Huomenta kaikille.Kun on ollu useampi ahtamaton mese, niin nyt rupes mieli tekemään E55 AMG:tä. Millaiset on kokemukset, eli miten turbot on toiminut, missä kilsamäärissä tulee huoltojuttuja/ ongelmia...
No lisätään vielä, että mitä on mittarilukemat tänä päivänä oletettuna, ettei ole turboa auottu..
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Munkin tekee mieli tuommoista ahdettua w211.. remmiahtimellahan se on. Vanhempi E-55, kuten E-50, ovat vapaastihengittäviä.
Tahtoo noiden w211 E-55 hinnat olla suomessa (lähinnä verottajan takia) tosi kalliita, eikä niitä pahemmin ole täällä edes myynnissä.
Tukholman suunnalla on ollut muutama ihan kiinnostava ja saksassahan noita on enempi tarjolla. Reilulla 20te voisi tommoisen euroopasta löytää..
Joitain ollut allekin 20te, mutta noiden enemmän ajettujen/vanhimpien kunto epäilyttää.. ameeriikan foorumella kehuvat kyllä noitakin "bulletproofeiksi".
karppov66 kirjoitti:En mäkään ole kullut, että olisi turbo e55;ia ainakaan "tehdas" tekoisena, viritys pajojen tekeminä kylläkin.
W211 E55 AMG on kompressorilla.
No joo, ollaanpas sitä näsäviisaita, tiedätte kyllä mitä tarkoitan, ja minäkin tiedän, että kompura on mekaaninen ilma-ahdin ja turbo on pakokaasuahdin...ja onhan sivun nimikekin "turbot"...
Eli W 211 E 55 AMG:stä kuitenkin on kyse ja näistä lisä vermeistä eli kompuran kestosta???
Ja hinnat ja paikan josta niitä saa, on sekin selvillä, vain kesto ja kokemukset kiinnostaa...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
joillekkin ahdin, kun ahdin on aina se "turbo". mulle kyllä turbo on turbo ja muut on sitten erikseen, oli se sitten remmi, kompura tai joku muu. kyllä menis asiat sekasin, jos joku puhuis turboista, mutta tarkottais ilokaasuja.
Aikaisemmin tuolla puhuit, että kyse on W211 korista ja nyt sanot, että kyse W210 mallista. Voisiko saada selkeyden, mistä autosta nyt kyse?
Tuolla foorumilla omistajia pikkasen enemmän ja tarinaa myös. http://www.mbworld.org/forums/e55-amg-e ... 1-w212-46/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kestävältä vaikuttais tollasena hieman yli 600hv viritettynäkin. Tosin autolla nyt ei ole vielä satkua edes ajettu (vm.-07). Sikapossua laite ainakin saa koko rahan edestä...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Joo tämmönen laite löytyy kun E55 AMG T -04 väri valk. ollut omassa käytössä n.1.5kk ja 4000km. Ihan mukavia kilometrejä on tarjonnut paitsi että ei oo talvella tehosta kyllä mitään hyötyä. kevättä odotellessa.Tammikuussa pistettiin uusi SBC yksikkö ja meni takuuseen.Viri hommat mielessä kun mikään ei riitä.Pakosarjat jo tilattu ja kompuran hihnapyöräsarjaa etsiskelen kun valikoimaa on aika paljon.Tässä näin alustavasti.
Jatkoa tarinaan: Autolla ajettu vajaa 200tkm ja luultavasti konehuoneessa kaikki alkuperäistä.Olen kuullut huhuja että nokkaketju on arka paikka tälle moottorille ja aion sen vaihtaa, samalla myös vaihtuu hiukan vuotavat vena koppien tiivisteet.Jarrut uusittu joka nurkkaan ja kaikki etupään nivelet ja taka akselin isot puslat.Moottoriin tein fortte käsittelyn ja laitoin 0w40 mobilit mutta mutta yksi venttiilin nostin jäi vähän naputtamaan ja jotenkin tuntuu että öljykään ei ole ihan oikea tälle moottorille.Vaihdelaatikkoon vaihdoin öljyt myös ja siellä oli vielä alk.per öljyn suodin.Pari hesan reissua takana ja kulutus rauhallisessa matka-ajossa 10,5-11L
JPAT. Mistä tilasit pakosarjat? Ja kun olet ilmeisesti etsiskellyt muitakin viri osia ko. autoon, esim. kompuran hihnapyörää niin onko löytynyt ? Kyselisin vain kun itselläkin hieman kiinostusta piristää vastaavaa autoa ja tarjontaa tosiaan on niin mistä kannattaisi tilata kun hintaeroja tuntuu olevan aika reilusti esim. renntech / evosport / kleemann / carlsson. Ja mikä näistä järkevin hintalaatusuhteeltaan?
Ja jos on tietoa niin kovasti kiinostaisi löytyykö suomesta toimittajaa / asennuspalvelua kun ei itsellä satu tallia juuri nyt olemaan eikä pihalla viitsisi ruveta pienempiäkään hommia tekemään ;P
Nostetaan vanhaa ketjua. Hetken aikaa pyörinyt mielessä hassu ajatus: vaihtaisinko 2005 S211 E350 käyttöautoni S211 E 55 AMG malliin. Onko kenelläkään ollut ihan ympärivuotisessa perhekäytössä tämmöistä vehjettä? Minkälaisia kokemuksia? Kiitos jo etukäteen
isalmela kirjoitti: ↑Pe 24.09.2021 20:11
Nostetaan vanhaa ketjua. Hetken aikaa pyörinyt mielessä hassu ajatus: vaihtaisinko 2005 S211 E350 käyttöautoni S211 E 55 AMG malliin. Onko kenelläkään ollut ihan ympärivuotisessa perhekäytössä tämmöistä vehjettä? Minkälaisia kokemuksia? Kiitos jo etukäteen
Onko tämä yksilö kenellekään tuttu? Missä kunnossa?
anselmi123 kirjoitti: ↑Pe 24.09.2021 20:59
M113K moottori on kyllä hyvä ja varsin luotettava myös. Ei kai noissa muuta niin erilaista ole vrt. Normi 211
Komppaan tätä. M113 moottorit on lujia eikä niissä ole juurikaan tyyppivikoja. AMG malleja lähtokohtaisesti poljetaan enempi, joten öljynkulutusta kandee tutkia. Kuinka mustat on putkenpäät ja pölähtääkö startatessa.
isalmela kirjoitti: ↑La 25.09.2021 11:54
Onko tämä yksilö kenellekään tuttu? Missä kunnossa?
Ei ole tuttu auto, mutta kuvistahan jo näkee viat. Tarvii orkkis-vanteet, laaturenkaat, alustalle vakiokorkeuden koodaamisen ja lopuksi huolellisen pyöräkulmien säädön.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
anselmi123 kirjoitti: ↑Pe 24.09.2021 20:59
M113K moottori on kyllä hyvä ja varsin luotettava myös. Ei kai noissa muuta niin erilaista ole vrt. Normi 211
Komppaan tätä. M113 moottorit on lujia eikä niissä ole juurikaan tyyppivikoja. AMG malleja lähtokohtaisesti poljetaan enempi, joten öljynkulutusta kandee tutkia. Kuinka mustat on putkenpäät ja pölähtääkö startatessa.
isalmela kirjoitti: ↑La 25.09.2021 11:54
Onko tämä yksilö kenellekään tuttu? Missä kunnossa?
Ei ole tuttu auto, mutta kuvistahan jo näkee viat. Tarvii orkkis-vanteet, laaturenkaat, alustalle vakiokorkeuden koodaamisen ja lopuksi huolellisen pyöräkulmien säädön.
Kiitoksia! Minäkin katsoin tuota alustan korkeutta ja mietin että onko tuo jotenkin säädettävissä eri korkeuksiin. Mutta tämä on siis starilla nostettava takaisin tavalliseen korkeuteen. Laitoin jo E350 käyttöautoni myyntipalstalle. Jos sattuu menemään niin pitää lähteä ostamaan tuo (tai joku muu aivan älytön keksintö )