mynä 7mm vs mynä 8mm
Re: mynä 7mm vs mynä 8mm
morjes !
oon tässä pähkäillyt ja lukenu juttua tuosta 290 suoraruisku moottorista ettei ole hyvä virittämisen kohde ym vaikka jotkut kehuu kestäviks....
cumminssi b6:nen on suoraruisku ja siitä kyllä saadaan aika "helposti" tehoa johtuuko kaikki sen pumpusta ?
suoraruiskussa kiehtoisi tuo alavääntö ja taloudellisuus.
niin mulla ois tollanen 290 nurkissa pölyttymässä sen kummemmin siitä olla ikinä mitään hyvää ajateltu mutta nyt tulivaan sellanen maku että voisi kokeilla ellei joku ole jo kokeillut ?
jotkut on vaihtaneet nuita mekaanisia rivipumppuja mutta mikäniissä tulee ongelmaksi ? ennakonsäätö ? suoraruisku kaiketi vaatii enemmän ainetta/painetta vai miten se sanotaan ? saman tehon saavuttamiseksi?
eli miten toimisi 8mm elementeillä ja suuttimet kaiketi pitäisi vaihtaa isompiin mistä niitä saa ja mitähän maksaa ?
tai jos mietitään ihan periaate tasolla mitä eväitä tarvitaan että suoraruiskusta saadaan tehoa ? ja onko edes periaatteessa mahdollista päästä yli 300 hp tehoihin ja jos ei niin mikä sen estää ?
ja jos jotain tehdään niin mekaanisella pumpulla
oon iha varma että joku on pohtinu samaa tai jotain sinnepäin mutta ei ole kehdannut kysyä
nimimerkillä? kokematon kiinnostunut diisel tekniikasta

nuissahan on mesen sukuinen kone 2.9 tdi ? mitä tuolle on tehty onkos noissa mekaaninen pumppu
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P8leizr4-5E[/youtube]
oon tässä pähkäillyt ja lukenu juttua tuosta 290 suoraruisku moottorista ettei ole hyvä virittämisen kohde ym vaikka jotkut kehuu kestäviks....
cumminssi b6:nen on suoraruisku ja siitä kyllä saadaan aika "helposti" tehoa johtuuko kaikki sen pumpusta ?
suoraruiskussa kiehtoisi tuo alavääntö ja taloudellisuus.
niin mulla ois tollanen 290 nurkissa pölyttymässä sen kummemmin siitä olla ikinä mitään hyvää ajateltu mutta nyt tulivaan sellanen maku että voisi kokeilla ellei joku ole jo kokeillut ?
jotkut on vaihtaneet nuita mekaanisia rivipumppuja mutta mikäniissä tulee ongelmaksi ? ennakonsäätö ? suoraruisku kaiketi vaatii enemmän ainetta/painetta vai miten se sanotaan ? saman tehon saavuttamiseksi?

tai jos mietitään ihan periaate tasolla mitä eväitä tarvitaan että suoraruiskusta saadaan tehoa ? ja onko edes periaatteessa mahdollista päästä yli 300 hp tehoihin ja jos ei niin mikä sen estää ?
ja jos jotain tehdään niin mekaanisella pumpulla
oon iha varma että joku on pohtinu samaa tai jotain sinnepäin mutta ei ole kehdannut kysyä

nimimerkillä? kokematon kiinnostunut diisel tekniikasta

nuissahan on mesen sukuinen kone 2.9 tdi ? mitä tuolle on tehty onkos noissa mekaaninen pumppu

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P8leizr4-5E[/youtube]
- janne_81_3
- Sisäänajossa
eikös mussossa ole esikammio motuuri
---------------------------------------------------------------
nykyset: w126 300 S"D"L turbo -88
buick le sabre 6.2d aut. -82
exät : w124 300d -88
nissan bluebird 2,0d -88
datsun bluebird 2,0d -84
w123 240d -78
nykyset: w126 300 S"D"L turbo -88
buick le sabre 6.2d aut. -82
exät : w124 300d -88
nissan bluebird 2,0d -88
datsun bluebird 2,0d -84
w123 240d -78
niinpäs onkin... pitäs vähän malttaa googlettaa melkein jo innostuin sori 

kysäistäämpä täällä kun en löytäny haulla: onko porukka muuttanu suuttimien avauspainetta isomaksi kun vaihtanu elementtejä?
ja jos on niin paljoko olis sopiva? joku 180bar???
ja jos on niin paljoko olis sopiva? joku 180bar???
w201 om605
Vanhanmallisilla seiskoilla laitoin jotain 150 bar ja kävi tosi nätisti, kakkua tulee sitten vaan hitusen vähemmän.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
mulla sama homma. kun vaihdoin kärjet, niin laitoin avautumispaineet sinne 150 baariin. ja 7mm elementit tässäkin.Kumipää kirjoitti:Vanhanmallisilla seiskoilla laitoin jotain 150 bar ja kävi tosi nätisti, kakkua tulee sitten vaan hitusen vähemmän.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Mä kokeilin kans liki 150bar, mutta sittemmi palasin takas 120bar. Meno mahtavampaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
suuttimen avautumispaineenlasku nostaa himpun aineen määrää liian suuri laskeminen lisää sitten sitä savua

Lisää tietoa: www.skg.fi
en tiiä tehoista, mutta ainakin käyntiääni muuttu hienommaks, ku nosti paineita. onkohan tosta jotain haittaa?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E