Ostin saksasta tuodun W211 E320 Elegance vm 2004 farmarin. Kaikki näyttäis olevan
kunnossa mutta hanskalokerosta löysin kuvan mukaisen johtonipun. Kuka tietää
mikä laite siinä ollut, ei kai soitin. Autossa nimittäin on navi/radio/c-kasetti/CD-soitin.
Kyynärnojan alla on vanhan nokian muistaakseni 2110? mallin kännykälle paikka, liittyiskö siihen?
Kuvan linkki http://tsiigaa.kuvat.fi/kuvat/Auto/IMG_02301.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
kuksi kirjoitti:Kyynärnojan alla on vanhan nokian muistaakseni 2110? mallin kännykälle paikka, liittyiskö siihen?
Siellä kyynernojassa pitäisi olla paikka nokian 6310 puhelimelle, tais joku muukin käydä, kuitenkin 6-tuhat sarjalainen. Noiden johtojen en kyllä usko liittyvän puhelimeen.
Siinä ei ole ollut välttämättä mitään laitetta.
Johtonipun toinen pää löytyy takakontista.
Tuo kuuluu ns taksipakettiin, siihen kuuluu muutakin. Muistaakseni vahvempi laturi ja vahvistetut jouset?
Johtoihin tulee erilaisia virtoja - maa - antenni joka menee taakse - väylätieto ja vss signaali.
Suomessa myytävissä Mersuissa jotka menee taksiin on yleensä aina tuo paketti. Johdot vain laitetaan piiloon koska niitä ei voi käyttää meidän järjestelmässä.
Vaihdekepin suojan alta löytyy toinen johtonippu. Tätä vaihdekepin luota löytyvää nippua kannattaa käytää, jos vss-signaalia tarvitset. napa 2 kelta/vihreä johto.
Laita johdot hanskapaxin taakse piiloon, ei vie suotta tilaa laatikosta.
Se on sitten muuten vaan tilattu kyseisellä tekniikkapeketilla. Liikkeet tilaa joskus taximalleja varastoon - ei tartte pirssareiden odottaa jos tulee nopea kauppa.
Se on vaan hyvä asia. Tehty kestämään vähän kovempaa käyttöä kuin ns siviiliautot.
kuksi kirjoitti:Ostin saksasta tuodun W211 E320 Elegance vm 2004 farmarin. Kaikki näyttäis olevan
kunnossa mutta hanskalokerosta löysin kuvan mukaisen johtonipun. Kuka tietää
mikä laite siinä ollut, ei kai soitin. Autossa nimittäin on navi/radio/c-kasetti/CD-soitin.
Kyynärnojan alla on vanhan nokian muistaakseni 2110? mallin kännykälle paikka, liittyiskö siihen?
Kuvan linkki http://tsiigaa.kuvat.fi/kuvat/Auto/IMG_02301.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Voisko laittaa sen auton VIN-koodin niin arvailut todennäköisesti jäisi vähemmälle?
Luka kirjoitti:Siinä ei ole ollut välttämättä mitään laitetta.
Johtonipun toinen pää löytyy takakontista.
Tuo kuuluu ns taksipakettiin, siihen kuuluu muutakin. Muistaakseni vahvempi laturi ja vahvistetut jouset?
Johtoihin tulee erilaisia virtoja - maa - antenni joka menee taakse - väylätieto ja vss signaali.
Suomessa myytävissä Mersuissa jotka menee taksiin on yleensä aina tuo paketti. Johdot vain laitetaan piiloon koska niitä ei voi käyttää meidän järjestelmässä.
Vaihdekepin suojan alta löytyy toinen johtonippu. Tätä vaihdekepin luota löytyvää nippua kannattaa käytää, jos vss-signaalia tarvitset. napa 2 kelta/vihreä johto.
Laita johdot hanskapaxin taakse piiloon, ei vie suotta tilaa laatikosta.
Mielenkiintoista, mikä on vss-signaali?
Ajotietokoneesssa on tosiaan kohta jossa voi määrittää onko taxikyltti päällä.
Integroitu navigaattori, sen viimeisten- ja suosikki-paikkojen muisti, kuntotarkastuksen ja huoltokirjan mukainen 1 naisomistaja ja 140 000km, naarmuton musta nahkasisustus,
yleinen siisteys ja virheettömyysja muut pienet yksityiskohdat ovat ristiriidassa sen kanssa että olisi taxina ollut.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ei se välttämättä ole ollut taksi vaikka siinä se paketti onkin?
Mutta Saksassa olevat taksit yliteipataan ja penkit verhoillaan yli. Auton tullessa vaihtoon,suojien alta löytyy lähes uudenveroinen auto pinnoiltaan.
Siellä tiet on paremmat kuin täällä, ja juomakulttuuri on toisenlainen. Osa takseista ei aja yövuoroja lainkaan. Eli aina selviä ja "siistejä" ihmisiä kyydissä. Auto ei välttämättä ole nähnyt hiekkatietä koskaan?
Vss-signal = vehicle speed signal= auton nopeustieto. Jos vaikka vaihdat soittimen joka tarvitsee autosta tulevaa nopeus pulssi tietoa.
Tämä samainen tieto löytyy kyllä ympäri autoa. Vihreä/vihreä valkoinen lettipiuha, mutta silloin tarvitaan can-väylä lukija väliin.
Nyt eksyttiin asiasta , SORI.
Luka kirjoitti:Ei se välttämättä ole ollut taksi vaikka siinä se paketti onkin?
Mutta Saksassa olevat taksit yliteipataan ja penkit verhoillaan yli. Auton tullessa vaihtoon,suojien alta löytyy lähes uudenveroinen auto pinnoiltaan.
Siellä tiet on paremmat kuin täällä, ja juomakulttuuri on toisenlainen. Osa takseista ei aja yövuoroja lainkaan. Eli aina selviä ja "siistejä" ihmisiä kyydissä. Auto ei välttämättä ole nähnyt hiekkatietä koskaan?
Vss-signal = vehicle speed signal= auton nopeustieto. Jos vaikka vaihdat soittimen joka tarvitsee autosta tulevaa nopeus pulssi tietoa.
Tämä samainen tieto löytyy kyllä ympäri autoa. Vihreä/vihreä valkoinen lettipiuha, mutta silloin tarvitaan can-väylä lukija väliin.
Nyt eksyttiin asiasta , SORI.
OK, kiitos
Nopeusmittari on sitä varten.
Jopa siellä nähdään vaivaa jos ovetkin verhoiltaisiin... luulin että tuo tuo on Vehon liikkeelle panema huhu.
Kysyin muuten auton historiaa valmistenumerolla suoraan Daimlerilta. Meni muutama päivä ja Veholta
tuli sähköposti että mitään tietoja ei voida antaa tietosuojalakiin perustuen......
Navigaattoriin oli tallentunut aiemman naisomistajan kännykkänumero, en ole toistaiseksi nähnyt tarpeelliseksi kysyä mitään,
koska ostopäätöksen tein jo heti kuntotarkastuksen jälkeen.
Oleelliset koodit tähän aiheeseen liittyen:
937 Taxi/Rental vehicle reinforcement package
965 Electr.provision for hired cars/taxicab
Eli jos ei ole ollut taksina niin jonkinlaisena vuokra-autona todennäköisesti. Vastaavia täällä foorumilla käyty läpi aiemminkin.
Niin se navi oli Audio 50 APS.
OK
Reksiteritietojen perusteella omistajana ollut yksi naishenkilö. Voiko olla leasing-auto?
Muutenhan rekisterihistorian täytyy olla väärennetty, vai mitä?
Onko sinulla alkuperäinen Saksalainen rekisteriote ? Huomaa että siihen ei mahdu kuin muutama omistaja jonka jälkeen tulee "uusi" rekisteriote jossa on ei näy enää noita aikaisempia omistajia. Se että onko kyseessä oikea alkuperäinen rekisteriote selviää päivämääristä.
Niinkuin aiemmin oli puhetta niin nykyisin taksit ovat ns normaalin värisiä ja sitten vain laitetaan beigenvärin kalvopäälle. Aiemmin autot oli maalattu
beigeksi. Tosin tämä käytäntö ei ole käytössä joka puolella Saksaa.
On ihan mahdollista että autosi on ollut yksityiskäytössä koko ajankin.
Joku kehui tuossa aiemmin Saksan taksikalustoa ja minusta kyllä puhui ihan puppua. Todellisuudessa siellä taksi on pelkkätyöväline jota ajaa yleensä joku muu kuin syntyperäinen EU:n kansalainen. Autot ajaettaan ihan loppuun 24/7 ja korjaukset tehdään takapihoilla. Sitten lopuksi vähennetään mittarista 2-300 tkm ja myydään vientiin. Tämän tarinan minulle kertoi saksalainen taksikuski.
Laivalla tulossa Suomeen olen nähnyt että näitä beigenvärisiä mersuja on myös tuotu Suomeen .
Tuoja on yleensä kertonut että auto on mennossa osina myyntiin ?.
Saksalaisista takseista kokemusta vain yhdestä, ollut meillä nyt muutaman vuoden, ajettu meillä n. 160 000 km. Mittarissa nyt 475 000 km, todellisista kilometreistä ei tietoa. Yksi parhaista mersuista mitä olen omistanut, varsinkin hinta-laatusuhteen huomioon ottaen, tuo väri ei ainakaan nosta hintaa... Mitään isompia remontteja ei ole ollut ja varustelu tuon ikäiseksi hyvä. (mm. Webasto, ilmastointi ym.)
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.