähes kaikki vapaa-ajat, ja jotain jo osaan.Silti aina löytyy uutta. ehkä toinen 15v., niin alkaa ammattitaitoa olla.super_majuri kirjoitti:Näin minäkin olisin tehnytE200kompressor kirjoitti:yksinkertaisesti merkannut mutterin asennon pinioniin nähden ja liimannut mutterin kierrelukitteella samaan kohtaanEi tosipuheessa maailma tähän kaadu mutta eniten risoo se että melekein suoraan väittivät valehtelijaksisuper_majuri kirjoitti:sanoi vielä että eihän hän tiedä etteikö se jo ääntänyt sinne tuodessa,.

auto w123 200D/300DT vm, -81