Tulipahan tuossa mieleeni että:
Kuinka monta W115-korista mersua löytyy Suomesta, V8-moottorilla varustettuna ???
Omani lisäksi tiedän ainakin yhden varman tapauksen, Loimaan suunnalta, kermanvärinen.
Omani on ostettu hiljakkoin Anjalankoskelta, ja on väriltään tummansininen...
ja warustettu 305cid GM-pikkulohkolla. Auto on vuosimallia -72 ja muutoskatsastettu a.o. koneelle jo vuonna -80.
Näiden kahden lisäksi olen kuullut juttuja, että olisi olemassa ainakin yksi lang-mallinen V8-moottorilla varustettu. Sekä joku olisi laittanut W115-koriseen fordin pikkulohkon...??
ja jos kuvia löytyy vehkeistä niin aina parempi, ennenkaikkea kuvat pakosarja viritelmistä kiinnostavat
Nettiautossa on myytävänä Turun ja Porin alueella yksi V8-koneinen W115.
Kuvien perusteella väriltään tumman punainen / ruskea.
Löytyy osoitteesta www.nettiauto.com numerolla 77400.
siis hetkinen..ei kai tosi sun auto ole se sama josta minä mainitsin? kone leikannu kiinni ja vähän ns lauluauton näköinen?
Jos on sama niin minä olin siinä uskossa että se olisi ollut W108!!!!
Sen takia silloin joku viikko sitten soittelin siitä sille myyjälle. Kun on itsellä toi W108 projekti...
toi lauluauto on aika suhteellinen käsite : auto on kuitenkin katsastettu, sisältä varsin siisti, eikä ole mätä, muutama klommo kyllakin löytyy sieltä täältä...
ja kyllä kone oli leikannut, mutta nykyään siellä konehuoneessa majailee entistä ehompi 305 pikkulohko...
EI, se ei ole W108, vaikka a.o. mallissa on "pystyvalot" on W115 kyllä aika paljon pienempi korinen ja kevyempi kuin S-malli....puhelimitse on varmaan kyllä aika vaikea selvittää kumpi (W108 vai W115) on kyseessä...
Juu tuon muistankin nähneeni joskus huuto.netissä myynnissä...aikas kovan oloinen hintapyynti, muuten kyllä varsin asiallisen näköinen...
eli nyt on jo 3kpl varmaa V8 tapausta :
- 2kpl GM v8
- 1kpl MB v8
>Nettiautossa on myytävänä Turun ja Porin alueella yksi V8-koneinen W115.
>Kuvien perusteella väriltään tumman punainen / ruskea.
>Löytyy osoitteesta www.nettiauto.com numerolla 77400.
Niin en siis nähnyt koko autoa laisinkaan. Myyjän puheista sain vaan sen käsityksen että auto olisi W108. Myöskin lauluauto termi oli myyjän esille tuoma. Erotan toki W115 ja W108 toisistaan myös ulkonäöltä
No toisaalta hyvä että oli W115, ei niin paljoa harmita kun meni sivu suun. Hintakin oli aika kohtuullinen. Sopivasti piristetyllä koneella liikahtaa varmaan aika mukavasti
Olisi mukava nähdä auto in live.
Onnea vaan autolle!
Kyllä mun kaikki mersut on ajokunnossa. Siiwellinen mersuni on W111, sellainen vaaleansininen, nykyisin alkuperäistä isommalla ruiskutekniikalla varustettu.
Tällä hetkellä W111 on vielä talviseisomassa Porvoossa, mutta tarkoitus olisi käydä wanhus herättelemässä talviunilta, viimeistään wiikon mittaisen wapun jälkeen...
raul kirjoitti:oolrait eli artikkeli kaikessa lyhykäisyydessä ym muussa kömpelyydessään löytynee täältä näin.
Kokoa kuvilla on n. 3-4 megaa eli kärsivällisyyttä.
Kerro ihmeessä lisää W111-korisestasi!
Ainiin täähän oli tämä...
Nahkasisusta, aijai!
TEKNIK
250 hp
JA kiittää että " kaikki jotka tuntevat itsensä osallisiksi tai oikealla kaistalla häväistyiksi"
Mitähän tuosta kertoisi...No, viime keväänä kun taas autokuume alkoi liikaa vaivaamaan, niin tuli ostettua tuo siipimersu. Keltaisessa pörssissä oli ilmoitus, Mb 220s -63 -ajoneuvosta(papereita kirjoittaessani huomasin että kyseessä olikin vuosimalli 1962). Soitettuani omistajlle mulle selvisi että auto on seissyt kuivassa tallissa omistajan kesämökillä n. 10vuotta, odottamassa koska eläkeläisellä olisi tarpeeksi aikaa auton rakenteluun. No tyypillä alkoi olemaan jo ikä ja terveys kortilla, joten päätti luopua vehkeestä, jotta pyhtäällä kesämökillä käydessään voisi laittaa opel vectransa talliin. Kävin katsomassa peliä, mutta auto ei suostunut lähtemään käyntiin, joten neuvoteltiin hinnasta, ja jäätiin miettimään puolin ja toisin.
Viikkoa myöhemmin 1. ACS päivänä kävin sitten näyttelyn jälkeen noutamassa trailerilla vanhuksen espooseen. Auton konehuoneessa majaili tuolloin 2,5-litrainen tupla-zenith moottori, peräisin kai jostain W115:sta. k.o. kone oli aikas huonona, ensin elvytin kaasarit ja sitten tein kansirempan siihen. Tämän jälkeen auto oli taas järkevästi ajettavissa, ilman nykimisiä ja savuttamista.
Meni pari viikkoa ja sitten k.o. koneesta levisi alakerta länsiväylän Hesan puoleiseen päähän. Se riitti, koneen alakerta lavalle, kansi ja kaasarit verkkokomeroon ja uusi moottori tilalle. Pienen etsiskelyn jälkeen löytyi 70-luvun alkupuolen S-mersu, josta kampesin 2,8-litraisen yksinokkaisen mekaanisella 6-piste ruiskulla varustetun moottorin keulalle, ja loppu auto hävitykseen... Tämän moottorin vaihto jupakan lisäksi harmaita hiuksia on aiheuttanut mm. paineasetelman räjähtäminen, painelaakerin vaikea saanti, dampperin karkaaminen, nestekytkimen toimintahäiriöt,etc. mutta kaiken tämän jälkeen mersu on taas onnellisesti liikennöintikunnossa...
Ulkoisesti siipimersu on alkuperäiskunnossa, lukuunottamatta kasvanutta vannekokoa (13" pyörät näyttivät aika dorkalta, siksi siinä on nyt 16" BBS-hunajakennot). Muutamassa paikassa on kevyttä sanomista maalipinnan osalta, vaatii kevyttä vaivannäköä. Tankin yläpuolelta lattiasauma pitäisi entisöidä, kun korroosio on päässyt iskemään sen väliin. Verhoilu on siisti, mutta kojetaulun paneelit kaipaisivat uuden lakan, etc. kevyttä siistimistä löytyy...
[quote="pystyvalo. Pienen etsiskelyn jälkeen löytyi 70-luvun alkupuolen S-mersu, josta kampesin 2,8-litraisen yksinokkaisen mekaanisella 6-piste ruiskulla varustetun moottorin keulalle, ja loppu auto hävitykseen....[/quote]
Ja tämä loppuauto taitaa olla nykyään minulla???Vihreällä nahkasisustalla?
Kyllä on pienet nämäkin ympyrät
pystyvalo kirjoitti:Kyllä mun kaikki mersut on ajokunnossa. Siiwellinen mersuni on W111, sellainen vaaleansininen, nykyisin alkuperäistä isommalla ruiskutekniikalla varustettu.
Tällä hetkellä W111 on vielä talviseisomassa Porvoossa, mutta tarkoitus olisi käydä wanhus herättelemässä talviunilta, viimeistään wiikon mittaisen wapun jälkeen...
Oliskos mahdollista saada teknistä tukea tossa sun 280 koneelle katsastushommelissasi?Itelläni on ollut 230 S -65 mese jo muutaman vuoden ajan ja kilvet pitäisi siihen saada...Tarkempia tietoja löytyy artikkelista w111 "tekniikkamuutoksista".Kiitos jo etukäteen!